Kentti turbolla

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Samil
Ylläpitäjä

Kentti turbolla

Viesti Kirjoittaja Samil » Ke Lokakuu 27. 21:18:52 2004

Tulipas vaan mieleeni, että ei ole tainnut tulla vastaan yhtään juttua 1600 Kentin turbotuksesta ? Onko koneessa jotain, jonka takia ei yksinkertaisesti kannata ?
Jos vaan jossain on jotain juttua, niin mielelläni lukisin. Ei sillä että olisin kentin turbotukseen ryhtymässä, mutta kiinnostaa...

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ke Lokakuu 27. 23:47:30 2004

Vähä samaa oon suunnitellu... :wink:
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » To Lokakuu 28. 7:30:45 2004

olihan tossa muutamakuukausi sitten kepössäkin myynnissä sellanen 1.3 kent turbo välikoppa hyvinkäällä.. muistaakseni hinta oli 400e tai jotain vaastaavaa :lol:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » To Lokakuu 28. 8:04:11 2004

Mulla oli joskus opiskelujen alkuvaiheessa sängyn alla Garretin kolmonen, Scanian intercooleri ja isopalotilallinen kansi. Autona oli silloin Capri Mk1 1600. Tarkemmin ajatellen oli se vaan hyvä että en siihen hommaan alkanut silloisella "tietämyksellä" :)
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » To Lokakuu 28. 9:39:19 2004

mulla on muuten kentin palotilallinen kansi ylimääräsenä.. :lol: jos joku alkaa turbo härvelii kokoilee
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Lokakuu 28. 17:59:45 2004

Motoparkissa loppu kesästä pällipälli.com tapahtumassa yksi heebo kaasutteli turbotetulla Kentti escortilla. Punainen, katto ruutulippukuviolla. Kenen lie? Eihän tuo kunnolla näyttänyt pelaavan...niinkuin ei muutama muukaan foordi!
S a a b & F o r d

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Lokakuu 28. 18:38:55 2004

Hessu kirjoitti:Mulla oli joskus opiskelujen alkuvaiheessa sängyn alla Garretin kolmonen, Scanian intercooleri ja isopalotilallinen kansi. Autona oli silloin Capri Mk1 1600. Tarkemmin ajatellen oli se vaan hyvä että en siihen hommaan alkanut silloisella "tietämyksellä" :)
Joku oli ryhtynyt vastaavaan vuonna "vähän jälkeen isonvihan". Eli joskus 80-luvulla kehä3 varrella Auto-Parikassa oli myynnissä Capri mk1 1,6 kent traktorin turbolla. Arvioitu elinikä käynnistyksestä jonkunsortin kajahdukseen n.5min.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » To Lokakuu 28. 19:21:35 2004

Kouvolassa liikkuu oranssi ankka jossa kenttiläinen 1.3 ja turbo, ja toimii. Varttimaili muistaakseni 11 s ja rapiat. Taitaa jopa olla clubin jäsen.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » To Lokakuu 28. 21:52:35 2004

Nyt sais asiasta tietävät valaista kun monia kiinnostaa näköjään, mukaanlukien itseni. Lähinnä olis hyvä tietää mistä kentsu oksentaa ekana? Liekö se kampura heikko kohta? Tatsunin b180(tms)-koneen mutkarauta kuulemma sopii kun näyttää sille sorvia ja se on taottu. Löytyy jostain hyvä artikkeli sen sovituksesta kuvineen kaikkineen.

Soitin juurikin sen oranssin ankan myllystä toissa talvena kun se oli myynnissä. Siinä oli madalletut vakiomännät, mutta ei muistaakseni mitään muuta erityisen spesiaalia, eli vakioveivit ja kampura, _ehkä_. Suorasytkä tais olla. Sylinteriputket kuulemma antautuu noin puolentoista kilon kohdilla, että siinä on ainakin yksi heikko kohta. Ja tämä siis vakioporauksella. Liekö tuolle mitään tehtävissä, betonit sisään? 265 kiekot pyörivät kuulemma kiltisti. Muistaakseni se tais olla kyllä 1.6 pata, mut enpä vanno. Et onhan tossa potentiaalia ihan kivasti ja kevyt mosa.

tojotan 4age:n mukit olis sopivat halkasijaltaan, tappi eri. Löytyis varmaan wisecolta matalana.

Meinaa vaan tulla ahdasta kattilahuoneessa (escortissa ainakin) pakosarjan puolella kun siel on vähän kaikkee. Vaatii omien laskujen mukaan pedaaliboksin, ellei se solmu mahtuis tehostimen alle..

Burtonilla on runkolaakeripukkien päälle teräsvahvistukset ja kunnon pultit, luulis pysyvän paikallaan.

Ens kesänä sit ;) Fööni-oohoosee-koneita on nykyää joka pojalla mut vastaavia kenttejä ei sit juur kellään. Tai sit setekki ahistimella, onhan näitä vaihtoehtoja.

Kaikki on vahvasti mutua ja muistikuvia, niin että oikeesti jotain tehneet jakakaa tietonne..

Lare
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Lare » Pe Lokakuu 29. 10:02:14 2004

Tähtisilmä kirjoitti:Motoparkissa loppu kesästä pällipälli.com tapahtumassa yksi heebo kaasutteli turbotetulla Kentti escortilla. Punainen, katto ruutulippukuviolla. Kenen lie? Eihän tuo kunnolla näyttänyt pelaavan...niinkuin ei muutama muukaan foordi!
Tuon saman escortin bongasin viime kesänä souduissa. Kuulemma pyörii Savonlinnan maastossa. Kieltämättä katse kääntyi, kun vaihdetta vaihtaessa kuuluikin "ptshhh", mutta silloin en tiennyt vielä, että siihen suhahdukseen se jääkin :wink:

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Pe Lokakuu 29. 22:26:01 2004

jopas on taas keskustelu huipussaan... :?
Escort XR3i cabriolet

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Lokakuu 29. 22:32:16 2004

Niiinpä.. Eihän täällä jäsentenpuolella pitänyt jauhaa "Schaissea". :wink:

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Pe Lokakuu 29. 23:06:17 2004

ja sellaset siivet ei minusta oikee passaa moneenkaan siviili autoon....
ylituuninkia...uskottavuus (vähänenkin) menee siiven mukana...tietysti joissaki voi jopa passata jotenki...

Cleveland
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Cleveland » La Lokakuu 30. 13:08:40 2004

nii joo, tosiaan. Kentti turbolla....

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » La Lokakuu 30. 20:27:09 2004

Onko siinä joku ongelma, että jollain on autossa moottori X (sattumoisin vaikka X-flow) ja sitten juuri sitä haluttaisiin turbottaa? Ainahan sitä voi koneen vaihtaa tarvittavine toimenpiteineen mutta siinä tulee aina vielä enemmän ihmettelyä ja niitä kuuluisia prosentteja.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Lokakuu 30. 20:33:29 2004

Hessu kirjoitti:Onko siinä joku ongelma, että jollain on autossa moottori X (sattumoisin vaikka X-flow) ja sitten juuri sitä haluttaisiin turbottaa?
Mietin kanssa samaa... aika joutavaa jorinaa taas, jos joku haluu kent:nsä turbottaa, niin siitä vaan. Varmasti hyvin rakennettuna sekin kestää.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » La Lokakuu 30. 21:27:04 2004

No joo... Näin mietin itsekin. Jos yhden escortin konehuoneessa majailee vasta remontoitu 1600 kentti ja kiinnostaisi sitä kutitella, niin miksei turbolla ?
Totta vitussa sen tietää jokainen että 2000 OHC:stä ne isot hevoset irtoaa, mutta jos vaan ei ole kiinnostusta jokaikiseen välikoppaan jonka omistaa, vaihtaa ensi töikseen konetta.
On kai maailmassa turbotettu hullumpiakin koneita kuin 1600 kentti ?
(Eikö Harjun Samikin turbottanut saunan kiukaankin ;);)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Lokakuu 31. 10:36:22 2004

Kova vääntöä aiheuttaa turbotus, tosiaan voi turbottaa vaikka saunan kiukaan :) mutta se pitää tehdä kunnolla jotta löylyä riittää ja se on hyvää. Ehkä se turbotus vastaisuus johtuu siitä että yheksän kymmenestä kokeilusta loppuu omaan mahdottomuuteen/kyllästymiseen asian kanssa pulaamiseen, viimeistään kats konttorille. Noh asiaan, tiedän tapauksen tässä kylillä jossa katukiihdytys Angliassa oli kent kone ahdettuna ja myös BDH eli 1.3 16 venakannella ahdettuna. Sen ajan turbotietämyksellä oli toimintavaikeuksia mutta kun se toimi se todellakin liikkui, oli kent tai BDH nokalla. Kyllähän kent ahdettuna liikkuu ja toimii mutta muistakaa näissä projekteissa että ketä leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Lokakuu 31. 10:56:25 2004

Hullunkurisista ahdetuista...
http://www.jarnokalliomaki.com/
Sieltä--> galleria--> carry projekti. :shock:

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Marraskuu 28. 2:53:26 2004

nii-iin.. vinkkejä kehiin vaan. itellä ois kans pihassa Kenttiläinen Fiesta..

ei sitä koskaan tiedä mitä hullua mieleen juolahtaa.. :idea: :!:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Marraskuu 28. 9:27:41 2004

Laze kirjoitti:nii-iin.. vinkkejä kehiin vaan. itellä ois kans pihassa Kenttiläinen Fiesta..

ei sitä koskaan tiedä mitä hullua mieleen juolahtaa.. :idea: :!:
se alkaa siitä että ostat jostain kaasarin ja JoniR:lle myymäsi turbon takaisin.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Su Marraskuu 28. 16:15:31 2004

Laze kirjoitti:nii-iin.. vinkkejä kehiin vaan. itellä ois kans pihassa Kenttiläinen Fiesta..

ei sitä koskaan tiedä mitä hullua mieleen juolahtaa.. :idea: :!:
Mä voin myydä sulle siihen fiestaan hyvän ahtimen :evil:
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Too slow
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesäkuu 5. 20:00:18 2005
Paikkakunta: Rasvamonttu

Viesti Kirjoittaja Too slow » Ti Joulukuu 13. 14:13:38 2005

Nostetaanpas tätä hieman ylös... Itsellä on mk1 esco ja olen nyt miettinyt konetta siihen! Nurkassa olisi yksi kpl 1600 kentti sekä 1.8 zetecci osina.

Kent turbo kiinnostaisi kovasti, koska ei sellaisia joka kulmalla ole! Toisaalta zetecci antaisi hyvän pohjan kanssa..mutta mutta.

Mites ton kentin ahtamisen kanssa nyt sitten on? Sylinteriputket antautuu? Männät, kanget, kampura kestääkö nuo? Entäpä kansi, onko tuossa heikkoa lenkkiä? Kiinnostaisi kaikki tieto! :shock:

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Joulukuu 13. 15:18:45 2005

kiinnosti kanssa joskus tollanen turbo kentti mutta kun luin escon virityskirjasta että kentistä saa samat tehot vaparinakin :shock: :shock: mutta toi kirjakin oli kyllä kirjotettu joskus 80-90 luvulla?

mutta siinä painotettiin että on niin kallis projekti kun tarvii teettää pakosarja ja jotai muutakin ylitsepääsemätöntä (mukamas) siinä oli se on tosiaan aika ahdas pakopuolelta(konehuone).
tosin pakosarja ei olis ongelma kun osaa hitsata ja vähän perehtyy asiaan.

tarvii varmaan rakentaa ihan vittuuttaan tollanen :wink:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Joulukuu 13. 16:31:11 2005

Too slow kirjoitti:
Mites ton kentin ahtamisen kanssa nyt sitten on? Sylinteriputket antautuu? Männät, kanget, kampura kestääkö nuo? Entäpä kansi, onko tuossa heikkoa lenkkiä? Kiinnostaisi kaikki tieto! :shock:
Tuskin sylinterit antautuu jos ei oo jo porattu hirveesti. Kentissähän on vakiona reilusti varaa porata.
Ja kansi sehän on RAUTAA. :wink: :D

Too slow
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesäkuu 5. 20:00:18 2005
Paikkakunta: Rasvamonttu

Viesti Kirjoittaja Too slow » Ti Joulukuu 13. 18:09:54 2005

Hmmmmmm.. piruittainhan tuota voisi kokeilla... toisaalta jos tilais zetecciin paremmat männät/kanget ja löis sen keulille :? .. Maksaa vaan :cry:

Vai ylitsepääsemätöntä tuo pakosarja..sehän menee joka tapauksessa custom made! Pedal boxin vaan joutuu kai vielä hankkimaan kunnollisen..

Korissa kuitenkin kaaret, nelilinkit, reaktiotangot, iso atlas, kynäjouset tulossa ym ym..harrastuskohde.. Ei tuosta ainakaan 1.6 vaparia viittis tehdä.. joskus kun isommalle koneelle leimattukkin...

Niin joo rautaahan toi on! :lol:

soppa
Viestit: 211
Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja soppa » Ti Joulukuu 13. 18:40:25 2005

Ei siellä pellinalla kyllä kovin ahdasta ole. Viime viikolla väänsin tuon sarjan noin 35 cm:n primääriputkilla 3mm:n tavarasta.

Tulee kylläkin mk 2:seen... jossa on jarrutehostaja ja sen teline.

Ainut mitä pitää siirtää, on lasinpesurin säiliö, ettei se sula pakosarjan kuumuudesta.

Kuviakin on (jos jotakin moinen pusaaminen kiinnostaa), sarjasta ja kannesta, mutta en osaa niitä mihinkään laittaa, koska en tiedä näistä tietokoneista juurikaan mitään. :roll:
Mm. 8 litran alumiini Ford FE

Cleveland
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Ti Joulukuu 13. 22:18:25 2005

Minua on askarruttanut kentissä nuo vakio mäntien kestävyys. Mistä muusta vehkeestä sopisi männät?

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

Viesti Kirjoittaja Jani » Ti Joulukuu 13. 23:18:09 2005

Jos siitä 4a-ge:ssä on oikea poraus niin sitten löytyy 4a-gze:stä remmiahdetun männät, 350e uudet männät renkaineen yhdestä firmasta, oisko ollu www.rmf.fi
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT

Escor_t
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Escor_t » Ti Joulukuu 13. 23:48:58 2005

Cleveland kirjoitti:Mistä muusta vehkeestä sopisi männät?
Muistaakseni kuplan wisecot oli mulla.

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » La Joulukuu 17. 14:01:36 2005

kokeilin kans viime kesänä ahtaa mun 1.6 kenttiläisen. Resptinä oli 40 dellorttonit, KKK K14 ahdin ja kaksi kansipahvia. Ahdin vain oli hitusen pieni kun sen oma hukkaportti ei piisannut ja ahtoja ei saanut laskettua alle kilon millään.Pakosarjan tein vanhasta pellisarjasta jonka käänsin ympäri ja hitsasin turbon laipan ensimmäiseen kollektoriin. auto pelasi hyvin kunnes kansipahvi antautui. Harmittaa vain kun en keriinny käydä sitä kunnolla säätämässä, mutta kyllä sillä Mk5 rs2000:nen taakseen jätti. Vääntöä oli aivanuskomattomasti jonka vuoksi vakiokytkinkin antautui. pakosarja ja tuplien imusarja olis viä kaupan. sillä nyt olis tallis odottamas 1.8 Zetec Garretin T-03 ja noukalle nostoa. Kentistä viälä sen verran, että en suosittele kahta pahvia ja vakiokytkintä, moottori itsessään oli vielä loppusyksyn käytössä ilman turboa ainoastaan kolmos pytyn mäntä oli yrittänyt sulaa. Eli pienellä budjetiila vain hetkeksi hauskaa. :D
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Joulukuu 17. 18:14:59 2005

http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... _specs.htm

tuolla männän mittoja siis siitä 4a-gze versioista

halkaisija olis hyvä mut puristuskorkeus????????
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Asentaja
CRSC jäsen 2015
Viestit: 57
Liittynyt: La Elokuu 16. 22:09:42 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki

Viesti Kirjoittaja Asentaja » Su Joulukuu 18. 19:08:50 2005

mitat on 81x30,5+0,2-4,1-4,9x64 elikkä pienellä ammeella,
aika soppeli puristus korkeus pitkälle kangelle, tai ahdettuun
escort mk1 2300

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Joulukuu 26. 18:39:57 2005

mitäs kentissä on puristuskorkeus??

tai paljo siihen mahtaa sit jäädä palotilax??
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Joulukuu 26. 20:49:17 2005

entäs männän tappi??
siis halkasija
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

turbo-otus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbo-otus » Ke Tammikuu 11. 14:01:24 2006

Ei siitä mitään pissapojan säiliötä tarvitse siirtää..mul löytyy kenttiin teetetty turbosarja(proturbo),nokkasarja tais olla englannin maalta..,40 tupla dellortot
ahtimena oli garretin to3/4.tehoja oli muistaakseni joku170 0,9 ahdoilla..

soppa
Viestit: 211
Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja soppa » Ke Tammikuu 11. 17:29:16 2006

Noi siirtämis ym. jutut riippuu aika pitkälti siitä, minne sen turbon siellä pellin alla sijoittaa. Omalla sarjallani se tulee aika ylös.

Kuitenkin...

Lähes kaikista "palotilallisista" X-flow kansista tuntuu olevan kakkosen palotila halki pakokanavan kohdalta. Tuntuu tyyppivialta tuossa kannessa. Mitenkähän tuokin kestää ahtoja, kun vakionakin ovat jo järjestään halki.

Sitä pre-X:ää en laita, samalla vaivalla kannattaa siirtyä kyllä jo ohc- koneeseen, kun kerran semmoinenkin (1,6) irrallaan on.
Mm. 8 litran alumiini Ford FE

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Tammikuu 13. 21:01:40 2006

Tähtisilmä kirjoitti:Motoparkissa loppu kesästä pällipälli.com tapahtumassa yksi heebo kaasutteli turbotetulla Kentti escortilla. Punainen, katto ruutulippukuviolla. Kenen lie? Eihän tuo kunnolla näyttänyt pelaavan...niinkuin ei muutama muukaan foordi!
joo näin saman pelin, ainakin oli niin perkeleen hieno et huh huh!!!!
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ma Tammikuu 16. 14:29:10 2006

simanski kirjoitti:
Tähtisilmä kirjoitti:Motoparkissa loppu kesästä pällipälli.com tapahtumassa yksi heebo kaasutteli turbotetulla Kentti escortilla. Punainen, katto ruutulippukuviolla. Kenen lie? Eihän tuo kunnolla näyttänyt pelaavan...niinkuin ei muutama muukaan foordi!
joo näin saman pelin, ainakin oli niin perkeleen hieno et huh huh!!!!
Eikös Kai Eklund ajellut aluksi tuollaisella punaisella ruutulippukatto Mk1:llä.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Tammikuu 16. 14:50:12 2006

Tod.näk Hauholta kotoisin tuo ruutulippu mk1. Sarkkolan Pertun käsialaa ja Pertun vaimon sisarenpoika sillä ajaa. Tällä hetkellä on työn alla, kun muuan heebo meni ja mälläsi sen.

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ma Tammikuu 16. 15:26:08 2006

Jallu kirjoitti:Tod.näk Hauholta kotoisin tuo ruutulippu mk1. Sarkkolan Pertun käsialaa ja Pertun vaimon sisarenpoika sillä ajaa. Tällä hetkellä on työn alla, kun muuan heebo meni ja mälläsi sen.
millasella tekniikalla lie? onkohan löylyy kui?
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ma Tammikuu 16. 15:43:27 2006

Arto65FB kirjoitti: Eikös Kai Eklund ajellut aluksi tuollaisella punaisella ruutulippukatto Mk1:llä.

Ajoihan se äffässä, lujaa, varmasti ja varsinkin erittäin näyttävästi,
90-luvun puolella. Kärry oli oranssinpunainen ja todella hieno.
Esco mennä Mäntän vai Jämsän suuntaan, olikohan se nimi Leppämäki.
Samalla jepellä oli muistaakseni aiemmin sellainen
vihreä vanhakoppa hemmetinmoisella takaspoilerilla.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Tammikuu 16. 15:49:21 2006

Kone rakennettu 1.6 kent. Takapyörätehoa 160+hv. Välitetty suorahampainen laatikko.

Tuossa kuva: http://jallu.daug.net/kuvat/ruutukatto.jpg

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ma Tammikuu 16. 17:35:17 2006

Jallu kirjoitti:Kone rakennettu 1.6 kent. Takapyörätehoa 160+hv. Välitetty suorahampainen laatikko.

Tuossa kuva: http://jallu.daug.net/kuvat/ruutukatto.jpg
jep. siisti peli kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Tammikuu 16. 17:39:32 2006

Jallu kirjoitti:Kone rakennettu 1.6 kent. Takapyörätehoa 160+hv.
Huh.. meinas tulla kaffeet nenän kautta ulos.. :shock:

..mutta sitten huomasinkin että kysehän olikin Turbo Kentistä. :oops: :lol: :lol:

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Tammikuu 24. 11:46:24 2006

Tosiaan tuo TEHODYNAMOMETRIN näyttämä 164hv oli ns. pyöräteho, eli koneessa päälle 200. Häviöt todettu penkittämällä kyseisessä tehodynamometrissä muutama uusi vakioauto, eli täysin kokemuspohjaista tietoa. Dynamometrin lukemiin tulee suhtautua varauksella. Persdyno kuitenkin kertoi, että voimaa on, kun itse kys. autolla ajoin


Tuolla motoparkissa toissakesänä auto ei toiminut syystä, että tankissa oli bensaa liian vähän. Oppia ikä kaikki...



Edit: muokattu pilkunnussijoiden ymmärtämään muotoon.
Viimeksi muokannut Jallu, Ti Tammikuu 24. 16:33:02 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Tammikuu 24. 14:31:04 2006

Aika kovat on teho häviöt jos liki 40hv häviää voimansiirtoon. Yleensä kunnossa olevalla voimalinjalla pärjää takavetosilla 15hv:n tai ainaki alle 20hv:n tehohäviöllä vielä 300hv:n asti. Sitten alkaa tulla lisää varsinkin renkaista kun pitää sitoa penkkiin. Riippuu tietysti aika paljo ajoneuvosta ja renkaista ja ja ja ja, mutta penkissä sitä saa tietty aika paljo mulkattua just sitomisella. Ainaki ite miettisin käsi päässä keinoja tommosten häviöitten poistoon :-s :D
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Tammikuu 24. 16:29:12 2006

Ollaanpas sitä taas fiksuja :roll:

Teksti muokattu.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Tammikuu 24. 16:47:09 2006

Fullspeed kirjoitti:Sitten alkaa tulla lisää varsinkin renkaista kun pitää sitoa penkkiin. Riippuu tietysti aika paljo ajoneuvosta ja renkaista ja ja ja ja, mutta penkissä sitä saa tietty aika paljo mulkattua just sitomisella. Ainaki ite miettisin käsi päässä keinoja tommosten häviöitten poistoon :-s :D
Riippuu missä penkittää. Lapualla ei penkissä ainakaan renkaat luista 8)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

DJ_Anza
Viestit: 128
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 20:03:42 2005
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja DJ_Anza » Ti Tammikuu 24. 17:28:03 2006

ohc kirjoitti:
Fullspeed kirjoitti:Sitten alkaa tulla lisää varsinkin renkaista kun pitää sitoa penkkiin. Riippuu tietysti aika paljo ajoneuvosta ja renkaista ja ja ja ja, mutta penkissä sitä saa tietty aika paljo mulkattua just sitomisella. Ainaki ite miettisin käsi päässä keinoja tommosten häviöitten poistoon :-s :D
Riippuu missä penkittää. Lapualla ei penkissä ainakaan renkaat luista 8)
Tai sitten siellä lapualla on vaan pikkasen nuhasempia kulkineita :wink:

Veikkaisin kyllä että mkI/II escot rupee suddailemaan rullilla aika herkästi varsinkin ahdettuna ellei sitä peräpäätä köytä hieman kiinni.

No, ens kesänä sen toivottavasti tosta omasta näkee miten rullilla käyttäytyy.

Vastaa Viestiin