2wd cossuun paukku.....
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
2wd cossuun paukku.....
mite se toteutetaan ja mistä osat
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Re: 2wd cossuun paukku.....
Google on pullollaan tarinaa asiasta. Käytä esim. hakukriteeriä:fordrs2000 kirjoitti:mite se toteutetaan ja mistä osat
ANTI-LAG SYSTEM
Kittien saatavuudesta en osaa sanoa?
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Käyttävät myös systeemiä, jossa pidetään kaasuläppää mekaanisesti auki. Joka tapauksessa pitää paukun aktivoituessa saada kaasuläpän ohi ilma virtaamaan.samiharju kirjoitti: kaasuläppä sulkeytyy
korjatkaa jos sanoin jotain väärin.
Ei taida olla muutenkaan montaa katulaillista cossua.

Viimeksi muokannut sprint, Ma Syyskuu 12. 12:09:13 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Maailmalla olen nähnyt myynnissä Cossun ALS kaasuläppiä joissa tyhjäkäyntivenan kanavat on yhdistetty eli ne kaksi pyöreää jotka menee ohi läpän.
Autoracingissäkin on tainnut olla Weber tyhjäkäyntivenaa jossa ei taida olla niitä kanavia vaan joku isompi läppä.
Escon P8-ECUja ainakin kaupataan maailmalla ALS ja vesiruisku chipillä oiskos ne ollut A-ryhmäläisiä.
Jos meinaa laittaa PAUKUN eikä paukun niin pitää homma aloittaa etsimällä jotain Inconelia ja Maramia sisältävää ahdinta.
Vakio venttiilit tuskin kestää PAUKKUA, mulla olisi kyllä Inconel aihioita.
Muistan joltain sivulta lukeneeni, että Cossun vakio osillakin saisi jonkinlaista pientä painetta syntymään kunhan pistää ECUn, joka ALSia tukee.
Autoracingissäkin on tainnut olla Weber tyhjäkäyntivenaa jossa ei taida olla niitä kanavia vaan joku isompi läppä.
Escon P8-ECUja ainakin kaupataan maailmalla ALS ja vesiruisku chipillä oiskos ne ollut A-ryhmäläisiä.
Jos meinaa laittaa PAUKUN eikä paukun niin pitää homma aloittaa etsimällä jotain Inconelia ja Maramia sisältävää ahdinta.
Vakio venttiilit tuskin kestää PAUKKUA, mulla olisi kyllä Inconel aihioita.
Muistan joltain sivulta lukeneeni, että Cossun vakio osillakin saisi jonkinlaista pientä painetta syntymään kunhan pistää ECUn, joka ALSia tukee.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
ALS:
-moottorinohjaus jossa ALS, eli Hestec, Tatec, Pectel tms. Näissäkään ei ole automaattisesti...
-ilmaa saadaan koneeseen joko säätämällä läppä raolleen tai parempi vaihtoehto, oma ohitusventtiili (kts SLEIn vastaus).
-venttiilit cossussa kestävät kohtuullisesti.
-ahdin inconell -turbiinisiivellä yms, ei silti kestä kauan.
"paukku" brittityyliin:
-tulppakierteinen holkki pakoputken loppupäähän, siihen sytytystulppa, puola ja johto, 12v piuhat vaihdekepin nuppiin asennetun katkaisijan kautta
-seokset niin rikkaalle että auto juuri jaksaa käydä
Sitten eikun moottorijarrutuksella painelemaan katkaisija, hurraa
-moottorinohjaus jossa ALS, eli Hestec, Tatec, Pectel tms. Näissäkään ei ole automaattisesti...
-ilmaa saadaan koneeseen joko säätämällä läppä raolleen tai parempi vaihtoehto, oma ohitusventtiili (kts SLEIn vastaus).
-venttiilit cossussa kestävät kohtuullisesti.
-ahdin inconell -turbiinisiivellä yms, ei silti kestä kauan.
"paukku" brittityyliin:
-tulppakierteinen holkki pakoputken loppupäähän, siihen sytytystulppa, puola ja johto, 12v piuhat vaihdekepin nuppiin asennetun katkaisijan kautta
-seokset niin rikkaalle että auto juuri jaksaa käydä
Sitten eikun moottorijarrutuksella painelemaan katkaisija, hurraa

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
jjs kirjoitti:"paukku" brittityyliin:
-tulppakierteinen holkki pakoputken loppupäähän, siihen sytytystulppa, puola ja johto, 12v piuhat vaihdekepin nuppiin asennetun katkaisijan kautta
-seokset niin rikkaalle että auto juuri jaksaa käydä
Sitten eikun moottorijarrutuksella painelemaan katkaisija, hurraa



Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
römpöti-pöti-pöti-pöts!northwest kirjoitti:jjs kirjoitti:"paukku" brittityyliin:
-tulppakierteinen holkki pakoputken loppupäähän, siihen sytytystulppa, puola ja johto, 12v piuhat vaihdekepin nuppiin asennetun katkaisijan kautta
-seokset niin rikkaalle että auto juuri jaksaa käydä
Sitten eikun moottorijarrutuksella painelemaan katkaisija, hurraa![]()
![]()
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
En viitsinyt omaa topicia laittaa joten vähän aihetta sivuten:
Tosi kovilla jätkillä ainakin Briteissä ohjataan ahtopaineita "air injectoreilla" eli parilla rinnakkaisella bensasuuttimella jotka toimii kuin Åmål-vena. Systeemiä on kai kisavehkeissäkin ainakin a-ryhmässä käytetty, onko joku tuollaisia käpistellyt ja minkä kokoiset ne suuttimet on? Åmål-venassa käytetään kai ainakin 1mm ja 1.5mm suuttimia paljonko sellaiset ilmaa virtaa vaikka 1.5bar paineella?
Tosi kovilla jätkillä ainakin Briteissä ohjataan ahtopaineita "air injectoreilla" eli parilla rinnakkaisella bensasuuttimella jotka toimii kuin Åmål-vena. Systeemiä on kai kisavehkeissäkin ainakin a-ryhmässä käytetty, onko joku tuollaisia käpistellyt ja minkä kokoiset ne suuttimet on? Åmål-venassa käytetään kai ainakin 1mm ja 1.5mm suuttimia paljonko sellaiset ilmaa virtaa vaikka 1.5bar paineella?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Mulla on jossakin nurkissa tuollaiset a-ryhmäläisen "air-injectorit". Täytyy kaivaa ne jostakin, niin pistän sulle privalla tietoa niistä. Hukkaportin kello niissä on ainakin vastapaineohjauksella. A-ryhmän lastu ilmeisesti ohjaa niitä amalin johdoilla jotenkin, koska jos amal venttiili on kiinni ja a-ryhmän lastu paikallaan niin amal alkaa nakuttaa niinkuin tikka konsanaanSLEI kirjoitti:En viitsinyt omaa topicia laittaa joten vähän aihetta sivuten:
Tosi kovilla jätkillä ainakin Briteissä ohjataan ahtopaineita "air injectoreilla" eli parilla rinnakkaisella bensasuuttimella jotka toimii kuin Åmål-vena. Systeemiä on kai kisavehkeissäkin ainakin a-ryhmässä käytetty, onko joku tuollaisia käpistellyt ja minkä kokoiset ne suuttimet on? Åmål-venassa käytetään kai ainakin 1mm ja 1.5mm suuttimia paljonko sellaiset ilmaa virtaa vaikka 1.5bar paineella?

Viimeksi muokannut Jay, Ti Syyskuu 13. 15:13:36 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
http://www.motorsport-developments.co.u ... 173333de0aJay kirjoitti:Tässä on kuva siitä systeemistä. Suuttimista en kylläkään löytänyt mitään numeroita tai muitakaan tunnistetietoja.
tuolta löytyy noita myös
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.