escortin jarru konversio

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

escortin jarru konversio

Viesti Kirjoittaja wili » Ke Marraskuu 19. 10:49:57 2003

olit joskus juttua siitä escon taka jarru konversiosta missä ne levyt asennettiin.. googlekaan ei oikeen tuottanut tulosta.. <br><br>onko jollai muuten hyvää piirustusta siihe laippaan.?<br>

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

EK
Ylläpitäjä

Re:escortin jarru konversio

Viesti Kirjoittaja EK » Ke Marraskuu 19. 13:04:59 2003


lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:escortin jarru konversio

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Marraskuu 19. 14:34:33 2003

http://www.saunalahti.fi/ibb0/kiinnike_ ... <br>Tuossa on 1:1 kuva siitä laipasta. Kiitokset kuvan piirtäjälle! Oisko tuo ollut JVMäki
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re:escortin jarru konversio

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Marraskuu 19. 17:40:26 2003

Ja minulta löytyy Cossun takajarrusatulat tuohon projektiin jos tarvitset. ;)
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Re:escortin jarru konversio

Viesti Kirjoittaja wili » Ke Marraskuu 19. 21:56:04 2003

eikö nois ollu jotai sillo juttua että kässäri jäätyis kiinni.?<br><br>mut joo. kiitos paljon noist linkeistä..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Sone
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sone » To Joulukuu 4. 21:12:56 2003

Saako ton jarru muutoksen mk6:seenki?

/Sone

kujis
CRSC jäsen 2016
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Toukokuu 2. 9:48:51 2005
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja kujis » Ke Marraskuu 30. 19:19:51 2005

Tän vois nostaa, kun rupes itseänikin kiinnostaa. Onko kukaan mk5 tai 6 tehnyt?
Sierra Cosworth 4wd - 91

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Marraskuu 30. 19:37:07 2005

mulla on ihan cad. piirustus olemassa mk4:seen, ite on osat jo laatikossa... kuhan kerkeis vaan.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Marraskuu 30. 20:31:39 2005

Stefa kirjoitti:mulla on ihan cad. piirustus olemassa mk4:seen, ite on osat jo laatikossa... kuhan kerkeis vaan.
Jos se on julkiseen jakoon soveltuvaa kamaa, niin voisin tuupata sen serverille... Tietystikin linkitettynä ainoastaan tänne foorumille, eikä mihinkään muualle.

Minkäs paksuista plootua toi kiinnitysrauta pitäis olla?

[EDIT]Tai jos joku tuuppais ton cadifilun vaikka klubin serverille, niin olis varmasti aina tallessa?[/EDIT]
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Marraskuu 30. 20:58:09 2005

Kyllä sen saa jakoon laittaa.
muistaakseni 12mm.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » To Joulukuu 1. 11:35:52 2005

Täältä löytyy kans cad kuvat taakse ja eteen (rstn satulat, kossun levyt) ja niille spacereille, jos ei stefan arkistoista löydy noita kaikkea jo.

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » To Joulukuu 1. 19:26:31 2005

mulla on joku sellainen piirrustus mikä täälä on ennemmin pyörinyt siinä tulee toi satula aikalail suoraan ja tos kuvas mikä täälä nyt on niin tulee eri asentoon..kumpaa ootte käyttänyt??kokemuksia?

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Joulukuu 1. 19:38:57 2005

multa löytyy .cad:it myös noista etusovitteista. Omassa autossa on jo kiinni niiden mukaan tehdyillä paloilla.
Takajarrut niiku sanoin niin osat on mutta aikaa ei vielä kasata..
voin turbosliperi laittaa kuvan valmiista etujarrusta.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » To Joulukuu 1. 20:07:17 2005

Stefa kirjoitti:multa löytyy .cad:it myös noista etusovitteista. Omassa autossa on jo kiinni niiden mukaan tehdyillä paloilla.
Takajarrut niiku sanoin niin osat on mutta aikaa ei vielä kasata..
voin turbosliperi laittaa kuvan valmiista etujarrusta.
joo hjuva jos viitsit..

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » To Joulukuu 1. 22:50:11 2005

Nyt kun joku kellä on tunnarit/oikeudet tälle serverille viittis ladata noi matskut kaikkien klubilaisten saataville, niin vot :wink:

Tai jos se ei käy, niin näin hyvälle asialle voin kyllä tarjota itsekin webbitilaa jos ei mitenkään muuten onnistu.

Mielestäni tämän kaltaista materiaalia pitäisi juurikin arkistoida klubin palvelimelle, jottei aina tartteisi pyytää jotakuta lähettämään samoja matskuja aina uudestaan ja uudestaan sähköpostilla.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Joulukuu 2. 0:51:23 2005

Tässä nyt pari kuvaa, olis pitäny ottaa asennusvaiheistakin... mutta niinku kaikki tietää niin aina se kamera on silloin just jossain muualla :(

http://photobucket.com/albums/y72/Stefaa/s2/
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

M.t.m.V
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Tammikuu 23. 21:21:15 2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja M.t.m.V » La Joulukuu 3. 14:42:19 2005

Mitäs käsijarruvaijeria ootte tossa kokoonpanossa käyttäneet? Itelläkin on levyt tuolla takana jo hetken aikaa pyörinyt mut sierran vaijeri on liian pitkä ja eskon omaan vaijeriin tarttis kehittää joku hyvä kiinnitys patentti, vai onko jotain sääntöjä miten sen saa kiinnittää? Löytyykö muuten joltain ylimääräistä käsijarrun palautinjousta pelkääjänpuolelle?
Escort rs turbo ex
Sierra -88 cosworth look
suzuki gsx-r 750

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » La Joulukuu 3. 15:25:48 2005

Kerroppas M.t.m.V tai joku muu jolla kokemusta on tarviiko kun vaihtaa taakse levyt laittaa mitään paineensäädintä tmv. takajarruille vai pysyykö kuinka balanssis etu- ja takapää?

Lisäksi jos joku tietää näille kiinnikkeille tarvittavien prikkojen paksuuden niin olisin ikionnellinen.

M.t.m.V
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Tammikuu 23. 21:21:15 2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja M.t.m.V » La Joulukuu 3. 15:42:15 2005

Tuo oma jarruprojekti on kanssa vielä hieman kesken, mutta huomasin, että jos se kuormantunnistimen venttiilit on täysin pohjassa, takapään jarrut ottaa kiinni ennen etujarruja ja toisessa asennossa en ole niitä saanut ottamaan kiinni ollenkaan, eli siihen tarvisi varmaan jotain säätösysteemiä kehittää. Ite en tuota laippaa käyttänyt, vaan suunnittelin oman, laippa tehtiin 8mm jöötistä ja siellä on muistaakseni n. 4mm prikat laipan ja jarrusatulan välissä ja levyt ja satulat on 2WD kossusta, kiinnostais kans kuulla kokemuksia tosta jarrutehon tasaamisesta.
Escort rs turbo ex
Sierra -88 cosworth look
suzuki gsx-r 750

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » La Joulukuu 3. 17:27:46 2005

12mm sopivasti siis. Kuinka ollakkaan omat laipat on juuri sen paksuiset ja samalla tuli mieleen että onkohan liian paksut, meneekö koko napa tarpeeksi syvälle vai ottaako laippoihin kiinni? Kuinka paljon tilaa jäi noilla 8mm paksuilla?

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Joulukuu 3. 17:39:07 2005

vaijeri sopii RS 2000 escosta.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Joulukuu 3. 21:50:31 2005

Viitsisikö joku laittaa ne cad. kuvat niistä etusovitteista mk4 escorttiin. Sain ne jo kyllä kerran mutta tämä tekniikan ihmelapsi onnistui hävittämään ne :cry: :oops:
Jäsen #1112

M.t.m.V
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Tammikuu 23. 21:21:15 2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja M.t.m.V » La Joulukuu 3. 22:22:40 2005

Stefa kirjoitti:vaijeri sopii RS 2000 escosta.
Thank you, tarvii ensviikolla käydä hakees ja mennä sovittelee.

8mm laipan kans tais just jäädä se n. 4-5mm, eli taitaa se 12mm laippa sinne mahtuu?
Escort rs turbo ex
Sierra -88 cosworth look
suzuki gsx-r 750

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Joulukuu 4. 14:06:56 2005

Zipi kirjoitti:Nyt kun joku kellä on tunnarit/oikeudet tälle serverille viittis ladata noi matskut kaikkien klubilaisten saataville, niin vot :wink:

Tai jos se ei käy, niin näin hyvälle asialle voin kyllä tarjota itsekin webbitilaa jos ei mitenkään muuten onnistu.

Mielestäni tämän kaltaista materiaalia pitäisi juurikin arkistoida klubin palvelimelle, jottei aina tartteisi pyytää jotakuta lähettämään samoja matskuja aina uudestaan ja uudestaan sähköpostilla.
Pistäkää kaikki mun postiin siipicossu@siipicossu.com niin pistetään kaikki talteen ja linkitetään tänne.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Su Joulukuu 4. 16:46:06 2005

minkäslaisia napoja oottee käyttänyt noitten takalevyjen kans??

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Joulukuu 4. 18:10:19 2005

TulBOsliperi kirjoitti:minkäslaisia napoja oottee käyttänyt noitten takalevyjen kans??
Eikös kaikki navat ole samanlaisia?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Su Joulukuu 4. 18:42:51 2005

JesseT kirjoitti:
TulBOsliperi kirjoitti:minkäslaisia napoja oottee käyttänyt noitten takalevyjen kans??
Eikös kaikki navat ole samanlaisia?
no lähinnä tarkotin jotta escon omat navatko käy..

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Joulukuu 4. 18:54:43 2005

no lähinnä tarkotin jotta escon omat navatko käy..
Pitäis käydä.
Tuolla pari hyvää jessen antamaa linkkiä aiheeseen.

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ma Joulukuu 5. 18:14:53 2005

AnttiR kirjoitti:Viitsisikö joku laittaa ne cad. kuvat niistä etusovitteista mk4 escorttiin. Sain ne jo kyllä kerran mutta tämä tekniikan ihmelapsi onnistui hävittämään ne :cry: :oops:
Eikö kenelläkään olisi laittaa niin ei tarvitse lähteä huomenna metsästämään vaan voi käydä tekemässä nuo.
Jäsen #1112

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Joulukuu 5. 19:34:03 2005

tsex yv

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Joulukuu 6. 13:52:14 2005

anttir,
jos et viel saanu niin laita mulle yv.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 7. 10:11:57 2005

CAD sovitelaipat

"Lisätiedoksi kuviin että takasovitteiden kiinnitysreikien halkaisijat ovat
tarkoituksella liian pienet että saa halutessaan tehdä sinne sopivan
kokoiset reiät M8 tai M10 läpipulteille tai M10 jengoille maun mukaan.
Mittoja ei suoraan näy (toki kuvista ne saa esiin) eli nuo voi laittaa
suoraan laserille ajoon.
Spacerien paksuus 13mm, etusovitteen yleisesti ollut 12mm ja
takasovitteesta en sano mitään...."
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » To Tammikuu 5. 22:00:18 2006

Ja pientä lisäystä mitä huomasin pientä kämmiä tehneeni. Takasovitteissa ylimmät kaksi reikää joista satula tulee kiinni ovat liian pienet. Pitäisi olla 10mm, kuvissa on 8mm, myöskään sovitteitä ei taida 8mm pulteilla kiinni saada kun alkuperäiset ovat jo 10mm, mutta tämähän ei itse kuvaa koske. Pahoittelut näistä.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Tammikuu 29. 22:46:54 2006

No kyllä voi pyhä v-ttu.
Ei näköjään mitään sumujen saarten miesten piirrustuksia kannata kopioida. Eihän noilla takakannakkeilla satula sovi liikkumaan paljon mitään kun ottaa kiinni iskariin! Perkele, ei onneksi oo vastustanu tänään jo tarpeeksi.

Kuinka voi kuinka on tuolla saanut joku jotain toimivaa aikaiseksi?

hannutapio
Viestit: 112
Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002

Viesti Kirjoittaja hannutapio » To Helmikuu 16. 21:58:18 2006

_P_ kirjoitti:No kyllä voi pyhä v-ttu.
Ei näköjään mitään sumujen saarten miesten piirrustuksia kannata kopioida. Eihän noilla takakannakkeilla satula sovi liikkumaan paljon mitään kun ottaa kiinni iskariin! Perkele, ei onneksi oo vastustanu tänään jo tarpeeksi.

Kuinka voi kuinka on tuolla saanut joku jotain toimivaa aikaiseksi?

No niin määki jatkan tätä.

Että millä noi saa jotain toimiin.
Koska pultit ei mahdu läpi koska mapa ei mahdu paikalle. no tein sit kierteet no täyty tehä 12 millin kierteet ku luulin et saan läpi pulteilla laittaa.
Kävin ostamassa kuusio kolo pää pultit.
no sitten paikalleen kokeilussa ei sovi alimmat pultit kiinni ku ottaa iskarin mutteri tätä johtuu siitä ku porasin 10mm reijät et olisin laittanu läpi pulteilla kiinni mut se ei onnistunu ku ei mahdu mapa pyöriin eli täyty tehdä 12mm kierteet ja nyt ei alemmat mahdu ku 12mm kuusio kolo pää on liian suuri.
Mut varsinainen vika on et mapa ei mahdu pyöriin
ku ottaa laippaan kiinni.
Onko kellään muulla vastaavaa kokemusta?
Laipan paksuus on 12mm.
Viimeksi muokannut hannutapio, To Helmikuu 16. 22:21:10 2006. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Helmikuu 16. 22:10:55 2006

Palikka sorviin ja reiän ympäriltä vähän pois.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Helmikuu 16. 22:12:16 2006

Ottaako paljon napa kiinni tuohon adapteriin?.. jos vaikka vois hiukkasen poistaa tavaraa siitä navasta? :roll:

hannutapio
Viestit: 112
Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002

Viesti Kirjoittaja hannutapio » To Helmikuu 16. 22:14:45 2006

Bootsi kirjoitti:Ottaako paljon napa kiinni tuohon adapteriin?.. jos vaikka vois hiukkasen poistaa tavaraa siitä navasta? :roll:
ottaa aika paljon ku tein pikku oma viilauksen otin navasta pari milli pois ja ottaa silti kiinni eli laipasta täytys ottaa pois 4millii.
Täytys tehä peri aattees laipat vallan uusiks, mut ei millään jaksais.
ps. ei ny oikeen saa toimiin tota yhtä linkkii.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » To Helmikuu 16. 23:44:55 2006

Oman tein vastustuksien jälkeen näin:
Materiaali oli 12mm paksua.
Tein siihen M10 pulteille kierteet ja olka-akselista porasin vanhat pois.
Iskarin alin pultti pois ja pultit takaa läpi.
No huomasin että 12mm on liian paksua joten vingutin siihen navan kohtaan sopivan syvennyksen.
No sitten tapahtui tuo että satula liikkuu vain vähän ja ottaa iskariin kiinni.
Toimii kyllä uusilla paloilla ja levyillä mutta sitten kun kaikki on loppu niin en osaa sanoa.

Joten porasin noihin laippoihin 3 uutta reikää tuon threadin eka sivulla olleen mallin mukaan että sain ne samaan kulmaan kuin siinä .pdf tiedoston kuvassa. Ja niihin jengat.

Nyt menikin sopivassa kulmassa paikoilleen ja napa meni pohjaan asti ja sopi vielä pyörimäänkin kun hioi pultin päistä hieman pois jotka tulivat laippojen yli, liian pitkät pultit siis.

Paljon turhaa työtä oli tuossakin mutta nyt on hyvä.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Helmikuu 17. 2:36:49 2006

minkä piirrustuksien mukaan noi oli tehty? niiden mitä multa oli peräsin(kö?)

edit,
kuvien perusteella täysin erilaiset. eli ei. multa saa toisen näkösen piirrustuksen jos joku tarvii... joku kuvapankki olis jees jos joku jaksais pitää sellasta.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

hannutapio
Viestit: 112
Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002

Viesti Kirjoittaja hannutapio » Pe Helmikuu 17. 8:23:39 2006

_P_ kirjoitti:Oman tein vastustuksien jälkeen näin:
Materiaali oli 12mm paksua.
Tein siihen M10 pulteille kierteet ja olka-akselista porasin vanhat pois.
Iskarin alin pultti pois ja pultit takaa läpi.
No huomasin että 12mm on liian paksua joten vingutin siihen navan kohtaan sopivan syvennyksen.
No sitten tapahtui tuo että satula liikkuu vain vähän ja ottaa iskariin kiinni.
Toimii kyllä uusilla paloilla ja levyillä mutta sitten kun kaikki on loppu niin en osaa sanoa.

Joten porasin noihin laippoihin 3 uutta reikää tuon threadin eka sivulla olleen mallin mukaan että sain ne samaan kulmaan kuin siinä .pdf tiedoston kuvassa. Ja niihin jengat.

Nyt menikin sopivassa kulmassa paikoilleen ja napa meni pohjaan asti ja sopi vielä pyörimäänkin kun hioi pultin päistä hieman pois jotka tulivat laippojen yli, liian pitkät pultit siis.

Paljon turhaa työtä oli tuossakin mutta nyt on hyvä.
mahtuuks sun mapa pyöriin?

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Helmikuu 17. 11:07:37 2006

Stefa kirjoitti:joku kuvapankki olis jees jos joku jaksais pitää sellasta.
Mahtavaa jos saisi piirrustukset vaikka clubin servulle?

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Pe Helmikuu 17. 11:10:42 2006

Mahtuu napa pyörimään kun vingutti sen syvennyksen sille.

Nuo huonot sovitteet on tehty noitten mun cad-kuvien mukaan jotka on suoraan kopiotu englantilaisilta surkeilta.
Tuolla ekalla sivulla on se pdf tiedosta jossa kuva missä satulat tulee vinoon niin niillä toimii niinkuin pitää. Onko stefalla noista oikein cad-kuvat? Tai aivan samahan mistä ne on kun vaan on hyvät...
Itse en tosin tarvi enää.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Pe Helmikuu 17. 12:49:22 2006

Stefa kirjoitti:minkä piirrustuksien mukaan noi oli tehty? niiden mitä multa oli peräsin(kö?)

edit,
kuvien perusteella täysin erilaiset. eli ei. multa saa toisen näkösen piirrustuksen jos joku tarvii... joku kuvapankki olis jees jos joku jaksais pitää sellasta.
Mä oon tossa iltojen iloksi naputellu noita voortien tekniset eroavaisuudet lipareita kotisivumuotoon niin samaan kasaanhan vois noita laippoja ja muuta sellasta tallennella...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Helmikuu 17. 14:14:26 2006

_P_, kyllä on cad. muodossa ja satula tulee takaviistoon.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

hannutapio
Viestit: 112
Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002

Viesti Kirjoittaja hannutapio » Pe Helmikuu 17. 16:57:12 2006

Stefa kirjoitti:_P_, kyllä on cad. muodossa ja satula tulee takaviistoon.
laitakaa jakoon

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Maaliskuu 20. 17:06:07 2006

niin oliskos jollain toimivat cad piirustukset eteen ja taakse? onnistuukohan sierran takalevyillä jos siirtää 10mm satulan kiinnitysreikiä alemmas? vai ottaako johinkin kiinni? vaatiiko paineensäätimet takajarruille?
ford escort´79 tic

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Maaliskuu 28. 14:55:55 2006

löytyykö joltain cad kuvat niistä satulan raudoista eteen+taakse? tai sit valmiiksi poltettuna. tarvis saada sellaiset. ja taakse ne toimivat raudat... :roll:
ford escort´79 tic

KU5Ti
CRSC jäsen 2015
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Kesäkuu 28. 22:58:29 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja KU5Ti » Ti Maaliskuu 28. 15:28:00 2006

adh kirjoitti:löytyykö joltain cad kuvat niistä satulan raudoista eteen+taakse? tai sit valmiiksi poltettuna. tarvis saada sellaiset. ja taakse ne toimivat raudat... :roll:
Minulla olisi kanssa tarvetta saada kyseiset cad-kuvat. :wink:

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Maaliskuu 29. 20:42:00 2006

onko tää toimiva kiinnike?http://www.saunalahti.fi/ibb0/kiinnike_mitat.pdf

ja paljonko on ainevahvuus?
ford escort´79 tic

Vastaa Viestiin