Cossun pätkintä ja paukkuminen loppu!

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Cossun pätkintä ja paukkuminen loppu!

Viesti Kirjoittaja pau » Ke Joulukuu 7. 10:53:21 2005

Jytinä ja rutina alkoi putkessa kun paineita nosti. Pahimmillaan pamautti putkesta komean lieskan ja veto nyki koko keskialueen läpi. Muutokset oli putkisto, putsari ja chippi ja paineet 1,3 bar sekä bensanpaineet nostettu sen 0,3 bar.

Asia jolla kaikki korjaantui oli puola, eli nyt on paikallaan Accelin Supercoil ( US parts 70 e ), menee about heittämällä paikalle ja orggis sytkämoduli on ihan happy tän kanssa. Ja vielä lisätäkseni tulpat uusittiin ( denso ) ja kärkiväli on vakio ( jotain millin päälle ) sekä puolan johto 0 ohmia.

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 7. 20:35:16 2005

Varmasti paukkuukin noilla paineilla jos kärkiväli yli 1mm. Ko. paineilla ja vakiosähkövermeillä 0,7mm kärkiväli (sama kuin ei -katillisessa).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Joulukuu 7. 20:58:18 2005

1.7bar vetää puhtaasti rajottimelle (7000rpm) kun on kärkiväli 0,55mm ja vakio sytkävermeet..
Toyota Supra TT

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 7. 21:52:46 2005

Hena kirjoitti:1.7bar vetää puhtaasti rajottimelle (7000rpm) kun on kärkiväli 0,55mm ja vakio sytkävermeet..
Mikä viritysaste?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 7. 22:06:52 2005

Omassa (ed. moottori-93->-97):
7,7:1, vakionokat, grA ahdin (2WD), RS500 ic, 4x4 imusarja+kotelo, -803:set, 3bar, Wilcox -GrA lastu.
Kesti 1,75 bar 0,7mm kärkivälillä 902 (=092) tulpilla 7800rpm.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Joulukuu 7. 22:15:55 2005

Hena kirjoitti:1.7bar vetää puhtaasti rajottimelle (7000rpm) kun on kärkiväli 0,55mm ja vakio sytkävermeet..
Sama oli mulla stg2.rs500 ic,vihreet,s2b,3barmap. Rautasahan terän paksuuden verran tulppien kärkiväli. 8)
#446

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Joulukuu 7. 23:02:00 2005

siipicossu kirjoitti:
Hena kirjoitti:1.7bar vetää puhtaasti rajottimelle (7000rpm) kun on kärkiväli 0,55mm ja vakio sytkävermeet..
Mikä viritysaste?
Oisko toi nyt sitten stage4..
Toyota Supra TT

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » To Joulukuu 8. 8:31:05 2005

Mitä järkeä on pienentää kärkiväliä, jos vika on puolassa ?
no tietty saadaan bensankulutukset ja päästöt ylös mutta muuten... ;)


p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Joulukuu 8. 9:43:19 2005

Jaksaa paremmin lyödä kipinän pienemmällä kärkivälillä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Joulukuu 9. 8:30:58 2005

No shit Sherlock ;)

tarkoitin, että miksi ei korjata sitä kipinän lähdettä jossa se vika on, vaan annetaan aspiriinia kun jalka on poikki...

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Joulukuu 9. 10:33:36 2005

Yli 1mm on aika raju kärkiväli isommille paineille ja onnitella täytyy,jos ei enää paukauttele ollenkaan

Mulla autto omassa cossussa 1.2-1.5bar alkaneeseen paukutteluun perinteinen kärkivälin pienennys johonkin 0.55mm about.

Ja puolat sun muut sytkävehkeet on kyllä ehjät. Ei ole jalka poikki siis.

Päästöt ja kulutukset ei kyllä havaittavasti huonontuneet.

Toi paukuttelu voi joskus olla vaikeeta saada pois ,vaikka olis mimmoset dynamiittipuolat ja vermeet. Ckollillahan se taannoin kiusasi sitkeästi.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Joulukuu 9. 12:28:48 2005

tämä -> http://www.accel-ignition.com/ProductDe ... selection=

tosta möhkäleestä lähtee, piisaa yleensä jenkkilässä ahdettuihin haaramoottoreihinkin, ja toimii muuten orggis vehkeillä.

Tyhjäkäynti on kyllä varsin nätti, kiitos isomman kärkivälin, ja ei putputa yhtään putkessa.

p.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Pe Joulukuu 9. 14:31:24 2005

pau kirjoitti:tämä -> http://www.accel-ignition.com/ProductDe ... selection=

tosta möhkäleestä lähtee, piisaa yleensä jenkkilässä ahdettuihin haaramoottoreihinkin, ja toimii muuten orggis vehkeillä.

Tyhjäkäynti on kyllä varsin nätti, kiitos isomman kärkivälin, ja ei putputa yhtään putkessa.

p.
Tais olla tollanenkin puola sillon ckollin autossa kiinni jossain vaiheessa eikä auttanu paukuttamiseen..
Toyota Supra TT

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Joulukuu 9. 16:50:55 2005

Aika tujun näköinen puola. Ei tommonen ainakaan pahaa varmaan tee.

Ja jos se poistaa sen paukkumisen ilman kärkivälin muutosta ,niin se on ajanut asiansa hyvin.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Joulukuu 9. 17:41:35 2005

Jotain iloa on suorasytkästä, ei ole ikinä paukutellut ja vakio kärkiväli.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Pe Joulukuu 9. 18:31:37 2005

cossuesco kirjoitti:Jotain iloa on suorasytkästä, ei ole ikinä paukutellut ja vakio kärkiväli.
Eipä sekään autuaaks tee, yli 1,5 bar paineilla on vieläkin ongelmia vaikka on suorasytkä. Erilaisia tulppia kokeilemalla ja latausaikaa kasvattamalla löyty kyllä toimiva paketti. Voi sinne toki laittaa vaikka joka sylinterille oman puolan ja ladata niitä invertterillä korotetulla jännitteellä, alkaa tulet riittämään.

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Pe Joulukuu 9. 19:35:46 2005

KtK kirjoitti:Aika tujun näköinen puola. Ei tommonen ainakaan pahaa varmaan tee.

Ja jos se poistaa sen paukkumisen ilman kärkivälin muutosta ,niin se on ajanut asiansa hyvin.
paitsi ettei se puolan ulkonäkö aina kerro koko totuutta, noita on enimmäkseen käytetty jankeissa. No oli minullaki chevyssä tuollainen, niin paikalliset bigpower harrastajat sanoi, että onha se komean näköinen mut paremmi toimii ku laita noite kuorten sisään vaikka mossen puolan :lol: Mut toisaalata vcarmasti paremmin ajaa asiansa ku väsynyt vakiopuola.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Joulukuu 10. 3:59:41 2005

nprteam kirjoitti:
KtK kirjoitti:Aika tujun näköinen puola. Ei tommonen ainakaan pahaa varmaan tee.

Ja jos se poistaa sen paukkumisen ilman kärkivälin muutosta ,niin se on ajanut asiansa hyvin.
paitsi ettei se puolan ulkonäkö aina kerro koko totuutta, noita on enimmäkseen käytetty jankeissa. No oli minullaki chevyssä tuollainen, niin paikalliset bigpower harrastajat sanoi, että onha se komean näköinen mut paremmi toimii ku laita noite kuorten sisään vaikka mossen puolan :lol: Mut toisaalata vcarmasti paremmin ajaa asiansa ku väsynyt vakiopuola.
Joo ,enemmän kertois läpileikkaus puolan sisältä. Puola on muuten semmonen kapistus ,joka ei varmaan ominaisuuksiaan pahemmin iän myötä menetä. Kunhan pysyy öljyt sisällä ja silleen. Sehän on vain kela.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Joulukuu 10. 9:46:10 2005

Vähänkin enempi kun alkaa olla painetta pitäisi ehdottomasti olla cdi-sytkä, kipinä on aivan eri planeetalta noihin perinteisiin induktiivisiin verrattuna.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Joulukuu 10. 11:18:10 2005

KtK kirjoitti: Joo ,enemmän kertois läpileikkaus puolan sisältä. Puola on muuten semmonen kapistus ,joka ei varmaan ominaisuuksiaan pahemmin iän myötä menetä. Kunhan pysyy öljyt sisällä ja silleen. Sehän on vain kela.
Tai paremminkin muuntaja.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ma Joulukuu 12. 10:22:30 2005

Kaveri kertoi joskus vuosia sitten notta Sarlinin Kallella oli ongelmia suorasytkien kanssa, ja siirtyi takaisin jakajaan. Ilmeisesti markkinoilla ei ole kunnollisia suorasytkäpuolia vieläkään ( ja vielä kun tuo edis tms pohjainen ei ole cop )

Tuo CDI on ratkaisu jakajallisessa haaramoottorissa, jota pyöritetään enempi kuin olis tarvis ;) ja huono puoli on pirun lyhytikäinen kipuna, jolloin edut tulee vasta esiin siellä ++6000 rpm.
Pienemmillä rundeilla pitkällä kipunalla ( noh, 1ms ) normaalisysteemillä saadaan seos paremmin syttymään, jolloin pienempi ennakko piisaa ja sitä rataa.

p.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Joulukuu 12. 10:31:28 2005

pau kirjoitti:Kaveri kertoi joskus vuosia sitten notta Sarlinin Kallella oli ongelmia suorasytkien kanssa, ja siirtyi takaisin jakajaan. Ilmeisesti markkinoilla ei ole kunnollisia suorasytkäpuolia vieläkään ( ja vielä kun tuo edis tms pohjainen ei ole cop )

Tuo CDI on ratkaisu jakajallisessa haaramoottorissa, jota pyöritetään enempi kuin olis tarvis ;) ja huono puoli on pirun lyhytikäinen kipuna, jolloin edut tulee vasta esiin siellä ++6000 rpm.
Pienemmillä rundeilla pitkällä kipunalla ( noh, 1ms ) normaalisysteemillä saadaan seos paremmin syttymään, jolloin pienempi ennakko piisaa ja sitä rataa.

p.
CDI on kyllä ratkaisu myös suorasytkävehkeissä koska kipinä energia on ihan toistaluokkaa. Mainitsemaasi lyhyen kipinän ongelmaa ei ole nykyaikissa CDI sytkissä koska ne antaa pienillä kierroksilla monen kipinän sarjan.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Ma Joulukuu 12. 18:18:50 2005

KtK kirjoitti: Ckollillahan se taannoin kiusasi sitkeästi.
Ei paukuta toi ckollin ex enään. Viikko sitten kävin antaan happea, paineita oli 1.8 ja rundejakin +6500. :twisted:
Ei poksahtanu kertaakaan. :D
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Ma Joulukuu 12. 21:16:32 2005

rspete kirjoitti:
KtK kirjoitti: Ckollillahan se taannoin kiusasi sitkeästi.
Ei paukuta toi ckollin ex enään. Viikko sitten kävin antaan happea, paineita oli 1.8 ja rundejakin +6500. :twisted:
Ei poksahtanu kertaakaan. :D
Joulu on ihmeiden aikaa :D
Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » To Joulukuu 15. 16:44:12 2005

rspete kirjoitti:
KtK kirjoitti: Ckollillahan se taannoin kiusasi sitkeästi.
Ei paukuta toi ckollin ex enään. Viikko sitten kävin antaan happea, paineita oli 1.8 ja rundejakin +6500. :twisted:
Ei poksahtanu kertaakaan. :D
Milläkä se paukkuminen loppui?
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Vastaa Viestiin