enkkuperästä

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

enkkuperästä

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Helmikuu 25. 12:29:41 2006

A: onko escorttien enkkuperien vetareita eri boorilla?

B:jos vaihtaa kardaanin laipan niin mihin momenttiin se pitää kiristää.

C:tuleeko motonetin pyöränlaakeri paketin mukana ne stefat ja kaikki muu tarvittava?

D:vaihan tohon välikopan akseliin mk1 vanista koko murikan niin mitenköhän se kannattas putsata ilman että sitä tarttee purkaa,dieselillä?? käsipelillä kokeiltuna tuntus olevan kunnossa niin ei viittis purkaa, mutta joka paikassa semmosta tervaa että pitäs saada putsattua..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Helmikuu 25. 17:07:57 2006

A) ei

B) hyvä kysymys... Olen laittanut alkuperäiseen momenttiin (kts manuaalista; ei muista ulkoa). Toisilla ollut kuulemma tapana vetää "vähän lisää" (?).

D) onnistuu noinkin, haisubensaan yöksi liukenemaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » La Helmikuu 25. 19:52:49 2006

B) B Eli ei ole suoraa momentin arvoa vaan pitää olla "sopivan" tiukka.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » La Helmikuu 25. 20:03:13 2006

B: Kiristys ei riipu mutterin momentista vaan laakerien pyörittämiseen tarvitabvasta momentista, vetarit irti, vanhoille laakereille käy joku 0.15-0.20 kpm, eli tarviit tarkan 1/4" mommenttiavaimen.
Ja siis laita uusi krymppiholkki, tai jos et, niin joku 0.5 mm prikka sen ja laakerin väliin, jotta krymppi varmasti painuu kasaan, muutenhan mutteri jää löysälle :twisted:
Eli tarviit uuden stefan.

C: se öljytiivistehän on rakennettu laakerin sisään :P
ja kiristysrengas tulee mukana

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Helmikuu 25. 20:44:40 2006

jjs kirjoitti:
kiitti!
TAp kirjoitti:C: se öljytiivistehän on rakennettu laakerin sisään :P
ja kiristysrengas tulee mukana
jepjep,ei tullu taas katottua eikä ajateltua :oops: ne vaan oli tossa irtonaisina...

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Helmikuu 25. 20:45:25 2006

Tinde kirjoitti:B) B Eli ei ole suoraa momentin arvoa vaan pitää olla "sopivan" tiukka.
mistäs opuksesta toi on?

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » La Helmikuu 25. 20:57:16 2006

m_pajula kirjoitti:
Tinde kirjoitti:B) B Eli ei ole suoraa momentin arvoa vaan pitää olla "sopivan" tiukka.
mistäs opuksesta toi on?
Ihan Escortin korjaamokäsikirjasta, lainasin paikallisesta ja jytkäyttelin skannerista läpi.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Helmikuu 25. 21:03:04 2006

Momentti on oikea silloin kun, laakeri on kuiva öljystä ja ihan pillukarvan verran tuntuu jukertavan vastaan kun pyörittää. Öljyjen kanssa sitten pyörii pehmeästi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Helmikuu 25. 23:03:14 2006

mulla nyt on kaks murikkaa, toisessa on vähä reilummin väljää välityksessä kun toisessa mutta siinä ois se iso laippa vakiona, kannattasko ruuvata siltikin se alle :?: vois sit ton toisen laakeroida ja laittaa valmiiks jos poksahtaa.. :roll: :roll:
prkle ku on tällä hetkellä työttömänä niin ei oo varaa ostaa lukkoa..

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Helmikuu 26. 11:09:55 2006

onko väljempi välitys muuten kunnossa, hampaiden kosketuspinta peilikiiltävä eikä mitään naarmuja ?
Onko kosketuskuva OK (kokelie jollain väärillä)

Jos on, niin välystä voi säätää pienemmäksi kun pyörittää molempia säätömuttereita (niitä missä on reikiä) yhtä paljon ja samaan suuntaan, siis toista sisää ja toista ulos.

Vai oliko väljyys tasauspyörissä ?

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Helmikuu 27. 13:55:03 2006

TAp kirjoitti:onko väljempi välitys muuten kunnossa, hampaiden kosketuspinta peilikiiltävä eikä mitään naarmuja ?
Onko kosketuskuva OK (kokelie jollain väärillä)

Jos on, niin välystä voi säätää pienemmäksi kun pyörittää molempia säätömuttereita (niitä missä on reikiä) yhtä paljon ja samaan suuntaan, siis toista sisää ja toista ulos.

Vai oliko väljyys tasauspyörissä ?
kyllä se muuten kunnossa on,ei naarmuja eikä mitään muutakaan.. tota kosketus kuva juttua pitäs vähä harjoitella kun ei hirveesti siitä opetettu koulussa :cry:

kyllä niissä tasaus pyörissäkin saattaa olla väljää,en jaksanu viimeks hallilla ruveta enempää tutkimaan..

onkohan asconan perä escortin perää paljonkin leveämpi?
Viimeksi muokannut m_pajula, Ma Helmikuu 27. 14:05:45 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Helmikuu 27. 14:03:18 2006

Tuota kosketuspinnan tutkimiseen tarkoitettua väriä on hiukan hankala löytää, suhteilla sitä voi saada jostain raskaankaluston korjaamosta. Itse pyyhkäsin hammastahnaa pintoihin kun ei muutakaan ollut.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Helmikuu 27. 14:06:37 2006

Arska kirjoitti:Tuota kosketuspinnan tutkimiseen tarkoitettua väriä on hiukan hankala löytää, suhteilla sitä voi saada jostain raskaankaluston korjaamosta. Itse pyyhkäsin hammastahnaa pintoihin kun ei muutakaan ollut.
siihenhän käy mikä tahansa tahna mistä saa selvää..

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Helmikuu 27. 20:59:26 2006

:shock: opel :shock:

opettele mieluummin perähommat,
jos pikkuvetopyörän laakerit ja stefa on OK ja laakerikitkaa löytyy, niin sitä ei tarvii avata, eli ei mee rahaa.

Tasauspyörästön voi ottaa irti ja laittaa shimmejä isompien rattaiden ja kopan väliin, jos on liikaa välystä. Irrotus tosin vaatii lautaspyörän irrotuksen tasauspyörästön opasta, mutta nehän on vaan ruuveja.
Shimmejä saa laakerikaupoista, paksuudet kympin välein.

Sit vaan osat takas ja hammasvälys kuntoon

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Helmikuu 27. 21:39:03 2006

TAp kirjoitti::shock: opel :shock:

opettele mieluummin perähommat,
jos pikkuvetopyörän laakerit ja stefa on OK ja laakerikitkaa löytyy, niin sitä ei tarvii avata, eli ei mee rahaa.

Tasauspyörästön voi ottaa irti ja laittaa shimmejä isompien rattaiden ja kopan väliin, jos on liikaa välystä. Irrotus tosin vaatii lautaspyörän irrotuksen tasauspyörästön opasta, mutta nehän on vaan ruuveja.
Shimmejä saa laakerikaupoista, paksuudet kympin välein.

Sit vaan osat takas ja hammasvälys kuntoon
enpä mä muuten sitä ooppelin perää ajatellu mutta tossa hallilla seisoo pari b asconaa ja yks omega niin sais sit lukollisen akselin kasailtua jos kaveri romunsa suostus myymään..
ja sais jonku mukavamman välityksen, taitaa noi mun molemmat olla 4.11.. ei vaan jaksas enää tapella kardaanin kanssa..hmm.. täytyy nyt varmaan fixata toi enkku..

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Helmikuu 28. 18:26:43 2006

kannattaakohan niille alkuperäisille pitkittäis tukivarsille ees enää hitsata korvia? jos tilais/tekis ne rs tangot sinne ku eikös ne oo kuitenki jonku verran erimalliset ku noi orkkis tangot?
kallistuksen vakaajaa ei näytä saavan mahtumaan tonne ku tulee iskarit tielle..
mitähän mieltä katsastus setä on jos sinne laittas panhard tangon vaikka ladasta tai jostain? nyt noita ois hyvä rakennella ku muutenki pitää sitä perää hitsailla..

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Helmikuu 28. 19:06:15 2006

m_pajula kirjoitti: kallistuksen vakaajaa ei näytä saavan mahtumaan tonne ku tulee iskarit tielle..
mitähän mieltä katsastus setä on jos sinne laittas panhard tangon vaikka ladasta tai jostain? nyt noita ois hyvä rakennella ku muutenki pitää sitä perää hitsailla..
Kyllä siellä iskaritkin on vaikka olis vakaaja. :wink: (siis pitäis sopia)

Tankoja saa lisäillä, kunhan eivät rajoita joustoliikettä ja on hitsattu hyvin 8)

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Helmikuu 28. 20:06:21 2006

Bootsi kirjoitti:
m_pajula kirjoitti: kallistuksen vakaajaa ei näytä saavan mahtumaan tonne ku tulee iskarit tielle..
mitähän mieltä katsastus setä on jos sinne laittas panhard tangon vaikka ladasta tai jostain? nyt noita ois hyvä rakennella ku muutenki pitää sitä perää hitsailla..
Kyllä siellä iskaritkin on vaikka olis vakaaja. :wink: (siis pitäis sopia)

Tankoja saa lisäillä, kunhan eivät rajoita joustoliikettä ja on hitsattu hyvin 8)
siis mulla ei mahdu vakaaja, on mk2 bilsteinit sovitettu alle, oli alunperin ne lenkki-lenkki iskarit....
hitsaamisen ei pitäs olla ongelma.. mut onko noista rs tangoista mitään hyötyä?

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ti Helmikuu 28. 20:10:03 2006

m_pajula kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
m_pajula kirjoitti: kallistuksen vakaajaa ei näytä saavan mahtumaan tonne ku tulee iskarit tielle..
mitähän mieltä katsastus setä on jos sinne laittas panhard tangon vaikka ladasta tai jostain? nyt noita ois hyvä rakennella ku muutenki pitää sitä perää hitsailla..
Kyllä siellä iskaritkin on vaikka olis vakaaja. :wink: (siis pitäis sopia)

Tankoja saa lisäillä, kunhan eivät rajoita joustoliikettä ja on hitsattu hyvin 8)
siis mulla ei mahdu vakaaja, on mk2 bilsteinit sovitettu alle, oli alunperin ne lenkki-lenkki iskarit....
hitsaamisen ei pitäs olla ongelma.. mut onko noista rs tangoista mitään hyötyä?
Itellä ainakin pomppi perä suoraan asvaltilla revittäessä ilman noita rs tankoja. Laitoin ne tuet ja loppu pomppiminen siihen paikkaam, nätisti vaan piirtää viivaa :lol:
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Helmikuu 28. 20:12:32 2006

[quote="Rytinä"][/quote]
onkos sulla joku autoracingin valmis sarja?
noi mk1 vakio tangot tuntuu jotenki turhilta...

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ti Helmikuu 28. 20:25:10 2006

m_pajula kirjoitti:
Rytinä kirjoitti:
onkos sulla joku autoracingin valmis sarja?
noi mk1 vakio tangot tuntuu jotenki turhilta...
On autoracingin sarja. Hieman piti näyttää runkopalkkien kylkeen lekaa et mahtuvat korvakot paikoilleen
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Helmikuu 28. 21:09:12 2006

Rytinä kirjoitti:
m_pajula kirjoitti:
Rytinä kirjoitti:
onkos sulla joku autoracingin valmis sarja?
noi mk1 vakio tangot tuntuu jotenki turhilta...
On autoracingin sarja. Hieman piti näyttää runkopalkkien kylkeen lekaa et mahtuvat korvakot paikoilleen
ei sulla ois mittoja/kuvia niistä? :roll: :roll:

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ti Helmikuu 28. 21:20:15 2006

m_pajula kirjoitti:
Rytinä kirjoitti:
m_pajula kirjoitti: onkos sulla joku autoracingin valmis sarja?
noi mk1 vakio tangot tuntuu jotenki turhilta...
On autoracingin sarja. Hieman piti näyttää runkopalkkien kylkeen lekaa et mahtuvat korvakot paikoilleen
ei sulla ois mittoja/kuvia niistä? :roll: :roll:
Ei ole tähän hätään, mut autoracingin sivulta tai luettelosta näkee.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Helmikuu 28. 21:26:17 2006

ei vaan oikeen saa semmosia mittoja että pystys semmoset tekemään...

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ti Helmikuu 28. 21:29:21 2006

m_pajula kirjoitti:ei vaan oikeen saa semmosia mittoja että pystys semmoset tekemään...
Niin aivan... Mulla ne on paikoillaan ja ei pääse ku keväällä auton alle.
Ne tangot ei ole varmaan paha tehdä, mut ne rungon puoleiset on vähän hankalammat varmaan tehdä ku on aika vittumaisen muotoiset.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Helmikuu 28. 21:31:15 2006

m_pajula kirjoitti:ei vaan oikeen saa semmosia mittoja että pystys semmoset tekemään...
Kallistuksenvakaajan etupään kiinnikkeistä -->> akseliputken yläpuolelle.
Akseliputkesta n. 5cm. ylöspäin kiinnitys kohta. :wink:
Hitsaa kiinnikkeet paikoilleen ja kun auto on pyörillään, mittaa tarvittava tangon pituus. :wink:


Son siinä.. ei nää mitään avaruusraketteja ole.
:lol: :lol:

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Helmikuu 28. 22:42:56 2006

Bootsi kirjoitti:
m_pajula kirjoitti:ei vaan oikeen saa semmosia mittoja että pystys semmoset tekemään...
Kallistuksenvakaajan etupään kiinnikkeistä -->> akseliputken yläpuolelle.
Akseliputkesta n. 5cm. ylöspäin kiinnitys kohta. :wink:
Hitsaa kiinnikkeet paikoilleen ja kun auto on pyörillään, mittaa tarvittava tangon pituus. :wink:


Son siinä.. ei nää mitään avaruusraketteja ole.
:lol: :lol:
jokseenki tolleen sen ajattelinkin.. mitkähän puslat siihen soveltas?
meinaan ettei tekis niitä kori kiinnikeitä vaan käyttäs jo olemassa olevaa kiinnitys pistettä..
uniballit jos pistää niin varmaan repee jostain :?

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Maaliskuu 1. 6:19:52 2006

m_pajula kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
m_pajula kirjoitti:ei vaan oikeen saa semmosia mittoja että pystys semmoset tekemään...
Kallistuksenvakaajan etupään kiinnikkeistä -->> akseliputken yläpuolelle.
Akseliputkesta n. 5cm. ylöspäin kiinnitys kohta. :wink:
Hitsaa kiinnikkeet paikoilleen ja kun auto on pyörillään, mittaa tarvittava tangon pituus. :wink:


Son siinä.. ei nää mitään avaruusraketteja ole.
:lol: :lol:
jokseenki tolleen sen ajattelinkin.. mitkähän puslat siihen soveltas?
meinaan ettei tekis niitä kori kiinnikeitä vaan käyttäs jo olemassa olevaa kiinnitys pistettä..
uniballit jos pistää niin varmaan repee jostain :?
Mulla oli puslina etualatukivarren sisäpuoleinen pusla, lienee niitä puslia tehdastekoisissa sarjoissakin.
Tosiaan perän pompotus ripeissä lähdöissä loppui.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Maaliskuu 1. 10:30:12 2006

Tohon mittahommaan vielä, että tangon etukiinnitys pitää valita niin, ettei tanko ota pohjaan (siis siihen penkin alle, runkoaisan sivuun) kiinni kun jousitus pohjaa, jonkun verran voi laittaa mutkaa tankoonkin.
Tämä rajoitus siis estää kiinnityksen viennin jousen etukorvan kohdalle joka olisi muuten optimaalinen paikka.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Maaliskuu 1. 16:05:41 2006

Omaani tein takatangot putkesta ja päihin hitsasin "pitkät" mutterit, joihin ruuvasin taka kallistuksenvakaajan (säädettävät) päät.
Tuli pituus-säätö molempiin päihin. :wink:
Noissa kallistuksenvakaajan puslissahan on ne lähdöt vinossa, joten tangot tulee perään lähemmäs toisiaan kuin etupäässä.

(kumi puslia jäykistin hieman, pursottamalla niihin aukkopaikkoihin kuumaliimaa :lol: :lol: )

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Maaliskuu 1. 19:22:05 2006

Bootsi kirjoitti:Omaani tein takatangot putkesta ja päihin hitsasin "pitkät" mutterit, joihin ruuvasin taka kallistuksenvakaajan (säädettävät) päät.
Tuli pituus-säätö molempiin päihin. :wink:
Noissa kallistuksenvakaajan puslissahan on ne lähdöt vinossa, joten tangot tulee perään lähemmäs toisiaan kuin etupäässä.

(kumi puslia jäykistin hieman, pursottamalla niihin aukkopaikkoihin kuumaliimaa :lol: :lol: )
mun pitää saada ne tangot suoraan että niille iskareille jäis vähä tilaa.. täytyy käydä etolasta tutkimassa mitä puslia siellä ois.. mä täyttelin laatikon kannatin kumin kolot sikatättänällä, hyvä tuli...

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Pe Maaliskuu 10. 14:32:08 2006

Arska kirjoitti:Momentti on oikea silloin kun, laakeri on kuiva öljystä ja ihan pillukarvan verran tuntuu jukertavan vastaan kun pyörittää. Öljyjen kanssa sitten pyörii pehmeästi.
tolleen kiristin sen sitten. kestää tai sit ei..
pyöränlaakerin vaihtokin onnistu melkein.. unohtu se lappu välistä jolla vetari tulee kiinni.. :oops:

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Toukokuu 20. 19:34:29 2006

m_pajula kirjoitti:
Arska kirjoitti:Momentti on oikea silloin kun, laakeri on kuiva öljystä ja ihan pillukarvan verran tuntuu jukertavan vastaan kun pyörittää. Öljyjen kanssa sitten pyörii pehmeästi.
tolleen kiristin sen sitten. kestää tai sit ei..
pyöränlaakerin vaihtokin onnistu melkein.. unohtu se lappu välistä jolla vetari tulee kiinni.. :oops:
ei kestäny...

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Toukokuu 20. 21:01:55 2006

m_pajula kirjoitti:
m_pajula kirjoitti:
Arska kirjoitti:Momentti on oikea silloin kun, laakeri on kuiva öljystä ja ihan pillukarvan verran tuntuu jukertavan vastaan kun pyörittää. Öljyjen kanssa sitten pyörii pehmeästi.
tolleen kiristin sen sitten. kestää tai sit ei..
pyöränlaakerin vaihtokin onnistu melkein.. unohtu se lappu välistä jolla vetari tulee kiinni.. :oops:
ei kestäny...
Noh... mikäs nyt porsi? :?

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Toukokuu 20. 21:02:56 2006


Vastaa Viestiin