rst s2 outo häiriö?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kalle__K
Ylläpitäjä

rst s2 outo häiriö?

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Ke Marraskuu 9. 22:24:03 2005

Elikkä kun tänään ajoin matka-ajoa, niin tuntu yllättäen ihan pieni nykäsy. Niin pieni nykäsy että rupesin jo miettimään että kuvittelinko vain. Käännyin hetken päästä ja päästin kaasun ja painoin kytkimen pohjaan. Auto kävi tyhjäkäyntiä, mutta kun pari kertaa polkaisin vähän kaasua niin sit sammui. Auto oli vielä liikkeellä joten pistin vaihteen päälle ja kytkimen ylös, mutta auto ei hörähtänytkään. Pysähdyin sitten tien sivuun ja veivittämällä ei mihinkään. Avasin pellin ja painoin tulpanjohdot kiinni virranjakajaan (eivät olleet ihan pohjilla asti). Tämän jälkeen auto lähti heti kuin palmupuun alta. Läksin sitten taas ajamaan ja vähän ajan päästä tuli taas sama pieni nykäisy. Odottelin sitten vaan että koska saapuu, mutta pääsin onneksi määränpäähäni. Nyt vain en tiedä missä vika on kun se nykäisi toisenkin kerran? Onkos kellään sattunut?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 9. 23:36:52 2005

Hall-anturi rikki?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Marraskuu 10. 0:19:57 2005

Bensapumpun rele voi tehdä samaa, jos on tilanne päällä niin kuuntele naksahtaako rele, jos ei niin pura releestä kotelo pois ja työnnä koskettimien väliin esim tupakantumppi ja matka jatkuu iloisin mielin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » To Marraskuu 10. 20:47:00 2005

Nyt se sitten teki taas saman nykäisyn ja siihen jäi..eikä käymään. Hinattiin pois se ja sitten kokeilin veivittää nii hörähti, mutta siihen se sit jäiki...? Sori mutta mikä on toi hall-anturi ja missä se on? :? Nii ja onko se releen ääni se ku pistää virrat päälle nii konehuoneesta kuuluu se "naksnaks" ?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Marraskuu 10. 21:35:54 2005

Hall anturi on virranjakajassa, bensapumpun rele on varmaan kuskin jalkatilassa, ainakin s1 mallissa. Melkein kannattaisi tutkia puuttuuko kipinä silloin kun matka katkeaa, se on yksinkertaisin homma mitä voi tehdä, jos tulta tulee niin sitten vasta paneutua pidemmälle.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » To Marraskuu 10. 22:02:17 2005

Kun laitat virrat päälle kuuntele myös pyörähtääkö bensapumppu..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Marraskuu 11. 0:05:22 2005

Hall-anturivialta kuulostaa. Omani käyttäytyi samalla tavalla ja teetti pakollisen varikkopysähdyksen pari kertaa tien varteen. Hetken aikaa pään raapimista konepelti auki ja sitten lähti taas käyntiin. Anturi löytyy virranjakajan juuresta, se musta mötikkä.

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Pe Marraskuu 11. 19:57:27 2005

Juu tuota vanhassa 1,4 cvh:ssakin joskus tuo anturi aiheutti huolia. Tuo anturi oli tosin lucaksen. Tämähän on bosch. Ja kyllä, kun vika ilmenee niin ei anna kipinää. Sitten taas hetken päästä antaa?

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Pe Marraskuu 11. 20:01:03 2005

niin siis eihän se 1,4 :ssa vissii hall-anturi o mut joku kuitenki siin jakajan päällä... :P Oiskohan kellään mitään kivaa keinoa selvittää onko hall: issa vika?

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Pe Marraskuu 11. 20:02:52 2005

Hall-anturi on jakajan sisällä, se musta boxi siinä jakajan ulkopuolella on sytkäyksikkö.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Pe Marraskuu 11. 20:27:10 2005

se musta boxi siinä jakajan ulkopuolella on sytkäyksikkö.
Se on vaan pelkkä liitin anturille. Erillistä sytkämodulia ei ole, sytkäboksi hoitaa kaiken.

Hall-anturia voi koittaa mitata ainakin sen signaalijohdosta jännitettä maata vasten. Otat vaikka jakajan käteen ja kun käännät jakajaa ja siinä ne metalliset "ulokkeet" ohittavat anturin (sisällä se pieni musta) pitäisi se jännite muuttua ~0 ja ~12V välillä riippuen onko se uloke anturin kohdalla vai ei. Siis jos sen on anturin kohdalla on jännite 12V ja kun se ei ole anturin kohdalla on jännite 0V (voi olla myös toisinpäin). Virrat täytyy olla päällä, että anturille tulee se 12V toista piuhaa pitkin, kolmas on maadoitus.

edittii: jos en ihan väärin muista ja kaaviota katsele niin sytkäboksin pinniin numero 20 tuleva on signaali, pinni 7 +12V ja pinni 15 maa.

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Pe Marraskuu 11. 20:41:37 2005

_P_ kirjoitti:
se musta boxi siinä jakajan ulkopuolella on sytkäyksikkö.
Se on vaan pelkkä liitin anturille. Erillistä sytkämodulia ei ole, sytkäboksi hoitaa kaiken.

Hall-anturia voi koittaa mitata ainakin sen signaalijohdosta jännitettä maata vasten. Otat vaikka jakajan käteen ja kun käännät jakajaa ja siinä ne metalliset "ulokkeet" ohittavat anturin (sisällä se pieni musta) pitäisi se jännite muuttua ~0 ja ~12V välillä riippuen onko se uloke anturin kohdalla vai ei. Siis jos sen on anturin kohdalla on jännite 12V ja kun se ei ole anturin kohdalla on jännite 0V (voi olla myös toisinpäin). Virrat täytyy olla päällä, että anturille tulee se 12V toista piuhaa pitkin, kolmas on maadoitus.

edittii: jos en ihan väärin muista ja kaaviota katsele niin sytkäboksin pinniin numero 20 tuleva on signaali, pinni 7 +12V ja pinni 15 maa.
:oops: dodii, taas jälleen ei tullu mietittyä tarpeeksi, pyöri vaan mielessä kuva tavan 1.6 konehuoneesta Anteeksi maalaisuuteni.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Su Marraskuu 13. 18:18:02 2005

Nonni nyt on jakaja päreinä. Nyt vielä semmonen kysymys että onko se Hall-anturi nyt koko se hässäkkä missä se liitin on kiinni ("levy" joka on jakajan sisällä)?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Marraskuu 13. 19:06:59 2005

Kalle__K kirjoitti:Nonni nyt on jakaja päreinä. Nyt vielä semmonen kysymys että onko se Hall-anturi nyt koko se hässäkkä missä se liitin on kiinni ("levy" joka on jakajan sisällä)?
Kyllä.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » To Marraskuu 17. 18:35:55 2005

tuota nyt on hall-anturi vaihdettu....ei mitään apua...tai kävi jonkun aikaa mutta sit taas noin 10 kilsan ajon jälkee nii matka päätty. nyt ei millään taas käymään, ei anna kipinää, ei tulpanjohdoista, eikä puolalta tulevasta johdosta. koitin vaihtaa toisesta escortista, (1,4 -89) puolan (joka on pelaava) mutta siitäkään ei ollu apua? Nyt alkaa olla vitsit vähissä...

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Marraskuu 17. 20:56:29 2005

Mulla oli muutama viikko takaperin samanlaiset oireet rst:llä, siitä meni bensapumpun rele. Sitä en tiedä katoaako tuon takia kipinä.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Marraskuu 17. 21:37:16 2005

Entäs virtalukon pohja? Toimiiko virtalukon takana olevat sähkölaitteet silloin kun kipinä katoaa, merkkivalot?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » To Marraskuu 17. 22:45:33 2005

Tämä auto on tekniikanvaihto, että missähän sen bensapumpun releen kuuluisi olla? Aika oudolta kuulostais että se hävittäis kipinän samalla mut mistäpä noita tietää... Merkkivalot toimivat, vaikka häiriö on päällä.

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » To Marraskuu 17. 23:02:37 2005

Kalle__K kirjoitti:Tämä auto on tekniikanvaihto, että missähän sen bensapumpun releen kuuluisi olla? Aika oudolta kuulostais että se hävittäis kipinän samalla mut mistäpä noita tietää... Merkkivalot toimivat, vaikka häiriö on päällä.

toi rele voipi olla mittarin "takana"..tai kun ottaa sen muovi kehyksen mittarin ympäriltä poies... itelläni on ainakin sielä!

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Marraskuu 18. 6:38:55 2005

Mulla löyty etukaiuttimen takaa, myös tekniikan vaihto. Mut noissa tekniikanvaihdoista ei aina voi tietää, saattaa löytyä ihan mistä tahansa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Pe Marraskuu 18. 9:31:19 2005

Kalle__K kirjoitti:Tämä auto on tekniikanvaihto, että missähän sen bensapumpun releen kuuluisi olla? Aika oudolta kuulostais että se hävittäis kipinän samalla mut mistäpä noita tietää... Merkkivalot toimivat, vaikka häiriö on päällä.
kyllähän se bensapumpun rele pitäisi olla siellä kuskin jalkotilassa.

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Pe Marraskuu 18. 11:09:15 2005

entäpä voisiko vika olla ohjausyksikössä? tai sytkämodulissa? mikä sen nimi sitten onkaan...onko mitään tapaa millä testata toimiiko se?

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Pe Marraskuu 18. 11:16:04 2005

Voin olla väärässäkin, mutta mielestäni sytkäboksi saa virtansa b-pumpun releen kautta. Ja jos boksi ei saa virtaa niin ei saa hallikaan eikä tuu kipinääkään.

Niin ja sitä sytkämodulia ei ole.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Marraskuu 18. 11:31:11 2005

_P_ kirjoitti:Voin olla väärässäkin, mutta mielestäni sytkäboksi saa virtansa b-pumpun releen kautta. Ja jos boksi ei saa virtaa niin ei saa hallikaan eikä tuu kipinääkään.

Niin ja sitä sytkämodulia ei ole.
Näin minäki sähkökaaviosta ymmärsin.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Pe Marraskuu 18. 17:22:27 2005

löysin kuskin jalkatilasta releen, joka naksahtaa kun pistää virrat päälle, et kai se on se bensapumpun rele. Selailin rs turbon korjaamokäsikirjaa ja siinä pumpun releen lähettyvillä olisi joku toinen rele? Onko se ohjausyksikköön liittyvä rele tai jotain? Ja onko xr3i:ssä sama se ohjausyksikkö?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Marraskuu 18. 18:19:28 2005

Bensapumpunrele pitäis olla väriltään violetti, siis jos on alkuperäinen. Mitäs ohjausyksikköä tarkoitat? Moottorin ohjauksessa ei ainakaan taida olla juuri mitään samaa xr3i:in kanssa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Pe Marraskuu 18. 19:01:31 2005

Ota se pumpunrele pois ja auki ja katsele näkyykö/haiseeko eriskummallista. Se on tosiaan alkuperäisenä violetti ja lukee benzinpumpe tjsp. Kun vika iskee niin ohita se rele hyppyjohdolla (30-75 välille) niin ainakin tiedät onko siinä vika jos käyntiin lähtee.

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » La Marraskuu 19. 4:30:19 2005

tony the tiger kirjoitti:Bensapumpunrele pitäis olla väriltään violetti, siis jos on alkuperäinen. Mitäs ohjausyksikköä tarkoitat? Moottorin ohjauksessa ei ainakaan taida olla juuri mitään samaa xr3i:in kanssa.
nii siis tarkotan tuota sytkän ohjausta..? RST:ssähän tosin sinne menee imusarjalt joku paineletku, niin sellast tuskin xr3i:s on

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » La Marraskuu 19. 4:31:28 2005

_P_ kirjoitti:Ota se pumpunrele pois ja auki ja katsele näkyykö/haiseeko eriskummallista. Se on tosiaan alkuperäisenä violetti ja lukee benzinpumpe tjsp. Kun vika iskee niin ohita se rele hyppyjohdolla (30-75 välille) niin ainakin tiedät onko siinä vika jos käyntiin lähtee.
Voiko se rele olla rikki vaikka se naksahtaa?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » La Marraskuu 19. 6:47:31 2005

Kalle__K kirjoitti:Voiko se rele olla rikki vaikka se naksahtaa?
Voi se rikki olla vaikka naksahtaa, mutta pyörähtääkö sulla bensapumppu kun laitat virrat päälle?

Ja tuon ohjausboxin suhteen, ne ei ole yhteensopivia xr3i:in kanssa. Rst:n boxi ohjaa amalia ja sytkää, osaa siis säätää sytkää myöhemmälle ahtopaineilla. Estää "liian suuren" ahtopaineen nousun, eli katkaisee bensansyötön (vai sytkän vai molemmat, anyway) ahtopaineen noustessa tiettyyn rajaan, sekä liian lämpimällä imuilmalla (olisko raja ollu n. 68 astetta) pitäis vakiossa tiputtaa ahdot 0,2 bariin.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Su Marraskuu 20. 10:59:22 2005

tuota tosta sytkäboxista...maadoittaako se itse itsensä runkoon. Eli siis siitä telineestä johon se tulee kiinni. Vai kuuluisko sen maadoittaa johtojen kautta?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Marraskuu 20. 11:15:52 2005

Muistaakseni sillä pitäis olla oma maadoitusjohto.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » To Marraskuu 24. 20:15:31 2005

Joo-o...boxi on nyt sit vaihdettu...kuin myös hall-anturi. Puolalle tulee virtaa myös kun starttaa...bensapumpun rele ehjä (pumppu pyörähtää)... Nyt rupee usko loppuu pahasti... Voiks bensapuolen ohjausyksikkö tehä tällast?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Marraskuu 25. 6:51:14 2005

Kalle__K kirjoitti:Joo-o...boxi on nyt sit vaihdettu...kuin myös hall-anturi. Puolalle tulee virtaa myös kun starttaa...bensapumpun rele ehjä (pumppu pyörähtää)... Nyt rupee usko loppuu pahasti... Voiks bensapuolen ohjausyksikkö tehä tällast?
Sitähän ei aina tiedä mikä voi mitäkin aiheuttaa, mutta ei pitäis ke-jet boxin kipinään vaikuttaa. Oma rst ainaki toimii jollain tavalla vaikka koko boxin ottaa pois.
Onko sulla tuossa varmasti ehjä puola? Jos, on niin sit luulisin et sieltä puuttuu liipaisu jos kerta kipinää ei tule. Hall-anturin kun on kerta vaihdettu, niin oletko tarkistanu sen johdotukset? Tuleeko sinne jännite? Onko meneekö sieltä tieto boxille asti? Ja sit vielä: onko moottorin maadoitus varmasti kunnossa?!?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Pe Marraskuu 25. 21:40:18 2005

Olen kokeillut ehjää puolaa toisesta autosta eikä vaikutusta. Hallin signaalijohto menee boxille asti ja hallille tulee jännite. Kokeilin ottaa jakajan irti ja katsoin seurasin jännitettä signaaliliittimestä (hallin plussa ja miinus kiinni. Kun pyörijää sitten pyöritti niin jännite vaihteli 0-4,8? Onko silloin kaikki kunnossa vai pitäisikö jännitteen olla 0-12 niin kuin _P_ aikaisemmin tässä keskustelussa sanoi?

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Pe Marraskuu 25. 21:41:27 2005

niin ja hallin miinus ja plus tulevat myös boxille asti

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Pe Marraskuu 25. 21:48:17 2005

nii joo ja moottorin maadoitus? mistähän se tapahtuu?

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » La Marraskuu 26. 0:46:48 2005

nii joo ja moottorin maadoitus? mistähän se tapahtuu?
Koneen nostokorvasta imusarjasta lähtee "paksu" maadoitusjohto auton runkoon.

Nyt en ole varma pitäisikö se hallin jännite olla 12V vai 5V. Joku voi ehkä varmistaa kuinka se alkuperäisesti menee, olettaisin sen muuttuvan 0 ja hallin käyttöjännitteen välillä, tuo 5v voi olla riittävä riippuen kuinka se boksi on toteutettu. Joku voinee kertoa asian todellisen laidan

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Ma Marraskuu 28. 23:14:38 2005

Koitin vetää apukaapelin nostokorvasta maahan kun siellä ei johtoa tuntunut olevan. Ei vaikutusta... Onko koneen maadoitus kunnossa jos moottorista saa esim. valokynällä maata kun toinen pää on plussassa?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Marraskuu 29. 6:50:54 2005

Kalle__K kirjoitti:Koitin vetää apukaapelin nostokorvasta maahan kun siellä ei johtoa tuntunut olevan. Ei vaikutusta... Onko koneen maadoitus kunnossa jos moottorista saa esim. valokynällä maata kun toinen pää on plussassa?
No tuo valokynätestaus ei välttämättä riitä. Kannattaa sinne laittaa kunnon maadoitus, jos siellä mitään ei ole.
Ja muuten tuon vian suhteen, ootko mitannu puolalta jakajalle menevän johdon, tarkastanu virranjakajan kannen ja kattonu pyöriikö tuo jakaja ollenkaan startatessa?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Ti Marraskuu 29. 16:38:28 2005

Puolalta jakajalle menevää johtoa on mitattu mutta se ei anna lukemaa...kuuluuko sen antaakaan ku se on jotaa? mitä nyt onkaan hiilijotain vai mitä materiaalia? Kuitenkin siihen on koitettu toista puolan johtoa toimivasta autosta. Jakajan kansi ja pyörijä ovat vain muutaman kuukauden vanhoja ja kyllä pyörii. Eikös puolalta jakajalle menevän johdon kuulu lyödä kipinää kun sen vetää maihin startatessa?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Marraskuu 29. 17:18:47 2005

Kalle__K kirjoitti:Puolalta jakajalle menevää johtoa on mitattu mutta se ei anna lukemaa...kuuluuko sen antaakaan ku se on jotaa? mitä nyt onkaan hiilijotain vai mitä materiaalia? Kuitenkin siihen on koitettu toista puolan johtoa toimivasta autosta. Jakajan kansi ja pyörijä ovat vain muutaman kuukauden vanhoja ja kyllä pyörii. Eikös puolalta jakajalle menevän johdon kuulu lyödä kipinää kun sen vetää maihin startatessa?
Niin eli oot mitannu siitä vastuksen ja ei anna mitään lukemaa? Jos vastus on ääretön=ei johda sähköä. Ja jos ei sähkö puolalta kulje eteenpäin niin ei varmasti anna tulpat kipinää. Tiedä sitten onko sellasia johtoja olemassa joita ei yleismittarilla voi mitata, ei ainakaan omalle kohdalle ole koskaan sattunu.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Marraskuu 29. 19:28:01 2005

Muistaakseni alle 30kohm pitäisi vastus olla tulppien ja puolan johdoissa.
Tosin mulla kyllä pelitti vaikka oli saanut lämpöä "hieman" liikaa ja lohkeilleet ja käpristyneet ym...

Kalle__K
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » La Joulukuu 3. 11:28:26 2005

Kiitoksia kaikille tuo vika nyt viimein löytyi kolmen viikon etsinnän jälkeen. Tuo hall-anturi jonka olin siihen ostanut olikin hajonnut jotenkin ja nyt sitten ostin uuden niin pelaa taas.. Kiitoksia kaikille avusta. Jos tästä hazardista tahtoo hyviä puolia hakea niin yksi voisi olla, että opinpahan vähän lisää ton rassin sähköistä. :D

Vastaa Viestiin