Capreista turinaa.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Capreista turinaa.
Moro vaan kaikille.Olen jo tod. pitkään mietiskellyt turbo escortin rakentelua (mk1 tai mk2) mutta vanhanajan turbo paperit saati korit alkaa oleen kiven alla varsinkin 2 litrasen ahdetun luvilla jollaiset haluaisin, niin rupesin pyöritteleen päässä ajatusta ahdetusta caprista joka on huomattavasti helpompi leimata kunnon turbokoneella johtuen siitä että mallisarjaan kuuluu tehokkaampia pelejä kuin escorttiin joten ajattelin kysyä että mitkä mallit on tehokkaimpia capri mk1/mk2/mk3 malleissa ja paljonko kussakin mallissa on tehoa?Nuo tiedot auttaa eteenpäin suunnittelussa.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Joo eli tuossa turbo Caprissa on sitten tuo 188hv? Minulla on sellainen visio että cossun konetta caprin pellin alle jonka teho on 204hv niin tuohon turbomalliin verrattuna se onnistuisi laillisesti minkäslaiset jarrut tuossa turbomallissa on vakiona?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Tietääkseni Turbossa samat jarrut kuin 2.8i:ssä. Eli jäähdytetyt levyt edessä ja leveät 9-tuumaset rummut takana. Viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä
Mutta eikös noi ole kolmoskoppasia?

Aivan. Mistäköhän mä ton RS:n tonne nappasinJallu kirjoitti:Mallihan on tietysti Ford Capri 2 2.8 Turbo. Ei siis RS Turbo tms.

Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mk-II ja III Caprit rinnastetaan keskenään leimalla samaksi hökötykseksi, eli sen puoleen ei ole väliä. Ainut hyväksyttävä turbo-malli on tosiaan RS Turbo, jossa 2.8 kaasutin-kone Mayn turbo-sarjalla. Tässä tosiaan mainitut 188hp ja alusta&jarrut samat kuin 2.8i:ssä. Harva konttori hyväksyy ilman lisäselvitystä, mutta itse kuitenkin onnistuin vakuuttamaan paikallisen konttorin leimatessani aikoinaan omaa Capriani. Asia joka vakuutti leimalla oli, että "RS Turboa on saanut halutessaan Ford-jälleenmyyjältä" vaikka siis olikin tavallaan viripajan tuote. Muunmuassa painekotelossa on "RS Turbo" teksti Fordin omalla fontilla. Kyse ei ole siis Turbo-Technicsin 205hp 2.8i turbo-koneesta.
Aai..?
Aai..?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Hyödytöntä detaljitietoa: Capri 2,8 turbo alkupään autoissa oli Garretin ahdin , myöh. KKK, ja jäähdyttämättömät levyt; samat kuin 3,0:ssa.
Capri 2,8 turbo ei ole virallisesti "viripajan tuote", vaan valmistajan "valmistama" tuotantomalli.
Capri 2,8 turbo ei ole virallisesti "viripajan tuote", vaan valmistajan "valmistama" tuotantomalli.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Mistähän päin suomea voisi fordilta kysellä jotain mustaa valkoisella tuosta mallista?Tässä raahessa on kyllä fordin merkkihuolto ja osamyynti muttei autojen jälleenmyyntiä.Tietääkö joku sellaista ford liikettä josta on "helposti" saanut erimalleista lappuja ja todistuksia?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001
Soitin joku vuosi sitten samasta asiasta Saksan Fordille Kölniin ja kun lopulta sain oikean henkilön puhelimen päähän, selvisi ettei heilläkään ollut antaa dokumenttia 2.8 turbo caprin teknisistä tiedoista. Kyseinen heppu kehoitti ottamaan yhteyttä oman maan (Suomen) Fordin kilpailuosastoon joten se siitä. Suomen Fordilla ei tietoja ollut, sen olin jo varmistanut aikaisemmin.
Jäsen #72
Keep the Legend Alive
Keep the Legend Alive
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Eli ei muuta kuin Capri Essential kirja avuksi...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
no voihan perkele pitänee käydä konttorilla kyseleen että mikä niille kelpaa todistukseksi.Torstaina käyn oulun fordilla kokeileen onneani.Minulle saa kaupata capreja jotka on jo valmiiksi katsastettu isoille jarruille yms. mielellään prosentiton.Joko ihan ajossa oleva tai tekniikaton ei mitään kauheita projekti koreja kaikki osat tulisi olla paikallaan tai mukaan.Vahdossa ehkä irtoaa tuo 2.0 välikoppa jos oikeen hyvä capri löytyy.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
hiukkasen ehkä myöhäinen vastaus (1,5v), mutta mulla olis tällainen Fordin vihkonen, jossa näkyy 138kW(188PS) teholukemat.
Jos tästä jollekin apua on
Jos tästä jollekin apua on

-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Vois kiinnostaakkin ihan varmuuden vuoksi, jos vielä teen toisen kopion nykyisestäni.Brenda kirjoitti:hiukkasen ehkä myöhäinen vastaus (1,5v), mutta mulla olis tällainen Fordin vihkonen, jossa näkyy 138kW(188PS) teholukemat.
Jos tästä jollekin apua on
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Linkki ei näytä enää toimivan. Brenda, viititkö laittaa uudelleen, vois olla tarvetta.Brenda kirjoitti:hiukkasen ehkä myöhäinen vastaus (1,5v), mutta mulla olis tällainen Fordin vihkonen, jossa näkyy 138kW(188PS) teholukemat.
Jos tästä jollekin apua on
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
linkissä oli vain kansikuva Turbo Caprin korjaamokäsikirjasta.jouni kirjoitti:Linkki ei näytä enää toimivan. Brenda, viititkö laittaa uudelleen, vois olla tarvetta.Brenda kirjoitti:hiukkasen ehkä myöhäinen vastaus (1,5v), mutta mulla olis tällainen Fordin vihkonen, jossa näkyy 138kW(188PS) teholukemat.
Jos tästä jollekin apua on
Olen myynyt kirjan caprifoorumilla "esa" nimellä kirjoittavalle
konetta siinä ei käsitelty sen kummemmin, oli vain mainittu tehot ja ahdin yms. teknistä tietoutta....
enimmäkseen käsiteltiin jarru (jäähdytetyt), alusta ja levikepuolta.
harmittaa kun en jaksanut skannata, ennen vihkosen myyntiä

ajatusmaailma kun sillä hetkellä oli :vitut mä koskaan mitään capreja keräile
ja muutamia viikkoja myöhemmin ostin mokoman

-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma Toukokuu 17. 8:01:04 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Tickford turbo
Kaikkein tehokkain virallisesti Fordin kautta myyty Capri oli Tickford turbo, jota valmisti Aston Martin Tickford. Autoja tehtiin tosin vain n. 100 kpl ja niitä myytiin vain Englannissa, mutta kyseessä oli "virallinen" Fordin tuote. Paukkuja koneesta oli otettu n. 205hv. Alusta oli muuten sama kuin 2.8i:ssa, mutta takana oli levyjarrut, vetopyörästön koppa oli alumiinia ja jäähdytysrivoilla varustettu, ja akseli oli A -frame -viistotuettu( eli akseliputkista tangot 45`kulmassa eteenpäin lehtijouseen kiinni)
Tommi
Tommi
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
tilasin eilen englannista Ford Cars March/April-84 myyntiesitteen, missä on mukana Tickford Capri teknisine tietoineen, ja otsikkomaininta "The Exhilarating Turbo Capri by Tickford - Now available through the Ford dealer network".
Mailasin myös Tickfordille kysyen olisko saatavilla Type-Approval sertifikaattia...saa nähdä vastaavatko ikinä.
Täytyy kattoo jos rustais taas rakenteeliset erot lappuja, kuten aikanaan mk1&2 escortit päivitin RS1600/RS1800 malleilla....nyt kun tuo caprikin on lähellä sydäntä
Mailasin myös Tickfordille kysyen olisko saatavilla Type-Approval sertifikaattia...saa nähdä vastaavatko ikinä.
Täytyy kattoo jos rustais taas rakenteeliset erot lappuja, kuten aikanaan mk1&2 escortit päivitin RS1600/RS1800 malleilla....nyt kun tuo caprikin on lähellä sydäntä

-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Tickford on Fordin kautta myyty malli, mutta ei virallinen sarjatuotantomalli, kuten 2.8 turbo. Viimeisin mielenkiintoinen kommentti Suomen Fordilta pyytäessäni heiltä todistusta, että Capri 2.8 turbo on Fordin sarjatuotantomalli (laitoin liitteeksi kymmenkunta linkkiä 2.8 turboista) oli "2.8 turbo ei ole katuliikenteeseen tarkoitettu ajoneuvo, vaan ralli- ja ratakäyttöön"
No huh huh...
Tässä keräillään sitten täyslaidallista tietoa vastinetta varten. Eli jos jollain on jotain kirjallista tietoa Capri 2.8 turbosta (188hv 2.8 V6 kaasarilla) ja niissä jollain tavalla mainittu, että se on sarjatuotantomalli tai josta voi tehdä ko. johtopäätöksen (varaosaluetteloita, korjaamokirjoja tjms.) niin olisin kiitollinen, jos pystytte toimittamaan minulle esim. kopion tai skannattuna emailiin.

Tässä keräillään sitten täyslaidallista tietoa vastinetta varten. Eli jos jollain on jotain kirjallista tietoa Capri 2.8 turbosta (188hv 2.8 V6 kaasarilla) ja niissä jollain tavalla mainittu, että se on sarjatuotantomalli tai josta voi tehdä ko. johtopäätöksen (varaosaluetteloita, korjaamokirjoja tjms.) niin olisin kiitollinen, jos pystytte toimittamaan minulle esim. kopion tai skannattuna emailiin.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
toisaalta, missä sanotaan että pitää olla "sarjatuotantomalli"?
ei saksan turbo caprikaan käsittääkseni ole liukuhihna tuotos
jos Englannin Ford on jälleenmyyjiensä kautta myynyt Tickford Capria, ja se löytyy myyntiesitteestä muiden perusvessojen seasta. ja auto on yleiseen tieliikennekäyttöön tarkoitettu, tyyppihyväksytty ja kolaritestattu.
niin silloin se mielestäni sopii allamainittuun.
"Vertailumoottoreina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien tehdasvakiomoottoreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa. Muiden kuin Suomeen tyyppikatsastettujen mallien osalta tulee tarvittaessa esittää valmistajan tai valmistajan edustajan lausunto siitä, että ko. malli on tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen."
ei saksan turbo caprikaan käsittääkseni ole liukuhihna tuotos
jos Englannin Ford on jälleenmyyjiensä kautta myynyt Tickford Capria, ja se löytyy myyntiesitteestä muiden perusvessojen seasta. ja auto on yleiseen tieliikennekäyttöön tarkoitettu, tyyppihyväksytty ja kolaritestattu.
niin silloin se mielestäni sopii allamainittuun.
"Vertailumoottoreina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien tehdasvakiomoottoreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa. Muiden kuin Suomeen tyyppikatsastettujen mallien osalta tulee tarvittaessa esittää valmistajan tai valmistajan edustajan lausunto siitä, että ko. malli on tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen."
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Kyllä vaan 188hv 2.8 turbo on liukuhihnamalli. Kumotkaa toki tämä väitteeni, jos esim. noiden aikanaan skannaamieni artikkeleiden perusteella olette eri mieltä:
http://www.suomencaprit.com/Kuvia/Artikkelit/Turbo4/
Mielestäni esim. Tickfordin osalta homma kaatuu juuri tuohon sanaan "tehdasvakiomoottori". Eikös se silloin tarkoita juuri sarjatuotantomallia...?
Ei sillä, etteikö olisi hyvä homma, jos Tickford kelpaisi tehokkaimpana mallina. Mutta toisaalta, olisihan se kiva samalla tavalla saada ihan uudet teho- ja iskutilavuusrajat TUV-hyväksytyllä mkII/III Mako Caprilla: 5.0l + 25% ja 250hv + 20% ...
http://www.suomencaprit.com/Kuvia/Artikkelit/Turbo4/
Mielestäni esim. Tickfordin osalta homma kaatuu juuri tuohon sanaan "tehdasvakiomoottori". Eikös se silloin tarkoita juuri sarjatuotantomallia...?
Ei sillä, etteikö olisi hyvä homma, jos Tickford kelpaisi tehokkaimpana mallina. Mutta toisaalta, olisihan se kiva samalla tavalla saada ihan uudet teho- ja iskutilavuusrajat TUV-hyväksytyllä mkII/III Mako Caprilla: 5.0l + 25% ja 250hv + 20% ...

/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
en ala inttämään kun en pysty mitään faktoja tarjoamaan.
mutta liukihnasta sen verran, eikös Capri Turbot kasattu käsityönä Kölnin Motorsport osastolla.
tai siis raaka aihio oli 2.8i koppa perusauto, josta leikeltiin peltiä ja kitattiin lasikuitupullistukset ja pukattiin pellin alle joku Zakspeedin suunnittelema granadan kaasari mylly turbo virityksellä. 200kpl piti valmistaa luokituksia varten.
sama homma tickfordissa, 2.8inj aihioista muokkasivat käsitöinä. 100kpl
en perusta kummankaan edellämainitun "liukuhihnatuotannoista"
kumpaakin on myyty yleiseen tieliikennekäyttöön Fordin kautta.
Tickford löytyy Ford Cars myyntiesitteestä ja saksan Turbostakin löytyy ainakin yksittäinen painettu A4 esite.
löytyykö muuten kumpaankaan härveliin osia mistään virallisista Caprin varaosakirjoista/mikrofilmeistä ? Epäilen.
Saksan turboon on motorsport divisioona painattanut ainakin nämä pari vihkoa
kuva
varaosakirja
mutta liukihnasta sen verran, eikös Capri Turbot kasattu käsityönä Kölnin Motorsport osastolla.
tai siis raaka aihio oli 2.8i koppa perusauto, josta leikeltiin peltiä ja kitattiin lasikuitupullistukset ja pukattiin pellin alle joku Zakspeedin suunnittelema granadan kaasari mylly turbo virityksellä. 200kpl piti valmistaa luokituksia varten.
sama homma tickfordissa, 2.8inj aihioista muokkasivat käsitöinä. 100kpl
en perusta kummankaan edellämainitun "liukuhihnatuotannoista"
kumpaakin on myyty yleiseen tieliikennekäyttöön Fordin kautta.
Tickford löytyy Ford Cars myyntiesitteestä ja saksan Turbostakin löytyy ainakin yksittäinen painettu A4 esite.
löytyykö muuten kumpaankaan härveliin osia mistään virallisista Caprin varaosakirjoista/mikrofilmeistä ? Epäilen.
Saksan turboon on motorsport divisioona painattanut ainakin nämä pari vihkoa
kuva
varaosakirja
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Itseasiassa joissain lähteissä on mainittu, että perustui 3.0S malliin, johon olis lisätty X-sarjan palikkaa (jarrut, vakaaja, anti-dive kit yms.). Autot on käyneet ensin Zakspeedin pajalla, jossa on asennettu korisarja, sitten tuotu takaisin Cologneen, jossa asennettiin moottori.
Auton siis valmisti Fordin RS Operations (voiko tuo sulkea pois auton sarjatuotantoisuuden tai/ja jopa sen, ettei olisi virallisesti Fordin valmistama?) ja myytiin RS dealereiden kautta. Tickford oli sitten mielestäni puhtaammin Aston Martinin oma projekti, vaikkakin sai Fordilta hyväksynnän.
Esim. tuossa on mainittu "This was the 2.8 Turbo, ultimate road-going production line Capri": (sivu 49 vas. alareuna)
http://www.suomencaprit.com/Kuvia/Artik ... bo4/1b.jpg
Minä kun muistelen, että joku olisi nähnyt jossain varaosaluettelossa maininnan 2.8 Turbosta. tai öljypurkin kyljessä tai jossain.
Ei tässä inttämään ruveta, hyvä vaan jos tämänki asian tiimoilta saataisiin jotain faktaa viimein käsiin. Kaikki vähänkin virallisemmat dokumentit tuntuu olevan kiven alla. Joku kun viitsisi penkoa ne Caprien mikrofilmit, josko niistä kuitenkin löytyisi joku maininta. Minä luulen, että voisi löytyäkin.
Eiköhän Brendan aiempien näyttöjen perusteella Escortien parissa saada myös tähän Capri 2.8 Turbo-asiaan jonkin ajan päästä vastauksia. Eli Brenda ei paineita, mutta odotukset on kovat
Auton siis valmisti Fordin RS Operations (voiko tuo sulkea pois auton sarjatuotantoisuuden tai/ja jopa sen, ettei olisi virallisesti Fordin valmistama?) ja myytiin RS dealereiden kautta. Tickford oli sitten mielestäni puhtaammin Aston Martinin oma projekti, vaikkakin sai Fordilta hyväksynnän.
Esim. tuossa on mainittu "This was the 2.8 Turbo, ultimate road-going production line Capri": (sivu 49 vas. alareuna)
http://www.suomencaprit.com/Kuvia/Artik ... bo4/1b.jpg
Minä kun muistelen, että joku olisi nähnyt jossain varaosaluettelossa maininnan 2.8 Turbosta. tai öljypurkin kyljessä tai jossain.
Ei tässä inttämään ruveta, hyvä vaan jos tämänki asian tiimoilta saataisiin jotain faktaa viimein käsiin. Kaikki vähänkin virallisemmat dokumentit tuntuu olevan kiven alla. Joku kun viitsisi penkoa ne Caprien mikrofilmit, josko niistä kuitenkin löytyisi joku maininta. Minä luulen, että voisi löytyäkin.
Eiköhän Brendan aiempien näyttöjen perusteella Escortien parissa saada myös tähän Capri 2.8 Turbo-asiaan jonkin ajan päästä vastauksia. Eli Brenda ei paineita, mutta odotukset on kovat

/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///