Escort cosworth T25-mallin virittäminen (Tatech yms.)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Escort cosworth T25-mallin virittäminen (Tatech yms.)

Viesti Kirjoittaja Markki » Ke Helmikuu 1. 21:34:39 2006

Lähtökohtana on siis pikkuturbollinen Escort, joka on täysin vakiokuntoinen. Nyt tavoitteena olisi saada lisää voimaa jokapäiväiseen käyttöön. Tehotavoite on rikkoa 300hv.

Mikähän olisi ns. järkevin vaihtoehto päästä tuohon teholukemaan? Ensimmäisenä olin ajatellut isompaa puhallinta, lastua, suuttimia ja 3 bar mappia. Vaikeutena on vain löytää lastuntekijä tuohon "ronkeliin" fordin ecuun.. ja yleensäkin olen suhtautunut varauksella tuon ecun viritettävyyteen, mm. passionford-sivustolla olevien kirjoitusten perusteella. Toisena tuli mieleen säädettävä ruisku hestec/autronic.

Tietysti yksi vaihtoehto olisi heivata tuo fordin ecu sivuun ja laittaa tilalle T34 escon ecu. Mahtaisikohan tuo olla aivan toivoton/isotöinen tapaus..? Esim. mitä muutostöitä vaaditaan?

Jokatapauksessa vinkkejä ja kokemuksia otetaan ilomielin vastaan :)
Viimeksi muokannut Markki, Ma Huhtikuu 17. 23:31:33 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Escort Cosworth
Jäsen 33

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Escort cosworth T25-mallin virittäminen

Viesti Kirjoittaja Jay » Ke Helmikuu 1. 21:54:40 2006

Markki kirjoitti:Lähtökohtana on siis pikkuturbollinen Escort, joka on täysin vakiokuntoinen. Nyt tavoitteena olisi saada lisää voimaa jokapäiväiseen käyttöön. Tehotavoite on rikkoa 300hv.

Mikähän olisi ns. järkevin vaihtoehto päästä tuohon teholukemaan? Ensimmäisenä olin ajatellut isompaa puhallinta, lastua, suuttimia ja 3 bar mappia. Vaikeutena on vain löytää lastuntekijä tuohon "ronkeliin" fordin ecuun.. ja yleensäkin olen suhtautunut varauksella tuon ecun viritettävyyteen, mm. passionford-sivustolla olevien kirjoitusten perusteella. Toisena tuli mieleen säädettävä ruisku hestec/autronic.

Tietysti yksi vaihtoehto olisi heivata tuo fordin ecu sivuun ja laittaa tilalle T34 escon ecu. Mahtaisikohan tuo olla aivan toivoton/isotöinen tapaus..? Esim. mitä muutostöitä vaaditaan?

Jokatapauksessa vinkkejä ja kokemuksia otetaan ilomielin vastaan :)
Isoturbo escon moottorinohjauksen vaihtaminen siihen on työlästä eikä maksa vaivaa.

Jos olet varma että tyydyt siihen 300:n hevoseen, niin järkevintä on varmasti teetättää custom lastu esim karalalla ja vaihtaa turbo ja suuttimet hiukan suurempiin.

Jos taas epäilet että nälkä kasvaa syödessä, kannattaa varmasti investoida heti siihen säädettävään ruiskuun, mielellään sellaiseen johon saa adapterin alkuperäiseen johtosarjaan.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » Ke Helmikuu 1. 22:04:31 2006

Tuskin se tuohon ensimmäiseen tavoitteeseen jää, asioilla on taipumus paisua.. :)

Tosiaan tuota säädettävää ruiskua olen alkanut vakavasti harkitsemaan.
Escort Cosworth
Jäsen 33

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Helmikuu 1. 22:48:13 2006

Pistin sinulle yv:n. jos käyttää vakio ecua jonka lastuttaa niin 3 barin mappia tuohon ei löydy joten 1,5barin ahtopaineilla pitää pärjätä :wink:
Tällä hetkellä helpoimmat vaihtoehdot: Gemsin muuttama ecu(en tiedä tekeekö enään, max 1,5 baria ahtopaineet) toinen on Tatech, vaihdetaan vain map-anturi ja täytyy tehdä välipiuhasarja alkuperäiseen liittimeen tai liittää piuhat suoraan.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Helmikuu 2. 9:32:50 2006

muistaa sitten että T25 on vähäpäästöinen ja sen muuttaminen laillisesti vaatii todistuksen vähäpäästöisyyden takeeksi. Lastuja valmistaa ainakin Superchips.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Helmikuu 2. 12:05:11 2006

Omaan johtosarjaan liitettävyys nyt ei ole mikää kriteeri, fordin paskat johtosarjat kannattaa tehdä uudestaan ja mikäli tätä ei halua niin lähes minkä tahansa ekun saa sovitettua omaan johtosarjaan.

Hestec / Haltec / Autronic vaihtoehdoista Autronic ehdottomasti, laadukas ja varmasti toimiva laite tehokkaissakin kokoonpanoissa, lisäksi ohjelmisto on vuosia edellä muihin verrattuna.

Tatech kannattaa unohtaa heti, laite voi ehkä olla tulevaisuudessa ok jos tatu saa sen joskus vielä toimimaan, tällä hetkellä fiksuinta on unohtaa koko vehje.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Helmikuu 2. 12:18:10 2006

Skorppi kirjoitti:Hestec / Haltec / Autronic vaihtoehdoista Autronic ehdottomasti, laadukas ja varmasti toimiva laite tehokkaissakin kokoonpanoissa, lisäksi ohjelmisto on vuosia edellä muihin verrattuna.
Mites se hinta? Autronic maksaakin sitten heti melkein 3 kertaa enemmän kun esim. hestec ja haltech..
Toyota Supra TT

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Helmikuu 2. 12:45:26 2006

Hena kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Hestec / Haltec / Autronic vaihtoehdoista Autronic ehdottomasti, laadukas ja varmasti toimiva laite tehokkaissakin kokoonpanoissa, lisäksi ohjelmisto on vuosia edellä muihin verrattuna.
Mites se hinta? Autronic maksaakin sitten heti melkein 3 kertaa enemmän kun esim. hestec ja haltech..
No sanotaan nyt että vajaa 2 kertaa, toki tuo Autronic on vähän hintava, sitä ei voi kieltää, mutta on se ominaisuuksiltaankin eri luokkaa kuin haltech.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Helmikuu 2. 13:19:55 2006

Skorppi kirjoitti:Tatech kannattaa unohtaa heti, laite voi ehkä olla tulevaisuudessa ok jos tatu saa sen joskus vielä toimimaan, tällä hetkellä fiksuinta on unohtaa koko vehje.
Mikä siinä ei toimi? itse tiedä pari asiaa mitä pitäisi korjata, ellei ole korjattu. Escortin alkuperäistä piuhasarjaa on sitten kiva alkaa purkamaan, kaikki sähköt mitä menee konehuoneen puolella on niputettu yhteen, sierrassahan se on helppo ottaa irti.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Helmikuu 2. 16:19:17 2006

cossuesco kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Tatech kannattaa unohtaa heti, laite voi ehkä olla tulevaisuudessa ok jos tatu saa sen joskus vielä toimimaan, tällä hetkellä fiksuinta on unohtaa koko vehje.
Mikä siinä ei toimi? itse tiedä pari asiaa mitä pitäisi korjata, ellei ole korjattu. Escortin alkuperäistä piuhasarjaa on sitten kiva alkaa purkamaan, kaikki sähköt mitä menee konehuoneen puolella on niputettu yhteen, sierrassahan se on helppo ottaa irti.
Niin, naku anturin murheet tatu jo taisikin korjata, samaten oli jotain ogelmia 95% suutin aukiolon tienoilla ja toi on kait jo korjattu.

Tällä hetkellä taitaa isoin murhe olla että ruisku tekee jotain käsittämätöntä yläkierroksilla, auto ikäänkuin "pätkii", tehokäyrä hakee siksakkia. Jotain siinä on pahasti vialla. Näitä esimerkkejä on useampi kuin yksi, oli vielä tatekin innokkain jälleenmyyjä säätämässä ite autoa ja ei osannut sanoa siitä mitään... Toinen omituinen juttu on sytkä, ei siinä pysy latausaika vakaana edes tyhjäkäynnillä, mitä se sitten mahtaakaan olla kierroksilla.

Tossa nyt jotain mitä ole omin silmin todistanut, paljonko mahtaa todellisuudeessa olla kaikkea mätään siinä mistä ei ole hajuakaan.

Kait toi ois ihan ok jos jakais noita protolaitteita ilmaiseksi ihmisille testiin, mutta se että ottaa täyden hinnan keskeneräisestä vehkeestä. Olen töissä elektroniikkasuunnittelijana ja meilläkin on protolaitteita asiakkaalla testikäytössä, mutta ne onkin saanut ne ilmaseksi, etteivät joudu maksamaan meidän tuotekehitystä :)

Mutta se siitä, nämä on vaan mun mielipiteitä, ostakaa ihan mitä parhaaksi näette, niin minäkin tein.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Helmikuu 2. 18:00:56 2006

Millä se sytkä oli toteutettu?

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Helmikuu 2. 18:55:27 2006

cossuesco kirjoitti:Millä se sytkä oli toteutettu?
Ihan siinä tatekki ohjas suoraan sytkämoduleita. Tatekki onneks ohjaa edistä et vois kuvitella että sillä ei ois ongelmia.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Helmikuu 3. 11:47:15 2006

Skorppi kirjoitti:Tällä hetkellä taitaa isoin murhe olla että ruisku tekee jotain käsittämätöntä yläkierroksilla, auto ikäänkuin "pätkii", tehokäyrä hakee siksakkia. Jotain siinä on pahasti vialla. Näitä esimerkkejä on useampi kuin yksi, oli vielä tatekin innokkain jälleenmyyjä säätämässä ite autoa ja ei osannut sanoa siitä mitään... Toinen omituinen juttu on sytkä, ei siinä pysy latausaika vakaana edes tyhjäkäynnillä, mitä se sitten mahtaakaan olla kierroksilla.
Täytyy nyt vähän puolustella Tatekkia kun omatkin rahat aikoinani siihen upotin :) Mulla oli jotain murheita silloin yläkierroksilla, mutta mulla on tosiaan edis + tatech ja mulla on sellanen olo että mun murheet oli jostain muusta kuin tatekista... bensansaannista. Sitten toi toinen homma oli ilmeisesti siitä ettei ne tienny oikeeta latausaikaa turbo volkkarin puolille joissa sytkäyksikkö on samassa ja toinen asia jota ne veikkas ongelmaksi oli sivuelektroditulpat.

Toi on kyllä ihan totta, että ei ole oikein myydä täydellä hinnalla laitetta joka tuntuu olevan osittain vielä protoasteella. Nimimerkillä. "mitä hittoa, täähän lisää ennakkoa kun kone nakuttaa :lol: ". Luottavaisin mielin tässä kuitenkin täytyy taas lähteä autoa säätämään tolla tatekilla kun vaan nyt saan uudet palikat kasaan ja auton nippuun. Onhan toi tatekki hintaansa ja ominaisuuksinsa nähden ihan ok peli...kunhan ne kaikki ominaisuudet vaan saadaan toimimaan luotettavasti.

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » La Helmikuu 4. 22:20:37 2006

Vaikuttaa monimutkaselta... noh, jotain päätöksiä täytyy lähiaikoina tehdä.. :roll:
Escort Cosworth
Jäsen 33

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Helmikuu 4. 22:43:55 2006

itse ehdin syksyn aikana jongin verran tatechia säätelemään ja en kyllä huomannut mitään "ongelmia". ja jo pienellä 1.2bar paineella auto tuntui liikahtavan samanverran kuin mitä ikinä parhaimmillaan. kokeilin myös nostaa rajoittajan liki 8000rpm/1.2bar ja ei pauketta, nykimistä eikä muutakaan, paitsi vauhtia tuli kiitettävästi.. :wink:

mut katsotaan nyt kunhan kevät koittaa ja menen sen penkkiin koeponnistamaan sinne parin kilon paineelle, siellähän ne ongelmat vasta tulee jos on tullakseen.

asennus, käyttöönotto ja säätö, toistaiseksi annan kouluarvosanan 9+, on ollut loistopalvelua. ja 10- siitä et laitteen myyjä soittelee edelleen silloin tällöin ja kertoilee kehitysideoista, uusista jutuista, kyselee kuulumisia ja laitteen toimivuutta.

eli itse en noin jyrkkään tuomitsisi kuin skorppi, mutta aika näyttää kääntyykö takki, nyt on käyttökokemukset vielä aika vähäisiä.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Su Helmikuu 5. 13:09:13 2006

No täytyy munkin puolustaa tota tatekkia. Omassa tapauksessani en ole törmännyt oikeastaan yhteenkään ongelmaan, jos ei lasketa sitä että en saanut laajakaistalabdani jännitekäyrää sopimaan tatekkiin. Siihenkin tulee korjaus lähipäivinä. Itsellänikin on tuo edis sytytys.

Mulla on alkuperäiseen eec4 moottorinohjaukseen lastumoduli ylimääräisenä.(hinta 200eur)
Käsittääkseni ainakin muukkonen pystyy ohjelmoimaan sitä tarvittaessa uudelleen. T34 ahtimella n.1,3bar paineella seokset olivat optimaaliset tehon kannalta ja alipaineilla mentiin sielä lambda 1. Suuttimina orggis t25 suuttimet.
Kuitenkin koska olen lähes varma että nälkä kasvaa syödessä, suosittelen ohjelmoitavaa moottorinohjausta.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Helmikuu 5. 15:34:18 2006

Päätin jo että en puutu tähän enää mutta, pakko jotain sanoa...

Se on myös paljon käyttäjästä kiinni mitä huomaa ja mitä ei. Toisia ei kiinnosta niin paljoa kuhan on vaan sinne päin.

Esimerkkinä että toimiihan toi tavallinen induktiivi sytkäkin vaikka 2bar paineilla, mutta kysymys onkin että paljonko paremmin toimisi sillä CDI-sytkällä. :roll:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Helmikuu 5. 16:00:44 2006

Skorppi kirjoitti:Päätin jo että en puutu tähän enää mutta, pakko jotain sanoa...

Se on myös paljon käyttäjästä kiinni mitä huomaa ja mitä ei. Toisia ei kiinnosta niin paljoa kuhan on vaan sinne päin.

Esimerkkinä että toimiihan toi tavallinen induktiivi sytkäkin vaikka 2bar paineilla, mutta kysymys onkin että paljonko paremmin toimisi sillä CDI-sytkällä. :roll:
totta, ja kuten sanoin mun kohdalla keväällä tulee lisäkokemuksia, vielä ei ole rajoja haettu..

mutta yleisesti, jos se toimii, siis vetää hyvin, ei pauku, ei tossauttele, ei huoju, ei hajoa, jne, niin mites se voisi parempi olla tai mitä hyötyä "tarkemmasta" järjestelmästä on..? ehkä jollain mittalaitteilla mitattuna eroja tulee mutta käytännössä...?

toki ainahan sitä tehoa voi enemmän olla eli jos se sitä kautta näkyy.. :roll: :wink: :lol:

mut toivotaan et tatechikin toimii, on nimittäin hinta kohdallaan verrattuna moneen muuhun "vastaavaan" ruiskuun..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Helmikuu 5. 16:12:05 2006

Tää menee nyt pelkästään Tatech/ruisku jutusteluksi, mutta...Ilmeisesti muut klubilaiset on asennuttaneet omat Tatekkinsa? Kun taas mä päätin nikkaroida sen itse toimintaan. Ainakaan Tatun mukaan ei ole löytynyt nyt uusia softavikoja, mutta mä olen tosiaan "löytänyt" kaksi sinä aikana kun mulla se on ollut. Toinen oli tosiaan toi nakutusanturin takaisinkytkentä, joka siis lisäsi ennakkoa kun kone nakutti...no onneksi ei mikään hajonnut. Toinen oli se että yli 90% suutinaukiololla Tatech teki jotain omiaan. Mä en saanu Tatekin ryhmäsuihkutuksella niitä mun Siemenssin 600cc korkeaohmisia dekoja pelaan tyhjäkäynnillä, mutta voi olla että mulla on vielä jotain muitakin murheita tossa. Ens viikolla tai sitä seuraavalla tulee 1000cc Delphit tilalle ja koitetaan niillä jos ne vaikka toimis paremmin. Ahtopaineen ohjaus solenoidia en oo vielä kerenny testaamaan ollenkaan. Autotune ei syksyllä ainakaan vielä toiminut, mutta Tatun mukaan senkin pitäis pelittää pian. Vähän tuntuu toi Tatekin softa keskeneräiseltä/testaamattomalta.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Helmikuu 5. 16:13:31 2006

No jos scorpin mielestä se nyt niin huono on niin ei voi mitään, mutta kuitenkin formula stadian pojat rikkoivat tehoennätykset viime vuonna detroitissa surkealla moottorinohjauksella :wink: päivityksiä tulee, niin myös muihinkin. Ja otsikoksi voisi vaihtaa "toimiiko tatech vai ei" :D

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Helmikuu 5. 16:46:35 2006

cossuesco kirjoitti:No jos scorpin mielestä se nyt niin huono on niin ei voi mitään, mutta kuitenkin formula stadian pojat rikkoivat tehoennätykset viime vuonna detroitissa surkealla moottorinohjauksella :wink: päivityksiä tulee, niin myös muihinkin. Ja otsikoksi voisi vaihtaa "toimiiko tatech vai ei" :D
En mä usko että se Skorpin mielestäkään huono on, noi pikkumurheet ei vaan anna kovin vakuuttavaa kuvaa. Eiköhän se hardis puoli ja ominaisuudet oo ihan kunnossa, mutta tuossa Tatekin säätösoftassa ja ecun softassa sitä parantamisen varaa on. Tottahan se on että Tatu siellä kokoaika toivottavasti sitä softaa parantelee sekä testaa.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Helmikuu 5. 17:29:29 2006

Yrkesman kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:No jos scorpin mielestä se nyt niin huono on niin ei voi mitään, mutta kuitenkin formula stadian pojat rikkoivat tehoennätykset viime vuonna detroitissa surkealla moottorinohjauksella :wink: päivityksiä tulee, niin myös muihinkin. Ja otsikoksi voisi vaihtaa "toimiiko tatech vai ei" :D
En mä usko että se Skorpin mielestäkään huono on, noi pikkumurheet ei vaan anna kovin vakuuttavaa kuvaa. Eiköhän se hardis puoli ja ominaisuudet oo ihan kunnossa, mutta tuossa Tatekin säätösoftassa ja ecun softassa sitä parantamisen varaa on. Tottahan se on että Tatu siellä kokoaika toivottavasti sitä softaa parantelee sekä testaa.
Niin tohon voi vaan sanoa että mitähän se teho ois ollu jollain semmosella ruiskulla mikä toimii kunnolla :wink:

En mä ole sitä mieltä että se on ihan toivoton paska, se on vaan kesken vielä. Ammattini puolesta tulee väkisinkin suhtauduttua noihin elektronisiin vehkeisiin vähän kriittisesti kun tietää sen osa-alueen ongelmat. Se tatekki on paperilla ihan ok olonen vehje kun saadaan toimimaan vaan kunnolla. Pointti on se että tällä hetkellä saa varmasti toimiavia laitteita halvemmalla (haltech) niin edes hinta ei oiken ole perustelu tolle tatekille.

Mitä tulee ohjelmistojen käyttöominaisuuksiin niin ne on sitten tietysti mielipide kysymyksiä, mutta mun mielestä toi tatekin säätötapa on todella aneeminen, tosin haltech ja hestec on ihan samanlaisia.

Mutta pääasia on että on itse tyytyväinen siihen mitä on ostanut, mä vertailin ainaki noita ruiskuja jonkin aikaa, montaa eri merkkiä ja ostin sitten sen joka oli mun mielestä paras.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Helmikuu 5. 17:50:11 2006

Skorppi kirjoitti:Niin tohon voi vaan sanoa että mitähän se teho ois ollu jollain semmosella ruiskulla mikä toimii kunnolla :wink:

Pointti on se että tällä hetkellä saa varmasti toimiavia laitteita halvemmalla (haltech) niin edes hinta ei oiken ole perustelu tolle tatekille.

Mitä tulee ohjelmistojen käyttöominaisuuksiin niin ne on sitten tietysti mielipide kysymyksiä, mutta mun mielestä toi tatekin säätötapa on todella aneeminen, tosin haltech ja hestec on ihan samanlaisia.

Mutta pääasia on että on itse tyytyväinen siihen mitä on ostanut, mä vertailin ainaki noita ruiskuja jonkin aikaa, montaa eri merkkiä ja ostin sitten sen joka oli mun mielestä paras.
niin se tehoennätyshän tuli kun hestec vaihtui tatechiin.. jos puhutaan samasta asiasta..?

aika paljon omia fiiliksiähän tässäkin tuntuu taustalla olevan. ei kuitenkaan ole oikein fiksua lähteä näin jyrkästi ko. ruiskua tuomitsemaan, ei sinne kiusallaan ole bugeja jätetty, jos niitä edes siellä on..?!

ja onhan se kuitenkin halvin (vai mistä saa haltechin halvemmalla?), se on yksi helpoiten säädettäviä, kotimainen tuotetuki h24, kaikki lisäoptiot, jne..

ei jätkät tuomita, annetaan asioiden kehittyä.. ei tässä seppiä syntyessä kukaan olla.. ja toki mielipiteitä saa olla mutta ei saa yleistää.. kuten tässäkin viestiketjussa jo kävi -> yksi auto on pätkinyt niin kaikki ko. ruiskut on huonoja, mites ne kymmenen tai sata toimivaa..? :wink: :lol:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Su Helmikuu 5. 17:53:34 2006

Ei ole kukaan vielä KMS:ään perehtynyt/hankkinut?

http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... s/kms.html
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Helmikuu 5. 18:06:26 2006

Timo: kyllä se oli niin, tuolta löytyy juttua tehomittauksen tuloksesta http://www.formula.stadia.fi/fi/FSAE_2005_tiedote.htm

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Helmikuu 5. 18:46:03 2006

Haltech e6x eku maksaa 990e, tatech kait 1290e ? Ja toi haltechin ninta on ihan maahantuojan ovh.

Sen vertaa vielä että kyseessä on enempi kuin yksi auto. Kaikkea en voi tähän kirjoittaa koska enempi "todistelu" sotkisi mukaan tahoja jotka eivät sitä halua.

Mutta jos se tatekki täyttää kaikki toiveet ni sehän on hieno asia, harmi että mulle se ei kelpaa ja joudun maksamaan enemmän. :)
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Su Helmikuu 5. 19:31:39 2006

Yrkesman kirjoitti:Tää menee nyt pelkästään Tatech/ruisku jutusteluksi, mutta...Ilmeisesti muut klubilaiset on asennuttaneet omat Tatekkinsa? Kun taas mä päätin nikkaroida sen itse toimintaan. Ainakaan Tatun mukaan ei ole löytynyt nyt uusia softavikoja, mutta mä olen tosiaan "löytänyt" kaksi sinä aikana kun mulla se on ollut. Toinen oli tosiaan toi nakutusanturin takaisinkytkentä, joka siis lisäsi ennakkoa kun kone nakutti...no onneksi ei mikään hajonnut. Toinen oli se että yli 90% suutinaukiololla Tatech teki jotain omiaan. Mä en saanu Tatekin ryhmäsuihkutuksella niitä mun Siemenssin 600cc korkeaohmisia dekoja pelaan tyhjäkäynnillä, mutta voi olla että mulla on vielä jotain muitakin murheita tossa. Ens viikolla tai sitä seuraavalla tulee 1000cc Delphit tilalle ja koitetaan niillä jos ne vaikka toimis paremmin. Ahtopaineen ohjaus solenoidia en oo vielä kerenny testaamaan ollenkaan. Autotune ei syksyllä ainakaan vielä toiminut, mutta Tatun mukaan senkin pitäis pelittää pian. Vähän tuntuu toi Tatekin softa keskeneräiseltä/testaamattomalta.
Mää laitoin kaiken ihan ite. Tatu auttoi kyllä perussäädöissä kun on tuossa lähettyvillä.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Helmikuu 5. 21:34:50 2006

Skorppi kirjoitti:Haltech e6x eku maksaa 990e, tatech kait 1290e ? Ja toi haltechin ninta on ihan maahantuojan ovh.

Sen vertaa vielä että kyseessä on enempi kuin yksi auto. Kaikkea en voi tähän kirjoittaa koska enempi "todistelu" sotkisi mukaan tahoja jotka eivät sitä halua.

Mutta jos se tatekki täyttää kaikki toiveet ni sehän on hieno asia, harmi että mulle se ei kelpaa ja joudun maksamaan enemmän. :)
luultavammin Haltechin E8 on lähinnä tatechin pro versiota ja hintaa taisi olla jonkun matkaa 1500€. Minulla hinta ei ratkaissut valintaa vaan kotimaisuus ja se että voi vaikuttaa miten vehje pitäis toimia (katukäytössä) ja tuki. Paljon on menty eteenpäin siitä mitä se oli kun se asennettiin. Nyt talvella ei ole ollut paikallaan kun pitäisi tehdä sama muutos kuin jarkkocosworthin poxiin että ymmärtää kylmempiä kelejä kuin -15 astetta EEC-IV omilla antureilla. Jopa autronicia mietin mutta softaan en tällä päällä päässyt sisään niin kuin esim Haltech-Gems softaan ( en kylläkään ihmeemmin testaillut) kyllä siitä hyvän esitelmän sporttiautossa Jannelta sain etten väitä etteikö pätevä laite olisi. :wink:

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Helmikuu 8. 11:11:32 2006

jouni kirjoitti:Ei ole kukaan vielä KMS:ään perehtynyt/hankkinut?

http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... s/kms.html
Vastaanpa tuohon itse.

Soittelin AM Worksiin ja Maatsi kovasti kehui ko. laitetta nopeutensa ja säädettävyytensä puolesta. Noin 1300-1400e olisi tuohon 2.9i V6:een koko paketti antureineen, johtosarjoineen ja suorasytkineen. Jäi sellainen mielikuva, että piti Tatechia vielä vähän epästabiilina laitteena.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » To Helmikuu 9. 17:36:35 2006

Pakko tähän nyt on todeta että muutamalla tuntemallani henkilöllä on tuo tatech,enkä ole mitään positiivista palutetta kuullut sen toiminnasta.Varmasti ihan hyvä laite jos se edes jollainlailla toimisi.Ennemmin kannattaa ostaa Haltech,varmasti toimii ilman häiriöitä ja taitaapi olla edullisempikin kun tatechin raato.Jos tatechin saa 200 eurolla,niin sitten kannattaa osallistua sen tuotekehitykseen.
+XXXhv

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Helmikuu 10. 17:47:50 2006

ect kirjoitti:Pakko tähän nyt on todeta että muutamalla tuntemallani henkilöllä on tuo tatech,enkä ole mitään positiivista palutetta kuullut sen toiminnasta.Varmasti ihan hyvä laite jos se edes jollainlailla toimisi.Ennemmin kannattaa ostaa Haltech,varmasti toimii ilman häiriöitä ja taitaapi olla edullisempikin kun tatechin raato.Jos tatechin saa 200 eurolla,niin sitten kannattaa osallistua sen tuotekehitykseen.
Kumma juttu, toiset ajelee ja toiset ei :?: ja niin kuin olen sanonut parantamisen varaa on, niin myös muissa.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Helmikuu 10. 20:29:18 2006

cossuesco kirjoitti:
ect kirjoitti:Pakko tähän nyt on todeta että muutamalla tuntemallani henkilöllä on tuo tatech,enkä ole mitään positiivista palutetta kuullut sen toiminnasta.Varmasti ihan hyvä laite jos se edes jollainlailla toimisi.Ennemmin kannattaa ostaa Haltech,varmasti toimii ilman häiriöitä ja taitaapi olla edullisempikin kun tatechin raato.Jos tatechin saa 200 eurolla,niin sitten kannattaa osallistua sen tuotekehitykseen.
Kumma juttu, toiset ajelee ja toiset ei :?: ja niin kuin olen sanonut parantamisen varaa on, niin myös muissa.
Se on ihan mitä vehkeiltä haluaa, toisille riittää että on sinneppäin. Parantamisen varaa on toki missä vaan, mutta taitaa muissa kaupallisissa ruiskuissa sentään toimia edes perus jutut virheettömästi.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Pe Helmikuu 10. 20:41:12 2006

pakko kyllä osallistua keskusteluu ne jotka ostaa kalliin ruiskun niin tuleeko sillä enemmän hepoja ku halvemmalla ??

omasta mielestäni ruisku ku ruisku ajaa asian..(säädettävä)

esim. kuka teistä penkittää koneen jarrupenkissä tehoja/vääntöä hakien sytytystä,nokan asento, ym... siinä menee viikko kivasti.. :wink:

olen itse olut mukana ku on dta,hestek ja haltekkia on tossa säädetty ja kaikki autot on toiminu ...

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Helmikuu 10. 21:13:08 2006

bpasi kirjoitti:pakko kyllä osallistua keskusteluu ne jotka ostaa kalliin ruiskun niin tuleeko sillä enemmän hepoja ku halvemmalla ??

omasta mielestäni ruisku ku ruisku ajaa asian..(säädettävä)

esim. kuka teistä penkittää koneen jarrupenkissä tehoja/vääntöä hakien sytytystä,nokan asento, ym... siinä menee viikko kivasti.. :wink:

olen itse olut mukana ku on dta,hestek ja haltekkia on tossa säädetty ja kaikki autot on toiminu ...
Tottakai se auto penkitetään niin että käännellään nokkia ja haetaan sytkää paikalleen yms, mitä sinne säädettävää moottorinohjausta edes laittaa jos ei sitä ole intoa säätää ?

Noissa sun mainitsemissa vehkeissä taitaa homma toimiakkin, sitä kai kukaan ei ole kieltänyt. Haltekkia olin itse pitkään ostamassa edullisen hinnan takia. Autronic vei loppeleissä voiton ohjelmiston ja referenssien takia.

Eihän kallis hinta mitään tehoa tuo, se tietysti tuo miten tarkkaan ja vakaasti laite toimii. Nämä ovat prosessoripohjaisia laitteita, joissa ohjelmisto on erittäin tärkeässä osassa laitteen toiminnan suhteen. Elektroniikka, jonka tuollainen moottorinohjaus vaatii ei ole mitenkään erikoista ja sen toteuttaminen fiksusti onnistuu nykypäivänä järkihintaa. Se mikä tuollaisen laitteen toteuttamisessa maksaa on ohjelmiston tuotekehitys ja siihen liittyvä testaaminen, joka on erittäin tärkeää laadukkaan lopputuotteen varmistamiseksi.

Tatech on tuotu raakileena markkinoille huonosti testattuna ja luotetaan siihen, että asiakaspalautteen avulla löydetään viat. Idea vähentää tietysti yrityksen tuotekehityskuluja, varsinkin kun niitä rahoittaa vielä asiakkaat ostamalla keskeneräisen tuotteen täyteen hintaan. Yrkesmanin viime keväänä löytävät virheet olivat mielestäni erittäin triviaaleja virheitä ja on vaikeaa käsittää miten moisia voi olla vielä niinkin kauan markkinoilla olleessa tuotteessa. Jos haluaa osallistua tuohon tuotekehitykseen niin ostaa sen tatechin.

Mä suunnittelen töissä päivät elektroniikkaa ajoneuvoihin ja jotenkin on semmonen olo että kun olen vapaa-aikana autoharrastuksen parissa niin ei tarvitsisi tehdä jatkuvasti samaa hommaa kun töissäkin, joten laitan rahani mielellään tuotteeseen joka on jo kehitetty toimivaksi. Lisäksi ammatin puolesta arvostaa jotenki näitä laitteita myös teknisesti, eikä vaan sen takia että moottori käy sillä, siksi maksaa mielellään vaikka vähän ekstraa jostain hienosta teknisestä toteuksesta, hullua, mutta niinhän se o yleensäkin rahan laittaminen näihin vanhoihin romuihin.

Mun mielipiteeni tähän on varmaan tullut selväksi ja koitan kovasti olla kommentoimatta tähän topikkiin enään, koska tämä asia ei taida tästä edetä mitenkään. Tosin näin mä olen jo ennenkin päättänyt :D

Toivottavasti saavat ton tatekin pelaamaan hienosti, kilpailua ei ole koskaan liikaa. Ja näistä kirjoituksista huolimatta aion olla tekemisissä tatekin kanssa jossain määrin. Kunhan Yrkesman saa eskon ja tetekin tallista ulos niin taas sitä ihmetellään välillä myös porukalla, kuten tehtiin viime keväänäkin :wink:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Helmikuu 10. 22:49:27 2006

hardista sitä itsekin väännetään, mutta vaan tavallisia matkaluureja...

Näitä kommentteja lukemalla en minäkään ole keksinyt miksi laittaa rahansa tatukkiin, kun keskeneräisiä tuotteita on maailma piukassa.
Itellä on sen verran camp henkeä että meinasin pistää Megasquirtin ohjaamaan. Siinä on about samat ominaisuudet ( softat tekee sitä tätä ja jotain ) mutta testaajia ja koodaajia on pirusti enemmän.

Mahtaako olla kiinnostusta jos tekis ton IAW:n paikalle bolt on MS:n, jonka asennuksessa ei tarttis edes konepeltiä avata ?

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » La Helmikuu 11. 3:41:34 2006

pau kirjoitti:Mahtaako olla kiinnostusta jos tekis ton IAW:n paikalle bolt on MS:n, jonka asennuksessa ei tarttis edes konepeltiä avata ?
Varmasti on kiinnostusta mutta MS ei toimi cossun vakioantureilla. Ja tarkotan siis jakajan ja siivapyörän antureita. Tai noh, ei antureissa varmaan mitään vikaa ole mutta triggeripyörien hampaiden lukumäärän ym. takia sitä ei cossuun saa kiinni avaamatta konepeltiä. Ja ei taida MS tukea sekventiaali ruiskutustakaan joita isot suuttimet vaatii. Näin oli ainakin viimeksi kun asiaa tutkin. Voi olla että on tapahtunut muutosta asiaan. Joku enempi tietävä valaiskoon..
Toyota Supra TT

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » La Helmikuu 11. 14:08:49 2006

Halvemmallekki ohjelmoitavalle tulee tuhottomasti lisäeuroja jos sen säätäminen on oikukasta ja näin paljon aikaa vievää. Laittaa ne muutamat lisäsataset luotettavaan ja todella laadukkaaseen ohjelmoitavaan, jonka säätämisen joku lähellä oleva paja hallitsee ettei tartte aina lähtä toiselle puolelle suomea roudaamaan kamoja säätöön. Itse olen täysin Motecin kannalla sen lukuisien etuuksien puolella niin softassakin kuin laitteen luotettavuuden kannalta sekä asiantunteva säätäjä ihan vieressäkin. Miksipä sitä laitettaisiin muutenkin melkeen suurimpaan osaan evo mitsuista ja subaruista... :?

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Su Helmikuu 12. 17:57:22 2006

no toi on työnalla että saa vakioanturit käymään MS:n kanssa, ei se kovin kummallista interfacea tartte. Toi sequ puuttuu vielä, enkä usko sitä nyt aina tarvitaan, eihän se hyödytä kun kruisailussa. Torvet auki ja 85 % ( jos edes piisaa ) pulssisuhteella sekventiaalin hyöty katoaa tyystiin.

MS vastaan muut ohjelmoitavat ei ero ole muutamia satasia, vaan alkaen tonnin luokkaa. Ja joku ihan oikeasti tykkää räpeltää näiden kanssa ;)

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Helmikuu 12. 18:02:20 2006

pau kirjoitti:no toi on työnalla että saa vakioanturit käymään MS:n kanssa, ei se kovin kummallista interfacea tartte. Toi sequ puuttuu vielä, enkä usko sitä nyt aina tarvitaan, eihän se hyödytä kun kruisailussa. Torvet auki ja 85 % ( jos edes piisaa ) pulssisuhteella sekventiaalin hyöty katoaa tyystiin.

MS vastaan muut ohjelmoitavat ei ero ole muutamia satasia, vaan alkaen tonnin luokkaa. Ja joku ihan oikeasti tykkää räpeltää näiden kanssa ;)

p.
Kyllä sen sekventiaalisen edun huomaa kun koitat saada sillä mekalla käymään sitä kossua nätisti tyhjää 1000cc suuttimilla :wink:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Helmikuu 12. 20:28:23 2006

Skorppi kirjoitti:
pau kirjoitti:no toi on työnalla että saa vakioanturit käymään MS:n kanssa, ei se kovin kummallista interfacea tartte. Toi sequ puuttuu vielä, enkä usko sitä nyt aina tarvitaan, eihän se hyödytä kun kruisailussa. Torvet auki ja 85 % ( jos edes piisaa ) pulssisuhteella sekventiaalin hyöty katoaa tyystiin.

MS vastaan muut ohjelmoitavat ei ero ole muutamia satasia, vaan alkaen tonnin luokkaa. Ja joku ihan oikeasti tykkää räpeltää näiden kanssa ;)

p.
Kyllä sen sekventiaalisen edun huomaa kun koitat saada sillä mekalla käymään sitä kossua nätisti tyhjää 1000cc suuttimilla :wink:
Just tota mä tarkotan.. Kyllähän sen pikkusuuttimilla saa toimimaan mut isot ei vaan toimi..
Toyota Supra TT

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Helmikuu 12. 21:00:43 2006

1000cc on kaverilla ja 48 dta hyvin tuo 900rpm käy eikä oo sekventaalinen.......tosin lohko poiki.........

skorppi: noita 48 dta ,dta pro , hestek,haltek,motec ja autronik niitä olen katellu ja todennu että säätäjillä kyllä loppuu yleensä mielenkiinto kattoa kaikki toiminnot... en ole tatek nähnyt vielä mutta ehkä joskus...

ton dta olen manannu syvimpään v.tt...n koska oli ogelmia yhen bmw kanssa ja kun soitin dta myyjälle se sanoi tylysti soita englantiin sen takia kannattaa kyllä miettiä minkä ostaa jos tarvii apua......

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Helmikuu 12. 21:30:24 2006

bpasi kirjoitti:skorppi: noita 48 dta ,dta pro , hestek,haltek,motec ja autronik niitä olen katellu ja todennu että säätäjillä kyllä loppuu yleensä mielenkiinto kattoa kaikki toiminnot... en ole tatek nähnyt vielä mutta ehkä joskus...
Tatech on hyvin yksinkertainen...ehkäpä jopa liian, koska ainakin mun mielestä jotain säätöjä sais olla enemmänkin. Mutta onhan siihen tosiaan tulossa kaikkia hyviä ominaisuuksia, esim karttojen koon määrittäminen itse.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Helmikuu 12. 21:52:54 2006

bpasi kirjoitti:1000cc on kaverilla ja 48 dta hyvin tuo 900rpm käy eikä oo sekventaalinen.......tosin lohko poiki.........

skorppi: noita 48 dta ,dta pro , hestek,haltek,motec ja autronik niitä olen katellu ja todennu että säätäjillä kyllä loppuu yleensä mielenkiinto kattoa kaikki toiminnot... en ole tatek nähnyt vielä mutta ehkä joskus...

ton dta olen manannu syvimpään v.tt...n koska oli ogelmia yhen bmw kanssa ja kun soitin dta myyjälle se sanoi tylysti soita englantiin sen takia kannattaa kyllä miettiä minkä ostaa jos tarvii apua......
Käy varmaan, mutta millä seoksella. Niin, edelleen se on miehestä kiinni mitä haluaa säätää, kuten sanoin jo.

Autronikin kanssa ei ole ainakaan tuotetukiongelmaa, sporttiautosta hoituu tuki ja jos ei siellä tiedetä niin sitten siellä otetaan selvää.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Helmikuu 13. 7:25:25 2006

Skorppi kirjoitti:Autronikin kanssa ei ole ainakaan tuotetukiongelmaa, sporttiautosta hoituu tuki ja jos ei siellä tiedetä niin sitten siellä otetaan selvää.
Tuotetuesta voi kyllä antaa Tatulle plussaa. Jos en oo saanu sitä kiinne niin se on soittanu yleensä aina takasin.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ma Helmikuu 13. 9:37:33 2006

Voihan MS:lla sinne aina pistää 8 suutinta kahteen pankkiin, jolloin niillä vakioilla saa sen käymään, ja otetaan isoilla tehot.

p.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Helmikuu 13. 16:50:01 2006

pau kirjoitti:Voihan MS:lla sinne aina pistää 8 suutinta kahteen pankkiin, jolloin niillä vakioilla saa sen käymään, ja otetaan isoilla tehot.

p.
Ja rahalla millä teettää 8-suuttimella imusarjan ja painekotelon saakin jo melkein kunnon ruiskun ;)
Toyota Supra TT

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Helmikuu 14. 2:17:50 2006

Hena kirjoitti:
pau kirjoitti:Voihan MS:lla sinne aina pistää 8 suutinta kahteen pankkiin, jolloin niillä vakioilla saa sen käymään, ja otetaan isoilla tehot.

p.
Ja rahalla millä teettää 8-suuttimella imusarjan ja painekotelon saakin jo melkein kunnon ruiskun ;)
paitsi jos on pärnänen ja tekee itte, kuten meillä lepsämän veholla tavataan sanoa :D
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » Ma Huhtikuu 17. 23:30:45 2006

Nyt oon sit tilaamassa Hestechiä.. vielä voi koittaa käännyttää johonkin toiseen ratkaisuun :D Ja hyvää keskustelua saitte aikaiseksi...
Escort Cosworth
Jäsen 33

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Huhtikuu 18. 5:32:43 2006

Markki kirjoitti:Nyt oon sit tilaamassa Hestechiä.. vielä voi koittaa käännyttää johonkin toiseen ratkaisuun :D Ja hyvää keskustelua saitte aikaiseksi...
Mikäs sai sut taipumaan Hesteciin jos saa kysyä? Saiko tota Hestecciä säädettyä ajon aikana?

ps. Tatekki rokkaa nyt täysin ja ainakin tällä hetkellä viime kesän/syksyn murheet on ohi.

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ti Huhtikuu 18. 8:20:18 2006

Onko tuosta hestecistä tullut uutta versiota vai onko se sama vanha.
Maksaako se windows käyttöliittymä/päivitykset jotain lisää?
Hestecistä löytyy kaksi hyvää puolta,
- Siinä tuskin on lastentauteja
- Siihen löydetään luultavasti harisella säädöt aika hyvin kohilleen ja sitä osataan sielä säätää. Tosin kaverilla suli uudet wicekot säädön jälkeen.

Muuten lähestulkoon kaikki moottorinohjaukset ovat menneet ohi hestecistä.
Onkos siinä vielä liittiminä niitä tietokonekäyttöön tarkoitettuja liittimiä mitä tuskin autossa kannattaa käyttää?
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Vastaa Viestiin