Hakua olen kokeillut, mutta ei löydy tietoa tähän vaivaan.
Ostin L-mallin välikoppaani sportin? mittariston, jotta saisin autooni siististi asennettua kierroslukumittarin.
Koska mittaristossa oli 6 syl koneen k-mittari, tein vaihtarit kaverin kanssa, joka sellaista kaipaili. Uusi mittari on 4-syl. taunuksesta ja meni mittaristoon kiinni heittämällä (näyttö siinä on 7000 asti).
Vanhojen johtosarjojen liittimet on pistetty sähkökaavion mukaan uusille paikoille (lämpö ja bensiini) ja ne mittarit näyttävät oikein.
Mittari saa 12 v herätteen auton omasta johtosarjasta ja anturipuoli on vedetty puolan miinukseen omalla suoralla johdolla.
En saanut sitä toimimaan kunnolla (syttähäiriöitä) tuon vanhan kärjellisen motocraftin jakajan kanssa ja nyt laitoin jakajaksi boschilaisen optisella anturilla varustetun jakajan boxeineen.
Nyt mittari näyttää alussa liian vähän ja yli 3000 kierroksen jälkeen neula alkaa hyppiä, eikä nouse siitä juurikaan ylemmäksi.
Onko tuo 12 v heräte vieläkin väärässä paikassa, mihin se kannattaisi vetää suoraan? En enää oikein luota noihin auton oman johtosarjan antamiin jännitteisiin.
Sähköymmärtämykseni alkaa nyt loppua, vaikka kaavioita on korjausoppaassa joka lähtöön.
Välikopan kierroslukumittari temppuilee
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
- Paikkakunta: Espoo
Välikopan kierroslukumittari temppuilee
Mm. 8 litran alumiini Ford FE
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
- Paikkakunta: Espoo