Kentti turbolla
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Kentti turbolla
Tulipas vaan mieleeni, että ei ole tainnut tulla vastaan yhtään juttua 1600 Kentin turbotuksesta ? Onko koneessa jotain, jonka takia ei yksinkertaisesti kannata ?
Jos vaan jossain on jotain juttua, niin mielelläni lukisin. Ei sillä että olisin kentin turbotukseen ryhtymässä, mutta kiinnostaa...
Jos vaan jossain on jotain juttua, niin mielelläni lukisin. Ei sillä että olisin kentin turbotukseen ryhtymässä, mutta kiinnostaa...
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Mulla oli joskus opiskelujen alkuvaiheessa sängyn alla Garretin kolmonen, Scanian intercooleri ja isopalotilallinen kansi. Autona oli silloin Capri Mk1 1600. Tarkemmin ajatellen oli se vaan hyvä että en siihen hommaan alkanut silloisella "tietämyksellä" 

Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Joku oli ryhtynyt vastaavaan vuonna "vähän jälkeen isonvihan". Eli joskus 80-luvulla kehä3 varrella Auto-Parikassa oli myynnissä Capri mk1 1,6 kent traktorin turbolla. Arvioitu elinikä käynnistyksestä jonkunsortin kajahdukseen n.5min.Hessu kirjoitti:Mulla oli joskus opiskelujen alkuvaiheessa sängyn alla Garretin kolmonen, Scanian intercooleri ja isopalotilallinen kansi. Autona oli silloin Capri Mk1 1600. Tarkemmin ajatellen oli se vaan hyvä että en siihen hommaan alkanut silloisella "tietämyksellä"
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Nyt sais asiasta tietävät valaista kun monia kiinnostaa näköjään, mukaanlukien itseni. Lähinnä olis hyvä tietää mistä kentsu oksentaa ekana? Liekö se kampura heikko kohta? Tatsunin b180(tms)-koneen mutkarauta kuulemma sopii kun näyttää sille sorvia ja se on taottu. Löytyy jostain hyvä artikkeli sen sovituksesta kuvineen kaikkineen.
Soitin juurikin sen oranssin ankan myllystä toissa talvena kun se oli myynnissä. Siinä oli madalletut vakiomännät, mutta ei muistaakseni mitään muuta erityisen spesiaalia, eli vakioveivit ja kampura, _ehkä_. Suorasytkä tais olla. Sylinteriputket kuulemma antautuu noin puolentoista kilon kohdilla, että siinä on ainakin yksi heikko kohta. Ja tämä siis vakioporauksella. Liekö tuolle mitään tehtävissä, betonit sisään? 265 kiekot pyörivät kuulemma kiltisti. Muistaakseni se tais olla kyllä 1.6 pata, mut enpä vanno. Et onhan tossa potentiaalia ihan kivasti ja kevyt mosa.
tojotan 4age:n mukit olis sopivat halkasijaltaan, tappi eri. Löytyis varmaan wisecolta matalana.
Meinaa vaan tulla ahdasta kattilahuoneessa (escortissa ainakin) pakosarjan puolella kun siel on vähän kaikkee. Vaatii omien laskujen mukaan pedaaliboksin, ellei se solmu mahtuis tehostimen alle..
Burtonilla on runkolaakeripukkien päälle teräsvahvistukset ja kunnon pultit, luulis pysyvän paikallaan.
Ens kesänä sit
Fööni-oohoosee-koneita on nykyää joka pojalla mut vastaavia kenttejä ei sit juur kellään. Tai sit setekki ahistimella, onhan näitä vaihtoehtoja.
Kaikki on vahvasti mutua ja muistikuvia, niin että oikeesti jotain tehneet jakakaa tietonne..
Soitin juurikin sen oranssin ankan myllystä toissa talvena kun se oli myynnissä. Siinä oli madalletut vakiomännät, mutta ei muistaakseni mitään muuta erityisen spesiaalia, eli vakioveivit ja kampura, _ehkä_. Suorasytkä tais olla. Sylinteriputket kuulemma antautuu noin puolentoista kilon kohdilla, että siinä on ainakin yksi heikko kohta. Ja tämä siis vakioporauksella. Liekö tuolle mitään tehtävissä, betonit sisään? 265 kiekot pyörivät kuulemma kiltisti. Muistaakseni se tais olla kyllä 1.6 pata, mut enpä vanno. Et onhan tossa potentiaalia ihan kivasti ja kevyt mosa.
tojotan 4age:n mukit olis sopivat halkasijaltaan, tappi eri. Löytyis varmaan wisecolta matalana.
Meinaa vaan tulla ahdasta kattilahuoneessa (escortissa ainakin) pakosarjan puolella kun siel on vähän kaikkee. Vaatii omien laskujen mukaan pedaaliboksin, ellei se solmu mahtuis tehostimen alle..
Burtonilla on runkolaakeripukkien päälle teräsvahvistukset ja kunnon pultit, luulis pysyvän paikallaan.
Ens kesänä sit

Kaikki on vahvasti mutua ja muistikuvia, niin että oikeesti jotain tehneet jakakaa tietonne..
-
- Ylläpitäjä
Tuon saman escortin bongasin viime kesänä souduissa. Kuulemma pyörii Savonlinnan maastossa. Kieltämättä katse kääntyi, kun vaihdetta vaihtaessa kuuluikin "ptshhh", mutta silloin en tiennyt vielä, että siihen suhahdukseen se jääkinTähtisilmä kirjoitti:Motoparkissa loppu kesästä pällipälli.com tapahtumassa yksi heebo kaasutteli turbotetulla Kentti escortilla. Punainen, katto ruutulippukuviolla. Kenen lie? Eihän tuo kunnolla näyttänyt pelaavan...niinkuin ei muutama muukaan foordi!

-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Onko siinä joku ongelma, että jollain on autossa moottori X (sattumoisin vaikka X-flow) ja sitten juuri sitä haluttaisiin turbottaa? Ainahan sitä voi koneen vaihtaa tarvittavine toimenpiteineen mutta siinä tulee aina vielä enemmän ihmettelyä ja niitä kuuluisia prosentteja.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Mietin kanssa samaa... aika joutavaa jorinaa taas, jos joku haluu kent:nsä turbottaa, niin siitä vaan. Varmasti hyvin rakennettuna sekin kestää.Hessu kirjoitti:Onko siinä joku ongelma, että jollain on autossa moottori X (sattumoisin vaikka X-flow) ja sitten juuri sitä haluttaisiin turbottaa?
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Ylläpitäjä
No joo... Näin mietin itsekin. Jos yhden escortin konehuoneessa majailee vasta remontoitu 1600 kentti ja kiinnostaisi sitä kutitella, niin miksei turbolla ?
Totta vitussa sen tietää jokainen että 2000 OHC:stä ne isot hevoset irtoaa, mutta jos vaan ei ole kiinnostusta jokaikiseen välikoppaan jonka omistaa, vaihtaa ensi töikseen konetta.
On kai maailmassa turbotettu hullumpiakin koneita kuin 1600 kentti ?
(Eikö Harjun Samikin turbottanut saunan kiukaankin
;)
Totta vitussa sen tietää jokainen että 2000 OHC:stä ne isot hevoset irtoaa, mutta jos vaan ei ole kiinnostusta jokaikiseen välikoppaan jonka omistaa, vaihtaa ensi töikseen konetta.
On kai maailmassa turbotettu hullumpiakin koneita kuin 1600 kentti ?
(Eikö Harjun Samikin turbottanut saunan kiukaankin

-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Kova vääntöä aiheuttaa turbotus, tosiaan voi turbottaa vaikka saunan kiukaan
mutta se pitää tehdä kunnolla jotta löylyä riittää ja se on hyvää. Ehkä se turbotus vastaisuus johtuu siitä että yheksän kymmenestä kokeilusta loppuu omaan mahdottomuuteen/kyllästymiseen asian kanssa pulaamiseen, viimeistään kats konttorille. Noh asiaan, tiedän tapauksen tässä kylillä jossa katukiihdytys Angliassa oli kent kone ahdettuna ja myös BDH eli 1.3 16 venakannella ahdettuna. Sen ajan turbotietämyksellä oli toimintavaikeuksia mutta kun se toimi se todellakin liikkui, oli kent tai BDH nokalla. Kyllähän kent ahdettuna liikkuu ja toimii mutta muistakaa näissä projekteissa että ketä leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön.

-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mä voin myydä sulle siihen fiestaan hyvän ahtimenLaze kirjoitti:nii-iin.. vinkkejä kehiin vaan. itellä ois kans pihassa Kenttiläinen Fiesta..
ei sitä koskaan tiedä mitä hullua mieleen juolahtaa..![]()

Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Kesäkuu 5. 20:00:18 2005
- Paikkakunta: Rasvamonttu
Nostetaanpas tätä hieman ylös... Itsellä on mk1 esco ja olen nyt miettinyt konetta siihen! Nurkassa olisi yksi kpl 1600 kentti sekä 1.8 zetecci osina.
Kent turbo kiinnostaisi kovasti, koska ei sellaisia joka kulmalla ole! Toisaalta zetecci antaisi hyvän pohjan kanssa..mutta mutta.
Mites ton kentin ahtamisen kanssa nyt sitten on? Sylinteriputket antautuu? Männät, kanget, kampura kestääkö nuo? Entäpä kansi, onko tuossa heikkoa lenkkiä? Kiinnostaisi kaikki tieto!
Kent turbo kiinnostaisi kovasti, koska ei sellaisia joka kulmalla ole! Toisaalta zetecci antaisi hyvän pohjan kanssa..mutta mutta.
Mites ton kentin ahtamisen kanssa nyt sitten on? Sylinteriputket antautuu? Männät, kanget, kampura kestääkö nuo? Entäpä kansi, onko tuossa heikkoa lenkkiä? Kiinnostaisi kaikki tieto!

-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
kiinnosti kanssa joskus tollanen turbo kentti mutta kun luin escon virityskirjasta että kentistä saa samat tehot vaparinakin
mutta toi kirjakin oli kyllä kirjotettu joskus 80-90 luvulla?
mutta siinä painotettiin että on niin kallis projekti kun tarvii teettää pakosarja ja jotai muutakin ylitsepääsemätöntä (mukamas) siinä oli se on tosiaan aika ahdas pakopuolelta(konehuone).
tosin pakosarja ei olis ongelma kun osaa hitsata ja vähän perehtyy asiaan.
tarvii varmaan rakentaa ihan vittuuttaan tollanen


mutta siinä painotettiin että on niin kallis projekti kun tarvii teettää pakosarja ja jotai muutakin ylitsepääsemätöntä (mukamas) siinä oli se on tosiaan aika ahdas pakopuolelta(konehuone).
tosin pakosarja ei olis ongelma kun osaa hitsata ja vähän perehtyy asiaan.
tarvii varmaan rakentaa ihan vittuuttaan tollanen

#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Tuskin sylinterit antautuu jos ei oo jo porattu hirveesti. Kentissähän on vakiona reilusti varaa porata.Too slow kirjoitti:
Mites ton kentin ahtamisen kanssa nyt sitten on? Sylinteriputket antautuu? Männät, kanget, kampura kestääkö nuo? Entäpä kansi, onko tuossa heikkoa lenkkiä? Kiinnostaisi kaikki tieto!
Ja kansi sehän on RAUTAA.


-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Kesäkuu 5. 20:00:18 2005
- Paikkakunta: Rasvamonttu
Hmmmmmm.. piruittainhan tuota voisi kokeilla... toisaalta jos tilais zetecciin paremmat männät/kanget ja löis sen keulille
.. Maksaa vaan
Vai ylitsepääsemätöntä tuo pakosarja..sehän menee joka tapauksessa custom made! Pedal boxin vaan joutuu kai vielä hankkimaan kunnollisen..
Korissa kuitenkin kaaret, nelilinkit, reaktiotangot, iso atlas, kynäjouset tulossa ym ym..harrastuskohde.. Ei tuosta ainakaan 1.6 vaparia viittis tehdä.. joskus kun isommalle koneelle leimattukkin...
Niin joo rautaahan toi on!


Vai ylitsepääsemätöntä tuo pakosarja..sehän menee joka tapauksessa custom made! Pedal boxin vaan joutuu kai vielä hankkimaan kunnollisen..
Korissa kuitenkin kaaret, nelilinkit, reaktiotangot, iso atlas, kynäjouset tulossa ym ym..harrastuskohde.. Ei tuosta ainakaan 1.6 vaparia viittis tehdä.. joskus kun isommalle koneelle leimattukkin...
Niin joo rautaahan toi on!

-
- Viestit: 211
- Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
- Paikkakunta: Espoo
Ei siellä pellinalla kyllä kovin ahdasta ole. Viime viikolla väänsin tuon sarjan noin 35 cm:n primääriputkilla 3mm:n tavarasta.
Tulee kylläkin mk 2:seen... jossa on jarrutehostaja ja sen teline.
Ainut mitä pitää siirtää, on lasinpesurin säiliö, ettei se sula pakosarjan kuumuudesta.
Kuviakin on (jos jotakin moinen pusaaminen kiinnostaa), sarjasta ja kannesta, mutta en osaa niitä mihinkään laittaa, koska en tiedä näistä tietokoneista juurikaan mitään.
Tulee kylläkin mk 2:seen... jossa on jarrutehostaja ja sen teline.
Ainut mitä pitää siirtää, on lasinpesurin säiliö, ettei se sula pakosarjan kuumuudesta.
Kuviakin on (jos jotakin moinen pusaaminen kiinnostaa), sarjasta ja kannesta, mutta en osaa niitä mihinkään laittaa, koska en tiedä näistä tietokoneista juurikaan mitään.

Mm. 8 litran alumiini Ford FE
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
- Paikkakunta: halikko
Jos siitä 4a-ge:ssä on oikea poraus niin sitten löytyy 4a-gze:stä remmiahdetun männät, 350e uudet männät renkaineen yhdestä firmasta, oisko ollu www.rmf.fi
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
kokeilin kans viime kesänä ahtaa mun 1.6 kenttiläisen. Resptinä oli 40 dellorttonit, KKK K14 ahdin ja kaksi kansipahvia. Ahdin vain oli hitusen pieni kun sen oma hukkaportti ei piisannut ja ahtoja ei saanut laskettua alle kilon millään.Pakosarjan tein vanhasta pellisarjasta jonka käänsin ympäri ja hitsasin turbon laipan ensimmäiseen kollektoriin. auto pelasi hyvin kunnes kansipahvi antautui. Harmittaa vain kun en keriinny käydä sitä kunnolla säätämässä, mutta kyllä sillä Mk5 rs2000:nen taakseen jätti. Vääntöä oli aivanuskomattomasti jonka vuoksi vakiokytkinkin antautui. pakosarja ja tuplien imusarja olis viä kaupan. sillä nyt olis tallis odottamas 1.8 Zetec Garretin T-03 ja noukalle nostoa. Kentistä viälä sen verran, että en suosittele kahta pahvia ja vakiokytkintä, moottori itsessään oli vielä loppusyksyn käytössä ilman turboa ainoastaan kolmos pytyn mäntä oli yrittänyt sulaa. Eli pienellä budjetiila vain hetkeksi hauskaa. 

Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... _specs.htm
tuolla männän mittoja siis siitä 4a-gze versioista
halkaisija olis hyvä mut puristuskorkeus????????
tuolla männän mittoja siis siitä 4a-gze versioista
halkaisija olis hyvä mut puristuskorkeus????????
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
- Paikkakunta: Espoo
Noi siirtämis ym. jutut riippuu aika pitkälti siitä, minne sen turbon siellä pellin alla sijoittaa. Omalla sarjallani se tulee aika ylös.
Kuitenkin...
Lähes kaikista "palotilallisista" X-flow kansista tuntuu olevan kakkosen palotila halki pakokanavan kohdalta. Tuntuu tyyppivialta tuossa kannessa. Mitenkähän tuokin kestää ahtoja, kun vakionakin ovat jo järjestään halki.
Sitä pre-X:ää en laita, samalla vaivalla kannattaa siirtyä kyllä jo ohc- koneeseen, kun kerran semmoinenkin (1,6) irrallaan on.
Kuitenkin...
Lähes kaikista "palotilallisista" X-flow kansista tuntuu olevan kakkosen palotila halki pakokanavan kohdalta. Tuntuu tyyppivialta tuossa kannessa. Mitenkähän tuokin kestää ahtoja, kun vakionakin ovat jo järjestään halki.
Sitä pre-X:ää en laita, samalla vaivalla kannattaa siirtyä kyllä jo ohc- koneeseen, kun kerran semmoinenkin (1,6) irrallaan on.
Mm. 8 litran alumiini Ford FE
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
joo näin saman pelin, ainakin oli niin perkeleen hieno et huh huh!!!!Tähtisilmä kirjoitti:Motoparkissa loppu kesästä pällipälli.com tapahtumassa yksi heebo kaasutteli turbotetulla Kentti escortilla. Punainen, katto ruutulippukuviolla. Kenen lie? Eihän tuo kunnolla näyttänyt pelaavan...niinkuin ei muutama muukaan foordi!
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
- Ylläpitäjä
Eikös Kai Eklund ajellut aluksi tuollaisella punaisella ruutulippukatto Mk1:llä.simanski kirjoitti:joo näin saman pelin, ainakin oli niin perkeleen hieno et huh huh!!!!Tähtisilmä kirjoitti:Motoparkissa loppu kesästä pällipälli.com tapahtumassa yksi heebo kaasutteli turbotetulla Kentti escortilla. Punainen, katto ruutulippukuviolla. Kenen lie? Eihän tuo kunnolla näyttänyt pelaavan...niinkuin ei muutama muukaan foordi!
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
millasella tekniikalla lie? onkohan löylyy kui?Jallu kirjoitti:Tod.näk Hauholta kotoisin tuo ruutulippu mk1. Sarkkolan Pertun käsialaa ja Pertun vaimon sisarenpoika sillä ajaa. Tällä hetkellä on työn alla, kun muuan heebo meni ja mälläsi sen.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
- Ylläpitäjä
Arto65FB kirjoitti: Eikös Kai Eklund ajellut aluksi tuollaisella punaisella ruutulippukatto Mk1:llä.
Ajoihan se äffässä, lujaa, varmasti ja varsinkin erittäin näyttävästi,
90-luvun puolella. Kärry oli oranssinpunainen ja todella hieno.
Esco mennä Mäntän vai Jämsän suuntaan, olikohan se nimi Leppämäki.
Samalla jepellä oli muistaakseni aiemmin sellainen
vihreä vanhakoppa hemmetinmoisella takaspoilerilla.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Kone rakennettu 1.6 kent. Takapyörätehoa 160+hv. Välitetty suorahampainen laatikko.
Tuossa kuva: http://jallu.daug.net/kuvat/ruutukatto.jpg
Tuossa kuva: http://jallu.daug.net/kuvat/ruutukatto.jpg
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
jep. siisti peli kaikessa yksinkertaisuudessaan.Jallu kirjoitti:Kone rakennettu 1.6 kent. Takapyörätehoa 160+hv. Välitetty suorahampainen laatikko.
Tuossa kuva: http://jallu.daug.net/kuvat/ruutukatto.jpg
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Tosiaan tuo TEHODYNAMOMETRIN näyttämä 164hv oli ns. pyöräteho, eli koneessa päälle 200. Häviöt todettu penkittämällä kyseisessä tehodynamometrissä muutama uusi vakioauto, eli täysin kokemuspohjaista tietoa. Dynamometrin lukemiin tulee suhtautua varauksella. Persdyno kuitenkin kertoi, että voimaa on, kun itse kys. autolla ajoin
Tuolla motoparkissa toissakesänä auto ei toiminut syystä, että tankissa oli bensaa liian vähän. Oppia ikä kaikki...
Edit: muokattu pilkunnussijoiden ymmärtämään muotoon.
Tuolla motoparkissa toissakesänä auto ei toiminut syystä, että tankissa oli bensaa liian vähän. Oppia ikä kaikki...
Edit: muokattu pilkunnussijoiden ymmärtämään muotoon.
Viimeksi muokannut Jallu, Ti Tammikuu 24. 16:33:02 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Aika kovat on teho häviöt jos liki 40hv häviää voimansiirtoon. Yleensä kunnossa olevalla voimalinjalla pärjää takavetosilla 15hv:n tai ainaki alle 20hv:n tehohäviöllä vielä 300hv:n asti. Sitten alkaa tulla lisää varsinkin renkaista kun pitää sitoa penkkiin. Riippuu tietysti aika paljo ajoneuvosta ja renkaista ja ja ja ja, mutta penkissä sitä saa tietty aika paljo mulkattua just sitomisella. Ainaki ite miettisin käsi päässä keinoja tommosten häviöitten poistoon



*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Riippuu missä penkittää. Lapualla ei penkissä ainakaan renkaat luistaFullspeed kirjoitti:Sitten alkaa tulla lisää varsinkin renkaista kun pitää sitoa penkkiin. Riippuu tietysti aika paljo ajoneuvosta ja renkaista ja ja ja ja, mutta penkissä sitä saa tietty aika paljo mulkattua just sitomisella. Ainaki ite miettisin käsi päässä keinoja tommosten häviöitten poistoon![]()

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 20:03:42 2005
- Paikkakunta: Rajamäki
Tai sitten siellä lapualla on vaan pikkasen nuhasempia kulkineitaohc kirjoitti:Riippuu missä penkittää. Lapualla ei penkissä ainakaan renkaat luistaFullspeed kirjoitti:Sitten alkaa tulla lisää varsinkin renkaista kun pitää sitoa penkkiin. Riippuu tietysti aika paljo ajoneuvosta ja renkaista ja ja ja ja, mutta penkissä sitä saa tietty aika paljo mulkattua just sitomisella. Ainaki ite miettisin käsi päässä keinoja tommosten häviöitten poistoon![]()

Veikkaisin kyllä että mkI/II escot rupee suddailemaan rullilla aika herkästi varsinkin ahdettuna ellei sitä peräpäätä köytä hieman kiinni.
No, ens kesänä sen toivottavasti tosta omasta näkee miten rullilla käyttäytyy.