rs turbon takapitkittäis tukivarret

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

rs turbon takapitkittäis tukivarret

Viesti Kirjoittaja adh » La Maaliskuu 4. 12:36:35 2006

saakohan mistään niitä missä on pitkäkierre? asentelin deflexin puslat taakse ja nyt on jonkin verran haritusta.
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Maaliskuu 4. 14:16:11 2006

En tiedä saako niitä paikallaansäädettäviä, mutta onkohan kaikki holkit mennyt oikein jos on auraus muuttunut haritukseksi?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Maaliskuu 4. 15:38:05 2006

Off topikkina voisin mainita yhden eron noissa tangoissa, etupään silmukka on toisissa malleissa "avoin" ja toisissa hitsattu kiinni. Sikäli kun ketään kiinnostaa, voisi olettaa että ylimääräistä joustoa löytyy myös tuolta jos silmukka antaa vähän periksi.

Voisihan sitä kierrettä tehdä lisää sopivalla pakalla, mikä lienee kierre?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » La Maaliskuu 4. 15:43:12 2006

Samasta aiheesta on vähän puhetta tuossa topicissa:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... c&start=25
RS2000 -96
Fiesta -11

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Maaliskuu 4. 16:04:04 2006

Se on tietysti tehtaalla kierteytetty ennen lopullista käsittelyä ja nyt voi jengan teko olla hiljaista. Pitäisi alkaa lämpökäsittelemään ja hakemaan sopivaa tilaa jossa jenkapakka suostuu puremaan, siinä muokkauksessa tuo tanko tietysti muuttuu kullaksi ja hittoako sillä sitten mitään tekee...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Maaliskuu 4. 18:54:37 2006

Ei se miltään kauhean kovalta ole kyllä vaikuttanut ikinä ja poikkikin noita on muutama mennyt. Olisi mukava kokeilla jos vaan olisi noin isoja kierretyökaluja käytössä. Sorviinkaan moista mutkarautaa ei enää oikein saa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Maaliskuu 5. 12:39:08 2006

m16 on se kierre. täytyy kokeilla tehdä lisää kierrettä tai sit hitsata pidempi kierre osa siihen. deflexin puslat on paljon paksummat kuin ne alkuperäiset kumirinkulat. sehän muuttaa jo aurauksen haritukselle..
ford escort´79 tic

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Maaliskuu 5. 12:40:32 2006

JesseT kirjoitti:En tiedä saako niitä paikallaansäädettäviä, mutta onkohan kaikki holkit mennyt oikein jos on auraus muuttunut haritukseksi?


kaikki holkit oli samanlaisia, eli 2 isoa ja yksi pieni väliin.. :roll:
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Maaliskuu 5. 13:42:31 2006

adh kirjoitti:
JesseT kirjoitti:En tiedä saako niitä paikallaansäädettäviä, mutta onkohan kaikki holkit mennyt oikein jos on auraus muuttunut haritukseksi?


kaikki holkit oli samanlaisia, eli 2 isoa ja yksi pieni väliin.. :roll:
Niin, ja yhteyspituudeltaan sama kuin alkuperäisissä, joten ei sen aurauksen pitäisi mitenkään muuttua. Ei niiden itse puslien pulleus vaikuta mitenkään kun ne rajoittavan isot prikat on samalla kohtaa kuin ennen ja napa tällöin tulee täsmälleen puoliväliin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Maaliskuu 5. 14:00:17 2006

JesseT kirjoitti:
adh kirjoitti:
JesseT kirjoitti:En tiedä saako niitä paikallaansäädettäviä, mutta onkohan kaikki holkit mennyt oikein jos on auraus muuttunut haritukseksi?


kaikki holkit oli samanlaisia, eli 2 isoa ja yksi pieni väliin.. :roll:
Niin, ja yhteyspituudeltaan sama kuin alkuperäisissä, joten ei sen aurauksen pitäisi mitenkään muuttua. Ei niiden itse puslien pulleus vaikuta mitenkään kun ne rajoittavan isot prikat on samalla kohtaa kuin ennen ja napa tällöin tulee täsmälleen puoliväliin.
täytyy lähteä kohta tallille mittailemaan.
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Maaliskuu 5. 14:03:25 2006

JesseT kirjoitti:
adh kirjoitti:
JesseT kirjoitti:En tiedä saako niitä paikallaansäädettäviä, mutta onkohan kaikki holkit mennyt oikein jos on auraus muuttunut haritukseksi?


kaikki holkit oli samanlaisia, eli 2 isoa ja yksi pieni väliin.. :roll:
Niin, ja yhteyspituudeltaan sama kuin alkuperäisissä, joten ei sen aurauksen pitäisi mitenkään muuttua. Ei niiden itse puslien pulleus vaikuta mitenkään kun ne rajoittavan isot prikat on samalla kohtaa kuin ennen ja napa tällöin tulee täsmälleen puoliväliin.
Niin, siis tietysti se mutteri pitää vetää loppuun asti, muuten toi mun selitys ei pidä paikkaansa ja haritusta syntyy.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Maaliskuu 5. 14:06:57 2006

JesseT kirjoitti:
JesseT kirjoitti:
adh kirjoitti:

kaikki holkit oli samanlaisia, eli 2 isoa ja yksi pieni väliin.. :roll:
Niin, ja yhteyspituudeltaan sama kuin alkuperäisissä, joten ei sen aurauksen pitäisi mitenkään muuttua. Ei niiden itse puslien pulleus vaikuta mitenkään kun ne rajoittavan isot prikat on samalla kohtaa kuin ennen ja napa tällöin tulee täsmälleen puoliväliin.
Niin, siis tietysti se mutteri pitää vetää loppuun asti, muuten toi mun selitys ei pidä paikkaansa ja haritusta syntyy.
kyllä se mutteri kiinni saakka tuli.. jotenkin jäi sellainen kuva ettäse puslan holkki oli pidempi deflexissä kuin vakio kumisessa.. mut ei kuin mittailemaan.
ja just massattu alusta :D
ford escort´79 tic

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Maaliskuu 5. 21:12:23 2006

saman mittaiset ne puslat on. vaan siltikin useamman millin harituksella.
ford escort´79 tic

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Maaliskuu 6. 17:42:41 2006

fordilla uudet reaktio tangot 74.40e ovh. ja ei ollut kivitilalla ainakaan hyllyssä. täytyy kokeilla sitä kierteytystä, jos ei onnaa niin täytyy tehdä prikka säätöinen.
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Maaliskuu 6. 18:17:22 2006

Prikkasäätöinenhän se on alunperinkin. Kaksi säätöprikkaa muistaakseni orkkissäätö, mutta pitää tarkistaa manuaalista...

edit: juu kaksi säätöprikkaa ja sitten vasta se ensimmäinen iso.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Maaliskuu 7. 10:50:57 2006

tein kierteet niihin. ihan hyvin puri fagomin kierrepakka. onkohan navat alkujaan ihan suorat vai onko niissä jo aurausta?. tuli vaan mieleen ettei olis vaan mennyt väärille puolille,kun olivat ihan osina..
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Maaliskuu 7. 13:01:45 2006

Piti ihan tarkistaa, mutta sama on varaosanumero vasen/oikea.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Maaliskuu 7. 17:02:22 2006

oliskohan jollain räjäytyskuvaa taka jousituksesta?
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Maaliskuu 8. 8:00:03 2006

Korjaamokäsikirjassa on detaljimpaa, mutta tuo on ainoa minkä löysin missä näkyy kokonaisuus:

http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... ension.jpg
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Maaliskuu 8. 8:40:35 2006

JesseT kirjoitti:Korjaamokäsikirjassa on detaljimpaa, mutta tuo on ainoa minkä löysin missä näkyy kokonaisuus:

http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... ension.jpg
kiitos! vikakin löytyi... eipä mene suoraan deflexin tukivarren pikku puslat. ei ollu napa rauta rautaa vasten,vaan pusla oli pursunnut holkin ja navan väliin. no asia korjattu ja samalla tuli aurauksen säätökin :D
ford escort´79 tic

wertaid
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja wertaid » Ti Elokuu 12. 21:50:27 2008

Jatketaan vähän aihetta. Pystyykö nämä prikat korvaamaan ihan tavallisilla prikoilla vai onko pakko olla orginaalit ? vai tuleeko jotain ongelmia...

täs linkki mist on kyse..
http://i8.ebayimg.com/08/i/000/f9/9f/7087_1.JPG

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Elokuu 14. 17:07:08 2008

Äkkiseltään tulee mieleen, että ne peltiset mitkä lie normi prikat saattavat mennä kasaan kunnolla puristaessa. Löystyvät sitten ajan myötä. Teräksiset kannattaa jostain haalia.

Vastaa Viestiin