

Käytin kyllä hakua, mutta.....
Valvoja: CRSC Hallitus
Etulevyt on jo 278mmukormi kirjoitti:Vaikka asia ei minulle kuulukkaan, niin miksi haluat taakse suuremmat levyt?
Jos pelkkää jarruvoimaa haet niin etulevyt kannattaa päivittää mieluummin.
On laillisia tieliikennekäytössä mutta eivät saa olla säädettävissä ajon aikana.Ares kirjoitti: Säädettävät jarrupaineensäätimet eivät tietääkseni ole sallittuja tieliikennekäytössä joten tarpeellinen naamiointi pitää muistaa ottaa huomioon jos sellaista aikoo asentaa...
Selvä. Kiitän. Muisti pätkii ilmeisesti...jesus48 kirjoitti:On laillisia tieliikennekäytössä mutta eivät saa olla säädettävissä ajon aikana.Ares kirjoitti: Säädettävät jarrupaineensäätimet eivät tietääkseni ole sallittuja tieliikennekäytössä joten tarpeellinen naamiointi pitää muistaa ottaa huomioon jos sellaista aikoo asentaa...
Muistelin 2wd Cossun takalaikkojen olevan 283mm siitä toi laskuvirhe.jjs kirjoitti:XR4: mitkä jarrut sulla on edessä (273mm); 2wd cossussa 283mm ja 4wd:ssä 278mm?
SLEI: tarkoititko adapterin ulottuvuusmuutokseksi 10mm, ei 15mm? 273mm vs 253mm, ero D:ssä 20mm ja R:ssä 10mm.
Ares: miten meni se itse satulaosan "kauhan" leveys; oliko se sama 2wd vs. 4wd, muistaisin sen olevan leveämpi 4wd:ssä. Kun ei ole noita nyt rinnan irrallaan. Kiinnikerauta on erilainen kyllä että paksumpi levy mahtuu levyuraan.
Tää vois olla ihan asiallinen homma mutta mites tossa nelikossa,päteekö siinä ihan sama homma? Jarrut pitäs omasta päivittää.SLEI kirjoitti:Jos laittaa 2wd Cossun takalevyt ja tekee adapterit, jotka siirtää satulaa 15mm ulommas ei tarvitse uusia satuloita ja laakeripesiä.
Eikös siinä XR nelikossa ole nuo 253mm levyt eli satulaa adapterilla 10mm kehällä kauemmaksi ja 2-3 senttiä kohti keulaa.jesus48 kirjoitti:Tää vois olla ihan asiallinen homma mutta mites tossa nelikossa,päteekö siinä ihan sama homma? Jarrut pitäs omasta päivittää.SLEI kirjoitti:Jos laittaa 2wd Cossun takalevyt ja tekee adapterit, jotka siirtää satulaa 10mm ulommas ei tarvitse uusia satuloita ja laakeripesiä.
Saab etujarrut on joskus käynyt mielessä. Siis ne vanhat joissa käsijarru ottaa eteen. Kiinnitys oli 99:ssä melko ihmeellinenAkiS kirjoitti:Hiukan aihetta sivuten kysäsen että löytyiskös jostain automallista kaksimäntäiset takasatulat joissa mekaaninen käkkäri ja olis sovellettavissa jotenkuten sierraan? Vai onko mitään hyötyä kaks mäntää vs yksi?
En tiedä onko tehokkaampi oikea sana, mutta toimivampi ehkä (tai -käytännössä- tehokkaampi):Kimmo's kirjoitti:Millä perusteella muuten 2 mäntänen satula on tehokkaampi kun 1-mäntänen, jos männät on yhtä isot? Mun fysiikan opinnoilla ei tuo aukea...
Kiitos kommenteista, tuo varmasti pitää paikkansa. Eli vaikka teoriassa puristusvoimaa ei sen enempää 2 mäntäsessä olekaan, niin toimivuus on kuitenkin parempi.jjs kirjoitti:En tiedä onko tehokkaampi oikea sana, mutta toimivampi ehkä (tai -käytännössä- tehokkaampi)