Mitkä etutolpat?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
Mitkä etutolpat?
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 180
- Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Äkkiseltään katottuna näyttäs samoilta kuin esim. Mk2 Cortina.
Voima tuo vikaa?
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp
)
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp

-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
No onkos jostain 1600/GT mallista, ei kai kaikissa ole levyjä?
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Mk2 Cortinan tolpilta näyttää, tuki- ja ohjausvarsikin näyttäisivät siltä.
Hassua vaan että varaosakirjaan on kaikkien mallien jarrusatulat piirretty tolppien etupuolelle.
Samaisen varaosakirjan mukaan kaikissa mk2 Cortinoissa on levyt edessä, jarrupiireissä ja -tehostimissa on versiosta ja vuosimallista riippuen eroja.
GT/Lotus on eri satulat kuin "tavallisissa".
Mk1:ssä oli alkuun rumpuja 1200 ja 1500 malleissa, niihinkin tuli kaikkiin levyt ~64 puolivälin aikoihin.
Edit. mun kirjanen antaa 8/67 asti laakeroidut yläpäät joilta nuokin näyttävät.
Hassua vaan että varaosakirjaan on kaikkien mallien jarrusatulat piirretty tolppien etupuolelle.

Samaisen varaosakirjan mukaan kaikissa mk2 Cortinoissa on levyt edessä, jarrupiireissä ja -tehostimissa on versiosta ja vuosimallista riippuen eroja.
GT/Lotus on eri satulat kuin "tavallisissa".
Mk1:ssä oli alkuun rumpuja 1200 ja 1500 malleissa, niihinkin tuli kaikkiin levyt ~64 puolivälin aikoihin.
Edit. mun kirjanen antaa 8/67 asti laakeroidut yläpäät joilta nuokin näyttävät.
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
Selvä, ristitään nuo sitten Cortina Mk2 1600GT:n tolpiksi.
Kiitos vastauksista.
Kiitos vastauksista.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 180
- Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Mulla on tuossa omassa laakeroidut yläpäät, mallihan on Mk2 Cortina 1600 Deluxe, ja vuosimalli tosiaan tuo -69.jjs kirjoitti:1600GT mk2 Cortinan tolpat. Muistaakseni vain viimeisissä C mk2:ssa oli laakeroidut yläpäät.
Laakeroidut yläp. sopivat mk1 Escoihin ja mk2 Escoihin 8/77 saakka. Siitä eteenpäin joutuu askartelemaan.
Lasketaanko tuo nyt sitten "viimeisiin" mk2:siin, eikös niitä ole tehty vielä vuoteen -71 asti tuon saippualaatikon näköisinä?

Edit: Ja tuossa on satulat tosiaan navan takapuolella.
Voima tuo vikaa?
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp
)
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Mestari: kuten kirjoitin -muistaakseni-, eli joku Cortinafriikki voinee valaista asiaa enemmän. On jäänyt itseltä fordin mallit Taunus, Cortina ja Anglia vähän vähemmälle huomiolle kuin muut 
JK: eikös -71 ollut jo mk3?

JK: eikös -71 ollut jo mk3?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
"Aivojeni hämyiseen usvaan tunkeutui muistikuva" että nuo laakeroidut yläpäät olivat mk2 Cortsujen ensimmäisessä vuosikerrassa eli ei viimeisissä kuten kirjoitin vaan ekoissa. Eli onko se silloin -67?
Olen nähnyt useammassa ajokissa tuollaiset 70-luvulla jo; ja kuuluvat Cortinan vakio-osiin.
Olen nähnyt useammassa ajokissa tuollaiset 70-luvulla jo; ja kuuluvat Cortinan vakio-osiin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ti Helmikuu 4. 14:07:14 2003
- Paikkakunta: Sipoo
Kaivoin käsiini '68 Cortina Workshop Manualin ja sen kuvissa ei ainakaan näkynyt laakeroitua yläpäätä.. Ja noista jarrusatuloista oli seuraava info:
All cars except G.T. and 1600E Rearward facing
G.T/1600E Forward facing
eli jos tuo jaottelu menee läpi koko Mk II ajan niin nuo kuvissa olevat tolpat ovat nimenomaan normicortinasta EI GT:stä. Siis ainakin satuloiden paikan perusteella.
OPM
All cars except G.T. and 1600E Rearward facing
G.T/1600E Forward facing
eli jos tuo jaottelu menee läpi koko Mk II ajan niin nuo kuvissa olevat tolpat ovat nimenomaan normicortinasta EI GT:stä. Siis ainakin satuloiden paikan perusteella.
OPM
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Yläpäistä vielä, mun varaosakirjan vuodelta 69 mukaan
10/66-8/67
8/67-
Satuloiden suuntaan ei mun proshyyreistä oikein selkeää vastausta löydy, OPM lienee oikeassa, GT/1600E(ja Lotus) etupuolella, muut takapuolella.
10/66-8/67
8/67-
Satuloiden suuntaan ei mun proshyyreistä oikein selkeää vastausta löydy, OPM lienee oikeassa, GT/1600E(ja Lotus) etupuolella, muut takapuolella.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viiveellä se muisti taas toimi, mutta silleenhän se yläpääjuttu sitten oli 
Epäilykseni että kyseessä on GT:n tolpat perustui lähinnä levyjen kokoon.
Onko oikeasti niin ettei kerhossa ole Cortina mk2 totaaligurua

Epäilykseni että kyseessä on GT:n tolpat perustui lähinnä levyjen kokoon.
Onko oikeasti niin ettei kerhossa ole Cortina mk2 totaaligurua

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tiinan tolpat
OPM:n tulkinta satulan paikasta täsmää mielestäni. Samalla kun satula siirtyy, vaihtuu kaiketi myös männän halkasija 48 -> 54 mm?.
Laakeroituja yläpäitä oli ymmärtääkseni ensimmäisissä Mk2 Cortinoissa, joissa oli mm. preXFlow-koneet ja pitkäkeppinen vaihteisto.
Laakeroituja yläpäitä oli ymmärtääkseni ensimmäisissä Mk2 Cortinoissa, joissa oli mm. preXFlow-koneet ja pitkäkeppinen vaihteisto.
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ti Helmikuu 4. 14:07:14 2003
- Paikkakunta: Sipoo
Jos haluaa opiskella kerhon Cortinaguruksi, niin tuossa opiskelumateriaalia, alkuun Mk I Cortinasta...
http://freespace.virgin.net/tommy.sandham/welcome.htm
Kannattaa muuten tutustua, paljon dataa, joka hyödynnettävissä muihinkin Classic Fordeihin
OPM

http://freespace.virgin.net/tommy.sandham/welcome.htm
Kannattaa muuten tutustua, paljon dataa, joka hyödynnettävissä muihinkin Classic Fordeihin
OPM
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tolpista vielä
Osui faktaa kohdalle. Laakeroidut yläpäät olivat Cortina Mk2:ssa, jotka oli valmistettu 10/66...8/67 eli alkupään Tiinoissa, jotka (muutenkin) pohjautuivat pitkälti tähtisilmän tekniikkaan.