Perän huolto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Perän huolto
Löytyisköhän mistään internetin syövereistä korjausopasta Cosworthin perän kunnostukseen?
Tuolla siipicossun manuaaleissa ei ollut kuin etuperän huolto ohjeet..
Tuolla siipicossun manuaaleissa ei ollut kuin etuperän huolto ohjeet..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Perän huolto
Taitaa olla kiven ja kannon alla toi homma. Mä voin katsoa,pitäis löytyä jotaan dokumenttia kotoa. Jos viskoa meinaat niin siitä ei taida olla mitään manuskaa,se ei oo ihan DIY hommia.sierra4x4tbo kirjoitti:Löytyisköhän mistään internetin syövereistä korjausopasta Cosworthin perän kunnostukseen?
Tuolla siipicossun manuaaleissa ei ollut kuin etuperän huolto ohjeet..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re: Perän huolto
Eikä oo kovin monen muunkaan homma. Ei meinaa viskojen korjaajia oikeen olla..jesus48 kirjoitti:Jos viskoa meinaat niin siitä ei taida olla mitään manuskaa,se ei oo ihan DIY hommia.
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Perän huolto
Ei ja jos on niin ne tietää hintansa. Se on kyllä valitettavaa..Hena kirjoitti:Eikä oo kovin monen muunkaan homma. Ei meinaa viskojen korjaajia oikeen olla..jesus48 kirjoitti:Jos viskoa meinaat niin siitä ei taida olla mitään manuskaa,se ei oo ihan DIY hommia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
sillon ku remppasin omasta cossuata perän niin kyselin tuolta www.gearboxman.co.uk viskon huoltoa ja ois maksanu 200€ + postikulut 

-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Tästä oli joskus aikaisemminkin puhetta ja silloin puhuttiin, että toi visko pitäs kasata alipainekaapissa, jotta sinne ei varmasti jää ilmaa sisään.Arska kirjoitti:Mikä siinä viskon huollossa on sitte niin ihmeellistä, käytännössä?
Onko tossa viskossa sitten jotain muuta "ihmeellistä", kun sitä huolletaan/kasataan?
Jos sulla on Arska jotain hyviä vinkkejä ton viskon huoltoon ja ne ei ole mitään salatiedettä niin kerro vaan ihan julkisesti, kun on vähän vielä noi perähommat itelläkin hakusessa.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Ei tuohon viskon huoltoon liittyvää tietoa enempää ole, muuta kuin että kuorma-autojen viskoflektit huollettiin ihan vaan pöydällä ja hyvä tuppas tulemaan. Haittaako se sitten käytännössä, jos sinne jää vähän ilmaa se on toinen juttu. Tätä kyseistä pakettia en ole avannut, joten en osaa sanoa mitä tapahtuisi jos sinne laittaisi vaikka pari ylimääräistä levyä, tutkimisen paikkahan tämä olisi. Lientä saa raskaan kaluston korjaamoilta se ei ole ongelma. Jotenkin vaan tuntuu että tuo ilmahomma on jonkunlainen urbaanilegenda.
Eihän noissa perissä muuten ole mitään ihmeellistä, samalla tavalla ne kasaantuu kuin muutkin. Pinionin shimmi laitetaan aina saman paksuinen mikä niissä kuorissa on ollutkin, vaikka tulisi eri välityksen osat. Hammasvälys säätyy helposti poskilaakerien pesiä kiertämällä. Tehdas antaa vain mittoja joiden ottaminen vaatii ihan omat erikoistyökalut, eli lopullinen kosketus pitää katsoa värillä. Hyviä ulosvetäjiä laakereita varten tarvitaan.
Eihän noissa perissä muuten ole mitään ihmeellistä, samalla tavalla ne kasaantuu kuin muutkin. Pinionin shimmi laitetaan aina saman paksuinen mikä niissä kuorissa on ollutkin, vaikka tulisi eri välityksen osat. Hammasvälys säätyy helposti poskilaakerien pesiä kiertämällä. Tehdas antaa vain mittoja joiden ottaminen vaatii ihan omat erikoistyökalut, eli lopullinen kosketus pitää katsoa värillä. Hyviä ulosvetäjiä laakereita varten tarvitaan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ilma laajenee enemmän lämmetessään kuin se silikoniliemi, pukkaiskohan se sitä kuumetessaan ulos ja sitten taas kylmetessään imisi öljyä sisään?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
ei kait mitään. tosin kukaan ei tunnu tietävän että mitä öljyä sinne lukon sisään pitää laittaa, ne jotka tietää niin ei kerro. minä kokeilin huoltaa itse ton viskon mutta sitä nyt ei sitte vielä tiedä että miten hyvin se rupeaa ajan kans toiminaan mutta toistaiseksi pitää hyvin !MikkoT kirjoitti:Tästä oli joskus aikaisemminkin puhetta ja silloin puhuttiin, että toi visko pitäs kasata alipainekaapissa, jotta sinne ei varmasti jää ilmaa sisään.Arska kirjoitti:Mikä siinä viskon huollossa on sitte niin ihmeellistä, käytännössä?
Onko tossa viskossa sitten jotain muuta "ihmeellistä", kun sitä huolletaan/kasataan?
Jos sulla on Arska jotain hyviä vinkkejä ton viskon huoltoon ja ne ei ole mitään salatiedettä niin kerro vaan ihan julkisesti, kun on vähän vielä noi perähommat itelläkin hakusessa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Mistähän tuota em "silikonimähmää" sais ostaa ja mitähän
se tarkalleen ottaen on?
Purettiin tänään yksi Cossun lukko ja meinattiin kokeilla
kuinka hyvin/huonosti sen saa peuhaamaan kotikonstein.
Haisee muuten aivan helv pahalta, oli lähellä ettei tullut
värillinen haukotus kun sitä erehtyi nuuhkaseen=).
se tarkalleen ottaen on?
Purettiin tänään yksi Cossun lukko ja meinattiin kokeilla
kuinka hyvin/huonosti sen saa peuhaamaan kotikonstein.
Haisee muuten aivan helv pahalta, oli lähellä ettei tullut
värillinen haukotus kun sitä erehtyi nuuhkaseen=).
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
ei mistään ainakaan sitä virallista öljyä, mutta minä laitoin scanian visko flektin huoltoon tarkoitetta siikooni pohjaista öljyä ja ainakin muutaman testi lädön piti hyvin, rc autoissa on myös silikooni pohjista öljyä joka on tarkoitettu iskareiden huoltoon ja sitä saa eri laisilla viskositeeteilla mutta siitä ei ole kokemuksia että miten toimii 

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Kaksi lukkoa purin ja yhden kasasinArska kirjoitti:Olisko siellä ollut tilaa laittaa lisää levyjä? Paljon sinne meni sitä silikonimähmää, uudethan varmaan laitoit?

Jostain syystä sisäboorilevyjä on aina kaksi päällekkäin ja ulkoboorilevyjä yksi. Vaihdoin toisesta lukosta 9 levyä ja nyt on kitkapintoja puolitoistakertainen määrä. Scanian viskoöljyä meni alle desi, ilmaa ei varmaan juurikaan jäänyt sisälle. Momenttiavaimella 70nm arvolla kierros kesti yli 10 sekuntia.
Mikähän oli vakiolukon testausohje?
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
kävin just ottamas kesän ensisavut, en suosittele volvon silikooniöljyä, ei pidä ainakaa paremmin ku ennen, komeet savut kyllä tosta alkuperäsestä vararenkaasta lähtee 
nii ja siitä alipaine kasaus paskasta ei kyllä mun mielestä kannata välittää, ei sinne saa millää jäämään nii paljoo ilmaa, että sillä olis mitää merkitystä, kyllä se on siitä mäskistä kii kuinka hyvin se pitää

nii ja siitä alipaine kasaus paskasta ei kyllä mun mielestä kannata välittää, ei sinne saa millää jäämään nii paljoo ilmaa, että sillä olis mitää merkitystä, kyllä se on siitä mäskistä kii kuinka hyvin se pitää
-
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
vähä liian aikasin manasin volvon litkut, ihan kohtalaisen hyvin pitää niilläkin, jos olis jäykempi alusta nii pitäs varmaan viel paremminJ-M kirjoitti:kävin just ottamas kesän ensisavut, en suosittele volvon silikooniöljyä, ei pidä ainakaa paremmin ku ennen, komeet savut kyllä tosta alkuperäsestä vararenkaasta lähtee
nii ja siitä alipaine kasaus paskasta ei kyllä mun mielestä kannata välittää, ei sinne saa millää jäämään nii paljoo ilmaa, että sillä olis mitää merkitystä, kyllä se on siitä mäskistä kii kuinka hyvin se pitää