rs2000 ahtaminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

rs2000 ahtaminen

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ke Tammikuu 28. 1:08:57 2004

Oiskohan kellään kokemusta, onko mitään mahdollisuuksia saada lupia läpi -95 rs2000 ahtamiseen? :?

Kapi
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 18:46:01 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Kapi » Ke Tammikuu 28. 1:19:17 2004

On, mutta se täytyy käyttää VTT:llä pakokaasumittauksissa, joka maksaa +1500€emeliä. :?
Ford Sierra 2.0 ohhoijaa
Jäsen #658

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ke Tammikuu 28. 1:23:02 2004

:shock: auts!! Pitänee ostaa cossu :wink:

Kapi
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 18:46:01 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Kapi » Ke Tammikuu 28. 1:31:51 2004

Tuleehan se vähän tyyriiks. Tossa vielä vähän faktaa, ettei mee ihan mutusteluks. :)
Pro Turbon sivuilta lainattua:

ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:

Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.

ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:

Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.

vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:

Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.

Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.

Lähde: Ake
Ford Sierra 2.0 ohhoijaa
Jäsen #658

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ke Tammikuu 28. 11:35:31 2004

Mun mielestä tollanen 1500e on loppupeleissä pikkusumma siihen nähden, paljon rahaa OIKEESTI menee jälkiasennusturbon kanssa. Lisäksi vielä koneen uudelleenrakennus + ruiskujärjestelmät jne.

Monta vanhaa kybää menee, jos meinaa tehdä kunnolla :)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Tammikuu 28. 13:38:34 2004

Ei se sinänsä mikään paha ole, mutta kun sitä ei etukäteen tiedä montako kertaa se pitää maksaa...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Tammikuu 28. 14:16:16 2004

mutta jos saa jonkun toisen yhtä hullun tekemään saman projektin niin voisi onnistua samalla päästömittauksella -> hinta puoliksi...

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ke Tammikuu 28. 14:22:07 2004

samiharju kirjoitti:mutta jos saa jonkun toisen yhtä hullun tekemään saman projektin niin voisi onnistua samalla päästömittauksella -> hinta puoliksi...
Kuulostas hyvältä :D

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Tammikuu 28. 14:29:08 2004

Kummallakin pitää olla sitten tismalleen samanlaiset moottorit :)

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Tammikuu 28. 15:39:29 2004

Asiaa pohdittiin täällä noin vuosi sitten ja joku asiasta otti selvää silloin ja homma taisi kaatua juuri ylisuuriin kustannuksiin, tuo 1500€ tonne vtt:lle taisi olla pienin kuluerä...
Silloin tultiin siihen tulokseen että on järkevämpää pitää toi kone vaparina ja kutitella sitä..

Ja muistelisin että sen vtt:n mittauksen olisi tosiaan voinut suorittaa niin, että yksi auto olisi mitattu ja samalla lapulla olisi saatu muutkin katsastettua...

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ke Tammikuu 28. 16:20:07 2004

Joo, antaahan escon hengittellä ihan omilla keuhkoilla!! Tosin pitää kuitenki varulta lotota lauantaina!! :wink:

stereo
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Heinäkuu 4. 11:12:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja stereo » Ke Tammikuu 28. 18:11:51 2004

Aadee kirjoitti:Ja muistelisin että sen vtt:n mittauksen olisi tosiaan voinut suorittaa niin, että yksi auto olisi mitattu ja samalla lapulla olisi saatu muutkin katsastettua...
Niinpä,mutta sen yhden pitää ensin päästä siitä testistä läpi,mikä EI ole helppoa!!
EXät: Esco RS2000 -92, Volvo V40 T4 -98, Focus 1.8 TDCI -03, Escort 1.4 Special S -96
Nykyiset: Focus 1.8 TDCI Titanium -08

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Tammikuu 29. 5:04:48 2004

stereo kirjoitti:
Aadee kirjoitti:Ja muistelisin että sen vtt:n mittauksen olisi tosiaan voinut suorittaa niin, että yksi auto olisi mitattu ja samalla lapulla olisi saatu muutkin katsastettua...
Niinpä,mutta sen yhden pitää ensin päästä siitä testistä läpi,mikä EI ole helppoa!!
Juuri näin; ei ole sanottu että yksi kertaa 1500e riittää.... Vaatimukset on oikeasti tiukat jopa täysin vakiolle autolle rivistä otettuna.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Mestari
Viestit: 180
Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mestari » Su Maaliskuu 12. 21:39:41 2006

Nostetaas pinnalle, tätä aihetta kun hipoo tämä suunnittelu..

Onko kukaan käytännössä purkanut ja tarkastellut tuon RS2000 16v koneen soveltuvuutta ahtamiseen? Kiertokanget, kampura, kansi, jne. Männäthän eivät ole ongelma, ja eivät tietysti nuo muutkaan jos aletaan rahan kanssa tekemään, mutta tässä hainkin lähinnä noiden vakioromujen kestävyyttä.

Ja ei tartte huomauttaa että tarttee tehdä kaikennäkösiä VTT:n mittauksia, koska asialla ei ole mulle mitään merkitystä.
Voima tuo vikaa?
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp ;))

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Maaliskuu 12. 21:49:34 2006

Luulisin, että joku niitä on täälläkin purkanu ja tarkastellu, ahtamisen puolesta en sitte tiedä. Itse avaan luultavasti ensi viikolla tosta toisesta padan, kattoo sitten jos saa jotain tolkkua :roll:

Eeros
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eeros » Ma Maaliskuu 13. 2:10:23 2006

jos asia kiinnostaa niin kannattaa käydä lukemassa www.rs2000-16v.com/
sivuilta juttua.. Siellä on yksi jolla on kyseinen projekti menossa.

Olen kyllä kuullut huhu puheena, että jokin jo edesmennyt olisi suomessa tämmöisen tehnyt?
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Maaliskuu 13. 7:11:57 2006

Joku firma ulkomailla?! muistaakseni Ruotsissa? myy/myi RS2000:seen Turbopakosarjaa ja on todella asiallisen näköinen!
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Mestari
Viestit: 180
Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mestari » Ma Maaliskuu 13. 17:45:13 2006

Eeros kirjoitti:jos asia kiinnostaa niin kannattaa käydä lukemassa www.rs2000-16v.com/
sivuilta juttua.. Siellä on yksi jolla on kyseinen projekti menossa.

Olen kyllä kuullut huhu puheena, että jokin jo edesmennyt olisi suomessa tämmöisen tehnyt?
Olihan tuolla jotain höpinää asiasta, vaan ei oikeen mitään tiukkoja faktoja.

Tosi vähän kyllä löysin omilla nettietsivän taidoilla tietoa tästä aiheesta. Periaatteessahan tuon koneen ei pitäisi olla ainakaan ihan huonoimpia vaihtoehtoja ahtamiseen, kun eihän se käsittääkseni vakiona ole todellakaan mikään läpeensä paska moottori.

Ja vielä kun se olisi menossa taunuksen koriin.. Hmm, oishan se zetec tietenkin myös vaihtoehto. No perse edellä puuhun tässä nyt joka tapauksessa tullaan menemään 8)
Voima tuo vikaa?
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp ;))

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Maaliskuu 13. 20:40:14 2006

Kapi kirjoitti: ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:

Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.

Lähde: Ake
Eli vähän OT, mutta miten jos on merkitty vähäpäästöiseksi? Ilmeisesti silloin pitäis tehdä tuo VTT:n mittaus, vai meinaako tuo että päästöt ei vaan saa nousta? Olenkohan käsittäny ton oikein

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Maaliskuu 14. 6:40:11 2006

fsohc kirjoitti:
Kapi kirjoitti: ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:

Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.

Lähde: Ake
Eli vähän OT, mutta miten jos on merkitty vähäpäästöiseksi? Ilmeisesti silloin pitäis tehdä tuo VTT:n mittaus, vai meinaako tuo että päästöt ei vaan saa nousta? Olenkohan käsittäny ton oikein
Vähäpäästöisen auton ahtamiseen tarvitaan aina esim. VTT:n todistus päästöistä. Jos taas löytyy Tüv hyväksytty sarja Saksasta on asia hieman toisenlainen,sillon ei tarvitse enää päästömittausta. Jenkeissä hyväksytyt sarjat on myös euroopassa hyväksyttyjä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Maaliskuu 14. 7:33:39 2006

tuostaa lakitekstissä pitäisi olla "vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot JA vähäpäästöiset" niin selkiinnyttäisi mahdollista hämmennystä. -92 ja uudemmat on siis kaikki vähäpäästöisiä. ja vaikkei sitä otteessa lukisikaan on auto aina vähäpäästöinen jos siinä on alunperin katti ja lambda.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Maaliskuu 14. 8:01:47 2006

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Maaliskuu 14. 12:23:01 2006

Oorait tuo tuli selväksi. Nuo säännöt ei sitten käsittääkseni päde jos heittää esim. jostain -95 autosta moottorin (siis vähäpäästöisen) vaikkapa johonkin normi -87 autoon, eli silloin saa laittaa kaveriksi vielä ahtimenkin, vai?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Maaliskuu 14. 13:22:08 2006

fsohc kirjoitti:Oorait tuo tuli selväksi. Nuo säännöt ei sitten käsittääkseni päde jos heittää esim. jostain -95 autosta moottorin (siis vähäpäästöisen) vaikkapa johonkin normi -87 autoon, eli silloin saa laittaa kaveriksi vielä ahtimenkin, vai?
Joo sen pystyy tekemään. Muistaakseni tarvitaan maahantuojan todistus siitä että kyseinen kone täyttää pakokaasunormit katittomana kyseisen vuosimallin autossa. Koskee ainakin vm. 88-91.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ti Maaliskuu 14. 14:01:08 2006

jesus48 kirjoitti:
fsohc kirjoitti:Oorait tuo tuli selväksi. Nuo säännöt ei sitten käsittääkseni päde jos heittää esim. jostain -95 autosta moottorin (siis vähäpäästöisen) vaikkapa johonkin normi -87 autoon, eli silloin saa laittaa kaveriksi vielä ahtimenkin, vai?
Joo sen pystyy tekemään. Muistaakseni tarvitaan maahantuojan todistus siitä että kyseinen kone täyttää pakokaasunormit katittomana kyseisen vuosimallin autossa. Koskee ainakin vm. 88-91.
1.7.-87 rekisteröidyt ja uudemmat tarttee ton todistuksen.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Mestari
Viestit: 180
Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mestari » Ti Maaliskuu 14. 16:13:37 2006

Mielenkiintoista, 200SX Nipsanin pakosarja..

Kiitos qreipille linkistä!
Voima tuo vikaa?
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp ;))

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Maaliskuu 14. 18:02:11 2006

ja vielä puskee tyhmää kysymystä, entäs sitten jos laittaa katin suosiolla niin siinä tapauksessa ei sitten varmaankaan tarvi tuota todistusta? Menee jo kovinkin OT:si, pahoittelen

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ti Maaliskuu 14. 18:35:31 2006

fsohc kirjoitti:ja vielä puskee tyhmää kysymystä, entäs sitten jos laittaa katin suosiolla niin siinä tapauksessa ei sitten varmaankaan tarvi tuota todistusta? Menee jo kovinkin OT:si, pahoittelen
Ymmärtääkseni 1.7.-87 -92 välillä valmistettuun EI vähäpäästöiseen autoon riittää katalysaattorin asennus normien täyttöön.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Maaliskuu 14. 20:27:27 2006

Oorait tämä selvä, enää ei tule mieleen kysymyksiä tästä aiheesta

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Maaliskuu 14. 20:36:43 2006

ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:

Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.

ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:

Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.

vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:

Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.

Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.

Lisätietoja rakennussäädöksistä osoitteesta: www.ake.fi
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Eeros
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eeros » To Maaliskuu 23. 2:10:35 2006

Kattokaapas tämä:
Turbo Escortiin

Sen mitä Saksaa nyt ymmärrän niin ilmeisesti nyt on sitten olemassa TUV hyväksytty turbo uudempiikin Escortteihin olemassa?
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Maaliskuu 23. 15:06:13 2006

Eeros kirjoitti:Kattokaapas tämä:
Turbo Escortiin

Sen mitä Saksaa nyt ymmärrän niin ilmeisesti nyt on sitten olemassa TUV hyväksytty turbo uudempiikin Escortteihin olemassa?
Hmm,mielenkiintoista..Kyllä se taitaa olla tüv hyväksytty.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Maaliskuu 23. 21:31:48 2006

Pitkään se kestikin! Eli Zetec moottorinen Escort hakuun.


PS. Minusta tuossa saksankielisessä tekstissä ei kyllä mainita TUV hyväksynnästä mitään tai sitten en vain sitä huomaa. Vaikka sitä ei olisikaan: auto kilpiin Saksassa turbotettuna, niin se on pakko saada kilpiin myös Suomessa sen jälkeen. Menee kikkailuksi, mutta tuolla tavalla se pitäisi onnistua.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Maaliskuu 23. 21:43:41 2006

Sine kirjoitti:Pitkään se kestikin! Eli Zetec moottorinen Escort hakuun.


PS. Minusta tuossa saksankielisessä tekstissä ei kyllä mainita TUV hyväksynnästä mitään tai sitten en vain sitä huomaa. Vaikka sitä ei olisikaan: auto kilpiin Saksassa turbotettuna, niin se on pakko saada kilpiin myös Suomessa sen jälkeen. Menee kikkailuksi, mutta tuolla tavalla se pitäisi onnistua.
Mä melkeen valitsisin kohteeksi 2 litrasen focuksen. Mut jos toi on hyväksytty edes jotenkin saksassa niin kyllä sen pitäis olla sitä myös suomessa. Vois tietty laittaa mailia kyseiselle firmalle ja kysyä tosta hyväksyntä hommasta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Ja nyt tuli motivaatioo!

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Maaliskuu 23. 21:51:59 2006

:twisted: :twisted:

Kohta o ärrässä ajossa.... :twisted: :roll:

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Ja nyt tuli motivaatioo!

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Maaliskuu 23. 22:26:39 2006

ParDe kirjoitti::twisted: :twisted:

Kohta o ärrässä ajossa.... :twisted: :roll:
Ja jakolaatikko sanoo poks viikon ajon jälkeen :twisted:
toivotaan ettei kuitenkaan ;)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: Ja nyt tuli motivaatioo!

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Maaliskuu 23. 22:29:41 2006

hoopee kirjoitti:
ParDe kirjoitti::twisted: :twisted:

Kohta o ärrässä ajossa.... :twisted: :roll:
Ja jakolaatikko sanoo poks viikon ajon jälkeen :twisted:
toivotaan ettei kuitenkaan ;)
eikös se sanonu jo kerran vai muistanko väärin?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Maaliskuu 24. 14:58:27 2006

Tuosta samaisesta autosta on PF:ssä kolmen aukeaman juttu... :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ti Maaliskuu 28. 14:55:02 2006

Vesku kirjoitti:
Tuosta samaisesta autosta on PF:ssä kolmen aukeaman juttu... :wink:
Komian näköinen paketti.
Itsekin tuossa kokeilin tuota sakemannin sivua
katsella mutta ei sattunut silmään mitään mainintaa hyväksynnästä..
Olis kyllä aika räyhee peli jos räsään voisi solmun laittaa.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

M.t.m.V
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Tammikuu 23. 21:21:15 2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja M.t.m.V » Ke Huhtikuu 26. 17:30:45 2006

Lisää kysymyksiä, mitäs jos laittais rs turbon tekniikan tuollaseen vm. 91 escoon, mennäänkö siinä noilla samoilla säännöillä?
Escort rs turbo ex
Sierra -88 cosworth look
suzuki gsx-r 750

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Huhtikuu 26. 17:33:16 2006

M.t.m.V kirjoitti:Lisää kysymyksiä, mitäs jos laittais rs turbon tekniikan tuollaseen vm. 91 escoon, mennäänkö siinä noilla samoilla säännöillä?
Et voi vaihtaa vanhempaa konetta uudempaan autoon. Ja kun se on vähäpäästöinen auto niin ei auta vaikka seisoisit päälläsi nurkassa. Emissiotodistus päästöistä on hankittava. Maksanee sen ~1500e.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Huhtikuu 26. 20:29:23 2006

jesus48 kirjoitti:
M.t.m.V kirjoitti:Lisää kysymyksiä, mitäs jos laittais rs turbon tekniikan tuollaseen vm. 91 escoon, mennäänkö siinä noilla samoilla säännöillä?
Et voi vaihtaa vanhempaa konetta uudempaan autoon. Ja kun se on vähäpäästöinen auto niin ei auta vaikka seisoisit päälläsi nurkassa. Emissiotodistus päästöistä on hankittava. Maksanee sen ~1500e.
Ja lisäyksenä: pitää myös -läpäistä ne päästövaatimukset-. Ei riitä että maksaa; vrt normaali auton vuosileima...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Huhtikuu 26. 23:42:36 2006

jjs kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
M.t.m.V kirjoitti:Lisää kysymyksiä, mitäs jos laittais rs turbon tekniikan tuollaseen vm. 91 escoon, mennäänkö siinä noilla samoilla säännöillä?
Et voi vaihtaa vanhempaa konetta uudempaan autoon. Ja kun se on vähäpäästöinen auto niin ei auta vaikka seisoisit päälläsi nurkassa. Emissiotodistus päästöistä on hankittava. Maksanee sen ~1500e.
Ja lisäyksenä: pitää myös -läpäistä ne päästövaatimukset-. Ei riitä että maksaa; vrt normaali auton vuosileima...
Juuri näin. Kiitos Jyrki,unohdin kirjottaa ton. :roll: :)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Toukokuu 8. 15:29:15 2006

Tutkiskelin ja luin ton tekstin ihan kunnolla läpi. Kyseinen sarja ei ole TÜV-hyväksytty,se on tarkoitettu "motorsport" käyttöön. Joten se siitä sitten,sen voi unohtaa kokonaan. TÜV-hyväksytyt sarjat maksaa yleensä 1-2k€.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » Ma Toukokuu 8. 17:14:27 2006

Mutta jos unohdetaan kaikki hyväksynnät ja päästöt. Onnistuisiko joku sellainen köyhän miehen turbotus avaamatta konetta?
#1096

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Toukokuu 8. 17:19:49 2006

Meeme kirjoitti:Mutta jos unohdetaan kaikki hyväksynnät ja päästöt. Onnistuisiko joku sellainen köyhän miehen turbotus avaamatta konetta?
Aika korkeet puristukset on vakiona 10.3:1. Itse en kyllä lähtis ahtamaan kyseistä pannua ilman puristuksien laskemista.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » Ma Toukokuu 8. 20:33:37 2006

jesus48 kirjoitti:
Meeme kirjoitti:Mutta jos unohdetaan kaikki hyväksynnät ja päästöt. Onnistuisiko joku sellainen köyhän miehen turbotus avaamatta konetta?
Aika korkeet puristukset on vakiona 10.3:1. Itse en kyllä lähtis ahtamaan kyseistä pannua ilman puristuksien laskemista.
Sitä vähän itsekin ajattelin. Mäntiin taas saa uppoamaan sopivan kasan euroja. Onko jossain jo ollut puhetta mäntien sorvauksesta? Kestääkö sorvata ja paljonko siitä hyötyy?
#1096

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Toukokuu 9. 9:15:27 2006

Meeme kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
Meeme kirjoitti:Mutta jos unohdetaan kaikki hyväksynnät ja päästöt. Onnistuisiko joku sellainen köyhän miehen turbotus avaamatta konetta?
Aika korkeet puristukset on vakiona 10.3:1. Itse en kyllä lähtis ahtamaan kyseistä pannua ilman puristuksien laskemista.
Sitä vähän itsekin ajattelin. Mäntiin taas saa uppoamaan sopivan kasan euroja. Onko jossain jo ollut puhetta mäntien sorvauksesta? Kestääkö sorvata ja paljonko siitä hyötyy?
Tottakai siitä on hyötyä riippuen toki siitä että kuinka paljon niistä uskaltaa ottaa lastua pois.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » Ti Toukokuu 9. 11:21:23 2006

Jos nyt ihan leikitään ajatuksella käyttää siihen 2,3 litraista Scorpion konetta. Eikö siinä ole jo sen verran pienemmät puristukset että sen kevyttä ahtamista voisi ajatella sellaisenaan?
#1096

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Toukokuu 9. 11:31:59 2006

Meeme kirjoitti:Jos nyt ihan leikitään ajatuksella käyttää siihen 2,3 litraista Scorpion konetta. Eikö siinä ole jo sen verran pienemmät puristukset että sen kevyttä ahtamista voisi ajatella sellaisenaan?
Jaa-a,ton koneen puristuksista en mene takuuseen. On meinaan aika huonosti faktaa tosta koneesta. :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vastaa Viestiin