Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Heinäkuu 3. 22:13:08 2005

Kyllähän sen pitäs riittää. Eihän ton prossun tartte paljoakaan tehdä.
http://picasso.org/mjlj/
Jäsen #606

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ma Heinäkuu 4. 0:03:38 2005

oho :shock: Onpas tosiaan halpa piiri.. Eihän tuo kyllä mitän mullistavaa tee, mutta ei tuokaan homma ihan yksinkertaisimmilla onnistu..

Oletko tarkistanut tuon piiris specseistä, että ei vaadi mitään "siltauksia" ennen polttoa? Joskus amitsussa kokeilin jollakin intokiina-ziffikantaisella prommerilla noiden polttoa, niin yksi chippi vaati 2 jalan yhdistämisen ennen kuin antoi polttaa tyhjälle piirille. Tämän jälkeen se kyllä suostui mukisematta polttamaan lisää tavaraa ilman hyppyjohtoja, mutta ensimmäinen tuotti vaikeuksia..

Mikä lauta sinulla on käytössä?

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ma Heinäkuu 4. 9:57:41 2005

Prommeri on Dataman 48 XP. Se ei suostunu prommaan myöskään tota megaruutan GP32:sta. Muutenki ollu ongelmia tuon prommerin kanssa. Ainakaan nopeasti vilastuna siihen ei pitäis mitään jalkojen yhdistelyä tehdä. Willette programmerinki rakensin, mutta sekään ei jostain syystä halua ottaa yhteyttä pc:hen. Sillä saa tuon kans ohjelmoitua, kun vaan laittaa adapterin väliin.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ma Heinäkuu 4. 20:01:09 2005

Taralabs kirjoitti:Prommeri on Dataman 48 XP. Se ei suostunu prommaan myöskään tota megaruutan GP32:sta. Muutenki ollu ongelmia tuon prommerin kanssa. Ainakaan nopeasti vilastuna siihen ei pitäis mitään jalkojen yhdistelyä tehdä. Willette programmerinki rakensin, mutta sekään ei jostain syystä halua ottaa yhteyttä pc:hen. Sillä saa tuon kans ohjelmoitua, kun vaan laittaa adapterin väliin.
Olethan katsonut, että ei ole max-piiri väärin päin :wink: Uskoisin että sellainen kuitenkin löytyy levyltä :roll:

Eihän se willette sama prommeri ole -> ?

http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2002/03/rakentelu/

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ma Heinäkuu 4. 22:08:07 2005

Ei ole Max232:nen väärin päin ja sen käyttikset tulee ihan oikeisiin nastoihin. Muutenki kaikki Willetten ohjeessa annetut vianhaut on käyty läpi ja kaiken pitäis toimia ihan niinku pitääki, mutta ku ei niin ei. Se Willette on ihan eri juttu ku toi MB:n prommeri, mutta varmaan aika samanlainen. Kuitenki asiaan, eli löytyiskö keltään mahdollisuutta käyttää sellasta prommeria, millä sais tohon piirille sen bootloaderin? Ei tarvis enää ku saada se ohjaileen sytkää, niin pääsis projekti tälle kesälle liikenteeseen. Nyt kun on suorasytkän kiinteä ennakko niin just kun alkais ahdot nousta kunnolla, niin loppuu ennakko ja alkaa paukuttaan putkessa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 5. 1:47:49 2005

Mulla oli ongelmia saada Megaprogrammerilla se bootloaderi siihen piiriin. Ilmeisesti kellopuolella oli joku ongelma, mutta unohtu sitten kun se kerran pamahti läpi :twisted:

Meni niin että lähti kyllä lataamaan tavaraa palaseen, mutta satunnaisella hetkellä: Töks. Tarpeeks monta kertaa kun koitin, niin sain meneen sen läpi.
Jäsen #606

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ti Heinäkuu 5. 17:42:39 2005

Niin, tosiaan.. Unohtui tämmöinen pieni asia :oops: Onhan teillä tietokone maadoitetussa pistorasiassa? Sillä on uskomaton vaikutus prommin polton onnistumiseen :roll: Muistin eilen illalla, miksi tuossa omassa logiikkalaudassa on "pari" patenttia kiinni :P

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Heinäkuu 6. 22:03:06 2005

itse varmaankin suosisin partco:n piirin korvennuspalvelua, jos tulis vastaavia ongelmia. Ei muistaakseni maksanut paljo mitään.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Heinäkuu 7. 10:42:25 2005

PowerUp kirjoitti:Niin, tosiaan.. Unohtui tämmöinen pieni asia :oops: Onhan teillä tietokone maadoitetussa pistorasiassa? Sillä on uskomaton vaikutus prommin polton onnistumiseen :roll: Muistin eilen illalla, miksi tuossa omassa logiikkalaudassa on "pari" patenttia kiinni :P
Ei vaikuta hevon v***n humppaa jos prommeri ja tietokone samassa potentiaalissa (Myös sgnd)...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Heinäkuu 10. 1:43:46 2005

PasiZ kirjoitti:
PowerUp kirjoitti:Niin, tosiaan.. Unohtui tämmöinen pieni asia :oops: Onhan teillä tietokone maadoitetussa pistorasiassa? Sillä on uskomaton vaikutus prommin polton onnistumiseen :roll: Muistin eilen illalla, miksi tuossa omassa logiikkalaudassa on "pari" patenttia kiinni :P
Ei vaikuta hevon v***n humppaa jos prommeri ja tietokone samassa potentiaalissa (Myös sgnd)...
Ei ollut.. Nykyään on.. Tietokone "turvallisesti" maadoittamattomassa ja prommerin muuntaja (hp:n skannerin maadoitusliuskallinen(!)) maadoitetussa jatkoroikassa, joka oli kytketty kylppärin pistorasiaan.. Siis, ei näin :roll:

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Heinäkuu 12. 21:29:33 2005

Motorcraft
86FB 12A297-AA
7L24B

Kertokaahan käykö tuo Motorcraftin moduuli Squirt'n'Spark -extran Ford TFI kytkentään? Tuolla msefin sivuilla tuntuis vaan olevan ulkomaalaisilla olevan ihan eri järjestyksessä pinnit :?
Niin ja mitähän tarkoittaa "push start"???

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html
"The code is only designed for "push start" modules which are claimed to be grey in colour." ----> meikäläisen moduuli on ainakin mustan värinen
"This has now been tested successfully on three engines." ---> Onkohan suomessa useampi onnistunut tuossa :)

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ti Heinäkuu 12. 21:32:50 2005

fsohc kirjoitti:Motorcraft
86FB 12A297-AA
7L24B

Kertokaahan käykö tuo Motorcraftin moduuli Squirt'n'Spark -extran Ford TFI kytkentään? Tuolla msefin sivuilla tuntuis vaan olevan ulkomaalaisilla olevan ihan eri järjestyksessä pinnit :?
Niin ja mitähän tarkoittaa "push start"???

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html
"The code is only designed for "push start" modules which are claimed to be grey in colour." ----> meikäläisen moduuli on ainakin mustan värinen
"This has now been tested successfully on three engines." ---> Onkohan suomessa useampi onnistunut tuossa :)
"Push start" on mikroprosessoreissa, että prosessori ei tarvitse boot- koodia, vaan hakee muistista suoraan suoritettavan koodin.. Näin muistan lukeneeni jostakin pic-prossuihin erikoistuneesta ohjelmasivustosta..

Edit; Joku korjaa jälleen kerran, jos olen pahasti väärässä :roll:

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Heinäkuu 13. 9:48:14 2005

PowerUp kirjoitti:
fsohc kirjoitti:Motorcraft
86FB 12A297-AA
7L24B

Kertokaahan käykö tuo Motorcraftin moduuli Squirt'n'Spark -extran Ford TFI kytkentään? Tuolla msefin sivuilla tuntuis vaan olevan ulkomaalaisilla olevan ihan eri järjestyksessä pinnit :?
Niin ja mitähän tarkoittaa "push start"???

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html
"The code is only designed for "push start" modules which are claimed to be grey in colour." ----> meikäläisen moduuli on ainakin mustan värinen
"This has now been tested successfully on three engines." ---> Onkohan suomessa useampi onnistunut tuossa :)
"Push start" on mikroprosessoreissa, että prosessori ei tarvitse boot- koodia, vaan hakee muistista suoraan suoritettavan koodin.. Näin muistan lukeneeni jostakin pic-prossuihin erikoistuneesta ohjelmasivustosta..

Edit; Joku korjaa jälleen kerran, jos olen pahasti väärässä :roll:
Tai siis prommilta... Eli toisin sanoen ei tarvitse assembleria ensimmäiseen hyppyyn, vaan se on rautakoodattu...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » La Heinäkuu 23. 16:15:52 2005

Taas ihmetyttää Fordin sähköinsinöörien aivoitukset, tuossa megaa DOHCi sierraani asennellesani ihmettelin miksi mega näytti orkkis lambdan jännitteeksi hiukka vajaa viittä volttia. No mittailin lambdalta tulevaa johtoa ilman boxia, näyttämä 12V?!? No tutkailin sähkökuvia http://koti.mbnet.fi/tperkamo/misc/dohc90-.jpg ja huomasin kuvasta, että samannumeroiseen pinniin tulisi erikohtaan virranrajoitus vastuksen kautta 12V WTF, boxin kyseiseen liittimeen ei tule kuitenkaan kuin yksi johto. Että missähän tuo ballast resistor mahtaisi sijaita? Ja että miten ne ovat fordilla suunnitelleet tuon lambdan toiminnan. Lambdalta suoraan suoraan mitattuna ei tullut ollenkaan jännitettä "auto kyllä läynnissä ja lämmin kone" ja värkki on kuitenkin katastettu pari kuukautta sitten joten on anturi ainakin silloin toiminut. Sekä erillisellä lambdalla varustettu seos mittari on näyttänyt ihan järkeviä, että onko oma lambda kuitenkin pimeänä?

Tulipas runoiltua.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Heinäkuu 24. 18:28:46 2005

Eli meni taas ohi :roll: . Käykö tuo motorcraftin moduuli sitte (lokasuojassa oleva) tohon TFI-kytkentään? Vai käykö siihen vain tuo jakaja missä on kiinni toi murikka? Tuntuu vaan oudolta ku kummassakin tuntuis olevan samat piuhat, että mikä se käytännön ero sitten olisi miksei toimisi.

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ma Heinäkuu 25. 3:20:03 2005

fsohc kirjoitti:Eli meni taas ohi :roll: . Käykö tuo motorcraftin moduuli sitte (lokasuojassa oleva) tohon TFI-kytkentään? Vai käykö siihen vain tuo jakaja missä on kiinni toi murikka? Tuntuu vaan oudolta ku kummassakin tuntuis olevan samat piuhat, että mikä se käytännön ero sitten olisi miksei toimisi.
Pitäisi toimia molemmilla, ei kai niiden toiminnassa mitään eroa ole. Rohkeasti kokeilemaan vaan.
Oma TFI-MS on lähes valmis, kohta pääsee testaamaan sitä kutoseen :)
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » To Heinäkuu 28. 22:46:41 2005

Nyt on ollu toi suorasytkä jonkin aikaa toiminnassa, ja tänään kävin ottamassa penkissä katsastusta varten laput. Siinä sitten hiukan kokeiltiin tuota säätääkin, mutta ahtoputki antautui kesken kaiken. Nyt ois mukava nähdä millaisia sytkäkarttoja te muut olette käyttäneet turbo OHC- moottoreissa. Mulla kun oli ahtoja 0,9baria ja ennakkoa kerettiin nostaa parilla alueella 2 astetta, niin heti pompsahti 11kw lisää tehoa. Oishan tuo mukava saada suht lähelle nakutusrajaa, niin sais ne kaikki konit otettua tuosta myllystä irti. Tietenkin noi kartathan on ihan konekohtaisia, mutta sais vähän suuntaa muitten tekeleistä.

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Pe Heinäkuu 29. 10:14:40 2005

Mulla oli 28-30ast 1.2bar paineilla 30ast sutasi vielä 80-100 vauhissa, kun tultiin nokan alueelle. Portattu isovenakansi. Puristukset on 8:1. pakopesä on 60 siipi ja a/r 0.9. eli ei ole paljoo vastapaineita.

... niin mikä kone sulla, ja minkälaisista ennakoista oli kiinni.

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Pe Heinäkuu 29. 18:20:19 2005

Ok. Eihän se sitte oo ihme jos sieltä ei sitä voimaa vielä kauheesti saatu. Mulla oli 0,9barin paineella ennakko 21 astetta maksimissaan. Lisää voi varmaanki laittaa ihan surutta. Puristukset on mullaki just noi 8:1 ja samanlainen ahdinki. Kansi on sen OHC:n virityskirjan mukaan portattu ja nokka on vakio.

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » La Heinäkuu 30. 23:19:04 2005

Sulla on vakionokka ja vetoalue alempana. Voi ruveta nakuttaan. Mulla veto alkoi 4000rpm. Ja täydet paineet 5000rpm. Asteita nokassa 290. Ja 250mmm pituset 38halk pakosarja, tosi lyhyt. 3.5" laatikolle ja siitä 2.5" putkisto. 465cc suuttimet 3.5bar 100% auki.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 15. 10:37:55 2005

Nyt kun on toisessa topicissa haukuttu tämä megasquirt topicci liian masentavaksi, niin ajattelin vain ilmoitusluontoisesti kommentoida että kohta pari vuotta on käytetty MS:ää jokapäiväisessä ajossa, eikä minkäänlaista päänsärkyä ole tullut ja auto on toiminut kuin kello. Tehoa tuli enemmän kuin olisi ikinä osannut arvata ja kulutus tippui jonkun verran. EDIS-4 sytytyksen takia myös kärkiväli saa olla lähes mitä vaan, tulpat miten kylmät tahansa, ja aina lähtee kylmänä käyntiin eikä tulppiakaan ole tullut kasteltua. Nyt toisen projektin valmistuttua pitää sanoa, että sekin lähti laakista avaimella käyntiin ja toimii suoraan arvotuilla asetuksilla todella nätisti.

Tämä topicci nyt on vaan sellainen johon kirjoitetaan lähinnä silloin kun on ongelmia tai kaivataan mielipidettä. Tyytyväiset vanhat käyttäjät eivät tähän topicciin paljoa omia juttujaan kirjoita.

PS. Niin ja MS-2 on myös saatavilla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Elokuu 15. 17:17:40 2005

Piristetään myös vähän tunnelmaa, nyt on saatu valjastettua megasquirtin tärkeimmät ominaisuudet käyttöön, siitä pieni video tässä"huom jos ei media player toista käytä vlc playeriä". Sillä on hyvä valmistaa esim makkaraa ja lihapullia seuraavassa makkara valmiina n. 20metrin päässä autosta, lihapullaa ei löytynyt. Kaikesta huolimatta mega on pelannut hyvin, vain yksi biilteeman kuivatehopuola paloi aiemmin liian suurien dwell asetuksien takia.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ma Elokuu 15. 23:30:24 2005

JesseT kirjoitti:Nyt kun on toisessa topicissa haukuttu tämä megasquirt topicci liian masentavaksi...
Olenko puusilmä, vai onko tuo topicci jossakin muussa "merkkifoorumissa" :shock: :?:

Alusta alkaen tämä topicci täällä foorumissa on kyllä antanut ymmärtääkkin, että mitään ei anneta jos ei uskalla kysyä.. Osaajiahan täällä on ja on tulossa lisääkin :wink: Vaikka autoa ei vielä olekkaan, niin menasin tuon Squirtin tilata.. Se päälle 100€ ei paljoa enää paina harrastuksessa :D Ja työpöytähän näyttää huomattavasti "ammattimaisemmalta" mitä enemmän elektroniikkarojua siinä on auki/levällään :)

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Elokuu 15. 23:47:38 2005

Sen verran ajattelin kommentoida tähänkin aiheeseen, etten ymmärrä noista teidän piirijutuista hevon pe...ttäkään. Lienenkö ainut... :)
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Elokuu 15. 23:51:05 2005

Perkele kirjoitti:Piristetään myös vähän tunnelmaa, nyt on saatu valjastettua megasquirtin tärkeimmät ominaisuudet käyttöön, siitä pieni video tässä"huom jos ei media player toista käytä vlc playeriä". Sillä on hyvä valmistaa esim makkaraa ja lihapullia seuraavassa makkara valmiina n. 20metrin päässä autosta, lihapullaa ei löytynyt. Kaikesta huolimatta mega on pelannut hyvin, vain yksi biilteeman kuivatehopuola paloi aiemmin liian suurien dwell asetuksien takia.
Hienosti näytti toimivan.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 16. 8:11:03 2005

PowerUp kirjoitti: Olenko puusilmä, vai onko tuo topicci jossakin muussa "merkkifoorumissa" :shock: :?:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=95838
Escort mk3 + 2x Focus mk1

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ti Elokuu 16. 13:25:28 2005

JesseT kirjoitti:
PowerUp kirjoitti: Olenko puusilmä, vai onko tuo topicci jossakin muussa "merkkifoorumissa" :shock: :?:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=95838
Ok. Olen puusilmä.. :oops:

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ti Elokuu 16. 22:18:43 2005

Jottei tämä olis liian masentava topic, niin laitan myös omat kokemukset lyhyesti tähän:

MS ollut käytössä 2 kesää. Eka vakiosytkällä ja toinen nyt Edis-4 sytkällä varustettua.

Ongelmia on ollut 2 kertaa:
Ekalla kertaa kaasunasentoanturin liitin ei yhdistänyt kunnolla. Tämä selvis kun tutkin MS:n tekemää lokia. Liitin korjattiin ja tämän jälkeen ongelmia sen kanssa ei ole ollut.

Toisella kertaa sähläsin bilteman akkulaturin kanssa ja sain aikaan kunnon kipinät kun + -johto otti 'hieman' kontaktia runkoon. Prossu paloi, lähetin aamupäivällä sähköpostilla Partcolle haluamani koodin ja hain iltapäivällä uuden valmiiksi ohjelmoidun prossun ja taas ajettiin.

Molemmat viat oli omaa huolimattomuutta. Onneksi hyvät loggausominaisuudet ja varaosien helppo saatavuus pelastivat meikäläisen noissa tilanteissa. Mitenkähän olisi kaupallisten ruiskujen kanssa käynyt?

Itse MS on toiminut koko ajan loistavasti. Seuraavaksi koneeseen on tulossa ahdin, ja on tosiaan mukava että voi suoraan kannettavalla naputella haluamansa lisärikastukset ja sytkäkartat eikä tartte miettiä mitään poppakonsteja jolla saadaan estettyä koneen meneminen laihalle....

k

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Elokuu 17. 0:00:04 2005

Kimmo's kirjoitti: Toisella kertaa sähläsin bilteman akkulaturin kanssa ja sain aikaan kunnon kipinät kun + -johto otti 'hieman' kontaktia runkoon. Prossu paloi, lähetin aamupäivällä sähköpostilla Partcolle haluamani koodin ja hain iltapäivällä uuden valmiiksi ohjelmoidun prossun ja taas ajettiin.

Molemmat viat oli omaa huolimattomuutta. Onneksi hyvät loggausominaisuudet ja varaosien helppo saatavuus pelastivat meikäläisen noissa tilanteissa. Mitenkähän olisi kaupallisten ruiskujen kanssa käynyt?


k
Haltechin saa vaikka kytkeä ristiin, ei tuumaa mitään. Varaosahuolto pelaa porissa nopeasti.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

tobbe_83
Viestit: 11
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 23:11:09 2005

Viesti Kirjoittaja tobbe_83 » Ke Elokuu 17. 21:00:16 2005

kertokaapas tyhmälle onko tossa partco:n v.2.2 sarjassa sytkä+bensa ??

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Elokuu 17. 22:22:06 2005

tobbe_83 kirjoitti:kertokaapas tyhmälle onko tossa partco:n v.2.2 sarjassa sytkä+bensa ??
Ne kaiketi laittaa sinne ihan minkä koodin vaan niille toimitat.
Saa sen itsekin päivitettyä helposti.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 17. 22:24:07 2005

tobbe_83 kirjoitti:kertokaapas tyhmälle onko tossa partco:n v.2.2 sarjassa sytkä+bensa ??
Partcon sarja on siis ensisijaisesti osasarja. Se onko B&G orkkis MS-I koodi ("bensa") vai esim. Megasquirt'n'spark-extra koodi ("sytkä+bensa") riippuu nyt ihan siitä minkä softan sinne purkkiin ajaa. Taitaa olla ihan B&G vakiokoodi siellä partcosta lähtien.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Elokuu 17. 22:37:55 2005

Okei, tantaali elkot nousuun! Lupaan tutustua asiaan lähikuukausina paremmin ja koitan avartaa mailmankatsomustani. Se oli vaan mun mielipide sielä jossain... =)
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 19. 23:52:58 2005

Pienenä vinkkinä kaikille, että jos map arvo vispaa yhtään jollakin alueella niin kuristakaa ihmeessä sitä ilmaletkua. Jo parin kpa:n pomppiminen saa aikaan yllättävän suuren heilunnan suuttimien pulssinleveydessä. Tämä heijaaminen on vieläpä niin nopeaa, että se ei välttämättä edes näy seosmittarissa, mutta auto vaan ei viihdy laihalla seoksella nykimättä. EFI CVH:ssa oli raju resonanssi 4000rpm kohdilla pienellä kaasulla. Orionista olinkin tuon mapin letkun jo kuristanut, mutta en Escortista ja temppuilua oli luvassa. Nyt on sekin sitten hoidettu.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Elokuu 21. 14:02:14 2005

Hyvä, että vika löytyi.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Elokuu 21. 14:59:57 2005

Jallu kirjoitti:Hyvä, että vika löytyi.
Lisäksi siirsin sitä hetkeä ajassa (kampikulmassa 23 -> 27) jolloin ecu juttelee EDIS:in kanssa. Hyvin toimii nyt koko alueella. Orionissa olin jo joskus tuon map-letkun kuristuksen tehnyt ja sittemmin unohtanut.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Su Elokuu 21. 22:34:08 2005

Mulla kans heilu toi mappiarvo aikalailla. Laitoin letkun väliin normaalin kaasarikoneen bensansuodattimen. Suodattimessa oleva ilma toimii 'iskunvaimentimena' ja tasaa mappiarvon. Toimii hienosti.

-k

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » To Elokuu 25. 16:21:10 2005

Kun olen nyt tämmöinen aloittelija niin ajattelin jos tuohon projektiin laittaisi tuon megasquirtin niin mitä kaikkea tarvitsisin kun koneeksi on tulossa 1.8 zvh ja ajattelin myös laittaa tuon edis-4 suorasytytyksen? Ajattelin tilata tuon partcon sarjan. Zetecin vauhtipyörässä ilmeisesti on nuo sytkälovet vai?
Jäsen #1112

hihnala
Ylläpitäjä

k-jet / ms

Viesti Kirjoittaja hihnala » To Elokuu 25. 18:49:58 2005

Aattelin laittaa turbon k-jettiin, ja mielessä kävi että miten jos megasquirtilla ohjais sitä yhtä lisäsuutinta, mikä on siinä painekotelossa.
Eikö sen pitäis onnistua? Sillä vois varmastaa ettei käy liian laihalla, ja samalla vois pistää edis4:sen. Kuulostaako ihan mahdolliselta vai pitääkö unohtaa koko idea?

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » To Elokuu 25. 21:44:22 2005

ohjais sitä yhtä lisäsuutinta, mikä on siinä painekotelossa.
Kylmäkäyntisuutin siis? Tietämättä yhtään minkälainen tuo suutin on ominaisuuksiltaan väitän silti että se ei oo hyvä tuohon hommaan.
Lisäksi sen paikka on huono, ruiskuttaa 2 ja 3 sylinterit kyllä muttei 1 ja 4, tämä tieto löytyy jostain vanhemmasta keskustelusta.

Paras paikka olisi varmaan yksi oikea bensasuutin siihen ahtoputkeen ennen kaasuläppää.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 26. 8:51:59 2005

Muuten kyllä mielestäni varsin hyvä idea. Eli korvata vaikka pelkkä sytytyspuoli. Näin ei ikinä tule mitään lastunhankkimisia eteen, nakutukset on helppo välttää, lisätehoa saa varmasti sytytyskarttaa roplaamalla ja datalogistakin on varmaan paljon apua, vaikka ihan KE-jetinkin säätämisessä.
Mitä siihen lisäsuuttimeen tulee, niin unohda se kylmärikastin. Ahtoputkeen yksi iso suutin, niin homma toimii.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Elokuu 27. 0:34:30 2005

Kuulostaa vaan aika hankalalta tuon systeemin toimintaan saattaminen, tuommosta sarjaa jos lähtee tilaamaan niin siellä toisessa päässä kysellään varmaan jotain elektroniikan syvimpään olemukseen liittyvää, ja jokaiseen kysymykseen kun vastaan ööö niin saan varmaan jonku kaappikellon tee-se-itse sarjan?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Elokuu 27. 7:14:46 2005

Jos ei erota vastusta transistorista tai englannin kieli tökkii, niin kannattanee ostaa MS valmiina, antaa kaverin hoitaa homma kaljapalkalla tai unohtaa koko juttu. Hinnat valmiille ecu:ille on siellä 200e nurkilla. Partcolla täydellinen kasaamaton sarja ~140e.
http://www.partco.fi/msqrtv22.html
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » La Elokuu 27. 12:32:53 2005

ite en ole vielä tähän megaruiskuun tutustunut :? , mutta voisiko se olla vaihtoehtona muille säädettäville ruiskuttajille efi v6tt koneeseen?, vai haudataanko ajatus samointein?
sierra xr4x4
escort mk1

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Su Elokuu 28. 19:26:30 2005

Sierraxr4x4 kirjoitti:ite en ole vielä tähän megaruiskuun tutustunut :? , mutta voisiko se olla vaihtoehtona muille säädettäville ruiskuttajille efi v6tt koneeseen?, vai haudataanko ajatus samointein?
Nyt on vaikea keksiä vaihtoehtoa Megasquirtille :D 2,9tt on ollu ajossa muutaman viikon Squirtin kanssa ja pelaa hienosti. Squirtti ohjaa myös kutosen TFI sytkää ja tyhjäkäyntisäädintä. Rakensin piirilevyn EEC4 boksin sisään niin voin vaihtaa orkkisboksin vaikka kesken matkan jos tulee ongelmia eikä tarvinnut tehdä uutta johdotusta autoon.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Su Elokuu 28. 20:16:02 2005

tumi kirjoitti:
Sierraxr4x4 kirjoitti:ite en ole vielä tähän megaruiskuun tutustunut :? , mutta voisiko se olla vaihtoehtona muille säädettäville ruiskuttajille efi v6tt koneeseen?, vai haudataanko ajatus samointein?
Nyt on vaikea keksiä vaihtoehtoa Megasquirtille :D 2,9tt on ollu ajossa muutaman viikon Squirtin kanssa ja pelaa hienosti. Squirtti ohjaa myös kutosen TFI sytkää ja tyhjäkäyntisäädintä. Rakensin piirilevyn EEC4 boksin sisään niin voin vaihtaa orkkisboksin vaikka kesken matkan jos tulee ongelmia eikä tarvinnut tehdä uutta johdotusta autoon.
No nyt alkoi kiinnostamaan... :D
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Elokuu 28. 20:38:06 2005

Jouni käynnistyi :)
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Su Elokuu 28. 20:45:29 2005

Vähän myöhään, mutta kuitenkin :D

Omaan projektiin uponnut rahaa jo ihan tarpeeksi, niin olisihan se mukava edes joltain osin päästä vähän edullisemmin. Noh, talvi olisi aikaa perehtyä MS:iin...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Elokuu 29. 11:21:26 2005

Pari päivää sitten tuli tilattua jenkeistä tuollaisesta firmasta MS2 uusimmalla piirilevy (V3) mallilla. Ensi talvena olisi tarkoitus tuohon cossun koneeseen tuo rinnastaa. Tuolla olisi muuten laajakaista lambdojakin myynnissä...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ma Elokuu 29. 21:43:37 2005

Pitää tilata itsekkin tuo Squirtti.. Palkkaan enää pari päivää :D Heti kun saan tuon mopon myytyä, niin pääsee sitten sijoittamaan autoon.. Hieman heikolta tosin näyttää..

Ja tuolla partcon sivuilla oli kokoamismanuaalikin aloittelijoille, jotka ei ymmärrä englantia.. :roll:

Vastaa Viestiin