Cossun pätkintä ja paukkuminen loppu!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Cossun pätkintä ja paukkuminen loppu!
Jytinä ja rutina alkoi putkessa kun paineita nosti. Pahimmillaan pamautti putkesta komean lieskan ja veto nyki koko keskialueen läpi. Muutokset oli putkisto, putsari ja chippi ja paineet 1,3 bar sekä bensanpaineet nostettu sen 0,3 bar.
Asia jolla kaikki korjaantui oli puola, eli nyt on paikallaan Accelin Supercoil ( US parts 70 e ), menee about heittämällä paikalle ja orggis sytkämoduli on ihan happy tän kanssa. Ja vielä lisätäkseni tulpat uusittiin ( denso ) ja kärkiväli on vakio ( jotain millin päälle ) sekä puolan johto 0 ohmia.
p.
Asia jolla kaikki korjaantui oli puola, eli nyt on paikallaan Accelin Supercoil ( US parts 70 e ), menee about heittämällä paikalle ja orggis sytkämoduli on ihan happy tän kanssa. Ja vielä lisätäkseni tulpat uusittiin ( denso ) ja kärkiväli on vakio ( jotain millin päälle ) sekä puolan johto 0 ohmia.
p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mikä viritysaste?Hena kirjoitti:1.7bar vetää puhtaasti rajottimelle (7000rpm) kun on kärkiväli 0,55mm ja vakio sytkävermeet..
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Jaksaa paremmin lyödä kipinän pienemmällä kärkivälillä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Yli 1mm on aika raju kärkiväli isommille paineille ja onnitella täytyy,jos ei enää paukauttele ollenkaan
Mulla autto omassa cossussa 1.2-1.5bar alkaneeseen paukutteluun perinteinen kärkivälin pienennys johonkin 0.55mm about.
Ja puolat sun muut sytkävehkeet on kyllä ehjät. Ei ole jalka poikki siis.
Päästöt ja kulutukset ei kyllä havaittavasti huonontuneet.
Toi paukuttelu voi joskus olla vaikeeta saada pois ,vaikka olis mimmoset dynamiittipuolat ja vermeet. Ckollillahan se taannoin kiusasi sitkeästi.
Mulla autto omassa cossussa 1.2-1.5bar alkaneeseen paukutteluun perinteinen kärkivälin pienennys johonkin 0.55mm about.
Ja puolat sun muut sytkävehkeet on kyllä ehjät. Ei ole jalka poikki siis.
Päästöt ja kulutukset ei kyllä havaittavasti huonontuneet.
Toi paukuttelu voi joskus olla vaikeeta saada pois ,vaikka olis mimmoset dynamiittipuolat ja vermeet. Ckollillahan se taannoin kiusasi sitkeästi.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
tämä -> http://www.accel-ignition.com/ProductDe ... selection=
tosta möhkäleestä lähtee, piisaa yleensä jenkkilässä ahdettuihin haaramoottoreihinkin, ja toimii muuten orggis vehkeillä.
Tyhjäkäynti on kyllä varsin nätti, kiitos isomman kärkivälin, ja ei putputa yhtään putkessa.
p.
tosta möhkäleestä lähtee, piisaa yleensä jenkkilässä ahdettuihin haaramoottoreihinkin, ja toimii muuten orggis vehkeillä.
Tyhjäkäynti on kyllä varsin nätti, kiitos isomman kärkivälin, ja ei putputa yhtään putkessa.
p.
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Tais olla tollanenkin puola sillon ckollin autossa kiinni jossain vaiheessa eikä auttanu paukuttamiseen..pau kirjoitti:tämä -> http://www.accel-ignition.com/ProductDe ... selection=
tosta möhkäleestä lähtee, piisaa yleensä jenkkilässä ahdettuihin haaramoottoreihinkin, ja toimii muuten orggis vehkeillä.
Tyhjäkäynti on kyllä varsin nätti, kiitos isomman kärkivälin, ja ei putputa yhtään putkessa.
p.
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Eipä sekään autuaaks tee, yli 1,5 bar paineilla on vieläkin ongelmia vaikka on suorasytkä. Erilaisia tulppia kokeilemalla ja latausaikaa kasvattamalla löyty kyllä toimiva paketti. Voi sinne toki laittaa vaikka joka sylinterille oman puolan ja ladata niitä invertterillä korotetulla jännitteellä, alkaa tulet riittämään.cossuesco kirjoitti:Jotain iloa on suorasytkästä, ei ole ikinä paukutellut ja vakio kärkiväli.
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
paitsi ettei se puolan ulkonäkö aina kerro koko totuutta, noita on enimmäkseen käytetty jankeissa. No oli minullaki chevyssä tuollainen, niin paikalliset bigpower harrastajat sanoi, että onha se komean näköinen mut paremmi toimii ku laita noite kuorten sisään vaikka mossen puolanKtK kirjoitti:Aika tujun näköinen puola. Ei tommonen ainakaan pahaa varmaan tee.
Ja jos se poistaa sen paukkumisen ilman kärkivälin muutosta ,niin se on ajanut asiansa hyvin.

Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Joo ,enemmän kertois läpileikkaus puolan sisältä. Puola on muuten semmonen kapistus ,joka ei varmaan ominaisuuksiaan pahemmin iän myötä menetä. Kunhan pysyy öljyt sisällä ja silleen. Sehän on vain kela.nprteam kirjoitti:paitsi ettei se puolan ulkonäkö aina kerro koko totuutta, noita on enimmäkseen käytetty jankeissa. No oli minullaki chevyssä tuollainen, niin paikalliset bigpower harrastajat sanoi, että onha se komean näköinen mut paremmi toimii ku laita noite kuorten sisään vaikka mossen puolanKtK kirjoitti:Aika tujun näköinen puola. Ei tommonen ainakaan pahaa varmaan tee.
Ja jos se poistaa sen paukkumisen ilman kärkivälin muutosta ,niin se on ajanut asiansa hyvin.Mut toisaalata vcarmasti paremmin ajaa asiansa ku väsynyt vakiopuola.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tai paremminkin muuntaja.KtK kirjoitti: Joo ,enemmän kertois läpileikkaus puolan sisältä. Puola on muuten semmonen kapistus ,joka ei varmaan ominaisuuksiaan pahemmin iän myötä menetä. Kunhan pysyy öljyt sisällä ja silleen. Sehän on vain kela.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Kaveri kertoi joskus vuosia sitten notta Sarlinin Kallella oli ongelmia suorasytkien kanssa, ja siirtyi takaisin jakajaan. Ilmeisesti markkinoilla ei ole kunnollisia suorasytkäpuolia vieläkään ( ja vielä kun tuo edis tms pohjainen ei ole cop )
Tuo CDI on ratkaisu jakajallisessa haaramoottorissa, jota pyöritetään enempi kuin olis tarvis
ja huono puoli on pirun lyhytikäinen kipuna, jolloin edut tulee vasta esiin siellä ++6000 rpm.
Pienemmillä rundeilla pitkällä kipunalla ( noh, 1ms ) normaalisysteemillä saadaan seos paremmin syttymään, jolloin pienempi ennakko piisaa ja sitä rataa.
p.
Tuo CDI on ratkaisu jakajallisessa haaramoottorissa, jota pyöritetään enempi kuin olis tarvis

Pienemmillä rundeilla pitkällä kipunalla ( noh, 1ms ) normaalisysteemillä saadaan seos paremmin syttymään, jolloin pienempi ennakko piisaa ja sitä rataa.
p.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
CDI on kyllä ratkaisu myös suorasytkävehkeissä koska kipinä energia on ihan toistaluokkaa. Mainitsemaasi lyhyen kipinän ongelmaa ei ole nykyaikissa CDI sytkissä koska ne antaa pienillä kierroksilla monen kipinän sarjan.pau kirjoitti:Kaveri kertoi joskus vuosia sitten notta Sarlinin Kallella oli ongelmia suorasytkien kanssa, ja siirtyi takaisin jakajaan. Ilmeisesti markkinoilla ei ole kunnollisia suorasytkäpuolia vieläkään ( ja vielä kun tuo edis tms pohjainen ei ole cop )
Tuo CDI on ratkaisu jakajallisessa haaramoottorissa, jota pyöritetään enempi kuin olis tarvisja huono puoli on pirun lyhytikäinen kipuna, jolloin edut tulee vasta esiin siellä ++6000 rpm.
Pienemmillä rundeilla pitkällä kipunalla ( noh, 1ms ) normaalisysteemillä saadaan seos paremmin syttymään, jolloin pienempi ennakko piisaa ja sitä rataa.
p.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
- Paikkakunta: espoo
Joulu on ihmeiden aikaarspete kirjoitti:Ei paukuta toi ckollin ex enään. Viikko sitten kävin antaan happea, paineita oli 1.8 ja rundejakin +6500.KtK kirjoitti: Ckollillahan se taannoin kiusasi sitkeästi.![]()
Ei poksahtanu kertaakaan.

Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti: