Rs2000 mk5 takapyörän laakeri
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003
Rs2000 mk5 takapyörän laakeri
Taitaa olla laakeri omasta escortista vetämässä aika viimesiä ku ulisee ajaessa aika ikävästä.
Onkos noissa laakereissa eroa Rs2000 ja normi escon välillä? Ja jos joku on vaihtanu niin viittiskö kertoa millä tavalla vaihdetaan ja onko paha homma?
Entäs maksaako laakeri foordilla paljon ja löytyykö tarvikkeena?
Kiitos jo etukäteen.
Onkos noissa laakereissa eroa Rs2000 ja normi escon välillä? Ja jos joku on vaihtanu niin viittiskö kertoa millä tavalla vaihdetaan ja onko paha homma?
Entäs maksaako laakeri foordilla paljon ja löytyykö tarvikkeena?
Kiitos jo etukäteen.
Ex Ford Escort RS2000 -92
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Etuveto Rs2000 käy samat laakeri kuin muihinkin saman ikäsiin. Aika kuluvaa tavaraa tuntuu olemaan nuo joten ei välttämättä kannata kaikista halvimpia tarvike laakereita laittaa. Itse ostin SKF:n laakerit motonetistä hintaan 33.50€ /pyörä.
Asennuksessa prässistä ja momentti avaimesta on apua, ilmankin pärjää. Prässillä laakerin ulkokehän irroitus ja asennus onnistuu näppäprämmin kuin naputtelemalla. Nuo kun ovat kartiolaakereita (2 laakeria/pyörä) niin kiristys momentti on hyvä olla suht oikea.
Jostain korjausoppaista varmaan löytyy tarkat ohjeet. Tässä jonkinmoinen manuaali, tosin runpujarrulliseen versioon.
http://www.rs2000-16v.co.uk/PDF/Q1515106.pdf
Asennuksessa prässistä ja momentti avaimesta on apua, ilmankin pärjää. Prässillä laakerin ulkokehän irroitus ja asennus onnistuu näppäprämmin kuin naputtelemalla. Nuo kun ovat kartiolaakereita (2 laakeria/pyörä) niin kiristys momentti on hyvä olla suht oikea.
Jostain korjausoppaista varmaan löytyy tarkat ohjeet. Tässä jonkinmoinen manuaali, tosin runpujarrulliseen versioon.
http://www.rs2000-16v.co.uk/PDF/Q1515106.pdf
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Näkyhän tuolla olevan momenttikin, mutta enpä ole ikinä etuvetosen takalaakeria nähny/kuullu/ite kiristäny momenttiavaimella. kyl ne on ihan näppituntumalla toiminu tähä mennessä.hanta kirjoitti:Etuveto Rs2000 käy samat laakeri kuin muihinkin saman ikäsiin. Aika kuluvaa tavaraa tuntuu olemaan nuo joten ei välttämättä kannata kaikista halvimpia tarvike laakereita laittaa. Itse ostin SKF:n laakerit motonetistä hintaan 33.50€ /pyörä.
Asennuksessa prässistä ja momentti avaimesta on apua, ilmankin pärjää. Prässillä laakerin ulkokehän irroitus ja asennus onnistuu näppäprämmin kuin naputtelemalla. Nuo kun ovat kartiolaakereita (2 laakeria/pyörä) niin kiristys momentti on hyvä olla suht oikea.
Jostain korjausoppaista varmaan löytyy tarkat ohjeet. Tässä jonkinmoinen manuaali, tosin runpujarrulliseen versioon.
http://www.rs2000-16v.co.uk/PDF/Q1515106.pdf
Edit:Typoja
Viimeksi muokannut nprteam, To Marraskuu 3. 17:07:21 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
No en minäkään edes omista momenttiavaintanprteam kirjoitti: Näkyhän tuolla olevan momenttikin, mutta enpä ole ikinä etuvetosen takalaakeria momentti avaimella nähny/kuullu/ite kiristäny momenttiavaimella. kyl ne on ihan näppituntumalla toiminu tähä mennessä.

Jostain vaan kuulin/luin että noiden laakereiden kireys olis erityisen tärkee tossa escortissa, kun muutenkin tuppaavat hajota. Tietysti kyllähän sen mutterin voi oikeaan momenttiin kiristää ilman momenttiavaintakin

-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Ensin piukkaan ja sitten takasinpäin sopivaan välykseen... Kaikki laakereiden kanssa pelanneet tuntee koska välys on ok...hanta kirjoitti:No en minäkään edes omista momenttiavaintanprteam kirjoitti: Näkyhän tuolla olevan momenttikin, mutta enpä ole ikinä etuvetosen takalaakeria momentti avaimella nähny/kuullu/ite kiristäny momenttiavaimella. kyl ne on ihan näppituntumalla toiminu tähä mennessä.![]()
Jostain vaan kuulin/luin että noiden laakereiden kireys olis erityisen tärkee tossa escortissa, kun muutenkin tuppaavat hajota. Tietysti kyllähän sen mutterin voi oikeaan momenttiin kiristää ilman momenttiavaintakin
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line