Cossun lohkolämmittimen asennus

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Cossun lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Ti Lokakuu 4. 17:01:13 2005

Näin tulevia pakkasia ajatellen ajattelin ostaa lohkolämppärin cossuun, mutta asennus puoli askarruttaa. Tyhjentävät asennus ohjeet olisivat tarpeen sekä elementille että sisäpistokkeelle. Myös kokemukset eri merkeistä ovat tervetulleita. Itse ajattelin ostaa Defan.
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ti Lokakuu 4. 17:41:25 2005

itellä on kans defa. se vastushan tulee siihen pakosarjan alapuolelle
etummaiseen reikään. voipi olla että tarvitaan vähintään gynegologi laittamaan paikoilleen jos et ota pakosarjaa irti. pakkastulpan toiseen reunaan meisselillä/vasaralla isku jolloin proppu kääntyy ja menee vähän kasaan. sitten vaan pihdeillä roppu pois.
johdotushommat ovatkin sitten helpompaa kunhan nyt katsoo ettei mihkään pakoputkeen ota kiini.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Lokakuu 4. 17:47:11 2005

Defa on se yleisin ja kallein merkki, lyötävä vastus. Calix on taas pikkasen edullisempi ja kiristys ruuvilla, joka on ahtaaseen paikkaan helpompi asentaa. sitten löytyy vielä yleisimmistä merkeistä edullisin kanadalainen Temro, joka on myös lyötävä malli.

Laadullisesti hyvin vaikea keksiä eroja, kaikki saa poltettua samalla tavalla rikki jos ei vastus ole "nesteessä" Itsellä on tietenkin Fiestassa Temro, kun olen köyhä :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ti Lokakuu 4. 18:04:29 2005

mää muistelen että toi mun on defa ja siinä on kiristys ruuvvilla.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Lokakuu 4. 20:02:26 2005

jarkkoscosworth kirjoitti:mää muistelen että toi mun on defa ja siinä on kiristys ruuvvilla.
Voipi olla, kävin vaan katsomassa taulukosta sopivan ja se oli lyötävä. Varmaan käy joku ruuvilla kiristettäväkin malli Defalta.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Lokakuu 4. 20:47:37 2005

itte aattelin laittaa webaston :roll: saa nähä nyt sitten löytyykö siihen rahaa vai meneekö perinteisen puoelle...
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Ti Lokakuu 4. 21:10:14 2005

Täytyy käydä varmaan Motonetistä katsomassa ilmeisesti siis ton ruuvvattavan sais paikalle ilman pakosarjan poistoa?
Eikai se calixin töpseli oo semmonen pään kokkonen jööti?
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Lokakuu 4. 22:46:23 2005

Cossu_anssi kirjoitti:Täytyy käydä varmaan Motonetistä katsomassa ilmeisesti siis ton ruuvvattavan sais paikalle ilman pakosarjan poistoa?
Eikai se calixin töpseli oo semmonen pään kokkonen jööti?
Kaikki mallit ovat miniplugilla, kaikilla em. merkeillä. saa niitä vielä isopäisiäkin erikseen, jos sellaisen haluaa.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Lokakuu 7. 21:14:31 2005

Laitoin aikoinaan kossuun lohkon ja se ei oikeesti ollut paha homma. Proppun pääsi sopivalla "meisselillä" lyömään aika helposti pois ja elementin paikalleen napautuskin meni helposti. Siinä oli elementin keskellä semmonen napareikä,mihin oli helppo sopivalla tuurnalla napauttaa. Ei tarvinnut ajatellakkaan pakosarjan sun muiden irrotusta.

Vieressä lohkon kyljessä oli vielä sopiva vapaa ruuvinreikä,mihin pistin "latikanpalan" tukemaan elementtiä. Se ei ole kumminkaan ollu paikalla aikoihin ja ei vuoda.


Toista oli ukkon saab93S:n asennus,siinä meinas usko mennä ja koko päivä
:x

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Su Lokakuu 9. 9:39:12 2005

Kiitos KtK helpotuksesta olin jo viedä kaikki rahani ja cossuni korjaamon sedille. :)
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Lokakuu 9. 17:19:06 2005

Cossu_anssi kirjoitti:Kiitos KtK helpotuksesta olin jo viedä kaikki rahani ja cossuni korjaamon sedille. :)
Mulla oli 2wd cossu kyseessä,en sit tiedä onko 4wd:n pakosarja pahemmin tiellä. Hiukan vinossa sinne joutui lyömään ,mutta onnistui silti. Propun kanssa saa olla tarkkana,ettei lyö sitä lohkoon sisään. Ihan reunaan naputtelua.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Cossun lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Joulukuu 16. 8:19:37 2009

Kattelin Motonetin listaa ja ihmettelin kun siellä on Defalla eri vastukset sierraan ja escorttiin, kun taas Calixilla on samat vastukset molempiin. Onkohan listassa vaan väärä Defa escortille, vai onko Defalla oikeesti joku Escorttiin tarkotettu vastus?

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Cossun lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Joulukuu 16. 8:22:27 2009


fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Joulukuu 16. 17:05:32 2009

KtK kirjoitti:
Cossu_anssi kirjoitti: Propun kanssa saa olla tarkkana,ettei lyö sitä lohkoon sisään. Ihan reunaan naputtelua.

Hyvä niksi on laittaa sellanen magneettikeppi siihen lommiin niin se ei tipu sinne...ja yleensä sen saa kyllä kaiveltua sillä magneetilla poiskin vaikka tippuukin...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossun lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Joulukuu 16. 17:12:34 2009

Joku on kans laittanu defan vastuksen suoraan öljynpaluuputkea päin.. :twisted:
Ei oo varmaan ollu pakosarja/ahdin paikallaan kun on asennettu.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Miqe
Viestit: 73
Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005

Re: Cossun lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Miqe » La Joulukuu 19. 1:35:04 2009

Onkos kukaan ottanut vanhaa vastusta lohkosta pois?
Ostin tässä juuri nelikko Cossun (eka Cossuni :) , ja siellä on Temron vastus paikallaan mutta piuhat puuttuu. Motonetistä kyselin kun siellä niitä on joskus aikoinaan ollut, mutta Temroa ei kuulemma enää maahan tuoda joten piuhoja ei saanut.

Defaa aattelin siihen tilalle laitella. toi Temro on tuolla ollut varmaan sen reilut 10 vuotta että mietin vaan kuinka jumissa/ruosteessa/tiukassa mahtaa olla?
Ellei sitten jollain olisi myydä Temron johtosarjaa. Jotkut kyllä väittää että Defa/Temro olisi osittain yhtensopivia, onko tässä kellään kokemusta?

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossun lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Joulukuu 19. 3:01:07 2009

Muutaman olen irrottanut ja aika helposti lähti kun kilon moskalla antoi sellasia pikku näpyjä tasasesti joka puolelta vastusta ja sit kun on vähän rakoa niin kiilaa hakkaa sinne samalla systeemillä.
En tiedä lähtiskö helpommin isoilla putkitongilla mut noissa ei ainakaan mahtunut käyttämään.
Yhden muistan mikä oli ihan pirun tiukassa niin sitä sai paukuttaa jo ihan kunnolla.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Cossun lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Joulukuu 30. 23:46:10 2009

Jos ei halua lyödä cossua lekalla :cry:
Muistelen joskus about 8 vuotta takaperin oli sellaisia malleja jotka laitetaan vesiletkun väliin ja toiminto on sama.
Tais vaan olla hieman kalliimpia.

haaroitus sisälle kajuuttaan ihan normisti. uudet littanat mallit mahtuu penkkien alle saa stereo puhalluksen.

Tää on ehkä hyvä vaihtoehto jos leka ja rautakanki puuttuu.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Miqe
Viestit: 73
Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005

Re: Cossun lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Miqe » To Joulukuu 31. 3:18:39 2009

Joulunpyhinä laittelin uuden vastuksen ja piuhat paikalleen. Helpostihan se vanha lähti lohkosta, pikkuvasaralla muutamia kevyita naputteluja ja alkoi liikkumaan, sitten vaan nykäisi sen irti. Uusi Defa meni kevyesti paikalleen ja ei edes vuotanut mistään.
Eipä tarvii enää kiusata vanhusta rykäsemällä -20 pakkasesta kylmiltään käymään.

Kinsky
Viestit: 3618
Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
Paikkakunta: Tampere #376

Re: Cossun lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Kinsky » To Joulukuu 31. 8:33:35 2009

Fomococars kirjoitti:Jos ei halua lyödä cossua lekalla :cry:
Muistelen joskus about 8 vuotta takaperin oli sellaisia malleja jotka laitetaan vesiletkun väliin ja toiminto on sama.
Tais vaan olla hieman kalliimpia.

haaroitus sisälle kajuuttaan ihan normisti. uudet littanat mallit mahtuu penkkien alle saa stereo puhalluksen.

Tää on ehkä hyvä vaihtoehto jos leka ja rautakanki puuttuu.
Ihan hyvä idea, JOS sellaisen vaan Sierroihin saisi (ellei muulta merkiltä lainaa)...

Tälläisen vesilämmitteisen asensin allekirj. Volvoonkin. Jos näin toimii, kannattaa samalla vaihtaa ko. vesiletkut uusiin. Taitavat ne vanhat pahimmassa tapauksessa "mureta" käteen.

Hintaa koko paketille tuli alle 200€ (sis. sisähaarottimen) ja merkki oli Calix.

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: Cossun lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Tammikuu 7. 17:25:05 2010

Kinsky kirjoitti:
Fomococars kirjoitti:Jos ei halua lyödä cossua lekalla :cry:
Muistelen joskus about 8 vuotta takaperin oli sellaisia malleja jotka laitetaan vesiletkun väliin ja toiminto on sama.
Tais vaan olla hieman kalliimpia.

haaroitus sisälle kajuuttaan ihan normisti. uudet littanat mallit mahtuu penkkien alle saa stereo puhalluksen.

Tää on ehkä hyvä vaihtoehto jos leka ja rautakanki puuttuu.
Ihan hyvä idea, JOS sellaisen vaan Sierroihin saisi (ellei muulta merkiltä lainaa)...

Tälläisen vesilämmitteisen asensin allekirj. Volvoonkin. Jos näin toimii, kannattaa samalla vaihtaa ko. vesiletkut uusiin. Taitavat ne vanhat pahimmassa tapauksessa "mureta" käteen.

Hintaa koko paketille tuli alle 200€ (sis. sisähaarottimen) ja merkki oli Calix.
Defalta löytyi samaan hintaan "letkulämmitin" ainakin XR4I:seen ja miksei kaikkiin sierroihin, letkun kokoja vaan kannattaa mittailla että ostaa oikean.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Cossun lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Tammikuu 7. 19:05:50 2010

Colognevsa kirjoitti:Defalta löytyi samaan hintaan "letkulämmitin" ainakin XR4I:seen ja miksei kaikkiin sierroihin, letkun kokoja vaan kannattaa mittailla että ostaa oikean.
Se onkin varmasti parempi kutvoseen kun se lohkolämppäri tulee toisen kannen etupäähän niin ei varmaan lämmitä kovin tasasesti.
#350

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossun lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Tammikuu 7. 21:14:22 2010

cosworthman kirjoitti:
Colognevsa kirjoitti:Defalta löytyi samaan hintaan "letkulämmitin" ainakin XR4I:seen ja miksei kaikkiin sierroihin, letkun kokoja vaan kannattaa mittailla että ostaa oikean.
Se onkin varmasti parempi kutvoseen kun se lohkolämppäri tulee toisen kannen etupäähän niin ei varmaan lämmitä kovin tasasesti.
Oon miettiny kanssa letkulämmitintä,mut en viitti poikkasta orkkis letkua, ja -32 asteesta käyntiinlähtö ei ole ongelma.
Piti Scorpioonkin laittaa kaks vastusta molemmin puolin lohkoa mut ei oo jaksanu vaan ja sekin on lähteny ilman ongelmia käymään.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Cossun lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Tammikuu 10. 20:25:19 2010

Cologne 2.8:ssa (EFi:ssa ainakin) lohkolämmittimen paikka on tosiaan kuskin puolen kannessa etupuolella. Ihan hyvin se kyllä minusta toimi...

Cossu 2.9 24V:ssa Defan ohje käskee laittamaan kuskin puolelle lohkoon ensimmäiseen pakkasproppuun edestäpäin katsoen eli sinne jonnekin ilmastoinnin kompuran viereen. Sen verran on kokemusta 24V BOA -moottorista ja letkulämmittimestä alavesiletkussa, että en suosittele. Se ratkaisu tuossa autossa sotkee ruiskun anturin/antureiden toimintaa ja moottori luulee olevansa lämmin vaikka ei olekaan. Sitten saa sahata käyntiin. Noloa toimintaa julkisilla paikoilla. Ilman lämmitystä lähti aina laakista käyntiin oli sää sitten miten huono tahansa.

Vastaa Viestiin