Välikopan kierroslukumittari temppuilee

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

soppa
Viestit: 211
Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
Paikkakunta: Espoo

Välikopan kierroslukumittari temppuilee

Viesti Kirjoittaja soppa » La Maaliskuu 11. 14:34:00 2006

Hakua olen kokeillut, mutta ei löydy tietoa tähän vaivaan.

Ostin L-mallin välikoppaani sportin? mittariston, jotta saisin autooni siististi asennettua kierroslukumittarin.

Koska mittaristossa oli 6 syl koneen k-mittari, tein vaihtarit kaverin kanssa, joka sellaista kaipaili. Uusi mittari on 4-syl. taunuksesta ja meni mittaristoon kiinni heittämällä (näyttö siinä on 7000 asti).

Vanhojen johtosarjojen liittimet on pistetty sähkökaavion mukaan uusille paikoille (lämpö ja bensiini) ja ne mittarit näyttävät oikein.

Mittari saa 12 v herätteen auton omasta johtosarjasta ja anturipuoli on vedetty puolan miinukseen omalla suoralla johdolla.

En saanut sitä toimimaan kunnolla (syttähäiriöitä) tuon vanhan kärjellisen motocraftin jakajan kanssa ja nyt laitoin jakajaksi boschilaisen optisella anturilla varustetun jakajan boxeineen.

Nyt mittari näyttää alussa liian vähän ja yli 3000 kierroksen jälkeen neula alkaa hyppiä, eikä nouse siitä juurikaan ylemmäksi.

Onko tuo 12 v heräte vieläkin väärässä paikassa, mihin se kannattaisi vetää suoraan? En enää oikein luota noihin auton oman johtosarjan antamiin jännitteisiin.

Sähköymmärtämykseni alkaa nyt loppua, vaikka kaavioita on korjausoppaassa joka lähtöön.
Mm. 8 litran alumiini Ford FE

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Maaliskuu 11. 17:01:58 2006

Tuolla ainakin kytkentä ohjeita eri mittaristoille.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

soppa
Viestit: 211
Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja soppa » La Maaliskuu 11. 18:40:49 2006

Kylläpä on muuten hyvät kuvat.

Kiitos.

Huomenissa otan mittarin taas irti (14. kerta) ja kattelen nuo värit vielä kertaalleen.
Mm. 8 litran alumiini Ford FE

soppa
Viestit: 211
Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja soppa » Su Maaliskuu 12. 10:38:58 2006

Väärinpäinhän ne kiekkamittarin johdot lopulta oli. Muut piuhat oli kyllä oikein.

Nyt pelittää kaikin puolin. Onneksi ei hajonnut mitään noissa aiemmissa kytkennöissä.

Isot kiitokset ohc:lle.
Mm. 8 litran alumiini Ford FE

Vastaa Viestiin