1.6 rst:n ja normi cvh:n erot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
1.6 rst:n ja normi cvh:n erot
Elikkäs, tarvis tietää mitä eroa on rst ja normi cvh moteilla... Eli onko esim. kanget ja kampi samat? Mukithan tietenkin ovat erilaiset. Onko muuten mitään eroavaisuuksia? Miten lähellä efi cvh:n kansi on rst:n kantta?
Kyselen siksi, koska tuota mekaruutta on ruvennut innostamaan, ja tuossa tallissa makaisi yksi ylimääräinen remonttia vaativa motti + hilppeet -91 escosta, tuli mieleen tuon motin muuttaminen turbokäyttöön sopivaksi.
Kyselen siksi, koska tuota mekaruutta on ruvennut innostamaan, ja tuossa tallissa makaisi yksi ylimääräinen remonttia vaativa motti + hilppeet -91 escosta, tuli mieleen tuon motin muuttaminen turbokäyttöön sopivaksi.
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Gurut kertoo rstn ja efin kansien olevan käytännössä samat. Efin kannessa lovet suuttimille, erilainen tiivistepinta imusarjalle, hieman erilaiset imuventtiilit, ilmeisesti kanavissa voi olla pientä eroa, nokka hieman eri.
Käytännönvaikutusta ei taida liiemmin olla, muutokset sen verran pieniä, gurut voi kumota tai vahvistaa
Ruutta käyttöön rstn kanteen joutuu tehdä kolot suuttimille ja kustom imusarjantiivisteen tai sovitelaipan johon sitten ne kolot.
Käytännönvaikutusta ei taida liiemmin olla, muutokset sen verran pieniä, gurut voi kumota tai vahvistaa

Ruutta käyttöön rstn kanteen joutuu tehdä kolot suuttimille ja kustom imusarjantiivisteen tai sovitelaipan johon sitten ne kolot.
-
- Ylläpitäjä
Tuon takia olenkin ajatellut käyttää alkuperäistä imusarjaa. Eihän tässä sitten muuta kuin mäntiä etsimään_P_ kirjoitti: Ruutta käyttöön rstn kanteen joutuu tehdä kolot suuttimille ja kustom imusarjantiivisteen tai sovitelaipan johon sitten ne kolot.

Miten noiden suuttimien laita? Ilmeisesti nuo vapari cvh:n suutimet eivät hirveän pitkälle riitä...Mutta RS2000:n suuttimet ilmeisesti riittävät kohtuu pitkälle asti, taitavat käydä suoraan kiinnikin, vai onko noissa eroavaisuuksia?
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
efin kannessa on myös hieman paremmin viimeistellyt kanavat, jos nyt käytännön eroa on lainkaan.
Itse olen tehnyt lovet vakiokanteen, tosin efi kansi menossa paikoilleen.
Suuttimet on ihan samaa kokoa kuin esim. kossuissakin.
ps. kannattaa miettiä samalla, jos laittaa kerralla kunnon männät koska noi rst:n omat ei kyllä kestä kummosia.
Itse olen tehnyt lovet vakiokanteen, tosin efi kansi menossa paikoilleen.
Suuttimet on ihan samaa kokoa kuin esim. kossuissakin.
ps. kannattaa miettiä samalla, jos laittaa kerralla kunnon männät koska noi rst:n omat ei kyllä kestä kummosia.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Jos puolipallokannen kanssa laitat persekantisen männät, saat puristuksia vähän alemmas. Noissa koneissahan on jo AE männät joten niiden varaan en paljoa laske, mutta alustavan testilaitteiston niistä kyllä saa kyhättyä. Ajoihan bozikin aikoinaan tavallisella sierran alakerralla ja rst kannella kilon paineilla tukka putkella. Rst omat männät on törkeän hintaiset, joten jos parempaa haluaa niin laittaa sitten jotain muuta sinne samaan hintaan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Ylläpitäjä
Niin just Efin kantta
Tarkoitus oli nyt vaan aluksi kysellä miten tuosta efi koneesta onnistuu turbon väsäämään Megaruutan kanssa. Kiitoksia vaan kaikille vastanneille jo tähän mennessä.
Olen itsekin tuon huomannu, mitä olen noita mätien hintoja joskus tutkaillut, että rst:n vakiomukit ei halvimasta päästä ole. Mutta katsotaan katsotaan...Lohko on siinä kunnossa kuitenkin, että pientä kairausta on vaille.

Tarkoitus oli nyt vaan aluksi kysellä miten tuosta efi koneesta onnistuu turbon väsäämään Megaruutan kanssa. Kiitoksia vaan kaikille vastanneille jo tähän mennessä.
Olen itsekin tuon huomannu, mitä olen noita mätien hintoja joskus tutkaillut, että rst:n vakiomukit ei halvimasta päästä ole. Mutta katsotaan katsotaan...Lohko on siinä kunnossa kuitenkin, että pientä kairausta on vaille.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
E-baystä löytyy jatkuvasti RST:n mäntiä kohtuuhintaan. Uusia ja käytettyjä.
esim täältä
En kyllä lähtisi ihan heti kokeilemaan vaparimännillä jos teho on tavoitteena. Valmistusprosessi on Mahlella noissa erilainen ja kesto turbon männissä parempi.
esim täältä
En kyllä lähtisi ihan heti kokeilemaan vaparimännillä jos teho on tavoitteena. Valmistusprosessi on Mahlella noissa erilainen ja kesto turbon männissä parempi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
No katoppas, mulla aina unohtuu tuo ebay näissä ostohommissa. Ja vielä selvennykseksi, en ole tekemässä turboa vaparimännillä, vaan ihan tarkoitukseen soveltuvilla osilla, jokaista nippeliä myöten.JesseT kirjoitti:E-baystä löytyy jatkuvasti RST:n mäntiä kohtuuhintaan. Uusia ja käytettyjä.
esim täältä
En kyllä lähtisi ihan heti kokeilemaan vaparimännillä jos teho on tavoitteena. Valmistusprosessi on Mahlella noissa erilainen ja kesto turbon männissä parempi.
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Etuvedon kansi on yhteensopiva takaveto cvh lohkojen kanssa?Arska kirjoitti:Jos puolipallokannen kanssa laitat persekantisen männät, saat puristuksia vähän alemmas. Noissa koneissahan on jo AE männät joten niiden varaan en paljoa laske, mutta alustavan testilaitteiston niistä kyllä saa kyhättyä. Ajoihan bozikin aikoinaan tavallisella sierran alakerralla ja rst kannella kilon paineilla tukka putkella. Rst omat männät on törkeän hintaiset, joten jos parempaa haluaa niin laittaa sitten jotain muuta sinne samaan hintaan.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: 1.6 rst:n ja normi cvh:n erot
Aihe ylös!
Kaverin sierrasta meni kone paskaks, 1.6 CVH. Meneekö sen tilalle kokonainen etuveto CVH lohko vai pitääkö laittaa vaan se orkkiskone kuntoon? Ja mitä eroa niillä sitten on jos on?
Kaverin sierrasta meni kone paskaks, 1.6 CVH. Meneekö sen tilalle kokonainen etuveto CVH lohko vai pitääkö laittaa vaan se orkkiskone kuntoon? Ja mitä eroa niillä sitten on jos on?
Jäsen #606
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
Re: 1.6 rst:n ja normi cvh:n erot
olafu kirjoitti:Aihe ylös!
Kaverin sierrasta meni kone paskaks, 1.6 CVH. Meneekö sen tilalle kokonainen etuveto CVH lohko vai pitääkö laittaa vaan se orkkiskone kuntoon? Ja mitä eroa niillä sitten on jos on?
ei mene lohkon valu on ainakin erinlainen takaveto cvh:sa on lohkon sivuilla paikat mootorin korvakoille mitä ei löydy etuveto mallista muuten sisuskalut pitäs passata keskenään
saa korjata jos olen väärässä
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 19:54:08 2004
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 1.6 rst:n ja normi cvh:n erot
Onkos kallistuksenvakaajat samanlaiset vai onko rst:ssä paksumpi?
Escort RST S2 -88
Mondeo ST200 -00
Mondeo ST200 -00
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: 1.6 rst:n ja normi cvh:n erot
Front anti-roll bar diameter on carburettor models was 22mm, XR3i and Series 2 RS Turbo models had 24mm bar.RSTkaastinen kirjoitti:Onkos kallistuksenvakaajat samanlaiset vai onko rst:ssä paksumpi?
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 19:54:08 2004
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 1.6 rst:n ja normi cvh:n erot
Tänks! Itellä taipunu tuo vakaaja toiselta puolelta ni toinen puoli keulasta vähän matalammalla. Täytyy koittaa taivuttaa suoraks, mut toivottavasti ei menetä jäykkyyttään.
Escort RST S2 -88
Mondeo ST200 -00
Mondeo ST200 -00
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: 1.6 rst:n ja normi cvh:n erot
On luultavasti jo menettänyt.RSTkaastinen kirjoitti:Tänks! Itellä taipunu tuo vakaaja toiselta puolelta ni toinen puoli keulasta vähän matalammalla. Täytyy koittaa taivuttaa suoraks, mut toivottavasti ei menetä jäykkyyttään.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!