bpasi kirjoitti:pakko kyllä osallistua keskusteluu ne jotka ostaa kalliin ruiskun niin tuleeko sillä enemmän hepoja ku halvemmalla ??
omasta mielestäni ruisku ku ruisku ajaa asian..(säädettävä)
esim. kuka teistä penkittää koneen jarrupenkissä tehoja/vääntöä hakien sytytystä,nokan asento, ym... siinä menee viikko kivasti..
olen itse olut mukana ku on dta,hestek ja haltekkia on tossa säädetty ja kaikki autot on toiminu ...
Tottakai se auto penkitetään niin että käännellään nokkia ja haetaan sytkää paikalleen yms, mitä sinne säädettävää moottorinohjausta edes laittaa jos ei sitä ole intoa säätää ?
Noissa sun mainitsemissa vehkeissä taitaa homma toimiakkin, sitä kai kukaan ei ole kieltänyt. Haltekkia olin itse pitkään ostamassa edullisen hinnan takia. Autronic vei loppeleissä voiton ohjelmiston ja referenssien takia.
Eihän kallis hinta mitään tehoa tuo, se tietysti tuo miten tarkkaan ja vakaasti laite toimii. Nämä ovat prosessoripohjaisia laitteita, joissa ohjelmisto on erittäin tärkeässä osassa laitteen toiminnan suhteen. Elektroniikka, jonka tuollainen moottorinohjaus vaatii ei ole mitenkään erikoista ja sen toteuttaminen fiksusti onnistuu nykypäivänä järkihintaa. Se mikä tuollaisen laitteen toteuttamisessa maksaa on ohjelmiston tuotekehitys ja siihen liittyvä testaaminen, joka on erittäin tärkeää laadukkaan lopputuotteen varmistamiseksi.
Tatech on tuotu raakileena markkinoille huonosti testattuna ja luotetaan siihen, että asiakaspalautteen avulla löydetään viat. Idea vähentää tietysti yrityksen tuotekehityskuluja, varsinkin kun niitä rahoittaa vielä asiakkaat ostamalla keskeneräisen tuotteen täyteen hintaan. Yrkesmanin viime keväänä löytävät virheet olivat mielestäni erittäin triviaaleja virheitä ja on vaikeaa käsittää miten moisia voi olla vielä niinkin kauan markkinoilla olleessa tuotteessa. Jos haluaa osallistua tuohon tuotekehitykseen niin ostaa sen tatechin.
Mä suunnittelen töissä päivät elektroniikkaa ajoneuvoihin ja jotenkin on semmonen olo että kun olen vapaa-aikana autoharrastuksen parissa niin ei tarvitsisi tehdä jatkuvasti samaa hommaa kun töissäkin, joten laitan rahani mielellään tuotteeseen joka on jo kehitetty toimivaksi. Lisäksi ammatin puolesta arvostaa jotenki näitä laitteita myös teknisesti, eikä vaan sen takia että moottori käy sillä, siksi maksaa mielellään vaikka vähän ekstraa jostain hienosta teknisestä toteuksesta, hullua, mutta niinhän se o yleensäkin rahan laittaminen näihin vanhoihin romuihin.
Mun mielipiteeni tähän on varmaan tullut selväksi ja koitan kovasti olla kommentoimatta tähän topikkiin enään, koska tämä asia ei taida tästä edetä mitenkään. Tosin näin mä olen jo ennenkin päättänyt
Toivottavasti saavat ton tatekin pelaamaan hienosti, kilpailua ei ole koskaan liikaa. Ja näistä kirjoituksista huolimatta aion olla tekemisissä tatekin kanssa jossain määrin. Kunhan Yrkesman saa eskon ja tetekin tallista ulos niin taas sitä ihmetellään välillä myös porukalla, kuten tehtiin viime keväänäkin