1.6 rst:n ja normi cvh:n erot

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kehmu
Ylläpitäjä

1.6 rst:n ja normi cvh:n erot

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Ti Lokakuu 25. 18:34:52 2005

Elikkäs, tarvis tietää mitä eroa on rst ja normi cvh moteilla... Eli onko esim. kanget ja kampi samat? Mukithan tietenkin ovat erilaiset. Onko muuten mitään eroavaisuuksia? Miten lähellä efi cvh:n kansi on rst:n kantta?

Kyselen siksi, koska tuota mekaruutta on ruvennut innostamaan, ja tuossa tallissa makaisi yksi ylimääräinen remonttia vaativa motti + hilppeet -91 escosta, tuli mieleen tuon motin muuttaminen turbokäyttöön sopivaksi.

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ti Lokakuu 25. 19:48:52 2005

mukit vaan erilaiset.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Lokakuu 25. 20:00:46 2005

Gurut kertoo rstn ja efin kansien olevan käytännössä samat. Efin kannessa lovet suuttimille, erilainen tiivistepinta imusarjalle, hieman erilaiset imuventtiilit, ilmeisesti kanavissa voi olla pientä eroa, nokka hieman eri.
Käytännönvaikutusta ei taida liiemmin olla, muutokset sen verran pieniä, gurut voi kumota tai vahvistaa :)

Ruutta käyttöön rstn kanteen joutuu tehdä kolot suuttimille ja kustom imusarjantiivisteen tai sovitelaipan johon sitten ne kolot.

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Ti Lokakuu 25. 20:19:51 2005

_P_ kirjoitti: Ruutta käyttöön rstn kanteen joutuu tehdä kolot suuttimille ja kustom imusarjantiivisteen tai sovitelaipan johon sitten ne kolot.
Tuon takia olenkin ajatellut käyttää alkuperäistä imusarjaa. Eihän tässä sitten muuta kuin mäntiä etsimään :)

Miten noiden suuttimien laita? Ilmeisesti nuo vapari cvh:n suutimet eivät hirveän pitkälle riitä...Mutta RS2000:n suuttimet ilmeisesti riittävät kohtuu pitkälle asti, taitavat käydä suoraan kiinnikin, vai onko noissa eroavaisuuksia?

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Lokakuu 25. 20:56:25 2005

Tuon takia olenkin ajatellut käyttää alkuperäistä imusarjaa.
Vai alkuperäistä efin kantta?

CVH:n suuttimet ilmeisesti luokkaa 150cc@3bar, ei turbokäytössä riitä mihinkään. Imusarjaan sopii onneksi tuota yleisintä(?) kokoa olevat ("bosch" 75mm pitkä) suuttimet, löytyy suht helposti.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Lokakuu 25. 21:07:03 2005

efin kannessa on myös hieman paremmin viimeistellyt kanavat, jos nyt käytännön eroa on lainkaan.
Itse olen tehnyt lovet vakiokanteen, tosin efi kansi menossa paikoilleen.

Suuttimet on ihan samaa kokoa kuin esim. kossuissakin.

ps. kannattaa miettiä samalla, jos laittaa kerralla kunnon männät koska noi rst:n omat ei kyllä kestä kummosia.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Lokakuu 25. 21:50:02 2005

Jos puolipallokannen kanssa laitat persekantisen männät, saat puristuksia vähän alemmas. Noissa koneissahan on jo AE männät joten niiden varaan en paljoa laske, mutta alustavan testilaitteiston niistä kyllä saa kyhättyä. Ajoihan bozikin aikoinaan tavallisella sierran alakerralla ja rst kannella kilon paineilla tukka putkella. Rst omat männät on törkeän hintaiset, joten jos parempaa haluaa niin laittaa sitten jotain muuta sinne samaan hintaan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Ti Lokakuu 25. 22:15:25 2005

Niin just Efin kantta :oops:

Tarkoitus oli nyt vaan aluksi kysellä miten tuosta efi koneesta onnistuu turbon väsäämään Megaruutan kanssa. Kiitoksia vaan kaikille vastanneille jo tähän mennessä.

Olen itsekin tuon huomannu, mitä olen noita mätien hintoja joskus tutkaillut, että rst:n vakiomukit ei halvimasta päästä ole. Mutta katsotaan katsotaan...Lohko on siinä kunnossa kuitenkin, että pientä kairausta on vaille.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Lokakuu 25. 23:57:18 2005

E-baystä löytyy jatkuvasti RST:n mäntiä kohtuuhintaan. Uusia ja käytettyjä.
esim täältä

En kyllä lähtisi ihan heti kokeilemaan vaparimännillä jos teho on tavoitteena. Valmistusprosessi on Mahlella noissa erilainen ja kesto turbon männissä parempi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Ke Lokakuu 26. 11:06:57 2005

JesseT kirjoitti:E-baystä löytyy jatkuvasti RST:n mäntiä kohtuuhintaan. Uusia ja käytettyjä.
esim täältä

En kyllä lähtisi ihan heti kokeilemaan vaparimännillä jos teho on tavoitteena. Valmistusprosessi on Mahlella noissa erilainen ja kesto turbon männissä parempi.
No katoppas, mulla aina unohtuu tuo ebay näissä ostohommissa. Ja vielä selvennykseksi, en ole tekemässä turboa vaparimännillä, vaan ihan tarkoitukseen soveltuvilla osilla, jokaista nippeliä myöten.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ke Lokakuu 26. 17:01:22 2005

Arska kirjoitti:Jos puolipallokannen kanssa laitat persekantisen männät, saat puristuksia vähän alemmas. Noissa koneissahan on jo AE männät joten niiden varaan en paljoa laske, mutta alustavan testilaitteiston niistä kyllä saa kyhättyä. Ajoihan bozikin aikoinaan tavallisella sierran alakerralla ja rst kannella kilon paineilla tukka putkella. Rst omat männät on törkeän hintaiset, joten jos parempaa haluaa niin laittaa sitten jotain muuta sinne samaan hintaan.
Etuvedon kansi on yhteensopiva takaveto cvh lohkojen kanssa?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Lokakuu 26. 21:05:17 2005

Niin isot pojat kerto.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 1.6 rst:n ja normi cvh:n erot

Viesti Kirjoittaja olafu » To Lokakuu 29. 20:58:27 2009

Aihe ylös!
Kaverin sierrasta meni kone paskaks, 1.6 CVH. Meneekö sen tilalle kokonainen etuveto CVH lohko vai pitääkö laittaa vaan se orkkiskone kuntoon? Ja mitä eroa niillä sitten on jos on?
Jäsen #606

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

Re: 1.6 rst:n ja normi cvh:n erot

Viesti Kirjoittaja TEKKE » Pe Lokakuu 30. 7:36:42 2009

olafu kirjoitti:Aihe ylös!
Kaverin sierrasta meni kone paskaks, 1.6 CVH. Meneekö sen tilalle kokonainen etuveto CVH lohko vai pitääkö laittaa vaan se orkkiskone kuntoon? Ja mitä eroa niillä sitten on jos on?

ei mene lohkon valu on ainakin erinlainen takaveto cvh:sa on lohkon sivuilla paikat mootorin korvakoille mitä ei löydy etuveto mallista muuten sisuskalut pitäs passata keskenään
saa korjata jos olen väärässä
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

RSTkaastinen
Viestit: 105
Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 19:54:08 2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 1.6 rst:n ja normi cvh:n erot

Viesti Kirjoittaja RSTkaastinen » Ma Helmikuu 15. 0:19:13 2010

Onkos kallistuksenvakaajat samanlaiset vai onko rst:ssä paksumpi?
Escort RST S2 -88
Mondeo ST200 -00

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: 1.6 rst:n ja normi cvh:n erot

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Helmikuu 15. 1:10:57 2010

RSTkaastinen kirjoitti:Onkos kallistuksenvakaajat samanlaiset vai onko rst:ssä paksumpi?
Front anti-roll bar diameter on carburettor models was 22mm, XR3i and Series 2 RS Turbo models had 24mm bar.
Escort Mk4 "RS2300i"

RSTkaastinen
Viestit: 105
Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 19:54:08 2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 1.6 rst:n ja normi cvh:n erot

Viesti Kirjoittaja RSTkaastinen » Ma Helmikuu 15. 23:14:16 2010

Tänks! Itellä taipunu tuo vakaaja toiselta puolelta ni toinen puoli keulasta vähän matalammalla. Täytyy koittaa taivuttaa suoraks, mut toivottavasti ei menetä jäykkyyttään.
Escort RST S2 -88
Mondeo ST200 -00

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 1.6 rst:n ja normi cvh:n erot

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Helmikuu 15. 23:18:24 2010

RSTkaastinen kirjoitti:Tänks! Itellä taipunu tuo vakaaja toiselta puolelta ni toinen puoli keulasta vähän matalammalla. Täytyy koittaa taivuttaa suoraks, mut toivottavasti ei menetä jäykkyyttään.
On luultavasti jo menettänyt.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Vastaa Viestiin