Välikopan lämppäristä

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Geronimo
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002

Välikopan lämppäristä

Viesti Kirjoittaja Geronimo » Ti Joulukuu 6. 15:49:23 2005

Nyt kun auto on vielä osina, niin tuli mieleen et onko väki sovittanut tehokkaampaa lämppärin moottoria mistään muusta autosta? Mikä menisi kohtuu pienellä vaivalla paikalle. (Ei tarvi kysyä mitä vikaa Escortin omassa on)

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Joulukuu 8. 9:44:47 2005

Samaa olen miettinyt itsekkin. Lisää hönkää pitäisi saada.
Tästä oli kyllä kattava keskustelu viimetalvena. Joten haulla saattaa vielä löytyä.

Autetaampa miestä mäessä. Tossa esim juttua...
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=75114
#6
Escort -75

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » To Joulukuu 8. 10:43:51 2005

Joskus tuli viriteltyä-79 escon lämpärinkuoriin ladasta isompi kenno.
Aika työläs homma mutta kannatti,saattas olla vielä tallessa,jos kiinnostaa.
RapajuoppoPutkiMies*469*

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Pe Joulukuu 9. 21:40:54 2005

Mitenkäs jos vaihtaisi lämppärin kennon kupariseen?? Kaverin pullassa oli tosi suuri ero ja lämmintä tulee tosi hyvin 8)
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Joulukuu 10. 10:19:25 2005

Turbiini kirjoitti:Mitenkäs jos vaihtaisi lämppärin kennon kupariseen?? Kaverin pullassa oli tosi suuri ero ja lämmintä tulee tosi hyvin 8)
Tuota lämmitystehon puutetta minäkin vahän ihmettelin? :shock:

Mulla ainakin lämpöä riittää, mutta puhallus sais olla tehokkaampi.
(talvellakaan ei tarvi olla vivut "kaakossa", niin tulee lämmintä ilmaa kabiiniin)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Joulukuu 10. 15:25:23 2005

Itse vaihdoin uuden täyskuparisen kennon vanhan alumiini-muovi-päätyisen ritsan tilalle ja ero on huomattava. Puhuvat noin 30% erosta ja mielestäni pitää vähintäänkin paikkansa. Plussana ei tarvitse enää murehtia päätyjen tiivisteiden kuivumisesta.

Puhaltimen moottori saisi olla tehokkaanpi. Kennossa olisi potentiaalia vaikka millä mitalla, mutta moottori ei pyöri tarpeeksi vaikka sekin on ihan samaan aikaan uusittu aito Boschilainen.

Kojeiston koppa ja ilmakanavistot kannattaa myös tivistää ettei mene harakoille.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Geronimo
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002

tarkennus

Viesti Kirjoittaja Geronimo » La Joulukuu 10. 15:37:51 2005

Puhalluksen tehokkuutta nimenomaan tarkotin, riittävän lämmintä ilmaa tulee kyllä. Eikös näillä vehkeillä kuulukin ajaa hanskat kädessä ja pipo päässä talvella ^_^ , kunhan vaan näkis eteenpäin ajella.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » La Joulukuu 10. 16:59:42 2005

Voisko siihen moottoriin tuupata jollain viritelmällä vähän lisää voltteja? Esim. onko siinä joku etuvastus tjsp?
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » La Joulukuu 10. 17:22:32 2005

Eihän etuvastus ole käytösssä kuin osanopeudella, eli ykkösnopeudella. Voiskohan leikata sen alkuperäisen muovisen "moottoritelineen" pois ja tehdä jostain kokonaan uuden telineen jollekkin tarvikemoottorille. Sovittelis potkurin vaan akselille....Täytyypä perehtyä kun on lämppäri osina. Mitkä olis muuten hyvät tiivisteet tuonne sisälle. Ei viitttis alkuperäisiä superloneja enää liimailla kiinni.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: tarkennus

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Joulukuu 10. 18:54:26 2005

Geronimo kirjoitti:Eikös näillä vehkeillä kuulukin ajaa hanskat kädessä ja pipo päässä talvella ^_^ , kunhan vaan näkis eteenpäin ajella.
E'hei... Siihen pyritään että ei häpeä uudelle autolle millään osa-alueella.
Nelilinkki kirjoitti:Mitkä olis muuten hyvät tiivisteet tuonne sisälle. Ei viitttis alkuperäisiä superloneja enää liimailla kiinni.
Itse luotan kennon ja moottorin osalta niiden kestävän pidempään mitä koko auto joten vedin silikoonilla kiinni ja tiiviiksi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Joulukuu 10. 19:01:31 2005

Bootsi kirjoitti:
Turbiini kirjoitti:Mitenkäs jos vaihtaisi lämppärin kennon kupariseen?? Kaverin pullassa oli tosi suuri ero ja lämmintä tulee tosi hyvin 8)
Tuota lämmitystehon puutetta minäkin vahän ihmettelin? :shock:

Mulla ainakin lämpöä riittää, mutta puhallus sais olla tehokkaampi.
(talvellakaan ei tarvi olla vivut "kaakossa", niin tulee lämmintä ilmaa kabiiniin)
Hienosti lämpee ekkeri tääläkin. Viimevuonna ostin uuden kennon ja sen jälkeen on lämmennyt tosi hyvin.

ps. ei tarvita pipoa/hanskoja. Kaikki ikkunat pysyy myös auki ;)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » La Joulukuu 10. 20:00:43 2005

Itelle vaihdoin joku vuosi sitten kans kuparisen kennon ja ei ole sen jälkeen tarvinnut enää palella ja hyvin on puhaltimen teho riittänyt. Tosin enää ei ajeta kuin kesällä niin ei ole niin suurta merkitystä :?
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

Geronimo
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002

Lämppärin kenno

Viesti Kirjoittaja Geronimo » Su Joulukuu 11. 15:05:00 2005

Jassoo, vuotaa näköjään lämppärin kenno...vaihtoon menee. Onko MK I ja MK II eskoissa sama kenno muuten?

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Su Joulukuu 11. 15:32:09 2005

Voiskohan siihen puhallin moottorin tilalle ruuvata jonkun pienen syylärin sähkö flektin esim.. Pitäis ainakin riittää ilma kabiiniin tosin monesti kierrokset on niin kovia että saattaa pitää ääntä vähän liikaakin.
#6
Escort -75

Vastaa Viestiin