Megaruiskis
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
oho
Onpas tosiaan halpa piiri.. Eihän tuo kyllä mitän mullistavaa tee, mutta ei tuokaan homma ihan yksinkertaisimmilla onnistu..
Oletko tarkistanut tuon piiris specseistä, että ei vaadi mitään "siltauksia" ennen polttoa? Joskus amitsussa kokeilin jollakin intokiina-ziffikantaisella prommerilla noiden polttoa, niin yksi chippi vaati 2 jalan yhdistämisen ennen kuin antoi polttaa tyhjälle piirille. Tämän jälkeen se kyllä suostui mukisematta polttamaan lisää tavaraa ilman hyppyjohtoja, mutta ensimmäinen tuotti vaikeuksia..
Mikä lauta sinulla on käytössä?

Oletko tarkistanut tuon piiris specseistä, että ei vaadi mitään "siltauksia" ennen polttoa? Joskus amitsussa kokeilin jollakin intokiina-ziffikantaisella prommerilla noiden polttoa, niin yksi chippi vaati 2 jalan yhdistämisen ennen kuin antoi polttaa tyhjälle piirille. Tämän jälkeen se kyllä suostui mukisematta polttamaan lisää tavaraa ilman hyppyjohtoja, mutta ensimmäinen tuotti vaikeuksia..
Mikä lauta sinulla on käytössä?
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Prommeri on Dataman 48 XP. Se ei suostunu prommaan myöskään tota megaruutan GP32:sta. Muutenki ollu ongelmia tuon prommerin kanssa. Ainakaan nopeasti vilastuna siihen ei pitäis mitään jalkojen yhdistelyä tehdä. Willette programmerinki rakensin, mutta sekään ei jostain syystä halua ottaa yhteyttä pc:hen. Sillä saa tuon kans ohjelmoitua, kun vaan laittaa adapterin väliin.
-
- Ylläpitäjä
Olethan katsonut, että ei ole max-piiri väärin päinTaralabs kirjoitti:Prommeri on Dataman 48 XP. Se ei suostunu prommaan myöskään tota megaruutan GP32:sta. Muutenki ollu ongelmia tuon prommerin kanssa. Ainakaan nopeasti vilastuna siihen ei pitäis mitään jalkojen yhdistelyä tehdä. Willette programmerinki rakensin, mutta sekään ei jostain syystä halua ottaa yhteyttä pc:hen. Sillä saa tuon kans ohjelmoitua, kun vaan laittaa adapterin väliin.


Eihän se willette sama prommeri ole -> ?
http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2002/03/rakentelu/
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Ei ole Max232:nen väärin päin ja sen käyttikset tulee ihan oikeisiin nastoihin. Muutenki kaikki Willetten ohjeessa annetut vianhaut on käyty läpi ja kaiken pitäis toimia ihan niinku pitääki, mutta ku ei niin ei. Se Willette on ihan eri juttu ku toi MB:n prommeri, mutta varmaan aika samanlainen. Kuitenki asiaan, eli löytyiskö keltään mahdollisuutta käyttää sellasta prommeria, millä sais tohon piirille sen bootloaderin? Ei tarvis enää ku saada se ohjaileen sytkää, niin pääsis projekti tälle kesälle liikenteeseen. Nyt kun on suorasytkän kiinteä ennakko niin just kun alkais ahdot nousta kunnolla, niin loppuu ennakko ja alkaa paukuttaan putkessa.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Mulla oli ongelmia saada Megaprogrammerilla se bootloaderi siihen piiriin. Ilmeisesti kellopuolella oli joku ongelma, mutta unohtu sitten kun se kerran pamahti läpi 
Meni niin että lähti kyllä lataamaan tavaraa palaseen, mutta satunnaisella hetkellä: Töks. Tarpeeks monta kertaa kun koitin, niin sain meneen sen läpi.

Meni niin että lähti kyllä lataamaan tavaraa palaseen, mutta satunnaisella hetkellä: Töks. Tarpeeks monta kertaa kun koitin, niin sain meneen sen läpi.
Jäsen #606
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Ei vaikuta hevon v***n humppaa jos prommeri ja tietokone samassa potentiaalissa (Myös sgnd)...PowerUp kirjoitti:Niin, tosiaan.. Unohtui tämmöinen pieni asiaOnhan teillä tietokone maadoitetussa pistorasiassa? Sillä on uskomaton vaikutus prommin polton onnistumiseen
Muistin eilen illalla, miksi tuossa omassa logiikkalaudassa on "pari" patenttia kiinni
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
Ei ollut.. Nykyään on.. Tietokone "turvallisesti" maadoittamattomassa ja prommerin muuntaja (hp:n skannerin maadoitusliuskallinen(!)) maadoitetussa jatkoroikassa, joka oli kytketty kylppärin pistorasiaan.. Siis, ei näinPasiZ kirjoitti:Ei vaikuta hevon v***n humppaa jos prommeri ja tietokone samassa potentiaalissa (Myös sgnd)...PowerUp kirjoitti:Niin, tosiaan.. Unohtui tämmöinen pieni asiaOnhan teillä tietokone maadoitetussa pistorasiassa? Sillä on uskomaton vaikutus prommin polton onnistumiseen
Muistin eilen illalla, miksi tuossa omassa logiikkalaudassa on "pari" patenttia kiinni

-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Motorcraft
86FB 12A297-AA
7L24B
Kertokaahan käykö tuo Motorcraftin moduuli Squirt'n'Spark -extran Ford TFI kytkentään? Tuolla msefin sivuilla tuntuis vaan olevan ulkomaalaisilla olevan ihan eri järjestyksessä pinnit
Niin ja mitähän tarkoittaa "push start"???
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html
"The code is only designed for "push start" modules which are claimed to be grey in colour." ----> meikäläisen moduuli on ainakin mustan värinen
"This has now been tested successfully on three engines." ---> Onkohan suomessa useampi onnistunut tuossa
86FB 12A297-AA
7L24B
Kertokaahan käykö tuo Motorcraftin moduuli Squirt'n'Spark -extran Ford TFI kytkentään? Tuolla msefin sivuilla tuntuis vaan olevan ulkomaalaisilla olevan ihan eri järjestyksessä pinnit

Niin ja mitähän tarkoittaa "push start"???
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html
"The code is only designed for "push start" modules which are claimed to be grey in colour." ----> meikäläisen moduuli on ainakin mustan värinen
"This has now been tested successfully on three engines." ---> Onkohan suomessa useampi onnistunut tuossa

-
- Ylläpitäjä
"Push start" on mikroprosessoreissa, että prosessori ei tarvitse boot- koodia, vaan hakee muistista suoraan suoritettavan koodin.. Näin muistan lukeneeni jostakin pic-prossuihin erikoistuneesta ohjelmasivustosta..fsohc kirjoitti:Motorcraft
86FB 12A297-AA
7L24B
Kertokaahan käykö tuo Motorcraftin moduuli Squirt'n'Spark -extran Ford TFI kytkentään? Tuolla msefin sivuilla tuntuis vaan olevan ulkomaalaisilla olevan ihan eri järjestyksessä pinnit
Niin ja mitähän tarkoittaa "push start"???
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html
"The code is only designed for "push start" modules which are claimed to be grey in colour." ----> meikäläisen moduuli on ainakin mustan värinen
"This has now been tested successfully on three engines." ---> Onkohan suomessa useampi onnistunut tuossa
Edit; Joku korjaa jälleen kerran, jos olen pahasti väärässä

-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Tai siis prommilta... Eli toisin sanoen ei tarvitse assembleria ensimmäiseen hyppyyn, vaan se on rautakoodattu...PowerUp kirjoitti:"Push start" on mikroprosessoreissa, että prosessori ei tarvitse boot- koodia, vaan hakee muistista suoraan suoritettavan koodin.. Näin muistan lukeneeni jostakin pic-prossuihin erikoistuneesta ohjelmasivustosta..fsohc kirjoitti:Motorcraft
86FB 12A297-AA
7L24B
Kertokaahan käykö tuo Motorcraftin moduuli Squirt'n'Spark -extran Ford TFI kytkentään? Tuolla msefin sivuilla tuntuis vaan olevan ulkomaalaisilla olevan ihan eri järjestyksessä pinnit
Niin ja mitähän tarkoittaa "push start"???
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html
"The code is only designed for "push start" modules which are claimed to be grey in colour." ----> meikäläisen moduuli on ainakin mustan värinen
"This has now been tested successfully on three engines." ---> Onkohan suomessa useampi onnistunut tuossa
Edit; Joku korjaa jälleen kerran, jos olen pahasti väärässä
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Taas ihmetyttää Fordin sähköinsinöörien aivoitukset, tuossa megaa DOHCi sierraani asennellesani ihmettelin miksi mega näytti orkkis lambdan jännitteeksi hiukka vajaa viittä volttia. No mittailin lambdalta tulevaa johtoa ilman boxia, näyttämä 12V?!? No tutkailin sähkökuvia http://koti.mbnet.fi/tperkamo/misc/dohc90-.jpg ja huomasin kuvasta, että samannumeroiseen pinniin tulisi erikohtaan virranrajoitus vastuksen kautta 12V WTF, boxin kyseiseen liittimeen ei tule kuitenkaan kuin yksi johto. Että missähän tuo ballast resistor mahtaisi sijaita? Ja että miten ne ovat fordilla suunnitelleet tuon lambdan toiminnan. Lambdalta suoraan suoraan mitattuna ei tullut ollenkaan jännitettä "auto kyllä läynnissä ja lämmin kone" ja värkki on kuitenkin katastettu pari kuukautta sitten joten on anturi ainakin silloin toiminut. Sekä erillisellä lambdalla varustettu seos mittari on näyttänyt ihan järkeviä, että onko oma lambda kuitenkin pimeänä?
Tulipas runoiltua.
Tulipas runoiltua.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Pitäisi toimia molemmilla, ei kai niiden toiminnassa mitään eroa ole. Rohkeasti kokeilemaan vaan.fsohc kirjoitti:Eli meni taas ohi. Käykö tuo motorcraftin moduuli sitte (lokasuojassa oleva) tohon TFI-kytkentään? Vai käykö siihen vain tuo jakaja missä on kiinni toi murikka? Tuntuu vaan oudolta ku kummassakin tuntuis olevan samat piuhat, että mikä se käytännön ero sitten olisi miksei toimisi.
Oma TFI-MS on lähes valmis, kohta pääsee testaamaan sitä kutoseen

-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Nyt on ollu toi suorasytkä jonkin aikaa toiminnassa, ja tänään kävin ottamassa penkissä katsastusta varten laput. Siinä sitten hiukan kokeiltiin tuota säätääkin, mutta ahtoputki antautui kesken kaiken. Nyt ois mukava nähdä millaisia sytkäkarttoja te muut olette käyttäneet turbo OHC- moottoreissa. Mulla kun oli ahtoja 0,9baria ja ennakkoa kerettiin nostaa parilla alueella 2 astetta, niin heti pompsahti 11kw lisää tehoa. Oishan tuo mukava saada suht lähelle nakutusrajaa, niin sais ne kaikki konit otettua tuosta myllystä irti. Tietenkin noi kartathan on ihan konekohtaisia, mutta sais vähän suuntaa muitten tekeleistä.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Ok. Eihän se sitte oo ihme jos sieltä ei sitä voimaa vielä kauheesti saatu. Mulla oli 0,9barin paineella ennakko 21 astetta maksimissaan. Lisää voi varmaanki laittaa ihan surutta. Puristukset on mullaki just noi 8:1 ja samanlainen ahdinki. Kansi on sen OHC:n virityskirjan mukaan portattu ja nokka on vakio.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Nyt kun on toisessa topicissa haukuttu tämä megasquirt topicci liian masentavaksi, niin ajattelin vain ilmoitusluontoisesti kommentoida että kohta pari vuotta on käytetty MS:ää jokapäiväisessä ajossa, eikä minkäänlaista päänsärkyä ole tullut ja auto on toiminut kuin kello. Tehoa tuli enemmän kuin olisi ikinä osannut arvata ja kulutus tippui jonkun verran. EDIS-4 sytytyksen takia myös kärkiväli saa olla lähes mitä vaan, tulpat miten kylmät tahansa, ja aina lähtee kylmänä käyntiin eikä tulppiakaan ole tullut kasteltua. Nyt toisen projektin valmistuttua pitää sanoa, että sekin lähti laakista avaimella käyntiin ja toimii suoraan arvotuilla asetuksilla todella nätisti.
Tämä topicci nyt on vaan sellainen johon kirjoitetaan lähinnä silloin kun on ongelmia tai kaivataan mielipidettä. Tyytyväiset vanhat käyttäjät eivät tähän topicciin paljoa omia juttujaan kirjoita.
PS. Niin ja MS-2 on myös saatavilla.
Tämä topicci nyt on vaan sellainen johon kirjoitetaan lähinnä silloin kun on ongelmia tai kaivataan mielipidettä. Tyytyväiset vanhat käyttäjät eivät tähän topicciin paljoa omia juttujaan kirjoita.
PS. Niin ja MS-2 on myös saatavilla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Piristetään myös vähän tunnelmaa, nyt on saatu valjastettua megasquirtin tärkeimmät ominaisuudet käyttöön, siitä pieni video tässä"huom jos ei media player toista käytä vlc playeriä". Sillä on hyvä valmistaa esim makkaraa ja lihapullia seuraavassa makkara valmiina n. 20metrin päässä autosta, lihapullaa ei löytynyt. Kaikesta huolimatta mega on pelannut hyvin, vain yksi biilteeman kuivatehopuola paloi aiemmin liian suurien dwell asetuksien takia.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Ylläpitäjä
Olenko puusilmä, vai onko tuo topicci jossakin muussa "merkkifoorumissa"JesseT kirjoitti:Nyt kun on toisessa topicissa haukuttu tämä megasquirt topicci liian masentavaksi...


Alusta alkaen tämä topicci täällä foorumissa on kyllä antanut ymmärtääkkin, että mitään ei anneta jos ei uskalla kysyä.. Osaajiahan täällä on ja on tulossa lisääkin



-
- Ylläpitäjä
Hienosti näytti toimivan.Perkele kirjoitti:Piristetään myös vähän tunnelmaa, nyt on saatu valjastettua megasquirtin tärkeimmät ominaisuudet käyttöön, siitä pieni video tässä"huom jos ei media player toista käytä vlc playeriä". Sillä on hyvä valmistaa esim makkaraa ja lihapullia seuraavassa makkara valmiina n. 20metrin päässä autosta, lihapullaa ei löytynyt. Kaikesta huolimatta mega on pelannut hyvin, vain yksi biilteeman kuivatehopuola paloi aiemmin liian suurien dwell asetuksien takia.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=95838PowerUp kirjoitti: Olenko puusilmä, vai onko tuo topicci jossakin muussa "merkkifoorumissa"![]()
![]()
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
Ok. Olen puusilmä..JesseT kirjoitti:http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=95838PowerUp kirjoitti: Olenko puusilmä, vai onko tuo topicci jossakin muussa "merkkifoorumissa"![]()
![]()

-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jottei tämä olis liian masentava topic, niin laitan myös omat kokemukset lyhyesti tähän:
MS ollut käytössä 2 kesää. Eka vakiosytkällä ja toinen nyt Edis-4 sytkällä varustettua.
Ongelmia on ollut 2 kertaa:
Ekalla kertaa kaasunasentoanturin liitin ei yhdistänyt kunnolla. Tämä selvis kun tutkin MS:n tekemää lokia. Liitin korjattiin ja tämän jälkeen ongelmia sen kanssa ei ole ollut.
Toisella kertaa sähläsin bilteman akkulaturin kanssa ja sain aikaan kunnon kipinät kun + -johto otti 'hieman' kontaktia runkoon. Prossu paloi, lähetin aamupäivällä sähköpostilla Partcolle haluamani koodin ja hain iltapäivällä uuden valmiiksi ohjelmoidun prossun ja taas ajettiin.
Molemmat viat oli omaa huolimattomuutta. Onneksi hyvät loggausominaisuudet ja varaosien helppo saatavuus pelastivat meikäläisen noissa tilanteissa. Mitenkähän olisi kaupallisten ruiskujen kanssa käynyt?
Itse MS on toiminut koko ajan loistavasti. Seuraavaksi koneeseen on tulossa ahdin, ja on tosiaan mukava että voi suoraan kannettavalla naputella haluamansa lisärikastukset ja sytkäkartat eikä tartte miettiä mitään poppakonsteja jolla saadaan estettyä koneen meneminen laihalle....
k
MS ollut käytössä 2 kesää. Eka vakiosytkällä ja toinen nyt Edis-4 sytkällä varustettua.
Ongelmia on ollut 2 kertaa:
Ekalla kertaa kaasunasentoanturin liitin ei yhdistänyt kunnolla. Tämä selvis kun tutkin MS:n tekemää lokia. Liitin korjattiin ja tämän jälkeen ongelmia sen kanssa ei ole ollut.
Toisella kertaa sähläsin bilteman akkulaturin kanssa ja sain aikaan kunnon kipinät kun + -johto otti 'hieman' kontaktia runkoon. Prossu paloi, lähetin aamupäivällä sähköpostilla Partcolle haluamani koodin ja hain iltapäivällä uuden valmiiksi ohjelmoidun prossun ja taas ajettiin.
Molemmat viat oli omaa huolimattomuutta. Onneksi hyvät loggausominaisuudet ja varaosien helppo saatavuus pelastivat meikäläisen noissa tilanteissa. Mitenkähän olisi kaupallisten ruiskujen kanssa käynyt?
Itse MS on toiminut koko ajan loistavasti. Seuraavaksi koneeseen on tulossa ahdin, ja on tosiaan mukava että voi suoraan kannettavalla naputella haluamansa lisärikastukset ja sytkäkartat eikä tartte miettiä mitään poppakonsteja jolla saadaan estettyä koneen meneminen laihalle....
k
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Haltechin saa vaikka kytkeä ristiin, ei tuumaa mitään. Varaosahuolto pelaa porissa nopeasti.Kimmo's kirjoitti: Toisella kertaa sähläsin bilteman akkulaturin kanssa ja sain aikaan kunnon kipinät kun + -johto otti 'hieman' kontaktia runkoon. Prossu paloi, lähetin aamupäivällä sähköpostilla Partcolle haluamani koodin ja hain iltapäivällä uuden valmiiksi ohjelmoidun prossun ja taas ajettiin.
Molemmat viat oli omaa huolimattomuutta. Onneksi hyvät loggausominaisuudet ja varaosien helppo saatavuus pelastivat meikäläisen noissa tilanteissa. Mitenkähän olisi kaupallisten ruiskujen kanssa käynyt?
k
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Partcon sarja on siis ensisijaisesti osasarja. Se onko B&G orkkis MS-I koodi ("bensa") vai esim. Megasquirt'n'spark-extra koodi ("sytkä+bensa") riippuu nyt ihan siitä minkä softan sinne purkkiin ajaa. Taitaa olla ihan B&G vakiokoodi siellä partcosta lähtien.tobbe_83 kirjoitti:kertokaapas tyhmälle onko tossa partco:n v.2.2 sarjassa sytkä+bensa ??
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Okei, tantaali elkot nousuun! Lupaan tutustua asiaan lähikuukausina paremmin ja koitan avartaa mailmankatsomustani. Se oli vaan mun mielipide sielä jossain... =)
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Pienenä vinkkinä kaikille, että jos map arvo vispaa yhtään jollakin alueella niin kuristakaa ihmeessä sitä ilmaletkua. Jo parin kpa:n pomppiminen saa aikaan yllättävän suuren heilunnan suuttimien pulssinleveydessä. Tämä heijaaminen on vieläpä niin nopeaa, että se ei välttämättä edes näy seosmittarissa, mutta auto vaan ei viihdy laihalla seoksella nykimättä. EFI CVH:ssa oli raju resonanssi 4000rpm kohdilla pienellä kaasulla. Orionista olinkin tuon mapin letkun jo kuristanut, mutta en Escortista ja temppuilua oli luvassa. Nyt on sekin sitten hoidettu.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Hyvä, että vika löytyi.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kun olen nyt tämmöinen aloittelija niin ajattelin jos tuohon projektiin laittaisi tuon megasquirtin niin mitä kaikkea tarvitsisin kun koneeksi on tulossa 1.8 zvh ja ajattelin myös laittaa tuon edis-4 suorasytytyksen? Ajattelin tilata tuon partcon sarjan. Zetecin vauhtipyörässä ilmeisesti on nuo sytkälovet vai?
Jäsen #1112
-
- Ylläpitäjä
k-jet / ms
Aattelin laittaa turbon k-jettiin, ja mielessä kävi että miten jos megasquirtilla ohjais sitä yhtä lisäsuutinta, mikä on siinä painekotelossa.
Eikö sen pitäis onnistua? Sillä vois varmastaa ettei käy liian laihalla, ja samalla vois pistää edis4:sen. Kuulostaako ihan mahdolliselta vai pitääkö unohtaa koko idea?
Eikö sen pitäis onnistua? Sillä vois varmastaa ettei käy liian laihalla, ja samalla vois pistää edis4:sen. Kuulostaako ihan mahdolliselta vai pitääkö unohtaa koko idea?
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Kylmäkäyntisuutin siis? Tietämättä yhtään minkälainen tuo suutin on ominaisuuksiltaan väitän silti että se ei oo hyvä tuohon hommaan.ohjais sitä yhtä lisäsuutinta, mikä on siinä painekotelossa.
Lisäksi sen paikka on huono, ruiskuttaa 2 ja 3 sylinterit kyllä muttei 1 ja 4, tämä tieto löytyy jostain vanhemmasta keskustelusta.
Paras paikka olisi varmaan yksi oikea bensasuutin siihen ahtoputkeen ennen kaasuläppää.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Muuten kyllä mielestäni varsin hyvä idea. Eli korvata vaikka pelkkä sytytyspuoli. Näin ei ikinä tule mitään lastunhankkimisia eteen, nakutukset on helppo välttää, lisätehoa saa varmasti sytytyskarttaa roplaamalla ja datalogistakin on varmaan paljon apua, vaikka ihan KE-jetinkin säätämisessä.
Mitä siihen lisäsuuttimeen tulee, niin unohda se kylmärikastin. Ahtoputkeen yksi iso suutin, niin homma toimii.
Mitä siihen lisäsuuttimeen tulee, niin unohda se kylmärikastin. Ahtoputkeen yksi iso suutin, niin homma toimii.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Kuulostaa vaan aika hankalalta tuon systeemin toimintaan saattaminen, tuommosta sarjaa jos lähtee tilaamaan niin siellä toisessa päässä kysellään varmaan jotain elektroniikan syvimpään olemukseen liittyvää, ja jokaiseen kysymykseen kun vastaan ööö niin saan varmaan jonku kaappikellon tee-se-itse sarjan?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jos ei erota vastusta transistorista tai englannin kieli tökkii, niin kannattanee ostaa MS valmiina, antaa kaverin hoitaa homma kaljapalkalla tai unohtaa koko juttu. Hinnat valmiille ecu:ille on siellä 200e nurkilla. Partcolla täydellinen kasaamaton sarja ~140e.
http://www.partco.fi/msqrtv22.html
http://www.partco.fi/msqrtv22.html
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Nyt on vaikea keksiä vaihtoehtoa MegasquirtilleSierraxr4x4 kirjoitti:ite en ole vielä tähän megaruiskuun tutustunut, mutta voisiko se olla vaihtoehtona muille säädettäville ruiskuttajille efi v6tt koneeseen?, vai haudataanko ajatus samointein?

-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
No nyt alkoi kiinnostamaan...tumi kirjoitti:Nyt on vaikea keksiä vaihtoehtoa MegasquirtilleSierraxr4x4 kirjoitti:ite en ole vielä tähän megaruiskuun tutustunut, mutta voisiko se olla vaihtoehtona muille säädettäville ruiskuttajille efi v6tt koneeseen?, vai haudataanko ajatus samointein?
2,9tt on ollu ajossa muutaman viikon Squirtin kanssa ja pelaa hienosti. Squirtti ohjaa myös kutosen TFI sytkää ja tyhjäkäyntisäädintä. Rakensin piirilevyn EEC4 boksin sisään niin voin vaihtaa orkkisboksin vaikka kesken matkan jos tulee ongelmia eikä tarvinnut tehdä uutta johdotusta autoon.

/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Pari päivää sitten tuli tilattua jenkeistä tuollaisesta firmasta MS2 uusimmalla piirilevy (V3) mallilla. Ensi talvena olisi tarkoitus tuohon cossun koneeseen tuo rinnastaa. Tuolla olisi muuten laajakaista lambdojakin myynnissä...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Ylläpitäjä