escortin jarru konversio
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
escortin jarru konversio
olit joskus juttua siitä escon taka jarru konversiosta missä ne levyt asennettiin.. googlekaan ei oikeen tuottanut tulosta.. <br><br>onko jollai muuten hyvää piirustusta siihe laippaan.?<br>
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re:escortin jarru konversio
http://www.saunalahti.fi/ibb0/kiinnike_ ... <br>Tuossa on 1:1 kuva siitä laipasta. Kiitokset kuvan piirtäjälle! Oisko tuo ollut JVMäki
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re:escortin jarru konversio
Ja minulta löytyy Cossun takajarrusatulat tuohon projektiin jos tarvitset. 

BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
Re:escortin jarru konversio
eikö nois ollu jotai sillo juttua että kässäri jäätyis kiinni.?<br><br>mut joo. kiitos paljon noist linkeistä..
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Jos se on julkiseen jakoon soveltuvaa kamaa, niin voisin tuupata sen serverille... Tietystikin linkitettynä ainoastaan tänne foorumille, eikä mihinkään muualle.Stefa kirjoitti:mulla on ihan cad. piirustus olemassa mk4:seen, ite on osat jo laatikossa... kuhan kerkeis vaan.
Minkäs paksuista plootua toi kiinnitysrauta pitäis olla?
[EDIT]Tai jos joku tuuppais ton cadifilun vaikka klubin serverille, niin olis varmasti aina tallessa?[/EDIT]
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
multa löytyy .cad:it myös noista etusovitteista. Omassa autossa on jo kiinni niiden mukaan tehdyillä paloilla.
Takajarrut niiku sanoin niin osat on mutta aikaa ei vielä kasata..
voin turbosliperi laittaa kuvan valmiista etujarrusta.
Takajarrut niiku sanoin niin osat on mutta aikaa ei vielä kasata..
voin turbosliperi laittaa kuvan valmiista etujarrusta.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Nyt kun joku kellä on tunnarit/oikeudet tälle serverille viittis ladata noi matskut kaikkien klubilaisten saataville, niin vot
Tai jos se ei käy, niin näin hyvälle asialle voin kyllä tarjota itsekin webbitilaa jos ei mitenkään muuten onnistu.
Mielestäni tämän kaltaista materiaalia pitäisi juurikin arkistoida klubin palvelimelle, jottei aina tartteisi pyytää jotakuta lähettämään samoja matskuja aina uudestaan ja uudestaan sähköpostilla.

Tai jos se ei käy, niin näin hyvälle asialle voin kyllä tarjota itsekin webbitilaa jos ei mitenkään muuten onnistu.
Mielestäni tämän kaltaista materiaalia pitäisi juurikin arkistoida klubin palvelimelle, jottei aina tartteisi pyytää jotakuta lähettämään samoja matskuja aina uudestaan ja uudestaan sähköpostilla.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Tässä nyt pari kuvaa, olis pitäny ottaa asennusvaiheistakin... mutta niinku kaikki tietää niin aina se kamera on silloin just jossain muualla
http://photobucket.com/albums/y72/Stefaa/s2/

http://photobucket.com/albums/y72/Stefaa/s2/
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: Pe Tammikuu 23. 21:21:15 2004
- Paikkakunta: Pori
Mitäs käsijarruvaijeria ootte tossa kokoonpanossa käyttäneet? Itelläkin on levyt tuolla takana jo hetken aikaa pyörinyt mut sierran vaijeri on liian pitkä ja eskon omaan vaijeriin tarttis kehittää joku hyvä kiinnitys patentti, vai onko jotain sääntöjä miten sen saa kiinnittää? Löytyykö muuten joltain ylimääräistä käsijarrun palautinjousta pelkääjänpuolelle?
Escort rs turbo ex
Sierra -88 cosworth look
suzuki gsx-r 750
Sierra -88 cosworth look
suzuki gsx-r 750
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Kerroppas M.t.m.V tai joku muu jolla kokemusta on tarviiko kun vaihtaa taakse levyt laittaa mitään paineensäädintä tmv. takajarruille vai pysyykö kuinka balanssis etu- ja takapää?
Lisäksi jos joku tietää näille kiinnikkeille tarvittavien prikkojen paksuuden niin olisin ikionnellinen.
Lisäksi jos joku tietää näille kiinnikkeille tarvittavien prikkojen paksuuden niin olisin ikionnellinen.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: Pe Tammikuu 23. 21:21:15 2004
- Paikkakunta: Pori
Tuo oma jarruprojekti on kanssa vielä hieman kesken, mutta huomasin, että jos se kuormantunnistimen venttiilit on täysin pohjassa, takapään jarrut ottaa kiinni ennen etujarruja ja toisessa asennossa en ole niitä saanut ottamaan kiinni ollenkaan, eli siihen tarvisi varmaan jotain säätösysteemiä kehittää. Ite en tuota laippaa käyttänyt, vaan suunnittelin oman, laippa tehtiin 8mm jöötistä ja siellä on muistaakseni n. 4mm prikat laipan ja jarrusatulan välissä ja levyt ja satulat on 2WD kossusta, kiinnostais kans kuulla kokemuksia tosta jarrutehon tasaamisesta.
Escort rs turbo ex
Sierra -88 cosworth look
suzuki gsx-r 750
Sierra -88 cosworth look
suzuki gsx-r 750
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: Pe Tammikuu 23. 21:21:15 2004
- Paikkakunta: Pori
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Pistäkää kaikki mun postiin siipicossu@siipicossu.com niin pistetään kaikki talteen ja linkitetään tänne.Zipi kirjoitti:Nyt kun joku kellä on tunnarit/oikeudet tälle serverille viittis ladata noi matskut kaikkien klubilaisten saataville, niin vot![]()
Tai jos se ei käy, niin näin hyvälle asialle voin kyllä tarjota itsekin webbitilaa jos ei mitenkään muuten onnistu.
Mielestäni tämän kaltaista materiaalia pitäisi juurikin arkistoida klubin palvelimelle, jottei aina tartteisi pyytää jotakuta lähettämään samoja matskuja aina uudestaan ja uudestaan sähköpostilla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
CAD sovitelaipat
"Lisätiedoksi kuviin että takasovitteiden kiinnitysreikien halkaisijat ovat
tarkoituksella liian pienet että saa halutessaan tehdä sinne sopivan
kokoiset reiät M8 tai M10 läpipulteille tai M10 jengoille maun mukaan.
Mittoja ei suoraan näy (toki kuvista ne saa esiin) eli nuo voi laittaa
suoraan laserille ajoon.
Spacerien paksuus 13mm, etusovitteen yleisesti ollut 12mm ja
takasovitteesta en sano mitään...."
"Lisätiedoksi kuviin että takasovitteiden kiinnitysreikien halkaisijat ovat
tarkoituksella liian pienet että saa halutessaan tehdä sinne sopivan
kokoiset reiät M8 tai M10 läpipulteille tai M10 jengoille maun mukaan.
Mittoja ei suoraan näy (toki kuvista ne saa esiin) eli nuo voi laittaa
suoraan laserille ajoon.
Spacerien paksuus 13mm, etusovitteen yleisesti ollut 12mm ja
takasovitteesta en sano mitään...."
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Ja pientä lisäystä mitä huomasin pientä kämmiä tehneeni. Takasovitteissa ylimmät kaksi reikää joista satula tulee kiinni ovat liian pienet. Pitäisi olla 10mm, kuvissa on 8mm, myöskään sovitteitä ei taida 8mm pulteilla kiinni saada kun alkuperäiset ovat jo 10mm, mutta tämähän ei itse kuvaa koske. Pahoittelut näistä.
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
No kyllä voi pyhä v-ttu.
Ei näköjään mitään sumujen saarten miesten piirrustuksia kannata kopioida. Eihän noilla takakannakkeilla satula sovi liikkumaan paljon mitään kun ottaa kiinni iskariin! Perkele, ei onneksi oo vastustanu tänään jo tarpeeksi.
Kuinka voi kuinka on tuolla saanut joku jotain toimivaa aikaiseksi?
Ei näköjään mitään sumujen saarten miesten piirrustuksia kannata kopioida. Eihän noilla takakannakkeilla satula sovi liikkumaan paljon mitään kun ottaa kiinni iskariin! Perkele, ei onneksi oo vastustanu tänään jo tarpeeksi.
Kuinka voi kuinka on tuolla saanut joku jotain toimivaa aikaiseksi?
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
_P_ kirjoitti:No kyllä voi pyhä v-ttu.
Ei näköjään mitään sumujen saarten miesten piirrustuksia kannata kopioida. Eihän noilla takakannakkeilla satula sovi liikkumaan paljon mitään kun ottaa kiinni iskariin! Perkele, ei onneksi oo vastustanu tänään jo tarpeeksi.
Kuinka voi kuinka on tuolla saanut joku jotain toimivaa aikaiseksi?
No niin määki jatkan tätä.
Että millä noi saa jotain toimiin.
Koska pultit ei mahdu läpi koska mapa ei mahdu paikalle. no tein sit kierteet no täyty tehä 12 millin kierteet ku luulin et saan läpi pulteilla laittaa.
Kävin ostamassa kuusio kolo pää pultit.
no sitten paikalleen kokeilussa ei sovi alimmat pultit kiinni ku ottaa iskarin mutteri tätä johtuu siitä ku porasin 10mm reijät et olisin laittanu läpi pulteilla kiinni mut se ei onnistunu ku ei mahdu mapa pyöriin eli täyty tehdä 12mm kierteet ja nyt ei alemmat mahdu ku 12mm kuusio kolo pää on liian suuri.
Mut varsinainen vika on et mapa ei mahdu pyöriin
ku ottaa laippaan kiinni.
Onko kellään muulla vastaavaa kokemusta?
Laipan paksuus on 12mm.
Viimeksi muokannut hannutapio, To Helmikuu 16. 22:21:10 2006. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
ottaa aika paljon ku tein pikku oma viilauksen otin navasta pari milli pois ja ottaa silti kiinni eli laipasta täytys ottaa pois 4millii.Bootsi kirjoitti:Ottaako paljon napa kiinni tuohon adapteriin?.. jos vaikka vois hiukkasen poistaa tavaraa siitä navasta?
Täytys tehä peri aattees laipat vallan uusiks, mut ei millään jaksais.
ps. ei ny oikeen saa toimiin tota yhtä linkkii.
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Oman tein vastustuksien jälkeen näin:
Materiaali oli 12mm paksua.
Tein siihen M10 pulteille kierteet ja olka-akselista porasin vanhat pois.
Iskarin alin pultti pois ja pultit takaa läpi.
No huomasin että 12mm on liian paksua joten vingutin siihen navan kohtaan sopivan syvennyksen.
No sitten tapahtui tuo että satula liikkuu vain vähän ja ottaa iskariin kiinni.
Toimii kyllä uusilla paloilla ja levyillä mutta sitten kun kaikki on loppu niin en osaa sanoa.
Joten porasin noihin laippoihin 3 uutta reikää tuon threadin eka sivulla olleen mallin mukaan että sain ne samaan kulmaan kuin siinä .pdf tiedoston kuvassa. Ja niihin jengat.
Nyt menikin sopivassa kulmassa paikoilleen ja napa meni pohjaan asti ja sopi vielä pyörimäänkin kun hioi pultin päistä hieman pois jotka tulivat laippojen yli, liian pitkät pultit siis.
Paljon turhaa työtä oli tuossakin mutta nyt on hyvä.
Materiaali oli 12mm paksua.
Tein siihen M10 pulteille kierteet ja olka-akselista porasin vanhat pois.
Iskarin alin pultti pois ja pultit takaa läpi.
No huomasin että 12mm on liian paksua joten vingutin siihen navan kohtaan sopivan syvennyksen.
No sitten tapahtui tuo että satula liikkuu vain vähän ja ottaa iskariin kiinni.
Toimii kyllä uusilla paloilla ja levyillä mutta sitten kun kaikki on loppu niin en osaa sanoa.
Joten porasin noihin laippoihin 3 uutta reikää tuon threadin eka sivulla olleen mallin mukaan että sain ne samaan kulmaan kuin siinä .pdf tiedoston kuvassa. Ja niihin jengat.
Nyt menikin sopivassa kulmassa paikoilleen ja napa meni pohjaan asti ja sopi vielä pyörimäänkin kun hioi pultin päistä hieman pois jotka tulivat laippojen yli, liian pitkät pultit siis.
Paljon turhaa työtä oli tuossakin mutta nyt on hyvä.
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
minkä piirrustuksien mukaan noi oli tehty? niiden mitä multa oli peräsin(kö?)
edit,
kuvien perusteella täysin erilaiset. eli ei. multa saa toisen näkösen piirrustuksen jos joku tarvii... joku kuvapankki olis jees jos joku jaksais pitää sellasta.
edit,
kuvien perusteella täysin erilaiset. eli ei. multa saa toisen näkösen piirrustuksen jos joku tarvii... joku kuvapankki olis jees jos joku jaksais pitää sellasta.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
mahtuuks sun mapa pyöriin?_P_ kirjoitti:Oman tein vastustuksien jälkeen näin:
Materiaali oli 12mm paksua.
Tein siihen M10 pulteille kierteet ja olka-akselista porasin vanhat pois.
Iskarin alin pultti pois ja pultit takaa läpi.
No huomasin että 12mm on liian paksua joten vingutin siihen navan kohtaan sopivan syvennyksen.
No sitten tapahtui tuo että satula liikkuu vain vähän ja ottaa iskariin kiinni.
Toimii kyllä uusilla paloilla ja levyillä mutta sitten kun kaikki on loppu niin en osaa sanoa.
Joten porasin noihin laippoihin 3 uutta reikää tuon threadin eka sivulla olleen mallin mukaan että sain ne samaan kulmaan kuin siinä .pdf tiedoston kuvassa. Ja niihin jengat.
Nyt menikin sopivassa kulmassa paikoilleen ja napa meni pohjaan asti ja sopi vielä pyörimäänkin kun hioi pultin päistä hieman pois jotka tulivat laippojen yli, liian pitkät pultit siis.
Paljon turhaa työtä oli tuossakin mutta nyt on hyvä.
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Mahtuu napa pyörimään kun vingutti sen syvennyksen sille.
Nuo huonot sovitteet on tehty noitten mun cad-kuvien mukaan jotka on suoraan kopiotu englantilaisilta surkeilta.
Tuolla ekalla sivulla on se pdf tiedosta jossa kuva missä satulat tulee vinoon niin niillä toimii niinkuin pitää. Onko stefalla noista oikein cad-kuvat? Tai aivan samahan mistä ne on kun vaan on hyvät...
Itse en tosin tarvi enää.
Nuo huonot sovitteet on tehty noitten mun cad-kuvien mukaan jotka on suoraan kopiotu englantilaisilta surkeilta.
Tuolla ekalla sivulla on se pdf tiedosta jossa kuva missä satulat tulee vinoon niin niillä toimii niinkuin pitää. Onko stefalla noista oikein cad-kuvat? Tai aivan samahan mistä ne on kun vaan on hyvät...
Itse en tosin tarvi enää.
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mä oon tossa iltojen iloksi naputellu noita voortien tekniset eroavaisuudet lipareita kotisivumuotoon niin samaan kasaanhan vois noita laippoja ja muuta sellasta tallennella...Stefa kirjoitti:minkä piirrustuksien mukaan noi oli tehty? niiden mitä multa oli peräsin(kö?)
edit,
kuvien perusteella täysin erilaiset. eli ei. multa saa toisen näkösen piirrustuksen jos joku tarvii... joku kuvapankki olis jees jos joku jaksais pitää sellasta.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 28. 22:58:29 2004
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
onko tää toimiva kiinnike?http://www.saunalahti.fi/ibb0/kiinnike_mitat.pdf
ja paljonko on ainevahvuus?
ja paljonko on ainevahvuus?
ford escort´79 tic