
rs2000 ahtaminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
rs2000 ahtaminen
Oiskohan kellään kokemusta, onko mitään mahdollisuuksia saada lupia läpi -95 rs2000 ahtamiseen? 

-
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 18:46:01 2003
- Paikkakunta: Pori
Tuleehan se vähän tyyriiks. Tossa vielä vähän faktaa, ettei mee ihan mutusteluks.
Pro Turbon sivuilta lainattua:
ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:
Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.
ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.
vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.
Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.
Lähde: Ake

Pro Turbon sivuilta lainattua:
ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:
Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.
ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.
vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.
Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.
Lähde: Ake
Ford Sierra 2.0 ohhoijaa
Jäsen #658
Jäsen #658
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Asiaa pohdittiin täällä noin vuosi sitten ja joku asiasta otti selvää silloin ja homma taisi kaatua juuri ylisuuriin kustannuksiin, tuo 1500€ tonne vtt:lle taisi olla pienin kuluerä...
Silloin tultiin siihen tulokseen että on järkevämpää pitää toi kone vaparina ja kutitella sitä..
Ja muistelisin että sen vtt:n mittauksen olisi tosiaan voinut suorittaa niin, että yksi auto olisi mitattu ja samalla lapulla olisi saatu muutkin katsastettua...
Silloin tultiin siihen tulokseen että on järkevämpää pitää toi kone vaparina ja kutitella sitä..
Ja muistelisin että sen vtt:n mittauksen olisi tosiaan voinut suorittaa niin, että yksi auto olisi mitattu ja samalla lapulla olisi saatu muutkin katsastettua...
-
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 4. 11:12:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
Niinpä,mutta sen yhden pitää ensin päästä siitä testistä läpi,mikä EI ole helppoa!!Aadee kirjoitti:Ja muistelisin että sen vtt:n mittauksen olisi tosiaan voinut suorittaa niin, että yksi auto olisi mitattu ja samalla lapulla olisi saatu muutkin katsastettua...
EXät: Esco RS2000 -92, Volvo V40 T4 -98, Focus 1.8 TDCI -03, Escort 1.4 Special S -96
Nykyiset: Focus 1.8 TDCI Titanium -08
Nykyiset: Focus 1.8 TDCI Titanium -08
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Juuri näin; ei ole sanottu että yksi kertaa 1500e riittää.... Vaatimukset on oikeasti tiukat jopa täysin vakiolle autolle rivistä otettuna.stereo kirjoitti:Niinpä,mutta sen yhden pitää ensin päästä siitä testistä läpi,mikä EI ole helppoa!!Aadee kirjoitti:Ja muistelisin että sen vtt:n mittauksen olisi tosiaan voinut suorittaa niin, että yksi auto olisi mitattu ja samalla lapulla olisi saatu muutkin katsastettua...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 180
- Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Nostetaas pinnalle, tätä aihetta kun hipoo tämä suunnittelu..
Onko kukaan käytännössä purkanut ja tarkastellut tuon RS2000 16v koneen soveltuvuutta ahtamiseen? Kiertokanget, kampura, kansi, jne. Männäthän eivät ole ongelma, ja eivät tietysti nuo muutkaan jos aletaan rahan kanssa tekemään, mutta tässä hainkin lähinnä noiden vakioromujen kestävyyttä.
Ja ei tartte huomauttaa että tarttee tehdä kaikennäkösiä VTT:n mittauksia, koska asialla ei ole mulle mitään merkitystä.
Onko kukaan käytännössä purkanut ja tarkastellut tuon RS2000 16v koneen soveltuvuutta ahtamiseen? Kiertokanget, kampura, kansi, jne. Männäthän eivät ole ongelma, ja eivät tietysti nuo muutkaan jos aletaan rahan kanssa tekemään, mutta tässä hainkin lähinnä noiden vakioromujen kestävyyttä.
Ja ei tartte huomauttaa että tarttee tehdä kaikennäkösiä VTT:n mittauksia, koska asialla ei ole mulle mitään merkitystä.
Voima tuo vikaa?
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp
)
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
- Paikkakunta: Helsinki
jos asia kiinnostaa niin kannattaa käydä lukemassa www.rs2000-16v.com/
sivuilta juttua.. Siellä on yksi jolla on kyseinen projekti menossa.
Olen kyllä kuullut huhu puheena, että jokin jo edesmennyt olisi suomessa tämmöisen tehnyt?
sivuilta juttua.. Siellä on yksi jolla on kyseinen projekti menossa.
Olen kyllä kuullut huhu puheena, että jokin jo edesmennyt olisi suomessa tämmöisen tehnyt?
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -
-
- Viestit: 180
- Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Olihan tuolla jotain höpinää asiasta, vaan ei oikeen mitään tiukkoja faktoja.Eeros kirjoitti:jos asia kiinnostaa niin kannattaa käydä lukemassa www.rs2000-16v.com/
sivuilta juttua.. Siellä on yksi jolla on kyseinen projekti menossa.
Olen kyllä kuullut huhu puheena, että jokin jo edesmennyt olisi suomessa tämmöisen tehnyt?
Tosi vähän kyllä löysin omilla nettietsivän taidoilla tietoa tästä aiheesta. Periaatteessahan tuon koneen ei pitäisi olla ainakaan ihan huonoimpia vaihtoehtoja ahtamiseen, kun eihän se käsittääkseni vakiona ole todellakaan mikään läpeensä paska moottori.
Ja vielä kun se olisi menossa taunuksen koriin.. Hmm, oishan se zetec tietenkin myös vaihtoehto. No perse edellä puuhun tässä nyt joka tapauksessa tullaan menemään

Voima tuo vikaa?
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp
)
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp

-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Eli vähän OT, mutta miten jos on merkitty vähäpäästöiseksi? Ilmeisesti silloin pitäis tehdä tuo VTT:n mittaus, vai meinaako tuo että päästöt ei vaan saa nousta? Olenkohan käsittäny ton oikeinKapi kirjoitti: ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.
Lähde: Ake
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Vähäpäästöisen auton ahtamiseen tarvitaan aina esim. VTT:n todistus päästöistä. Jos taas löytyy Tüv hyväksytty sarja Saksasta on asia hieman toisenlainen,sillon ei tarvitse enää päästömittausta. Jenkeissä hyväksytyt sarjat on myös euroopassa hyväksyttyjä.fsohc kirjoitti:Eli vähän OT, mutta miten jos on merkitty vähäpäästöiseksi? Ilmeisesti silloin pitäis tehdä tuo VTT:n mittaus, vai meinaako tuo että päästöt ei vaan saa nousta? Olenkohan käsittäny ton oikeinKapi kirjoitti: ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.
Lähde: Ake
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Joo sen pystyy tekemään. Muistaakseni tarvitaan maahantuojan todistus siitä että kyseinen kone täyttää pakokaasunormit katittomana kyseisen vuosimallin autossa. Koskee ainakin vm. 88-91.fsohc kirjoitti:Oorait tuo tuli selväksi. Nuo säännöt ei sitten käsittääkseni päde jos heittää esim. jostain -95 autosta moottorin (siis vähäpäästöisen) vaikkapa johonkin normi -87 autoon, eli silloin saa laittaa kaveriksi vielä ahtimenkin, vai?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
1.7.-87 rekisteröidyt ja uudemmat tarttee ton todistuksen.jesus48 kirjoitti:Joo sen pystyy tekemään. Muistaakseni tarvitaan maahantuojan todistus siitä että kyseinen kone täyttää pakokaasunormit katittomana kyseisen vuosimallin autossa. Koskee ainakin vm. 88-91.fsohc kirjoitti:Oorait tuo tuli selväksi. Nuo säännöt ei sitten käsittääkseni päde jos heittää esim. jostain -95 autosta moottorin (siis vähäpäästöisen) vaikkapa johonkin normi -87 autoon, eli silloin saa laittaa kaveriksi vielä ahtimenkin, vai?
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 180
- Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Mielenkiintoista, 200SX Nipsanin pakosarja..
Kiitos qreipille linkistä!
Voima tuo vikaa?
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp
)
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp

-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Ymmärtääkseni 1.7.-87 -92 välillä valmistettuun EI vähäpäästöiseen autoon riittää katalysaattorin asennus normien täyttöön.fsohc kirjoitti:ja vielä puskee tyhmää kysymystä, entäs sitten jos laittaa katin suosiolla niin siinä tapauksessa ei sitten varmaankaan tarvi tuota todistusta? Menee jo kovinkin OT:si, pahoittelen
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:
Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.
ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.
vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.
Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.
Lisätietoja rakennussäädöksistä osoitteesta: www.ake.fi
Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.
ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.
vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.
Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.
Lisätietoja rakennussäädöksistä osoitteesta: www.ake.fi
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Kattokaapas tämä:
Turbo Escortiin
Sen mitä Saksaa nyt ymmärrän niin ilmeisesti nyt on sitten olemassa TUV hyväksytty turbo uudempiikin Escortteihin olemassa?
Turbo Escortiin
Sen mitä Saksaa nyt ymmärrän niin ilmeisesti nyt on sitten olemassa TUV hyväksytty turbo uudempiikin Escortteihin olemassa?
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Hmm,mielenkiintoista..Kyllä se taitaa olla tüv hyväksytty.Eeros kirjoitti:Kattokaapas tämä:
Turbo Escortiin
Sen mitä Saksaa nyt ymmärrän niin ilmeisesti nyt on sitten olemassa TUV hyväksytty turbo uudempiikin Escortteihin olemassa?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Pitkään se kestikin! Eli Zetec moottorinen Escort hakuun.
PS. Minusta tuossa saksankielisessä tekstissä ei kyllä mainita TUV hyväksynnästä mitään tai sitten en vain sitä huomaa. Vaikka sitä ei olisikaan: auto kilpiin Saksassa turbotettuna, niin se on pakko saada kilpiin myös Suomessa sen jälkeen. Menee kikkailuksi, mutta tuolla tavalla se pitäisi onnistua.
PS. Minusta tuossa saksankielisessä tekstissä ei kyllä mainita TUV hyväksynnästä mitään tai sitten en vain sitä huomaa. Vaikka sitä ei olisikaan: auto kilpiin Saksassa turbotettuna, niin se on pakko saada kilpiin myös Suomessa sen jälkeen. Menee kikkailuksi, mutta tuolla tavalla se pitäisi onnistua.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Mä melkeen valitsisin kohteeksi 2 litrasen focuksen. Mut jos toi on hyväksytty edes jotenkin saksassa niin kyllä sen pitäis olla sitä myös suomessa. Vois tietty laittaa mailia kyseiselle firmalle ja kysyä tosta hyväksyntä hommasta.Sine kirjoitti:Pitkään se kestikin! Eli Zetec moottorinen Escort hakuun.
PS. Minusta tuossa saksankielisessä tekstissä ei kyllä mainita TUV hyväksynnästä mitään tai sitten en vain sitä huomaa. Vaikka sitä ei olisikaan: auto kilpiin Saksassa turbotettuna, niin se on pakko saada kilpiin myös Suomessa sen jälkeen. Menee kikkailuksi, mutta tuolla tavalla se pitäisi onnistua.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
Ja nyt tuli motivaatioo!


Kohta o ärrässä ajossa....


-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: Ja nyt tuli motivaatioo!
Ja jakolaatikko sanoo poks viikon ajon jälkeenParDe kirjoitti:![]()
![]()
Kohta o ärrässä ajossa....![]()

toivotaan ettei kuitenkaan

-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Ja nyt tuli motivaatioo!
eikös se sanonu jo kerran vai muistanko väärin?hoopee kirjoitti:Ja jakolaatikko sanoo poks viikon ajon jälkeenParDe kirjoitti:![]()
![]()
Kohta o ärrässä ajossa....![]()
![]()
toivotaan ettei kuitenkaan
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Komian näköinen paketti.Vesku kirjoitti:Tuosta samaisesta autosta on PF:ssä kolmen aukeaman juttu...
Itsekin tuossa kokeilin tuota sakemannin sivua
katsella mutta ei sattunut silmään mitään mainintaa hyväksynnästä..
Olis kyllä aika räyhee peli jos räsään voisi solmun laittaa.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Et voi vaihtaa vanhempaa konetta uudempaan autoon. Ja kun se on vähäpäästöinen auto niin ei auta vaikka seisoisit päälläsi nurkassa. Emissiotodistus päästöistä on hankittava. Maksanee sen ~1500e.M.t.m.V kirjoitti:Lisää kysymyksiä, mitäs jos laittais rs turbon tekniikan tuollaseen vm. 91 escoon, mennäänkö siinä noilla samoilla säännöillä?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ja lisäyksenä: pitää myös -läpäistä ne päästövaatimukset-. Ei riitä että maksaa; vrt normaali auton vuosileima...jesus48 kirjoitti:Et voi vaihtaa vanhempaa konetta uudempaan autoon. Ja kun se on vähäpäästöinen auto niin ei auta vaikka seisoisit päälläsi nurkassa. Emissiotodistus päästöistä on hankittava. Maksanee sen ~1500e.M.t.m.V kirjoitti:Lisää kysymyksiä, mitäs jos laittais rs turbon tekniikan tuollaseen vm. 91 escoon, mennäänkö siinä noilla samoilla säännöillä?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Juuri näin. Kiitos Jyrki,unohdin kirjottaa ton.jjs kirjoitti:Ja lisäyksenä: pitää myös -läpäistä ne päästövaatimukset-. Ei riitä että maksaa; vrt normaali auton vuosileima...jesus48 kirjoitti:Et voi vaihtaa vanhempaa konetta uudempaan autoon. Ja kun se on vähäpäästöinen auto niin ei auta vaikka seisoisit päälläsi nurkassa. Emissiotodistus päästöistä on hankittava. Maksanee sen ~1500e.M.t.m.V kirjoitti:Lisää kysymyksiä, mitäs jos laittais rs turbon tekniikan tuollaseen vm. 91 escoon, mennäänkö siinä noilla samoilla säännöillä?


EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Tutkiskelin ja luin ton tekstin ihan kunnolla läpi. Kyseinen sarja ei ole TÜV-hyväksytty,se on tarkoitettu "motorsport" käyttöön. Joten se siitä sitten,sen voi unohtaa kokonaan. TÜV-hyväksytyt sarjat maksaa yleensä 1-2k€.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Aika korkeet puristukset on vakiona 10.3:1. Itse en kyllä lähtis ahtamaan kyseistä pannua ilman puristuksien laskemista.Meeme kirjoitti:Mutta jos unohdetaan kaikki hyväksynnät ja päästöt. Onnistuisiko joku sellainen köyhän miehen turbotus avaamatta konetta?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
Sitä vähän itsekin ajattelin. Mäntiin taas saa uppoamaan sopivan kasan euroja. Onko jossain jo ollut puhetta mäntien sorvauksesta? Kestääkö sorvata ja paljonko siitä hyötyy?jesus48 kirjoitti:Aika korkeet puristukset on vakiona 10.3:1. Itse en kyllä lähtis ahtamaan kyseistä pannua ilman puristuksien laskemista.Meeme kirjoitti:Mutta jos unohdetaan kaikki hyväksynnät ja päästöt. Onnistuisiko joku sellainen köyhän miehen turbotus avaamatta konetta?
#1096
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Tottakai siitä on hyötyä riippuen toki siitä että kuinka paljon niistä uskaltaa ottaa lastua pois.Meeme kirjoitti:Sitä vähän itsekin ajattelin. Mäntiin taas saa uppoamaan sopivan kasan euroja. Onko jossain jo ollut puhetta mäntien sorvauksesta? Kestääkö sorvata ja paljonko siitä hyötyy?jesus48 kirjoitti:Aika korkeet puristukset on vakiona 10.3:1. Itse en kyllä lähtis ahtamaan kyseistä pannua ilman puristuksien laskemista.Meeme kirjoitti:Mutta jos unohdetaan kaikki hyväksynnät ja päästöt. Onnistuisiko joku sellainen köyhän miehen turbotus avaamatta konetta?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Jaa-a,ton koneen puristuksista en mene takuuseen. On meinaan aika huonosti faktaa tosta koneesta.Meeme kirjoitti:Jos nyt ihan leikitään ajatuksella käyttää siihen 2,3 litraista Scorpion konetta. Eikö siinä ole jo sen verran pienemmät puristukset että sen kevyttä ahtamista voisi ajatella sellaisenaan?

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler