Rs2000 + rundikellon asennus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Rs2000 + rundikellon asennus
Tuossa pitäisi saada laitettua RS2000 escoon lisärundikello vaihtovalolla niin ongelmaksi tuli tuo mistä ottaa singaali tuolle kellolle.Mitariston takaa otetaessa (vihreästä) näyttää vaan puolet todelisista kierroksista.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
En niin tarkakkaan ole perehtynyt mutta tuo tuli juuri itsellekin mieleen kun ei kaveri saanut sitä itse toimimaan oikein.TeRoK kirjoitti:Mikäs sytkä tossa rs2000:ssa on??? Onko siinä edis?
Siinähän toi tuplakipinä systeemi tekee just tota ongelmaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Eli jos tossa kuvassa olevasta tach out, johdosta ottaa kiekkakellon niin ilmeisesti näyttää puolta lukemaa.
Sitte tarjoon taas tossa kuvassaolevaa kytkentää, mutta Sanoitkos sä JesseT kerran, että tollakaan ei oo aina sakki saanu mittaria pelittämään???
EDIT: EIkös tohon luulis aika helppo olla rakentaa semmonen piiri joka nappais/päästäis läpi vaan joka toisen kipinän signaalin.
Semmostahan vois vaikka kaupata eteenpäinkin.
EDIT2: Niin tai sitähän tossa alemmassa linkissä kai on yritetty...
Kertokaas joku elektroniikka ihminen mikä ton toiminta periaate on???
Mahtaisko sen saada paremmin jollain laskuri periaatteella toteutettua, että päästäis rundikellolle vaan joka toisen signaalin?
Sitte tarjoon taas tossa kuvassaolevaa kytkentää, mutta Sanoitkos sä JesseT kerran, että tollakaan ei oo aina sakki saanu mittaria pelittämään???
EDIT: EIkös tohon luulis aika helppo olla rakentaa semmonen piiri joka nappais/päästäis läpi vaan joka toisen kipinän signaalin.
Semmostahan vois vaikka kaupata eteenpäinkin.
EDIT2: Niin tai sitähän tossa alemmassa linkissä kai on yritetty...
Kertokaas joku elektroniikka ihminen mikä ton toiminta periaate on???
Mahtaisko sen saada paremmin jollain laskuri periaatteella toteutettua, että päästäis rundikellolle vaan joka toisen signaalin?
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Siis ensimmäisen kuvan tapauksessa jos tuolla tach outilla toimii, niin sitten näyttää kyllä oikein. Fordin omat mittaristot tuota tach outtia ei vaan käytä, vaan toista puolan signaalia suoraan.TeRoK kirjoitti:Eli jos tossa kuvassa olevasta tach out, johdosta ottaa kiekkakellon niin ilmeisesti näyttää puolta lukemaa.
Sitte tarjoon taas tossa kuvassaolevaa kytkentää, mutta Sanoitkos sä JesseT kerran, että tollakaan ei oo aina sakki saanu mittaria pelittämään???
EDIT: EIkös tohon luulis aika helppo olla rakentaa semmonen piiri joka nappais/päästäis läpi vaan joka toisen kipinän signaalin.
Semmostahan vois vaikka kaupata eteenpäinkin.
EDIT2: Niin tai sitähän tossa alemmassa linkissä kai on yritetty...
Kertokaas joku elektroniikka ihminen mikä ton toiminta periaate on???
Mahtaisko sen saada paremmin jollain laskuri periaatteella toteutettua, että päästäis rundikellolle vaan joka toisen signaalin?
Tuo toinen kuva sitten ei ole ratkaisu millä saadaan vain joka toinen pulssi, vaan ratkaisu millä saataisiin jokainen pulssi eikä joka toista. Pitäisi toimia kiekkakelloille jotka toimivat itseinduktion jännitepiikeillä.
EDIT: siis nimenomaan päinvastaistahan halutaan.
EDIT2: taajuus pitäisi nimenomaan tuplata, eikä puolittaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
jepjoo. Meni ajatus sekasin, mutta joka tapauksessa niin ei luulisi olevan vaikeaa semmosta palikkaa rakentaa väliin josta saisi vaikka säädettyä, että halutaanko puolittaa vai tuplata signaali.
Mites se noissa mittareissa sisäisesti on mahdettu toteuttaa kun niissä on se sylinteriluvun määritys.
Meni muuten nyt vasta perille, että toi ongelmahan onkin tosiaan noin päin. ajattelin aiemmin, että se antaa puolet liikaa kun sehän antaa kaks kipunaa per/sylinteri uhden kierron aikana.
mutta tottakai se näyttää omiaan jos toiselle puolapakalle menevät signaalit vaan lasketaan.
Mites se noissa mittareissa sisäisesti on mahdettu toteuttaa kun niissä on se sylinteriluvun määritys.
Meni muuten nyt vasta perille, että toi ongelmahan onkin tosiaan noin päin. ajattelin aiemmin, että se antaa puolet liikaa kun sehän antaa kaks kipunaa per/sylinteri uhden kierron aikana.

mutta tottakai se näyttää omiaan jos toiselle puolapakalle menevät signaalit vaan lasketaan.

Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
miten niin 1. ja 6 sylinteri yhtäaikaa... jos on kyseessä 4 pyttynen motti.
Musta tolla tarkoitetaan sitä, että numerot 1-4 ovat työtahdissa tulevia kipinöitä ja 5-8 poistotahdissa tulevia kipinöitä. Eli samaan aikaan kun 1 sylinteri saa työtahdilla kipinän saa myös numero 5 eli kolmos sylinteri kipinän poistotahdilla ollessaan. 2 sylinterin työtahti ja numero 6 eli 1 sylinterin poistotahti saavat myös samaan aikaan kipinän jne.
Mutta sitä siis ihmettelin, että miksi ton mukaan noi poistotahdilla tulevat kipinät on eri järjestyksessä kuin työtahdilla tulevat.
Meinaa jos työtahidn kipinät on järjestyksessä 1-3-4-2 niin eikö poistotahti kulje samaa rataa eli pitäs olla 5-7-8-6.
Vai luenko väärin tota kuvaa???
Musta tolla tarkoitetaan sitä, että numerot 1-4 ovat työtahdissa tulevia kipinöitä ja 5-8 poistotahdissa tulevia kipinöitä. Eli samaan aikaan kun 1 sylinteri saa työtahdilla kipinän saa myös numero 5 eli kolmos sylinteri kipinän poistotahdilla ollessaan. 2 sylinterin työtahti ja numero 6 eli 1 sylinterin poistotahti saavat myös samaan aikaan kipinän jne.
Mutta sitä siis ihmettelin, että miksi ton mukaan noi poistotahdilla tulevat kipinät on eri järjestyksessä kuin työtahdilla tulevat.
Meinaa jos työtahidn kipinät on järjestyksessä 1-3-4-2 niin eikö poistotahti kulje samaa rataa eli pitäs olla 5-7-8-6.
Vai luenko väärin tota kuvaa???
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa