st200 tehokäyrä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

st200 tehokäyrä

Viesti Kirjoittaja eskort » Ma Syyskuu 19. 21:43:14 2005

Elikkäs kävin ottamas tällaisen mondeostani. Nyt vaan mietityttää että mikä tekee ton yhtäkkisen pudotuksen väännössä siinä 3500 rpm:n jälkeen?? :? Mahtaako johtua nokista tms? Ajattelinpa että jos sen montun saisi tasoitettua jollain, mutta eipä se taida halvaksi tulla... (niin olkoot sitten :evil:)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Syyskuu 19. 21:49:39 2005

Vaihtaa siinä imusarjan pitkästä lyhyeen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » Ma Syyskuu 19. 21:53:21 2005

Ja taas ollaan vähän viisaampia. :P Tuntuu vaan aika mukavasti ku kaasu pohjassa kiihdyttää, mut samapa tuo, oli kuitenki melkei kaikki voimat tallella!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Syyskuu 19. 21:58:14 2005

Aika hyvin näyttää olevan tallella, yleensä ne jää alle mitä tehdas lupaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » Ma Syyskuu 19. 22:05:34 2005

Vääntöä tais olla pari njuuttonia enemmänki ja paras vääntö oli aika lailla alempana ku mitä kirja ilmoittaa.

http://www.fasterfords.com/brochures/mondeo/st200p.jpg

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Ti Syyskuu 20. 0:13:35 2005

Höppön. alle tehtaan. ei voorteissa eihän? :wink:

Aikoinaan ku penkittelin focustani ni sano penkittäjä et lähinnä jaappanin autot on niitä ku pettää lupauksensa lähes aina. Niillä kun ny sattuu oleen erilainen tapa sen tehon ilmottamiseen, mitä olen kuullut.

Mitä tohon vääntöön tulee ni toi on joku fordin hassu jekkukuoppa, eikä vältämäti edes imusarjasta kiinni.. Itella focuksessa ihan kaik "kiinteetä" ja täsmälleen sama kuoppa, vaikka onki täysin eri kone. :lol:

Mutta kivahan se on että käyrät o kohillaan.
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Syyskuu 20. 10:19:29 2005

JJR kirjoitti:Höppön. alle tehtaan. ei voorteissa eihän? :wink:

Aikoinaan ku penkittelin focustani ni sano penkittäjä et lähinnä jaappanin autot on niitä ku pettää lupauksensa lähes aina. Niillä kun ny sattuu oleen erilainen tapa sen tehon ilmottamiseen, mitä olen kuullut.

Mitä tohon vääntöön tulee ni toi on joku fordin hassu jekkukuoppa, eikä vältämäti edes imusarjasta kiinni.. Itella focuksessa ihan kaik "kiinteetä" ja täsmälleen sama kuoppa, vaikka onki täysin eri kone. :lol:

Mutta kivahan se on että käyrät o kohillaan.
http://www.siipicossu.com/Mondeo_V6.jpg
"...Ford käyttää kaksivaiheista imusarjajärjestelyä. Alle 3200r/min käytössä on vaan pitkät kanavat eli yksi imuventtiili/sylinteri. Käyntinopeuden noustessa läppäventtiili avaa lyhyet kanavat jolloin sylintereihin virtaa enemmän ilmaa..."

Tuo teksi on normi V6:sta mutta ST:ssä on ihan sama juttu.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Ke Syyskuu 21. 2:22:46 2005

siipicossu kirjoitti:
Tuo teksi on normi V6:sta mutta ST:ssä on ihan sama juttu.
Tiedän kyllä tämän ja tietty kuoppa voinee siitä johtua.

Mutta joku viisas on sitten hyvä ja kertoo miksi omassa 1.8 Zetec-E koneessa on tismalleen samanlainen kuoppa, vaikka imusarjan pitäisi olla kovasti kiinteänmittainen? :wink:
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

Vastaa Viestiin