reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ma Helmikuu 13. 12:19:11 2006

reaktio tangot voi ottaa 2wd sierrasta mutta saako 4wd sierraan säädettäviä tukivarsia kohtuu hintaan... ei niintä magnesimumi gra varsia.... mitä maksaa??
paljo tohtii levittää keulaa ettei vetarit tipu?
säädettävät yläpäät on jo siinä kuva http://groups.msn.com/Mprestmotorsport/ ... hotoID=157
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Helmikuu 13. 13:39:50 2006

fordrs2000 kirjoitti:reaktio tangot voi ottaa 2wd sierrasta mutta saako 4wd sierraan säädettäviä tukivarsia kohtuu hintaan... ei niintä magnesimumi gra varsia.... mitä maksaa??
Sinnehän käy 2wd:n tukivarret. Burtonilta? Tepalmet Motorsportilla on yhdet hyllyssä, tarjouksessakin vielä. Tosin ei uniball-nivelillä vaan puslilla. http://www.tepalmetmotorsport.fi ja sieltä FORD
paljo tohtii levittää keulaa ettei vetarit tipu?
Onko paljon madallettu?
Ei varmaan kovin paljoa uskalla levittää, kun tuppaavat tippumaan paljon madalletuissa autoissa ilman levitystäkin.. Ota vetarit XR4x4:stä, ne on vähän pitemmät kuin Cosan omat. Sallii isomman madalluksen/levityksen.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ma Helmikuu 13. 15:08:28 2006

ei oo vielä madallettu muutaku kahtottu asvalttialustaa että paljo tohtii ja haettu kulmia...

kiittii
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Maaliskuu 1. 23:36:52 2006

sierra4x4tbo kirjoitti:
fordrs2000 kirjoitti:reaktio tangot voi ottaa 2wd sierrasta mutta saako 4wd sierraan säädettäviä tukivarsia kohtuu hintaan... ei niintä magnesimumi gra varsia.... mitä maksaa??
(ONKO IHAN VARMAA TIETOO)
aattelin tilata huomenna
Sinnehän käy 2wd:n tukivarret. Burtonilta? Tepalmet Motorsportilla on yhdet hyllyssä, tarjouksessakin vielä. Tosin ei uniball-nivelillä vaan puslilla. http://www.tepalmetmotorsport.fi ja sieltä FORD
paljo tohtii levittää keulaa ettei vetarit tipu?
Onko paljon madallettu?
Ei varmaan kovin paljoa uskalla levittää, kun tuppaavat tippumaan paljon madalletuissa autoissa ilman levitystäkin.. Ota vetarit XR4x4:stä, ne on vähän pitemmät kuin Cosan omat. Sallii isomman madalluksen/levityksen.
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Maaliskuu 2. 12:46:25 2006

fordrs2000 kirjoitti: (ONKO IHAN VARMAA TIETOO)
aattelin tilata huomenna
Kyllä uskaltaisin väittää näin! Kunhan ei vaan ole Siipi-Cosan varret..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Maaliskuu 2. 12:59:39 2006

sierra4x4tbo kirjoitti:
fordrs2000 kirjoitti: (ONKO IHAN VARMAA TIETOO)
aattelin tilata huomenna
Kyllä uskaltaisin väittää näin! Kunhan ei vaan ole Siipi-Cosan varret..
Kyllä, sierra xr4x4/4x4 cosw/2wd cosw. Edellä mainituissa malleissa on ainakin samat tukivarret. Alapallo on pulttikiinnityksellä ja sisäpäässä on 12mm pultinreikä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Maaliskuu 3. 0:43:04 2006

ei ainakaan varaosakirjassa oo mitään eroo siipicossun ja sedanin välillä
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Maaliskuu 3. 7:37:52 2006

fordrs2000 kirjoitti:ei ainakaan varaosakirjassa oo mitään eroo siipicossun ja sedanin välillä
Ei kai Siipicosan etuvarsissa ole mitään eroa muihin (xr4x4,4wd cosw,2wd cosw) verrattuna..? Takatukivarsissa sit taas on eroja,siipi/sedan.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Maaliskuu 3. 8:53:08 2006

Onko niissä takatukivarsissa muuta eroa kuin vakaajan kiinnitys?? Onko nelarissa eri camberi??
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Maaliskuu 3. 9:01:57 2006

Onko muuten totta että 4x4malleissa pysyy takarenkaat paremmin suorassa madalletussakin autossa? Silmän mukaan näyttäisi siltä..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 3. 14:15:13 2006

jesus48 kirjoitti:
fordrs2000 kirjoitti:ei ainakaan varaosakirjassa oo mitään eroo siipicossun ja sedanin välillä
Ei kai Siipicosan etuvarsissa ole mitään eroa muihin (xr4x4,4wd cosw,2wd cosw) verrattuna..? Takatukivarsissa sit taas on eroja,siipi/sedan.
On eroa sanoo kirjat mitä tahansa. Tuo kirjaongelma on ollut jo yli 15v; ei tunne :?

Siipicossussa on oma olka-akseliasetelmansa, mm. alapallonivelen kiinnityspiste on huomattavasti alempana. Tukivarteen vaikuttava seikka on se että kiinnitys alapalloon on -kartiolla-, ei tapilla kuten XR4x4, Sedan cossut + Escocossu.

Niitä ei enää tiettävästi mistään saa; kannattaa siis välillä siivestä purkaa suojakumi ja vaihtaa rasvat....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Maaliskuu 3. 14:27:01 2006

jjs kirjoitti:Niitä ei enää tiettävästi mistään saa; kannattaa siis välillä siivestä purkaa suojakumi ja vaihtaa rasvat....
Mites jatkossa kun leimalla karahtaa väljäksi ?
Joko tuossa voidaan hyväksyä säädettävät tukivarret ilman suurempia marisemisia kun vaihtoehdot alkaa olemaan vähissä ?

Jaakkoki kirjoitti:Onko muuten totta että 4x4malleissa pysyy takarenkaat paremmin suorassa madalletussakin autossa? Silmän mukaan näyttäisi siltä..
Käys kattomassa FAQ:sta tuolta madallus jutusta kuinka vaikutti kun vaihdoin edelliseen 4x4cossun takatukivarret.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » La Maaliskuu 4. 11:35:34 2006

Aksu kirjoitti:
jjs kirjoitti:Niitä ei enää tiettävästi mistään saa; kannattaa siis välillä siivestä purkaa suojakumi ja vaihtaa rasvat....
Mites jatkossa kun leimalla karahtaa väljäksi ?
Joko tuossa voidaan hyväksyä säädettävät tukivarret ilman suurempia marisemisia kun vaihtoehdot alkaa olemaan vähissä ?
Rallikäyttöön hyväksytyt ko. osat passaavat myös tieliikenteeseen, yleisemmässäkin kärryssä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Maaliskuu 4. 14:06:59 2006

shr1 kirjoitti:
Aksu kirjoitti:
jjs kirjoitti:Niitä ei enää tiettävästi mistään saa; kannattaa siis välillä siivestä purkaa suojakumi ja vaihtaa rasvat....
Mites jatkossa kun leimalla karahtaa väljäksi ?
Joko tuossa voidaan hyväksyä säädettävät tukivarret ilman suurempia marisemisia kun vaihtoehdot alkaa olemaan vähissä ?
Rallikäyttöön hyväksytyt ko. osat passaavat myös tieliikenteeseen, yleisemmässäkin kärryssä.
Mulla on ainakin säädettävät alatukivarret eikä ole mitään niistä sanoneet.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Marraskuu 16. 20:18:56 2009

tässä talven aikana ois tarkotus laittaa etupäähän uudet puslat, tukivarret uusia ja ajattelin laittaa säädettävät. sitten noista reaktiotangoista haaveillut, lisää tilaa downpipelle. tuoko reaktiotangot ajoon epämukavia vaikutuksia?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Marraskuu 16. 21:37:46 2009

juusto_pallero kirjoitti:tässä talven aikana ois tarkotus laittaa etupäähän uudet puslat, tukivarret uusia ja ajattelin laittaa säädettävät. sitten noista reaktiotangoista haaveillut, lisää tilaa downpipelle. tuoko reaktiotangot ajoon epämukavia vaikutuksia?
Ei sinällään mutta ongelma tulee siinä miksi siellä on se vakaaja :wink: Eli mutkissa taittuu mutta alkaa kallisteleen melko paljon mitä joutuu kompensoida sikajäykällä alustalla mikä tuo niitä ei mukavuuksia .
ex Jäsen #10

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja JyriN » Ma Marraskuu 16. 23:41:04 2009

Jake kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:tässä talven aikana ois tarkotus laittaa etupäähän uudet puslat, tukivarret uusia ja ajattelin laittaa säädettävät. sitten noista reaktiotangoista haaveillut, lisää tilaa downpipelle. tuoko reaktiotangot ajoon epämukavia vaikutuksia?
Ei sinällään mutta ongelma tulee siinä miksi siellä on se vakaaja :wink: Eli mutkissa taittuu mutta alkaa kallisteleen melko paljon mitä joutuu kompensoida sikajäykällä alustalla mikä tuo niitä ei mukavuuksia .
Vakaajanhan voisi kääntää kulkemaan myös etukautta ja koiranluilla kiinni tukivarteen tai reaktiotankoon. Vähän (group A) virityshän toi on... :lol:

Mulle on jäänyt vähän epäselväksi, että miksi ne reaktiotangot on niin paljon kallistuksenvaimenninta parempi tuenta, kun kiinnitys tulee kuitenkin samaan paikkaan ja käytännössä samoilla tai samankaltaisilla puslilla? Eikö etupää ole kallistuksen vakajan paikalla ja (samalla) puslalla? Takapäässä on sitten uusi kiinnitys, mutta sekin vakaajan paikalla?

Eli mikä tekee siitä paremman?
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja jappes » Ti Marraskuu 17. 8:18:22 2009

JyriN kirjoitti:Vakaajanhan voisi kääntää kulkemaan myös etukautta ja koiranluilla kiinni tukivarteen tai reaktiotankoon. Vähän (group A) virityshän toi on... :lol:

Mulle on jäänyt vähän epäselväksi, että miksi ne reaktiotangot on niin paljon kallistuksenvaimenninta parempi tuenta, kun kiinnitys tulee kuitenkin samaan paikkaan ja käytännössä samoilla tai samankaltaisilla puslilla? Eikö etupää ole kallistuksen vakajan paikalla ja (samalla) puslalla? Takapäässä on sitten uusi kiinnitys, mutta sekin vakaajan paikalla?

Eli mikä tekee siitä paremman?
Noilla tangoillahan jää juuri puslat pois yleensä. Eli koriin kiinnitys uniball-nivelellä ilman puslaa ja alatukivarteen tulee kiinni suoraan sen ison reiän läpi isoilla prikoilla eikä väliin puslia. Näin pysyy rengas paikoillaan, kun ei joustavia puslia välissä. Tosin on noita ollut jos jonkin näköisiä pitkittäistukia ja myös nähnyt sellaisia että pusla on ollut tukivarressa josta reaktiotanko lähtee.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Marraskuu 17. 12:33:49 2009

JyriN kirjoitti:Mulle on jäänyt vähän epäselväksi, että miksi ne reaktiotangot on niin paljon kallistuksenvaimenninta parempi tuenta, kun kiinnitys tulee kuitenkin samaan paikkaan ja käytännössä samoilla tai samankaltaisilla puslilla? Eikö etupää ole kallistuksen vakajan paikalla ja (samalla) puslalla? Takapäässä on sitten uusi kiinnitys, mutta sekin vakaajan paikalla?

Eli mikä tekee siitä paremman?
Vakaaja on jousi, joustaa myös "vaakapoikkileikkauksensa" suuntaisesti, ei pelkästään kiertosuunnassa.
Jos pyörä saa esim. edestä iskun, pyörä pääsee siirtymään taaksepäin koska vakaaja joustaa myös kiinnityspisteidensä välistä (menee kaarelle, oli 12 mm tai 28 mm), ja välittää myös iskun toiseen pyörään, enemmän tai vähemmän. Kaikki ei-toivotut liikkeet huonontavat auton käytöstä. Mm. auraus ja caster muuttuvat ko. tilanteissa, molemmilla puolilla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja jappes » Ti Marraskuu 17. 20:11:36 2009

Täällä muuten joku kuva millaiset ovat ja miten tulee kiinni koriin ja tukivarteen. Hintaa tosin vähän enemmän mitä muualta. Kannattaako noita sitten tieliikenteeseen laittaa jos tulee kaikki äänet ja kolahdukset ymt.paljon kovempana ja vakaaja pitää myös tehdä mutta sen varmasti päättää jokainen itse.
Itse meinaan koittaa noita varsia ja tehdä vakaajan etupuolelle akselia ns.koiranluilla kiinnitettävänä.

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja JyriN » Ke Marraskuu 18. 18:50:07 2009

Kiitoksia, nyt selkis, ero tulee juuri niiden puslien heivaamisesta. :D Se oli jo selvää, että kaikki ylimääräinen liike on pahasta, mutten ajatellut vakaajatangon joustavan myös auton pituussunnassa juurikaan - mitä nyt puslat antavat periksi. :shock:

Tuossa jappesin linkissä näyttää olevan myös säädettävät tukivarret mukana - nehän maksavat jo yksinään puolet tuosta hinnasta. Ei kyllä ole tuo Italia ihan hanskassa... :oops:
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja jappes » To Marraskuu 19. 7:50:10 2009

Tällä kaverilla on aika edulliset noi osat. Tai maksaa sielläkin tukivarret ja tangot yht 450e ja rahtia se ei suoraan ilmoita. Siellä myös säädettävät yläpäät iskareihin, jottei sitten jää mitään joustavaa etupäähän ja on englanniksi jos helpottaa :wink:

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Marraskuu 23. 16:52:05 2009

burtonilta just katoin säädettävät alatukivarret ja reaktiotangot 4wd cosaan. n.354€, rahdin kanssa n.406€
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja jappes » Ma Marraskuu 23. 20:53:31 2009

juusto_pallero kirjoitti:burtonilta just katoin säädettävät alatukivarret ja reaktiotangot 4wd cosaan. n.354€, rahdin kanssa n.406€
Mistä sä noin "halvalla" sieltä ne löysit?? Niiden sivuilla hinta tukivarsille 230£ ja tangoille 137£ eli 367£= 408e+rahti. Vai saatko ne ilman VAT:ia tilattua jolloin hinta olisi tuo mainitsemasi?? Burtonilla on noi reaktiotangot kyllä edulliset mutta tukivarret vähän hintavat. Sieltä saa muuten myös ne tukivarret joissa pusla sisäpäässä jos ei halua ihan kaikkea kolinaa ja tärinää runkoon johtaa.
Mä luulen että monelle olisi riittävät noi pusla tukivarret ja sitten reaktiotangot puslalla myös tukivarteen. Siten saisi säädöt hyvin kohdalleen ja olisi varmasti hiljaisempi ja mukavampi sekä sen vakaajan pitkittäisjouston pois myös jos sitä nyt ilmenee. Tiedä sitten mikä olisi paras ratkaisu.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Marraskuu 23. 20:55:55 2009

jappes kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:burtonilta just katoin säädettävät alatukivarret ja reaktiotangot 4wd cosaan. n.354€, rahdin kanssa n.406€
Mistä sä noin "halvalla" sieltä ne löysit?? Niiden sivuilla hinta tukivarsille 230£ ja tangoille 137£ eli 367£= 408e+rahti. Vai saatko ne ilman VAT:ia tilattua jolloin hinta olisi tuo mainitsemasi?? Burtonilla on noi reaktiotangot kyllä edulliset mutta tukivarret vähän hintavat. Sieltä saa muuten myös ne tukivarret joissa pusla sisäpäässä jos ei halua ihan kaikkea kolinaa ja tärinää runkoon johtaa.
Mä luulen että monelle olisi riittävät noi pusla tukivarret ja sitten reaktiotangot puslalla myös tukivarteen. Siten saisi säädöt hyvin kohdalleen ja olisi varmasti hiljaisempi ja mukavampi sekä sen vakaajan pitkittäisjouston pois myös jos sitä nyt ilmenee. Tiedä sitten mikä olisi paras ratkaisu.
meikä kato pyöristeli vähän alaspäin :D samoista osista varmaan puhutaan. ite ajattelin kyllä ottaa noi puslattomat tukivarret.
EDIT: 357£ on tukivarret ja reaktiotangot, saa jotai nettitilaus alea. niin ehä mä tajunnu tota VAT maksua ollenkaa.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Marraskuu 24. 11:34:49 2009

Enpä katuautoon laittaisi kovin herkästi reaktiotankoja; kallistuksenvakaaja on melko hyödyllinen kapistus kestopäällysteellä. Ja leimasetäkin yleensä murahtaa sen puutteesta. Toki lisäämällä vakaajan erikseen asia kuittaantuu, paras vaihtoehto kadulle tuntuisi olevan se harvoin nähty hässäkkä jossa kall.vak. korikiinnikkeissä on paikka erillisille reaktiotangoille jotka asennetaan vakaajan alle.
Rallissa vakaaja poistetaan monasti vain jouston lisäämiseksi / liikkeen herkentämiseksi, aliohjautuvuuden poiston lisäksi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: reaktiotangot/ säädettävät etutukivarret

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Marraskuu 24. 13:15:53 2009

http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... ts_id=7196

Tollasta settiä himoinnut itselle... mutta onko hyvä, siitä en tiedä.

edittiä, sain vinkkiä että brittivoorumeilla haukuttu että ilmeisesti ei ole kovin hyvä setti.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin