Välikopan lämppäristä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002
Välikopan lämppäristä
Nyt kun auto on vielä osina, niin tuli mieleen et onko väki sovittanut tehokkaampaa lämppärin moottoria mistään muusta autosta? Mikä menisi kohtuu pienellä vaivalla paikalle. (Ei tarvi kysyä mitä vikaa Escortin omassa on)
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Samaa olen miettinyt itsekkin. Lisää hönkää pitäisi saada.
Tästä oli kyllä kattava keskustelu viimetalvena. Joten haulla saattaa vielä löytyä.
Autetaampa miestä mäessä. Tossa esim juttua...
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=75114
Tästä oli kyllä kattava keskustelu viimetalvena. Joten haulla saattaa vielä löytyä.
Autetaampa miestä mäessä. Tossa esim juttua...
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=75114
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Tuota lämmitystehon puutetta minäkin vahän ihmettelin?Turbiini kirjoitti:Mitenkäs jos vaihtaisi lämppärin kennon kupariseen?? Kaverin pullassa oli tosi suuri ero ja lämmintä tulee tosi hyvin

Mulla ainakin lämpöä riittää, mutta puhallus sais olla tehokkaampi.
(talvellakaan ei tarvi olla vivut "kaakossa", niin tulee lämmintä ilmaa kabiiniin)
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Itse vaihdoin uuden täyskuparisen kennon vanhan alumiini-muovi-päätyisen ritsan tilalle ja ero on huomattava. Puhuvat noin 30% erosta ja mielestäni pitää vähintäänkin paikkansa. Plussana ei tarvitse enää murehtia päätyjen tiivisteiden kuivumisesta.
Puhaltimen moottori saisi olla tehokkaanpi. Kennossa olisi potentiaalia vaikka millä mitalla, mutta moottori ei pyöri tarpeeksi vaikka sekin on ihan samaan aikaan uusittu aito Boschilainen.
Kojeiston koppa ja ilmakanavistot kannattaa myös tivistää ettei mene harakoille.
Puhaltimen moottori saisi olla tehokkaanpi. Kennossa olisi potentiaalia vaikka millä mitalla, mutta moottori ei pyöri tarpeeksi vaikka sekin on ihan samaan aikaan uusittu aito Boschilainen.
Kojeiston koppa ja ilmakanavistot kannattaa myös tivistää ettei mene harakoille.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Voisko siihen moottoriin tuupata jollain viritelmällä vähän lisää voltteja? Esim. onko siinä joku etuvastus tjsp?
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
Eihän etuvastus ole käytösssä kuin osanopeudella, eli ykkösnopeudella. Voiskohan leikata sen alkuperäisen muovisen "moottoritelineen" pois ja tehdä jostain kokonaan uuden telineen jollekkin tarvikemoottorille. Sovittelis potkurin vaan akselille....Täytyypä perehtyä kun on lämppäri osina. Mitkä olis muuten hyvät tiivisteet tuonne sisälle. Ei viitttis alkuperäisiä superloneja enää liimailla kiinni.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: tarkennus
E'hei... Siihen pyritään että ei häpeä uudelle autolle millään osa-alueella.Geronimo kirjoitti:Eikös näillä vehkeillä kuulukin ajaa hanskat kädessä ja pipo päässä talvella ^_^ , kunhan vaan näkis eteenpäin ajella.
Itse luotan kennon ja moottorin osalta niiden kestävän pidempään mitä koko auto joten vedin silikoonilla kiinni ja tiiviiksi.Nelilinkki kirjoitti:Mitkä olis muuten hyvät tiivisteet tuonne sisälle. Ei viitttis alkuperäisiä superloneja enää liimailla kiinni.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Hienosti lämpee ekkeri tääläkin. Viimevuonna ostin uuden kennon ja sen jälkeen on lämmennyt tosi hyvin.Bootsi kirjoitti:Tuota lämmitystehon puutetta minäkin vahän ihmettelin?Turbiini kirjoitti:Mitenkäs jos vaihtaisi lämppärin kennon kupariseen?? Kaverin pullassa oli tosi suuri ero ja lämmintä tulee tosi hyvin![]()
Mulla ainakin lämpöä riittää, mutta puhallus sais olla tehokkaampi.
(talvellakaan ei tarvi olla vivut "kaakossa", niin tulee lämmintä ilmaa kabiiniin)
ps. ei tarvita pipoa/hanskoja. Kaikki ikkunat pysyy myös auki

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 186
- Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002
Lämppärin kenno
Jassoo, vuotaa näköjään lämppärin kenno...vaihtoon menee. Onko MK I ja MK II eskoissa sama kenno muuten?
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti: