Mikä ahdin välikoppaan?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Mikä ahdin välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja cossy » Su Helmikuu 19. 21:12:08 2006

Elikkä ehdotuksia voi heittää, mikä ahdin olisi sopiva tohon välikoppaan? Mittoja? Mielellään joku alhaalta heräävä (3000rpm) ja pitäisi riittää n.350 hv. Muita vaatimuksia ei ole.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Helmikuu 19. 22:06:24 2006

Vähän käpälöidyllä nelivetocossun ahtimella tuohon pääsee. Soita 0400-411393 KH-Motors.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ma Helmikuu 20. 12:41:43 2006

Mitenkäs sitä pitäis käpälöidä? Ilmeisesti imupuolta pitäisi saada isommaksi/paremmaksi.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Helmikuu 20. 15:55:22 2006

Tässä vaiheessa kun ilmeisesti (?) ei ole hajuakaan aiheesta niin suosittelisin ajatuksella tutustumaan FAQ osatolla otsikkoon Turbo FAQ topicin linkkeihin niin sen jälkeen varmaan tiedätkin jo mitä tehdä.
#6
Escort -75

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ma Helmikuu 20. 20:42:12 2006

Niin kyllä näihin turbo vehkeisiin on tullut syvennyttyä jo useampi vuosi ja kyllä perusasiat on hallussa, mutta kyselin ihan muiden kokemuksia siitä mitkä ovat hyviä vaihtoehtoja/hyviksi todettuja. jjs tossa jo yhden vaihtoehdon heitti mutta ei viitsisi yhden ahtimen varaan laskea.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Helmikuu 20. 20:54:28 2006

mutta jos vaatimuksena on noin 3000rpm heräävä ja 350hv riittävä, niin kun sellainen kerran jo löytyi, mihin ihmeeseen niitä vaihtoehtoja tarvitsee? perus to3/4 on kaiken lisäksi kohtuu halpa.

fakta: mulla oli omassa cossussa esco cossun ahdin .48 pakopesällä, 7 astetta viilatulla pakosiivellä, antoi 349hv 1.15bar paineella, painetta lisättäessä teho laski ja vääntö nousi. pakopaine kasvoi ilmeisesti yli "sallitun".. hyvä ja alhaalta vääntävä ahdin.

jos vaihtoehtoja etsii niin kaikki tuon kokoluokan ahtimet toimii kutakuinkin samalla alueella..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ma Helmikuu 20. 21:39:10 2006

No niin eiköhän se ala olemaan sitten sillä selvä. Onko muuten tolla neliveto sierra cossun ja esco cossun ahtimella kuinka paljon eroa? jjs tarkoitti varmaan kumminkin esco cossun ahdinta. Oliko niin timo että toi sun ahdin oli siitä vanhemmasta esco cossusta? Sellasta olen yrittäny metsästää mutta kun niitä tulee harvoin eteen, yksi oli juuri ja myöhästyin siitäkin.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Helmikuu 20. 21:52:11 2006

Escocossussa pakopesä .64(sierra .48) ja "imupuolen" siipi isompi
Katsotuoltajuttua tarkemmin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Helmikuu 20. 21:54:39 2006

juu nimenomaan se vanhemman mallin, se uudemman mallin on aivan liian pieni..

mulla oli valitettavasti omassa .48 pakopesä, vakiona escossa on .63, mikä on parempi.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ma Helmikuu 20. 22:00:43 2006

Hyvä homma, kiitoksia vastauksista. Asia on tällä pihvi.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 20. 22:47:59 2006

cossy kirjoitti:Mitenkäs sitä pitäis käpälöidä? Ilmeisesti imupuolta pitäisi saada isommaksi/paremmaksi.
Vielä tähän perään: tarkoitin vakiota mutta turbiinipyörän 7asteen viisteellä; Sierran 47mm kompurassa tuotto riittää juuri tavoitteeseesi. Parempi toki Escon 49mm pyörällä tai koko kompuralla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin