
Mk 1 jäärataescoon "vieraskone" 150-200 hp ?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Mk 1 jäärataescoon "vieraskone" 150-200 hp ?
Eli virkistyskäytössä oleva vanhakoppa.Vakio OHC on nyt nähty ja koettu.Tilalle joku valmiiksi tehokas (suhteellista..) moottori/laatikko paketti.Opel 20 xe+r 25 omegan loota käyny mielessä.Koneessa potentiaalia/pomminvarma käsittääkseni.Suht yleinenkin.Patenttia oon valmis tekeen jonkun verran.Kardaani ym. korimuutoksia tulis varmasti..No ei tota koria tarvii enää suojellakaan.Virityshommiin ei oo kiinnostusta kun ei oo kokemusta.Heittäs jonku vakiomosan tietäen tehon jo laitellessa eikä tarviis persedynollaan säätää saunan ja tuvan väliä.Säästyis monta iltaa Essolla tehoja arvuutellessa ja uhotessa.Saunailloissaki vois kinastella vaikka jäitten lähöstä...Muita yhdistelmiä Supra,Galant,Nissan 200,Volvo vai mitä lie? Keulapainoo ei tarvis liikaa tulla ja sit nuo laatikon sovitukset voi tietysti olla oma juttusa.Ootellaan kommentteja,kiitos... 

-
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002
Re: Mk 1 jäärataescoon "vieraskone" 150-200 hp ?
hep,
olla ihan väärässä...::)
-timppa
mäkin näitä (((ford)))CLASSICceja luulen miettiväni, mutta taidan (taas kerran)erajorma kirjoitti:Vakio OHC on nyt nähty ja koettu.Tilalle joku valmiiksi tehokas (suhteellista..) moottori/laatikko paketti.Opel 20 xe+r 25 omegan loota käyny mielessä.Koneessa potentiaalia/pomminvarma käsittääkseni.
...

-timppa
-
- Viestit: 235
- Liittynyt: La Marraskuu 8. 19:31:33 2003
- Paikkakunta: Oulunsalo,Varjakka city =)
- Viesti:
Onhan engelsmannit nuita tehny ja antavat vauxhall:n koneen käytön anteeksi itselleen kun se on cosworthin suunnittelema 

Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0(ex)
Ford Escort Mk1 4d 1300 deluxe 1973
Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0
#998
Mikä soittaen tulee, se Escorttiin menee!
Ford Escort Mk1 4d 1300 deluxe 1973
Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0
#998
Mikä soittaen tulee, se Escorttiin menee!
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Voi olla ettei ole täällä kokemusta varsinaisista "vierasmoottoreista". Jos Opel-Vauxhall on harkinnassa, niin miten olisi Zetec tai Duratec. Pääsee samoihin teholukemiin XE:n kanssa ja sopii suoraan nykyiseen vaihteistoosi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Kannattaa ehkäpä kuitenkin laittaa se 20XE kone ooppeliin, vaikka B-Asconaan tai C-Kadettiin, voisi mennä paikalleen hieman pienemmällä voimankäytöllä. Muutenkin minusta vähän kallis kone jääradalla tuhottavaksi...erajorma kirjoitti:Olikos Zetec max. 130 hp? Mistä sopivin Duratec ja minkä tehosia ne? Saatavuus/kokemuksia,käykö 95 E jne.Tavoite olis "tarkista öljy ja ajamaan kone".Bolt on jutut menis mutta mun viilauksista ei tuu mitään (ainakaan tehoa)
Jos vieraskonetta olet laittamassa niin itse kallistuisin BMW:n kokoalumiinisiin kutoskoneisiin... Eivät ole romiksilla pahan hintaisia ainakaan Zeteciin tai 20XE:n verrattuna, ja tehoa on vähintään saman verran.
Ja tuosta et sitten saa bolt-on asennusta mitenkään. Joudut ainakin sen verran opettelemaan moottoritekniikkaa, että saat sähköt vedettyä noiden koneiden ruiskuille.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti: