2wd cossuun paukku.....

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

2wd cossuun paukku.....

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Su Syyskuu 11. 19:38:42 2005

mite se toteutetaan ja mistä osat
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Re: 2wd cossuun paukku.....

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ma Syyskuu 12. 8:15:17 2005

fordrs2000 kirjoitti:mite se toteutetaan ja mistä osat
Google on pullollaan tarinaa asiasta. Käytä esim. hakukriteeriä:

ANTI-LAG SYSTEM

Kittien saatavuudesta en osaa sanoa?
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Syyskuu 12. 8:33:03 2005

miks haluut katu-autoon paukun? vai mihin oot sitä rakentamas? putkistoi se ainaki tuhoo :wink:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ma Syyskuu 12. 8:35:36 2005

qreippi kirjoitti:miks haluut katu-autoon paukun? vai mihin oot sitä rakentamas? putkistoi se ainaki tuhoo :wink:
Paukkua varten tarvitaan uusi pakosarja (jos sen tekee kunnolla), jolloin se kestää kauemmin. Vakisarjan saa tuhottua hyvinkin pikaisesti.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Syyskuu 12. 10:51:34 2005

qreippi kirjoitti:miks haluut katu-autoon paukun? vai mihin oot sitä rakentamas? putkistoi se ainaki tuhoo :wink:
Tarvii myös ALS käyttöön tarkoitetun ahtimen...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Syyskuu 12. 11:07:34 2005

ihan vaan infoksi että paukku ei ole katulaillinen..

sillähän siis saadaan ahdin pyörimään myös moottorijarrutuksissa myöhäistämällä sytkää ja rikastamalla seosta silloin kun kaasuläppä sulkeytyy -> palaa turbossa/putkessa pitäen hyrrn liikkeellä..

korjatkaa jos sanoin jotain väärin.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Syyskuu 12. 12:07:42 2005

samiharju kirjoitti: kaasuläppä sulkeytyy

korjatkaa jos sanoin jotain väärin.
Käyttävät myös systeemiä, jossa pidetään kaasuläppää mekaanisesti auki. Joka tapauksessa pitää paukun aktivoituessa saada kaasuläpän ohi ilma virtaamaan.

Ei taida olla muutenkaan montaa katulaillista cossua. :wink:
Viimeksi muokannut sprint, Ma Syyskuu 12. 12:09:13 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Syyskuu 12. 12:08:47 2005

Maailmalla olen nähnyt myynnissä Cossun ALS kaasuläppiä joissa tyhjäkäyntivenan kanavat on yhdistetty eli ne kaksi pyöreää jotka menee ohi läpän.
Autoracingissäkin on tainnut olla Weber tyhjäkäyntivenaa jossa ei taida olla niitä kanavia vaan joku isompi läppä.
Escon P8-ECUja ainakin kaupataan maailmalla ALS ja vesiruisku chipillä oiskos ne ollut A-ryhmäläisiä.
Jos meinaa laittaa PAUKUN eikä paukun niin pitää homma aloittaa etsimällä jotain Inconelia ja Maramia sisältävää ahdinta.
Vakio venttiilit tuskin kestää PAUKKUA, mulla olisi kyllä Inconel aihioita.
Muistan joltain sivulta lukeneeni, että Cossun vakio osillakin saisi jonkinlaista pientä painetta syntymään kunhan pistää ECUn, joka ALSia tukee.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Syyskuu 12. 20:15:37 2005

ALS:
-moottorinohjaus jossa ALS, eli Hestec, Tatec, Pectel tms. Näissäkään ei ole automaattisesti...
-ilmaa saadaan koneeseen joko säätämällä läppä raolleen tai parempi vaihtoehto, oma ohitusventtiili (kts SLEIn vastaus).
-venttiilit cossussa kestävät kohtuullisesti.
-ahdin inconell -turbiinisiivellä yms, ei silti kestä kauan.

"paukku" brittityyliin:
-tulppakierteinen holkki pakoputken loppupäähän, siihen sytytystulppa, puola ja johto, 12v piuhat vaihdekepin nuppiin asennetun katkaisijan kautta
-seokset niin rikkaalle että auto juuri jaksaa käydä
Sitten eikun moottorijarrutuksella painelemaan katkaisija, hurraa :roll:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Syyskuu 12. 20:20:27 2005

jjs kirjoitti:"paukku" brittityyliin:
-tulppakierteinen holkki pakoputken loppupäähän, siihen sytytystulppa, puola ja johto, 12v piuhat vaihdekepin nuppiin asennetun katkaisijan kautta
-seokset niin rikkaalle että auto juuri jaksaa käydä
Sitten eikun moottorijarrutuksella painelemaan katkaisija, hurraa :roll:
:lol: :lol: :lol:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Syyskuu 12. 22:32:35 2005

northwest kirjoitti:
jjs kirjoitti:"paukku" brittityyliin:
-tulppakierteinen holkki pakoputken loppupäähän, siihen sytytystulppa, puola ja johto, 12v piuhat vaihdekepin nuppiin asennetun katkaisijan kautta
-seokset niin rikkaalle että auto juuri jaksaa käydä
Sitten eikun moottorijarrutuksella painelemaan katkaisija, hurraa :roll:
:lol: :lol: :lol:
römpöti-pöti-pöti-pöts!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Syyskuu 12. 23:37:51 2005

En viitsinyt omaa topicia laittaa joten vähän aihetta sivuten:
Tosi kovilla jätkillä ainakin Briteissä ohjataan ahtopaineita "air injectoreilla" eli parilla rinnakkaisella bensasuuttimella jotka toimii kuin Åmål-vena. Systeemiä on kai kisavehkeissäkin ainakin a-ryhmässä käytetty, onko joku tuollaisia käpistellyt ja minkä kokoiset ne suuttimet on? Åmål-venassa käytetään kai ainakin 1mm ja 1.5mm suuttimia paljonko sellaiset ilmaa virtaa vaikka 1.5bar paineella?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ti Syyskuu 13. 10:12:43 2005

SLEI kirjoitti:En viitsinyt omaa topicia laittaa joten vähän aihetta sivuten:
Tosi kovilla jätkillä ainakin Briteissä ohjataan ahtopaineita "air injectoreilla" eli parilla rinnakkaisella bensasuuttimella jotka toimii kuin Åmål-vena. Systeemiä on kai kisavehkeissäkin ainakin a-ryhmässä käytetty, onko joku tuollaisia käpistellyt ja minkä kokoiset ne suuttimet on? Åmål-venassa käytetään kai ainakin 1mm ja 1.5mm suuttimia paljonko sellaiset ilmaa virtaa vaikka 1.5bar paineella?
Mulla on jossakin nurkissa tuollaiset a-ryhmäläisen "air-injectorit". Täytyy kaivaa ne jostakin, niin pistän sulle privalla tietoa niistä. Hukkaportin kello niissä on ainakin vastapaineohjauksella. A-ryhmän lastu ilmeisesti ohjaa niitä amalin johdoilla jotenkin, koska jos amal venttiili on kiinni ja a-ryhmän lastu paikallaan niin amal alkaa nakuttaa niinkuin tikka konsanaan :)
Viimeksi muokannut Jay, Ti Syyskuu 13. 15:13:36 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ti Syyskuu 13. 15:13:10 2005

Tässä on kuva siitä systeemistä. Suuttimista en kylläkään löytänyt mitään numeroita tai muitakaan tunnistetietoja.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 14. 19:04:26 2005

Jay kirjoitti:Tässä on kuva siitä systeemistä. Suuttimista en kylläkään löytänyt mitään numeroita tai muitakaan tunnistetietoja.
http://www.motorsport-developments.co.u ... 173333de0a

tuolta löytyy noita myös
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin