Rs2000 + rundikellon asennus

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Rs2000 + rundikellon asennus

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Lokakuu 16. 19:22:21 2005

Tuossa pitäisi saada laitettua RS2000 escoon lisärundikello vaihtovalolla niin ongelmaksi tuli tuo mistä ottaa singaali tuolle kellolle.Mitariston takaa otetaessa (vihreästä) näyttää vaan puolet todelisista kierroksista.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » Su Lokakuu 16. 20:13:52 2005

Mikäs mittari sulla on?? Autogagen mittarissa tarvii katkaista johto siitä mittarin takaa sen mukaan kuinka monta sylinteriä autossa on.... Jos se on jääny katkaisematta tai väärä johto katkaistu?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Lokakuu 16. 20:21:39 2005

Auto gage oli kyseessä mut kun kyseinen mittari oli aikaisemmin kiinni vectrassa niin silloin toimi normaalisti.Saanut kai jonkun ööpeli pöpön.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Su Lokakuu 16. 20:27:00 2005

kannattaa kattoo ettei ne katkaistut johdot pääse ottaan toisiinsa, että on suojattu yms.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Lokakuu 16. 20:47:15 2005

Mikäs sytkä tossa rs2000:ssa on??? Onko siinä edis?
Siinähän toi tuplakipinä systeemi tekee just tota ongelmaa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Lokakuu 16. 21:36:28 2005

TeRoK kirjoitti:Mikäs sytkä tossa rs2000:ssa on??? Onko siinä edis?
Siinähän toi tuplakipinä systeemi tekee just tota ongelmaa.
En niin tarkakkaan ole perehtynyt mutta tuo tuli juuri itsellekin mieleen kun ei kaveri saanut sitä itse toimimaan oikein.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Lokakuu 17. 8:05:39 2005

Eli mittari pitäisi asettaa ikään kuin kaksisylinteristä varten jos vaan pystyy.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Lokakuu 17. 15:31:57 2005

Eli jos tossa kuvassa olevasta tach out, johdosta ottaa kiekkakellon niin ilmeisesti näyttää puolta lukemaa.

Sitte tarjoon taas tossa kuvassaolevaa kytkentää, mutta Sanoitkos sä JesseT kerran, että tollakaan ei oo aina sakki saanu mittaria pelittämään???

EDIT: EIkös tohon luulis aika helppo olla rakentaa semmonen piiri joka nappais/päästäis läpi vaan joka toisen kipinän signaalin.
Semmostahan vois vaikka kaupata eteenpäinkin.

EDIT2: Niin tai sitähän tossa alemmassa linkissä kai on yritetty...
Kertokaas joku elektroniikka ihminen mikä ton toiminta periaate on???
Mahtaisko sen saada paremmin jollain laskuri periaatteella toteutettua, että päästäis rundikellolle vaan joka toisen signaalin?
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Lokakuu 18. 1:21:30 2005

TeRoK kirjoitti:Eli jos tossa kuvassa olevasta tach out, johdosta ottaa kiekkakellon niin ilmeisesti näyttää puolta lukemaa.

Sitte tarjoon taas tossa kuvassaolevaa kytkentää, mutta Sanoitkos sä JesseT kerran, että tollakaan ei oo aina sakki saanu mittaria pelittämään???

EDIT: EIkös tohon luulis aika helppo olla rakentaa semmonen piiri joka nappais/päästäis läpi vaan joka toisen kipinän signaalin.
Semmostahan vois vaikka kaupata eteenpäinkin.

EDIT2: Niin tai sitähän tossa alemmassa linkissä kai on yritetty...
Kertokaas joku elektroniikka ihminen mikä ton toiminta periaate on???
Mahtaisko sen saada paremmin jollain laskuri periaatteella toteutettua, että päästäis rundikellolle vaan joka toisen signaalin?
Siis ensimmäisen kuvan tapauksessa jos tuolla tach outilla toimii, niin sitten näyttää kyllä oikein. Fordin omat mittaristot tuota tach outtia ei vaan käytä, vaan toista puolan signaalia suoraan.
Tuo toinen kuva sitten ei ole ratkaisu millä saadaan vain joka toinen pulssi, vaan ratkaisu millä saataisiin jokainen pulssi eikä joka toista. Pitäisi toimia kiekkakelloille jotka toimivat itseinduktion jännitepiikeillä.
EDIT: siis nimenomaan päinvastaistahan halutaan.
EDIT2: taajuus pitäisi nimenomaan tuplata, eikä puolittaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Lokakuu 18. 18:06:05 2005

jepjoo. Meni ajatus sekasin, mutta joka tapauksessa niin ei luulisi olevan vaikeaa semmosta palikkaa rakentaa väliin josta saisi vaikka säädettyä, että halutaanko puolittaa vai tuplata signaali.
Mites se noissa mittareissa sisäisesti on mahdettu toteuttaa kun niissä on se sylinteriluvun määritys.

Meni muuten nyt vasta perille, että toi ongelmahan onkin tosiaan noin päin. ajattelin aiemmin, että se antaa puolet liikaa kun sehän antaa kaks kipunaa per/sylinteri uhden kierron aikana. :oops:

mutta tottakai se näyttää omiaan jos toiselle puolapakalle menevät signaalit vaan lasketaan. :D
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Lokakuu 18. 18:26:08 2005

Meneekö toi kipinöiden järjestys muuten tosiaan noin kun tossa kuvassa on vai mitä siinä meinataan???

1.6 3.5 4.7 2.8

eli 1 ja 3 sylinterille tulis yhtäaikaa jne.???
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Lokakuu 18. 23:17:14 2005

Nyt on taas jokin sekaisin. Itsehän tuossa juuri kirjoitit:
1.6 3.5 4.7 2.8
Eli 1&6 yhtäaikaa 3&5 yhtäaikaa jne.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Lokakuu 19. 18:22:39 2005

miten niin 1. ja 6 sylinteri yhtäaikaa... jos on kyseessä 4 pyttynen motti.

Musta tolla tarkoitetaan sitä, että numerot 1-4 ovat työtahdissa tulevia kipinöitä ja 5-8 poistotahdissa tulevia kipinöitä. Eli samaan aikaan kun 1 sylinteri saa työtahdilla kipinän saa myös numero 5 eli kolmos sylinteri kipinän poistotahdilla ollessaan. 2 sylinterin työtahti ja numero 6 eli 1 sylinterin poistotahti saavat myös samaan aikaan kipinän jne.

Mutta sitä siis ihmettelin, että miksi ton mukaan noi poistotahdilla tulevat kipinät on eri järjestyksessä kuin työtahdilla tulevat.
Meinaa jos työtahidn kipinät on järjestyksessä 1-3-4-2 niin eikö poistotahti kulje samaa rataa eli pitäs olla 5-7-8-6.
Vai luenko väärin tota kuvaa???
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Lokakuu 19. 21:28:42 2005

Kyllä toi on ihan V8 koneen EDIS-8:n kaavio :D
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Lokakuu 19. 22:13:52 2005

:oops: Noni. Tämä mörhö sähläs taas. Mistä vitusta mä sen mahdoin saada päähäni, että toi on edis-4:n kaavio.
Nojoo. Sepä sitte selvitti taas kummasti asiaa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Vastaa Viestiin