4wd cossu sierraa ostamassa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

4wd cossu sierraa ostamassa

Viesti Kirjoittaja pau » Ti Syyskuu 27. 20:08:15 2005

Ennenkuin kaikki flamettaa notta lue faq, niin olen käynyt ne jo läpi....

Olen tuollaista peliä ostamassa, ja kysyisin asiaa tuntevilta, mitkä jutut kannattaa tsekata läpi ennen ostoa. Lähinnä voimansiirrossa ja koneessa olevat aihepiirit, kun nyt autoja nähneenä voin ne muut ihan ite todeta, paremmalla tai huonommalla menestyksellä.

Tänne voisi muuten rakentaa faq osioon sellaisen ostajan oppaan, missä olisi perusjutut selvillä, kun itse ainakaan ei cossujen kanssa ole vielä tullut pelailtua...

p.

ja niin, jos joku on tuollaista myymässä niin saa tarjota...


edit: sigu päivitetty ;)
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Syyskuu 27. 21:22:15 2005

Tekniikassa pitää katsoa kaikki samat mitä normi nelikko Sierrassakin.

Katso vuotaako voimansiirto mistään. Etenkin vaihteiston/jakolaatikon tienoilta.
Koliseeko voimansiirto.
Luistaako kytkin.

Kone ihan samat tarkistukset kuin takapotku cossuunkin:
Savuttaako kokoajan, jos pöläyttää mustaa kiihdytiksessä niin se on normaalia.
Pöläyttääkö kylmänä/käynnistyksessä.
Koliseeko, jne.
Yleensä cossu tykkää hieman naputtaa, johtuu venttiilinnostimista joiden uusiminen maksaa jotakin :D

Kylmänä, etenkin pakkasella kylmäkäynnistyksessä pitää männät joskus kolinaa joka häviää kunhan on hieman saanut käyntilämpöä.

Ja sitten ehdottomasti tarkista korin ruosteisuus muualtakin kuin päältä päin. Takapalkit, kynnyskoteloiden sisäpuolen liitos peltiin, helmat spoilereiden alla, etujalkotilat peltien liitoskohdasta, takakaaret, ihan samat kuin perus Sierrassa.
Ruosteen voi kyllä osin korjata mutta pahasti ruostunut on todella vit*umainen korjata kokonaan kunnolla.

Mitä enemmän kuitteja suoritetuista korjauksista ja huolloista, sitä parempi. Siis mitä paremmin on historia tiedossa niin sitä parempi. Yleensä noista kuitenkin aina löytyy jotakin yllättävää laitettavaa, eivät ole enää mitään uusia pelejä.

No joo..

Onnea cossun ostoon.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » To Syyskuu 29. 8:25:14 2005

nonni, kävin sen sitten ostamassa. Ei siihen kauaa mennyt, mutta kello tikittää ;)

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=423316

kommentteja saa esittää, kaikenlaisia luonnollisesti.

Pari kyssäriä. Ahtopainemittari on siihen asennettu, ahdot nousee 1,0 bar hetkeksi ja tippuu siitä 0,9 bar, mutta mitään zippiä ei pitäisi olla asennettu. Kuis ja mites tähän on päästy ? Tuntuu siltä että kiihtyy parhaiten siinä kohtaa kun ahdot ovat vasta nousussa, ja sen jälkeen aivan kuin laiskistuu meno vaikka ahdot nousee korkeammalle. Vehje tuntuu pikkasen prötäävän välillä, ja tulppien vaihdosta ei ole mitään hajua, ajattelin kokeilla Mitäs ne siellä Fordilla kustantaa ja/tai toimiiko noi nippondensot mitä Motonet kauppaa ?

Hirveesti ei ole kenkää uskaltanut antaa, kun nokkaremmin vaihdosta ei ole dokumentteja, mutta ilmeisesti hyvä merkki ( myyjän mukaan ) on että tekstit on tallella selkäpuolella...

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Syyskuu 29. 8:53:19 2005

Ahtojen heiluminen ton verran ihan normaalia,pitää myös muistaa mittarivirheet.Ja tottakai se tuntuu että kiihtyy parhaiten kun alkaa ahtamaan ja kierrosten noustessa sitten putoaa se vääntö...prötäämisestä on lukuisia keskusteluja tämän foorumin tekniikka-osiossa.
#446

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Syyskuu 29. 17:19:06 2005

Hyvin on ollut hinnan sisällä, ehkäpä jopa hieman edullisemmasta päästä jos tuosta vielä hieman tinkaisit.

Jos meinaat tuollaisenaan ajella niin kannattaa ainakin heti käväistä kattomassa seokset kierroksilla. Ennen sitä vaihdata se hihna ja kiristin jos ei ole dokumenttia milloin vaihdettu ja teetä tuo homma ammattilaisella jos et itse tee.

Ei ole kivaa jos onkin vain nostettu ahtoja ja menee laihalle kierroksilla.

Onneksi olkoon cossun hankinnan johdosta, kuvia sitten kehiin :D

ps. värikin natsaa :wink:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » To Syyskuu 29. 22:25:55 2005

juu, kyllä siitä yks viissatku tuli tinkattua, ja kovan vinkumisen jälkeen sai vielä tankin täyteen gasoa = pieni omaisuus ;) noh, on siinä vikojakin, 3:nen sanoo krunts nopeammalla heitolla... Kuka noita askeja osaa ja viitsii korjailla ja mihin hintaan ? ( synkat ja laakerit jne )

Nyt kun olen katsellut noita ahtoja, niin kyllä ne siellä 0,7 barin paikkeilla pyörii, eli voisi olettaa mittarin näyttävän 0,1 liikaa, jolloin olisi aivan spekseissä.

Tänään tein vähän tutkielmia, ja totesin että tuo jamexen mikälie vapaavirtausputsarikenno siellä orggis boxissa oli umpiöljyinen. Edes kerta moottoriliuotin ja perään fairia ei saanut kaikkea sitä öljyä siitä vek. Noh, putsarin odotellessa kuivumista ruuvasin tilalle yhden vapari kartiofilsun ja läksin testaamaan. Pari kertaa kävi omituinen juttu, 2.sella reipas kiihdytys, vaihto ja taas paineet ylös, mutta kesken parhaan menon laulu katkesi kuin seinään. Siis, aivan totaalisesti. Noh, säikäytti snadisti ja kaasu ylös, hetki rullausta ja taas varovasti kaasua ja taas toimii. Mikä kuka kuinka ja ennenkaikkea miksi ? Olisiko niin että paremmin hengittävä putsari päästää paineet korkeammalla ja ecu lyö homman seis tms ?

Ja vielä, mikähän olisi käypä koko nastarenkaille orggis vanteelle ?

p.

kuvia tulee kun kerkiää pesemään ja vahaamaan sen edes kerran...

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Syyskuu 29. 22:42:01 2005

195/55-15" on aika passeli.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Syyskuu 29. 22:56:18 2005

Vapaavirtaus suodattimiin yleensä kuuluu se suodatinöljy! Taisit pestä ne pois. Edellisessä Cossussa oli kuiva filsu ja turbon kompurasiivistä sen kyllä huomasi! Pientä naarmua täynnä, ei kuitenkaan vakavampaa. Ostin uuden kartiofiltterin ja se oli valmiiksi öljytty. Vakio lastulla katkaisee sytkän (?) ahtopaineiden noustessa liian korkeaksi! Nykäisee aika kivasti. Samaa voi tehdä isommilla paineilla liian suuri tulppien kärkiväli/huonot tulpat. Uusi cossuni nikotteli kiihdyttäessä, mutta tulppien uusinnan jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Edelliset oli kyllä aivan loppu. Kannattaa katsoa myös nuo.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Syyskuu 29. 23:43:52 2005

Hieno kärry, onnittelut.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Syyskuu 30. 8:02:10 2005

kiitz.

Tuossa filsussa oli kyllä tuota koneen hohotusöljyä, kun sitä oli naureskeltu pisin purkin pohjaa und kantta. Mitenkähän noi vaahtomuoviset oikein suodattaa, vähän epäilyttää tuo pesusieni... Noh, pitää pistää mittarit kiinni ja verrata orggisfilsuun ym...

p.


ps. nyt kun tuli taas mieleen, notta missä kohtaa cosassa pitää alkaa käyttämään 98 benziiniä ?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Syyskuu 30. 9:33:54 2005

Minä ole aina käyttänyt 98:a tai 99:ä
Käsikirjakin ilmoittaa 98 jos käyttää 95 niin joutuu jotain säätöjä suorittamaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Syyskuu 30. 11:25:55 2005

Ei mulla ainakaan katillinen nelikko tykännyt yhtään 95:sta bensasta. Noissahan on tietääkseni nakutusanturi ja 95 oktaanisella kolisteli niin, ettei mennyt mihinkään. Koska nakuttaessa boksi muistaakseni myöhäistää sytytystä ja tehot tippuu! Korjatkaa nyt muut jos olen väärässä.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Syyskuu 30. 11:49:20 2005

paperman kirjoitti:Noissahan on tietääkseni nakutusanturi ja 95 oktaanisella kolisteli niin, ettei mennyt mihinkään. Koska nakuttaessa boksi muistaakseni myöhäistää sytytystä ja tehot tippuu! Korjatkaa nyt muut jos olen väärässä.
On nakutusanturi ja nakuttaessa tiputtaa tehoja
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Syyskuu 30. 12:58:26 2005

edellinen omistaja ainakin oli ajellut tyytyväisenä 95e:llä ja suositteli sitä jatkossakin, kun ohjekirja näin sanoo. Mua ainakin kylmäsi kun ajatteli mitä siellä koneessa käy noilla litkuilla, mutta ajellaan nyt tää tankki tyhjäksi.

Tarttee katsoa onko sinne pistetty se sytkän myöhäistykseen joku dongeli johtosarjaan, ettei sitten enää myöhästelisi. Oliko se niin että kun ottaa sen värillisen nippelin pois, oli ajoitukset oikeat 98:lle ?


p.

Vastaa Viestiin