kossun kannesta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

lars
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:50:51 2004
Paikkakunta: turku

kossun kannesta

Viesti Kirjoittaja lars » Ma Heinäkuu 18. 20:00:38 2005

olisi tarkoitus viedä kossun kansi koneistamoon: plaanata, hiota venat, ja vähän avartaa.Mietiskelin vaan että onko joku tehnyt kyseistä rojektia?sen hinnan takia lähinnä :roll:

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ma Heinäkuu 18. 21:03:02 2005

Täällä on niin paljon juttua kyseisestä asiasta että löydät varmaan itsekkin tietoa. Mutta siihen kanteen saa helposti uppoomaan 2000 euroa kun hyvin tekee 8)

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ma Heinäkuu 18. 21:23:23 2005

500 euroa maksoin omastani. Kansi virtaa nyt vakionostolla 212 hp. Samalla ohjurit vaihdettiin toisesta kannesta omaani, kansi plaanattiin ja venttiilit hiottiin.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Heinäkuu 18. 21:46:11 2005

Kun nyt tämä aihe on esillä, niin missä paikassa kannattaa Cossun kansi työstää akselilla Lohja-Helsinki lähistö.. Olen kuullut että yksi paikka on Lohjalla pilannut kansia.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

vetoketju
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vetoketju » Ma Heinäkuu 18. 21:54:07 2005

kannen oikasu, pesu, venttiilien hionta/vaihto, venttiiliohjareiden vaihto, nostajien vaihto 280€. siihen jos laskee osien ovh hintoja päälle niin tulee paljon juuroja

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Heinäkuu 18. 22:14:19 2005

Kansiset, niin tulee hyvä. Jami osaa takuulla.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Ma Heinäkuu 18. 23:04:29 2005

kansisissa on minunkin kansien venttiini yms. työt tehty, ei ole kuin hyvää sanottavaa. :D osaa varmasti hommansa.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ma Heinäkuu 18. 23:05:13 2005

Mankka kirjoitti:500 euroa maksoin omastani. Kansi virtaa nyt vakionostolla 212 hp. Samalla ohjurit vaihdettiin toisesta kannesta omaani, kansi plaanattiin ja venttiilit hiottiin.
Mitä se virtas ennen? Siis vakiona.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Heinäkuu 18. 23:29:41 2005

M.Pohto motorsport niin tulee VARMASTI hyvä.tämän hetkisiä hintoja ei ole tiedossa.Ja raahessa sijaitsee.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Heinäkuu 18. 23:34:53 2005

Jari S kirjoitti:Mitä se virtas ennen? Siis vakiona.
Muistaakseni vakiona taitaa virrata jotain 180hv luokkaa.. Kunnolla portattu cossun kansi virtaa vakionostolla noin 240hv..
Toyota Supra TT

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ma Heinäkuu 18. 23:56:02 2005

Vakionostolla ei kyllä virtaa 240hv.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Heinäkuu 18. 23:58:22 2005

just kaveri virtautti kantta niin tais imu olla n.240 ja pako 200hv nostoa oli 10mm

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Heinäkuu 19. 0:11:31 2005

joo kympin nostolla virtaa tuota 240hv:n luokkaa imupuolelta
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Heinäkuu 19. 0:39:16 2005

http://www.pohtomotorsport.com/

siinä ois pohton sivut, jos joku ei niitä itse löydä :wink:

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Heinäkuu 19. 2:17:43 2005

Ja riippuu missä mitataan, oma kansi 239 ja toisessa penkissä 224 ota siitä sitten selvää :shock:

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Heinäkuu 19. 2:36:30 2005

Sanotaanko näin ihan varmuuden vuoksi, että Jääskeläiselle en veisi...
Tässähän se menee...

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Heinäkuu 19. 8:01:16 2005

Cosesc kirjoitti:Vakionostolla ei kyllä virtaa 240hv.
Meinas kanssa tulla kahvit rinnuksille :) on nää aika vakionostoisia juttuja.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Heinäkuu 19. 8:10:30 2005

Jahman kirjoitti:Sanotaanko näin ihan varmuuden vuoksi, että Jääskeläiselle en veisi...
Se jälki oli kieltämättä todella rajua :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Heinäkuu 19. 8:23:54 2005

Lainataan aihetta..
Caprin kansiin pitäisi vaihtaa seetit/venttiilit/ohjurit+siistiä kanavat, onko isoilla pojilla hyviä vinkkejä tekijäksi turun seudulla? Osat kilahtaa postiluukkuun burtonilta näinä päivinä joten homma on ajankohtainen kutakuinkin heti.

Superkoneistuksessa olen tähän asti käyttänyt, eikä ikinä mitään valittamista ole ollut.

Eikä mitään mutu tietoa kaverin kaverin veljen serkun kannesta josta hiottiin venttiilit ja hyvä tuli ;)
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Ti Heinäkuu 19. 8:25:54 2005

SHR kirjoitti:
Cosesc kirjoitti:Vakionostolla ei kyllä virtaa 240hv.
Meinas kanssa tulla kahvit rinnuksille :) on nää aika vakionostoisia juttuja.
ja kyllä nimittäin virtaa....minulla on kosusen porttaama 4wd kansi ja se virtaa varmasti sen 245 hv vakio nostolla siitä on paperit olemassa.siis imu 245 ja pako on 80% imu puolesta.
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Heinäkuu 19. 10:18:05 2005

razorass kirjoitti:Lainataan aihetta..
Caprin kansiin pitäisi vaihtaa seetit/venttiilit/ohjurit+siistiä kanavat, onko isoilla pojilla hyviä vinkkejä tekijäksi turun seudulla? Osat kilahtaa postiluukkuun burtonilta näinä päivinä joten homma on ajankohtainen kutakuinkin heti.

Superkoneistuksessa olen tähän asti käyttänyt, eikä ikinä mitään valittamista ole ollut.

Eikä mitään mutu tietoa kaverin kaverin veljen serkun kannesta josta hiottiin venttiilit ja hyvä tuli ;)
Kysäise moottorikoneistamo Ojalalta,sijaitsee kaarinassa.On tehnyt monenlaisia kansia.

Ja mutu tietona: Overdrivella joku jannu kehuskeli foortin v6 kansilla,jotka oli ojala kairannut..Tämä siis mutua :wink:
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Heinäkuu 19. 11:52:10 2005

SHR kirjoitti:
Cosesc kirjoitti:Vakionostolla ei kyllä virtaa 240hv.
Meinas kanssa tulla kahvit rinnuksille :) on nää aika vakionostoisia juttuja.
http://www.siipicossu.com/virtausta.jpg

Jos tuota potenttiaali käyrää on uskomista niin kyllä on mahdollista.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ti Heinäkuu 19. 11:53:05 2005

Jari S kirjoitti:
Mankka kirjoitti:500 euroa maksoin omastani. Kansi virtaa nyt vakionostolla 212 hp. Samalla ohjurit vaihdettiin toisesta kannesta omaani, kansi plaanattiin ja venttiilit hiottiin.
Mitä se virtas ennen? Siis vakiona.
Jotain 180 hp.

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ti Heinäkuu 19. 12:57:29 2005

oma kanteni virtaa vakio nostolla 232hv jos virtaus lappuun on luottamista....

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Heinäkuu 19. 16:39:09 2005

Mites Kokkolan moottorihiomolla onnistuu porttaus hommat ?
fordrs2000 varmaan tietää ?
ex Jäsen #10

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ti Heinäkuu 19. 20:05:10 2005

Kun nyt tämä aihe on esillä, niin missä paikassa kannattaa Cossun kansi työstää akselilla Lohja-Helsinki lähistö.. Olen kuullut että yksi paikka on Lohjalla pilannut kansia.
Jos samasta paikasta puhutaan niin tuntuu että ne tiputtelee kansia työkseen lattialle. Mukaan lukien omani :evil:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » Ti Heinäkuu 19. 21:08:28 2005

Itse suosittelen streetturboa kansiin liittyvissä asioissa.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Heinäkuu 19. 21:28:10 2005

KIP kirjoitti:
Kun nyt tämä aihe on esillä, niin missä paikassa kannattaa Cossun kansi työstää akselilla Lohja-Helsinki lähistö.. Olen kuullut että yksi paikka on Lohjalla pilannut kansia.
Jos samasta paikasta puhutaan niin tuntuu että ne tiputtelee kansia työkseen lattialle. Mukaan lukien omani :evil:
Paskaa kuulla. Aina kun olen joltain kysynyt tuosta Lohjalla olevasta, niin aina on joku negatiivinen asia.. Yks kaveri vei sinne vanhan 8-naulasen Nissanin kannen suoristettavaks ja kun laitto kannen paikoilleen ja uuden pahvin ym. Pari kilsaa kerkis ajamaan ja sitten näkyikin valkoista savua. Otti kannen pois ja näytti pahemmalta kuin vietäessä. Varmaan toikin sit tipautettu.

sekin antoi olla asian, kun kyseessä oli itselleen ilmainen auto ja muuten vanha paska..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Ti Heinäkuu 19. 22:12:05 2005

lohkoni porautettiin ja kampura hiottiin lohjan koneistamolla, eli lohjan moottori-murskaamolla, lohkoa myös "dekattiin" siellä. tuosta sanasta jjs tykkää.. :D ihan hyvää jälkeä tuli... oli vissin hyvä tuuri :roll:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Heinäkuu 19. 22:15:33 2005

RS.Kosonen kirjoitti:
SHR kirjoitti:
Cosesc kirjoitti:Vakionostolla ei kyllä virtaa 240hv.
Meinas kanssa tulla kahvit rinnuksille :) on nää aika vakionostoisia juttuja.
ja kyllä nimittäin virtaa....minulla on kosusen porttaama 4wd kansi ja se virtaa varmasti sen 245 hv vakio nostolla siitä on paperit olemassa.siis imu 245 ja pako on 80% imu puolesta.
Kannentekijöitä on näköjään kahta kuppikuntaa, toiset ei koske pakopuoleen kun pikkuisen ja toiset näköjään enemmän, Sarlinille muistaakseni tehtiin kansi missä oli järeemmin otettu pakokanavia niin tippu alavääntö olemattomiin mutta kieku korkeella ja kovaa :) elikkä mielenkiinnosta onko kansi kiinni ja miten toimii? Omassa pako 58% imusta.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Heinäkuu 19. 23:03:09 2005

cossuesco kirjoitti:Kannentekijöitä on näköjään kahta kuppikuntaa, toiset ei koske pakopuoleen kun pikkuisen ja toiset näköjään enemmän, Sarlinille muistaakseni tehtiin kansi missä oli järeemmin otettu pakokanavia niin tippu alavääntö olemattomiin mutta kieku korkeella ja kovaa :) elikkä mielenkiinnosta onko kansi kiinni ja miten toimii? Omassa pako 58% imusta.
Minkälaiset virtaukset sulla sitten on?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ke Heinäkuu 20. 1:04:08 2005

ect kirjoitti:Itse suosittelen streetturboa kansiin liittyvissä asioissa.
Jos luotto on noin kova, niin kaverini varmaan vaihtaa mielellään kantensa ehjään 2wd vakiokanteen. Kansi on täysin ehjä, se vaan on Jääskeläisen pil...köh porttaama :cry:
Tässähän se menee...

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Heinäkuu 20. 1:53:27 2005

siipicossu kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Kannentekijöitä on näköjään kahta kuppikuntaa, toiset ei koske pakopuoleen kun pikkuisen ja toiset näköjään enemmän, Sarlinille muistaakseni tehtiin kansi missä oli järeemmin otettu pakokanavia niin tippu alavääntö olemattomiin mutta kieku korkeella ja kovaa :) elikkä mielenkiinnosta onko kansi kiinni ja miten toimii? Omassa pako 58% imusta.
Minkälaiset virtaukset sulla sitten on?
Mainitsin aiemmin, 239 imu ja toisessa penkissä 224 :D

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Heinäkuu 20. 10:16:36 2005

cossuesco kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Kannentekijöitä on näköjään kahta kuppikuntaa, toiset ei koske pakopuoleen kun pikkuisen ja toiset näköjään enemmän, Sarlinille muistaakseni tehtiin kansi missä oli järeemmin otettu pakokanavia niin tippu alavääntö olemattomiin mutta kieku korkeella ja kovaa :) elikkä mielenkiinnosta onko kansi kiinni ja miten toimii? Omassa pako 58% imusta.
Minkälaiset virtaukset sulla sitten on?
Mainitsin aiemmin, 239 imu ja toisessa penkissä 224 :D
Eikä käsittääkseni vakionostolla eli 8.5mm, jos saa vakiovenoilla virtaamaan 8.5 nostolla 240-250, olisi hauska nähdä portaus. Noh, onhan sekin vaihtoehto että Sakke joutuu opettelee porttaamaan tai sitten viritettävä virtauspenkkiä :) jälkimmäinen todennäköisin vaihtoehto.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Heinäkuu 20. 12:18:17 2005

SHR kirjoitti:Eikä käsittääkseni vakionostolla eli 8.5mm, jos saa vakiovenoilla virtaamaan 8.5 nostolla 240-250, olisi hauska nähdä portaus. Noh, onhan sekin vaihtoehto että Sakke joutuu opettelee porttaamaan tai sitten viritettävä virtauspenkkiä :) jälkimmäinen todennäköisin vaihtoehto.
Taisi olla vakionostolla 221 jos muistan oikein, eikös sinulla ollut lappu tuosta? Elikkä tässä oli ideana se, kun teetin kannen josta sain virtauslapun niin kiikutettiin kansi toiseen paikkaan ja testattiiin samoilla nostoilla virtauksia, ja tulos oli tekijä 239 ja toinen penkki 224 10mm nostolla. Eli virtauspenkeissä on eroa :shock:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Heinäkuu 20. 12:57:35 2005

Mun kantta ei ole vielä edes paljoa viilattu ja n. 210 virtaa vakio nostolla.
Imupuolta on varaa isontaa vielä reilusti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

..

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Heinäkuu 20. 15:03:24 2005

virtaukset ovat hyvin pitkälti penkkikohtaisia asioita mutta kansi on mikä on eikä sieltä ihmeitä saa kukaan aikaiseksi..

mun ex moottorin kansi: nostot koko ajan 8.75mm, vakiona 185hv/135hv, portattuna 208hv/150hv

nykyinen kansi mitä avarrettaessa rikottiin tarkoituksella yksi 2wd kansi, (oli jo valmiiksi korjauskelvoton) mitattiin kanavien seinämät, avarrettiin, avarrettiin puhki, tehtiin pakkelista pyöristyksiä/korjauksia, kokeiltiin eri kokoisilla rei'illä, eri venttiileillä jne.. näillä opeilla/eväillä tehtiin nykyinen kansi:
8.75mm nostolla vakiona 184hv/135hv ja portattuna 231hv/167hv. 11mm nostolla 241hv/171hv.

ihan heti en suurempia lukemia usko, ilman että kanavia aletaan täyttämään ja sitten uudelleen muotoilemaan. mutta pienet porttaajan kädestä johtuvat erot uskon, olisko noin +/- 5hv. niin ja virtauspenkin mukaan cossun kannen potenttiaali on 296hv kun rpm on 9500.

ja vielä yksi asia, pakopuoli virtaa jo 5mm nostolla yli 160hv, siitä eteenpäin noston lisääminen lisää marginaalisesti virtausta, johtunee pienistä ventiileistä...? kannattaisikohan pakovenat suurentaa???

ja vielä kaverin kansi, samat lähtöarvot, portattuna 8.75mm nostolla 228hv/157hv.

että näin.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Heinäkuu 20. 15:49:00 2005

Pistetääs vähän asian vierestä myös cosworth virtauksia eli BDA vertailuarvoja, kansihan on kanavasta hyvin sierra tyyppinen paitsi suoralinjaisempi seetille. Mulla virtasi tässä Saken mallia "tehokas ammattimalli superflow" penkissä 35.5mm imulla 10mm nostolla 240hv ja 12mm nostolla 252hv, seeteihin ei koskettu vaan katsottiin mistä lähdetään, tuskin pikkuhieromisella ainakaan huononee. Tiedän että saisin joissakin penkeissä selvästi "tehokkaammat virtauspaperit". Kanava ei ole mikään sairaan iso vaan varsin nättiä porttausta. Kossun vakioimuhan on luokkaa 35mm joten kohtalainen kanava peetussa on vaikka onkin 70 luvun paska.

ahola
Viestit: 472
Liittynyt: To Huhtikuu 29. 20:58:32 2004
Paikkakunta: mansesteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahola » Ke Heinäkuu 20. 20:50:23 2005

itellä meniossa vieläkin se kossun kone remppa.kone kiinni jo autossa 8)
kansi on rally racessa odottelemasssa venoja .
on se näin kesäaikaan mahdotonta saada nopeesti yhtään mitään,kun luonnollisesti kaikki lomilla.itellä vasta eessä joskus kun kerkiää irtaantuun voorttien parista...
menee kanssa sit virtauspenkkiin kun valmis.
kanteen mulla menee minimi budjetilla n.1000ee,kun uusitaan vaan
ne mitkä tarttee.onnex ees imupuolen venat oli ok.
ne pakovenat olikin viilapenkissä oikastu... 8)
koneeseen meni 2000ee,tiedossa jott turbo laakerivikanen,n.800ee
kun tehään mulkattu verssio.
etuiskarit loppu,leima ummessa,tuulilasi halki 5 kohtaa.hiukan pehmeetä löytyy yms....
Mihinköhän oikein laittais noi lomarahat...............ja mitähän tekis lomalla...... :wink: :twisted:
ajoneuvoverhoilu Stailaaja Ky
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F

Vastaa Viestiin