Rst:hen lambda-anturia ym

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Zammy
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Kesäkuu 6. 17:27:54 2003
Paikkakunta: Turku

Rst:hen lambda-anturia ym

Viesti Kirjoittaja Zammy » Su Huhtikuu 2. 20:37:20 2006

Seosmittari siis asennuksessa. Mihin kohtaan downpipeä kyseinen värkki kannattaa kiinnittää? mutkaan vai mutkan jälkeen?
Entä pystyykö hammastangon päähän vaihtamaan sen ulommaisen holkin, koska tuntuisi antavan periksi hieman vai joutuuko koko hammastangon vaihtamaan?
Ahtopainemittarista sen verran, että mistä on järkevä ottaa putki mittarille koska nyt on t-haara imusarjaan menevässä letkussa (samassa missä on dumppi) ja näyttää alipaineita tottakai ennenkuin turbo tulee mukaan.. miten saan näyttämään mittarin niin että viisari lähtee nollasta?

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Huhtikuu 2. 22:44:51 2006

Itse laitoin lambdan tuohon downpipen ensimmäisen mutkan jälkeen. En oo ihan varma mitä tarkoitit tuolla sun painekysymyksellä, mutta jos oikeen käsitin sen niin helpoin on varmaan laittaa takaiskuventtiili mittarille menevään letkuun.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Huhtikuu 3. 0:19:49 2006

fsohc kirjoitti:En oo ihan varma mitä tarkoitit tuolla sun painekysymyksellä, mutta jos oikeen käsitin sen niin helpoin on varmaan laittaa takaiskuventtiili mittarille menevään letkuun.
En kanssa ymmärtänyt, mutta eikö takaiskuventtiili jättäisi mittariin/letkuun suurimmat paineet mitä sielä on ollut? Ei sekään varmaan kivaa ole jos aikoo niitä imusarjan paineita seurailla :).

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Huhtikuu 3. 0:32:22 2006

koskar kirjoitti:
fsohc kirjoitti:En oo ihan varma mitä tarkoitit tuolla sun painekysymyksellä, mutta jos oikeen käsitin sen niin helpoin on varmaan laittaa takaiskuventtiili mittarille menevään letkuun.
En kanssa ymmärtänyt, mutta eikö takaiskuventtiili jättäisi mittariin/letkuun suurimmat paineet mitä sielä on ollut? Ei sekään varmaan kivaa ole jos aikoo niitä imusarjan paineita seurailla :).
Pieni reikä letkuun takaisku venttiilin ja mittarin väliin niin pitäisi toimia ihan "normaalisti".
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Huhtikuu 3. 1:05:46 2006

miksi mittari täytyy ylipäätään saada lähtemään "nollasta" ?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Huhtikuu 3. 10:26:35 2006

Aksu kirjoitti:
koskar kirjoitti:
fsohc kirjoitti:En oo ihan varma mitä tarkoitit tuolla sun painekysymyksellä, mutta jos oikeen käsitin sen niin helpoin on varmaan laittaa takaiskuventtiili mittarille menevään letkuun.
Pieni reikä letkuun takaisku venttiilin ja mittarin väliin niin pitäisi toimia ihan "normaalisti".
Paitsi että näyttää tuon reiän ansiosta mitä sattuu. Jos nollasta lähtevä näyttö on elämän ja kuoleman kysymys, on viisainta hankkia mittari, jonka asteikko alkaa nollasta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Huhtikuu 3. 11:18:12 2006

Stefa kirjoitti:miksi mittari täytyy ylipäätään saada lähtemään "nollasta" ?
Eiks se menny silleen että mummot ajaa alipaineella?Olisko siinä syy?Helpoin on varmaan vaihtaa mittari semmoseks joka ei näytä alipainetta ollenkaan tosin se viisari tulee väpättämään siinä nollassa sillon ku siellä on alipainetta.

esim tommonen mittari -> http://www.autometer.com/cat_gaugedetai ... h&gid=2854
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Huhtikuu 3. 11:34:30 2006

Tosiaan eihän tuo takaiskuventtiili taida toimia edes, kun miettii vähän enemmän :oops:
Tosiaan kannattaa varmaan hankkia silloin ihan nollasta lähtevä painemittari. Jos tuota väpätystä pelkää niin silloin vois olla järkevin hommata nestevaimennettu mittari tai tehdä jonkinlainen vaimennin letkuun.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Huhtikuu 3. 12:07:06 2006

fsohc kirjoitti:Tosiaan eihän tuo takaiskuventtiili taida toimia edes, kun miettii vähän enemmän :oops:
Tosiaan kannattaa varmaan hankkia silloin ihan nollasta lähtevä painemittari. Jos tuota väpätystä pelkää niin silloin vois olla järkevin hommata nestevaimennettu mittari tai tehdä jonkinlainen vaimennin letkuun.
Eihän se väpätys mitään haittaa kunhan mainitsin asiasta. Juu eipä se takaiskuventtiili toimi.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Huhtikuu 3. 12:30:40 2006

Ottaa vaan signaalin sille mittarille ennen kaasuläppää.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Zammy
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Kesäkuu 6. 17:27:54 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Zammy » Ma Huhtikuu 3. 16:16:17 2006

Joo ei se minua haittaa yhtään jos ollenkaan vaikka näyttää alipaineetkin.
Ihan uteliaisuudestani halusin tietää miten saa ahtopaineet alkamaan nollasta.
Kenelläkään tietoa tuosta hammastangosta, että saako siihen vaihdettua osia vai pitääkö sitten joskus vaihtaa kokonaan uusi?

Vastaa Viestiin