Cossun lohkolämmittimen asennus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku
Cossun lohkolämmittimen asennus
Näin tulevia pakkasia ajatellen ajattelin ostaa lohkolämppärin cossuun, mutta asennus puoli askarruttaa. Tyhjentävät asennus ohjeet olisivat tarpeen sekä elementille että sisäpistokkeelle. Myös kokemukset eri merkeistä ovat tervetulleita. Itse ajattelin ostaa Defan.
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
itellä on kans defa. se vastushan tulee siihen pakosarjan alapuolelle
etummaiseen reikään. voipi olla että tarvitaan vähintään gynegologi laittamaan paikoilleen jos et ota pakosarjaa irti. pakkastulpan toiseen reunaan meisselillä/vasaralla isku jolloin proppu kääntyy ja menee vähän kasaan. sitten vaan pihdeillä roppu pois.
johdotushommat ovatkin sitten helpompaa kunhan nyt katsoo ettei mihkään pakoputkeen ota kiini.
etummaiseen reikään. voipi olla että tarvitaan vähintään gynegologi laittamaan paikoilleen jos et ota pakosarjaa irti. pakkastulpan toiseen reunaan meisselillä/vasaralla isku jolloin proppu kääntyy ja menee vähän kasaan. sitten vaan pihdeillä roppu pois.
johdotushommat ovatkin sitten helpompaa kunhan nyt katsoo ettei mihkään pakoputkeen ota kiini.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Defa on se yleisin ja kallein merkki, lyötävä vastus. Calix on taas pikkasen edullisempi ja kiristys ruuvilla, joka on ahtaaseen paikkaan helpompi asentaa. sitten löytyy vielä yleisimmistä merkeistä edullisin kanadalainen Temro, joka on myös lyötävä malli.
Laadullisesti hyvin vaikea keksiä eroja, kaikki saa poltettua samalla tavalla rikki jos ei vastus ole "nesteessä" Itsellä on tietenkin Fiestassa Temro, kun olen köyhä
Laadullisesti hyvin vaikea keksiä eroja, kaikki saa poltettua samalla tavalla rikki jos ei vastus ole "nesteessä" Itsellä on tietenkin Fiestassa Temro, kun olen köyhä

- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Voipi olla, kävin vaan katsomassa taulukosta sopivan ja se oli lyötävä. Varmaan käy joku ruuvilla kiristettäväkin malli Defalta.jarkkoscosworth kirjoitti:mää muistelen että toi mun on defa ja siinä on kiristys ruuvvilla.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Kaikki mallit ovat miniplugilla, kaikilla em. merkeillä. saa niitä vielä isopäisiäkin erikseen, jos sellaisen haluaa.Cossu_anssi kirjoitti:Täytyy käydä varmaan Motonetistä katsomassa ilmeisesti siis ton ruuvvattavan sais paikalle ilman pakosarjan poistoa?
Eikai se calixin töpseli oo semmonen pään kokkonen jööti?
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Laitoin aikoinaan kossuun lohkon ja se ei oikeesti ollut paha homma. Proppun pääsi sopivalla "meisselillä" lyömään aika helposti pois ja elementin paikalleen napautuskin meni helposti. Siinä oli elementin keskellä semmonen napareikä,mihin oli helppo sopivalla tuurnalla napauttaa. Ei tarvinnut ajatellakkaan pakosarjan sun muiden irrotusta.
Vieressä lohkon kyljessä oli vielä sopiva vapaa ruuvinreikä,mihin pistin "latikanpalan" tukemaan elementtiä. Se ei ole kumminkaan ollu paikalla aikoihin ja ei vuoda.
Toista oli ukkon saab93S:n asennus,siinä meinas usko mennä ja koko päivä

Vieressä lohkon kyljessä oli vielä sopiva vapaa ruuvinreikä,mihin pistin "latikanpalan" tukemaan elementtiä. Se ei ole kumminkaan ollu paikalla aikoihin ja ei vuoda.
Toista oli ukkon saab93S:n asennus,siinä meinas usko mennä ja koko päivä

-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mulla oli 2wd cossu kyseessä,en sit tiedä onko 4wd:n pakosarja pahemmin tiellä. Hiukan vinossa sinne joutui lyömään ,mutta onnistui silti. Propun kanssa saa olla tarkkana,ettei lyö sitä lohkoon sisään. Ihan reunaan naputtelua.Cossu_anssi kirjoitti:Kiitos KtK helpotuksesta olin jo viedä kaikki rahani ja cossuni korjaamon sedille.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: Cossun lohkolämmittimen asennus
Kattelin Motonetin listaa ja ihmettelin kun siellä on Defalla eri vastukset sierraan ja escorttiin, kun taas Calixilla on samat vastukset molempiin. Onkohan listassa vaan väärä Defa escortille, vai onko Defalla oikeesti joku Escorttiin tarkotettu vastus?
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re:
KtK kirjoitti:Cossu_anssi kirjoitti: Propun kanssa saa olla tarkkana,ettei lyö sitä lohkoon sisään. Ihan reunaan naputtelua.
Hyvä niksi on laittaa sellanen magneettikeppi siihen lommiin niin se ei tipu sinne...ja yleensä sen saa kyllä kaiveltua sillä magneetilla poiskin vaikka tippuukin...
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: Cossun lohkolämmittimen asennus
Joku on kans laittanu defan vastuksen suoraan öljynpaluuputkea päin.. 
Ei oo varmaan ollu pakosarja/ahdin paikallaan kun on asennettu.

Ei oo varmaan ollu pakosarja/ahdin paikallaan kun on asennettu.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005
Re: Cossun lohkolämmittimen asennus
Onkos kukaan ottanut vanhaa vastusta lohkosta pois?
Ostin tässä juuri nelikko Cossun (eka Cossuni
, ja siellä on Temron vastus paikallaan mutta piuhat puuttuu. Motonetistä kyselin kun siellä niitä on joskus aikoinaan ollut, mutta Temroa ei kuulemma enää maahan tuoda joten piuhoja ei saanut.
Defaa aattelin siihen tilalle laitella. toi Temro on tuolla ollut varmaan sen reilut 10 vuotta että mietin vaan kuinka jumissa/ruosteessa/tiukassa mahtaa olla?
Ellei sitten jollain olisi myydä Temron johtosarjaa. Jotkut kyllä väittää että Defa/Temro olisi osittain yhtensopivia, onko tässä kellään kokemusta?
Ostin tässä juuri nelikko Cossun (eka Cossuni

Defaa aattelin siihen tilalle laitella. toi Temro on tuolla ollut varmaan sen reilut 10 vuotta että mietin vaan kuinka jumissa/ruosteessa/tiukassa mahtaa olla?
Ellei sitten jollain olisi myydä Temron johtosarjaa. Jotkut kyllä väittää että Defa/Temro olisi osittain yhtensopivia, onko tässä kellään kokemusta?
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Cossun lohkolämmittimen asennus
Muutaman olen irrottanut ja aika helposti lähti kun kilon moskalla antoi sellasia pikku näpyjä tasasesti joka puolelta vastusta ja sit kun on vähän rakoa niin kiilaa hakkaa sinne samalla systeemillä.
En tiedä lähtiskö helpommin isoilla putkitongilla mut noissa ei ainakaan mahtunut käyttämään.
Yhden muistan mikä oli ihan pirun tiukassa niin sitä sai paukuttaa jo ihan kunnolla.
En tiedä lähtiskö helpommin isoilla putkitongilla mut noissa ei ainakaan mahtunut käyttämään.
Yhden muistan mikä oli ihan pirun tiukassa niin sitä sai paukuttaa jo ihan kunnolla.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Cossun lohkolämmittimen asennus
Jos ei halua lyödä cossua lekalla
Muistelen joskus about 8 vuotta takaperin oli sellaisia malleja jotka laitetaan vesiletkun väliin ja toiminto on sama.
Tais vaan olla hieman kalliimpia.
haaroitus sisälle kajuuttaan ihan normisti. uudet littanat mallit mahtuu penkkien alle saa stereo puhalluksen.
Tää on ehkä hyvä vaihtoehto jos leka ja rautakanki puuttuu.

Muistelen joskus about 8 vuotta takaperin oli sellaisia malleja jotka laitetaan vesiletkun väliin ja toiminto on sama.
Tais vaan olla hieman kalliimpia.
haaroitus sisälle kajuuttaan ihan normisti. uudet littanat mallit mahtuu penkkien alle saa stereo puhalluksen.
Tää on ehkä hyvä vaihtoehto jos leka ja rautakanki puuttuu.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005
Re: Cossun lohkolämmittimen asennus
Joulunpyhinä laittelin uuden vastuksen ja piuhat paikalleen. Helpostihan se vanha lähti lohkosta, pikkuvasaralla muutamia kevyita naputteluja ja alkoi liikkumaan, sitten vaan nykäisi sen irti. Uusi Defa meni kevyesti paikalleen ja ei edes vuotanut mistään.
Eipä tarvii enää kiusata vanhusta rykäsemällä -20 pakkasesta kylmiltään käymään.
Eipä tarvii enää kiusata vanhusta rykäsemällä -20 pakkasesta kylmiltään käymään.
-
- Viestit: 3618
- Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
- Paikkakunta: Tampere #376
Re: Cossun lohkolämmittimen asennus
Ihan hyvä idea, JOS sellaisen vaan Sierroihin saisi (ellei muulta merkiltä lainaa)...Fomococars kirjoitti:Jos ei halua lyödä cossua lekalla![]()
Muistelen joskus about 8 vuotta takaperin oli sellaisia malleja jotka laitetaan vesiletkun väliin ja toiminto on sama.
Tais vaan olla hieman kalliimpia.
haaroitus sisälle kajuuttaan ihan normisti. uudet littanat mallit mahtuu penkkien alle saa stereo puhalluksen.
Tää on ehkä hyvä vaihtoehto jos leka ja rautakanki puuttuu.
Tälläisen vesilämmitteisen asensin allekirj. Volvoonkin. Jos näin toimii, kannattaa samalla vaihtaa ko. vesiletkut uusiin. Taitavat ne vanhat pahimmassa tapauksessa "mureta" käteen.
Hintaa koko paketille tuli alle 200€ (sis. sisähaarottimen) ja merkki oli Calix.
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Re: Cossun lohkolämmittimen asennus
Defalta löytyi samaan hintaan "letkulämmitin" ainakin XR4I:seen ja miksei kaikkiin sierroihin, letkun kokoja vaan kannattaa mittailla että ostaa oikean.Kinsky kirjoitti:Ihan hyvä idea, JOS sellaisen vaan Sierroihin saisi (ellei muulta merkiltä lainaa)...Fomococars kirjoitti:Jos ei halua lyödä cossua lekalla![]()
Muistelen joskus about 8 vuotta takaperin oli sellaisia malleja jotka laitetaan vesiletkun väliin ja toiminto on sama.
Tais vaan olla hieman kalliimpia.
haaroitus sisälle kajuuttaan ihan normisti. uudet littanat mallit mahtuu penkkien alle saa stereo puhalluksen.
Tää on ehkä hyvä vaihtoehto jos leka ja rautakanki puuttuu.
Tälläisen vesilämmitteisen asensin allekirj. Volvoonkin. Jos näin toimii, kannattaa samalla vaihtaa ko. vesiletkut uusiin. Taitavat ne vanhat pahimmassa tapauksessa "mureta" käteen.
Hintaa koko paketille tuli alle 200€ (sis. sisähaarottimen) ja merkki oli Calix.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Re: Cossun lohkolämmittimen asennus
Se onkin varmasti parempi kutvoseen kun se lohkolämppäri tulee toisen kannen etupäähän niin ei varmaan lämmitä kovin tasasesti.Colognevsa kirjoitti:Defalta löytyi samaan hintaan "letkulämmitin" ainakin XR4I:seen ja miksei kaikkiin sierroihin, letkun kokoja vaan kannattaa mittailla että ostaa oikean.
#350
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: Cossun lohkolämmittimen asennus
Oon miettiny kanssa letkulämmitintä,mut en viitti poikkasta orkkis letkua, ja -32 asteesta käyntiinlähtö ei ole ongelma.cosworthman kirjoitti:Se onkin varmasti parempi kutvoseen kun se lohkolämppäri tulee toisen kannen etupäähän niin ei varmaan lämmitä kovin tasasesti.Colognevsa kirjoitti:Defalta löytyi samaan hintaan "letkulämmitin" ainakin XR4I:seen ja miksei kaikkiin sierroihin, letkun kokoja vaan kannattaa mittailla että ostaa oikean.
Piti Scorpioonkin laittaa kaks vastusta molemmin puolin lohkoa mut ei oo jaksanu vaan ja sekin on lähteny ilman ongelmia käymään.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Cossun lohkolämmittimen asennus
Cologne 2.8:ssa (EFi:ssa ainakin) lohkolämmittimen paikka on tosiaan kuskin puolen kannessa etupuolella. Ihan hyvin se kyllä minusta toimi...
Cossu 2.9 24V:ssa Defan ohje käskee laittamaan kuskin puolelle lohkoon ensimmäiseen pakkasproppuun edestäpäin katsoen eli sinne jonnekin ilmastoinnin kompuran viereen. Sen verran on kokemusta 24V BOA -moottorista ja letkulämmittimestä alavesiletkussa, että en suosittele. Se ratkaisu tuossa autossa sotkee ruiskun anturin/antureiden toimintaa ja moottori luulee olevansa lämmin vaikka ei olekaan. Sitten saa sahata käyntiin. Noloa toimintaa julkisilla paikoilla. Ilman lämmitystä lähti aina laakista käyntiin oli sää sitten miten huono tahansa.
Cossu 2.9 24V:ssa Defan ohje käskee laittamaan kuskin puolelle lohkoon ensimmäiseen pakkasproppuun edestäpäin katsoen eli sinne jonnekin ilmastoinnin kompuran viereen. Sen verran on kokemusta 24V BOA -moottorista ja letkulämmittimestä alavesiletkussa, että en suosittele. Se ratkaisu tuossa autossa sotkee ruiskun anturin/antureiden toimintaa ja moottori luulee olevansa lämmin vaikka ei olekaan. Sitten saa sahata käyntiin. Noloa toimintaa julkisilla paikoilla. Ilman lämmitystä lähti aina laakista käyntiin oli sää sitten miten huono tahansa.