
kossun kannesta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:50:51 2004
- Paikkakunta: turku
kossun kannesta
olisi tarkoitus viedä kossun kansi koneistamoon: plaanata, hiota venat, ja vähän avartaa.Mietiskelin vaan että onko joku tehnyt kyseistä rojektia?sen hinnan takia lähinnä 

-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Kansiset, niin tulee hyvä. Jami osaa takuulla.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
M.Pohto motorsport niin tulee VARMASTI hyvä.tämän hetkisiä hintoja ei ole tiedossa.Ja raahessa sijaitsee.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
joo kympin nostolla virtaa tuota 240hv:n luokkaa imupuolelta
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Lainataan aihetta..
Caprin kansiin pitäisi vaihtaa seetit/venttiilit/ohjurit+siistiä kanavat, onko isoilla pojilla hyviä vinkkejä tekijäksi turun seudulla? Osat kilahtaa postiluukkuun burtonilta näinä päivinä joten homma on ajankohtainen kutakuinkin heti.
Superkoneistuksessa olen tähän asti käyttänyt, eikä ikinä mitään valittamista ole ollut.
Eikä mitään mutu tietoa kaverin kaverin veljen serkun kannesta josta hiottiin venttiilit ja hyvä tuli
Caprin kansiin pitäisi vaihtaa seetit/venttiilit/ohjurit+siistiä kanavat, onko isoilla pojilla hyviä vinkkejä tekijäksi turun seudulla? Osat kilahtaa postiluukkuun burtonilta näinä päivinä joten homma on ajankohtainen kutakuinkin heti.
Superkoneistuksessa olen tähän asti käyttänyt, eikä ikinä mitään valittamista ole ollut.
Eikä mitään mutu tietoa kaverin kaverin veljen serkun kannesta josta hiottiin venttiilit ja hyvä tuli

Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
ja kyllä nimittäin virtaa....minulla on kosusen porttaama 4wd kansi ja se virtaa varmasti sen 245 hv vakio nostolla siitä on paperit olemassa.siis imu 245 ja pako on 80% imu puolesta.SHR kirjoitti:Meinas kanssa tulla kahvit rinnuksilleCosesc kirjoitti:Vakionostolla ei kyllä virtaa 240hv.on nää aika vakionostoisia juttuja.
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Kysäise moottorikoneistamo Ojalalta,sijaitsee kaarinassa.On tehnyt monenlaisia kansia.razorass kirjoitti:Lainataan aihetta..
Caprin kansiin pitäisi vaihtaa seetit/venttiilit/ohjurit+siistiä kanavat, onko isoilla pojilla hyviä vinkkejä tekijäksi turun seudulla? Osat kilahtaa postiluukkuun burtonilta näinä päivinä joten homma on ajankohtainen kutakuinkin heti.
Superkoneistuksessa olen tähän asti käyttänyt, eikä ikinä mitään valittamista ole ollut.
Eikä mitään mutu tietoa kaverin kaverin veljen serkun kannesta josta hiottiin venttiilit ja hyvä tuli
Ja mutu tietona: Overdrivella joku jannu kehuskeli foortin v6 kansilla,jotka oli ojala kairannut..Tämä siis mutua

Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
http://www.siipicossu.com/virtausta.jpgSHR kirjoitti:Meinas kanssa tulla kahvit rinnuksilleCosesc kirjoitti:Vakionostolla ei kyllä virtaa 240hv.on nää aika vakionostoisia juttuja.
Jos tuota potenttiaali käyrää on uskomista niin kyllä on mahdollista.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Jos samasta paikasta puhutaan niin tuntuu että ne tiputtelee kansia työkseen lattialle. Mukaan lukien omaniKun nyt tämä aihe on esillä, niin missä paikassa kannattaa Cossun kansi työstää akselilla Lohja-Helsinki lähistö.. Olen kuullut että yksi paikka on Lohjalla pilannut kansia.

Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
Paskaa kuulla. Aina kun olen joltain kysynyt tuosta Lohjalla olevasta, niin aina on joku negatiivinen asia.. Yks kaveri vei sinne vanhan 8-naulasen Nissanin kannen suoristettavaks ja kun laitto kannen paikoilleen ja uuden pahvin ym. Pari kilsaa kerkis ajamaan ja sitten näkyikin valkoista savua. Otti kannen pois ja näytti pahemmalta kuin vietäessä. Varmaan toikin sit tipautettu.KIP kirjoitti:Jos samasta paikasta puhutaan niin tuntuu että ne tiputtelee kansia työkseen lattialle. Mukaan lukien omaniKun nyt tämä aihe on esillä, niin missä paikassa kannattaa Cossun kansi työstää akselilla Lohja-Helsinki lähistö.. Olen kuullut että yksi paikka on Lohjalla pilannut kansia.
sekin antoi olla asian, kun kyseessä oli itselleen ilmainen auto ja muuten vanha paska..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Kannentekijöitä on näköjään kahta kuppikuntaa, toiset ei koske pakopuoleen kun pikkuisen ja toiset näköjään enemmän, Sarlinille muistaakseni tehtiin kansi missä oli järeemmin otettu pakokanavia niin tippu alavääntö olemattomiin mutta kieku korkeella ja kovaaRS.Kosonen kirjoitti:ja kyllä nimittäin virtaa....minulla on kosusen porttaama 4wd kansi ja se virtaa varmasti sen 245 hv vakio nostolla siitä on paperit olemassa.siis imu 245 ja pako on 80% imu puolesta.SHR kirjoitti:Meinas kanssa tulla kahvit rinnuksilleCosesc kirjoitti:Vakionostolla ei kyllä virtaa 240hv.on nää aika vakionostoisia juttuja.

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Minkälaiset virtaukset sulla sitten on?cossuesco kirjoitti:Kannentekijöitä on näköjään kahta kuppikuntaa, toiset ei koske pakopuoleen kun pikkuisen ja toiset näköjään enemmän, Sarlinille muistaakseni tehtiin kansi missä oli järeemmin otettu pakokanavia niin tippu alavääntö olemattomiin mutta kieku korkeella ja kovaaelikkä mielenkiinnosta onko kansi kiinni ja miten toimii? Omassa pako 58% imusta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Mainitsin aiemmin, 239 imu ja toisessa penkissä 224siipicossu kirjoitti:Minkälaiset virtaukset sulla sitten on?cossuesco kirjoitti:Kannentekijöitä on näköjään kahta kuppikuntaa, toiset ei koske pakopuoleen kun pikkuisen ja toiset näköjään enemmän, Sarlinille muistaakseni tehtiin kansi missä oli järeemmin otettu pakokanavia niin tippu alavääntö olemattomiin mutta kieku korkeella ja kovaaelikkä mielenkiinnosta onko kansi kiinni ja miten toimii? Omassa pako 58% imusta.

-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Eikä käsittääkseni vakionostolla eli 8.5mm, jos saa vakiovenoilla virtaamaan 8.5 nostolla 240-250, olisi hauska nähdä portaus. Noh, onhan sekin vaihtoehto että Sakke joutuu opettelee porttaamaan tai sitten viritettävä virtauspenkkiäcossuesco kirjoitti:Mainitsin aiemmin, 239 imu ja toisessa penkissä 224siipicossu kirjoitti:Minkälaiset virtaukset sulla sitten on?cossuesco kirjoitti:Kannentekijöitä on näköjään kahta kuppikuntaa, toiset ei koske pakopuoleen kun pikkuisen ja toiset näköjään enemmän, Sarlinille muistaakseni tehtiin kansi missä oli järeemmin otettu pakokanavia niin tippu alavääntö olemattomiin mutta kieku korkeella ja kovaaelikkä mielenkiinnosta onko kansi kiinni ja miten toimii? Omassa pako 58% imusta.

-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Taisi olla vakionostolla 221 jos muistan oikein, eikös sinulla ollut lappu tuosta? Elikkä tässä oli ideana se, kun teetin kannen josta sain virtauslapun niin kiikutettiin kansi toiseen paikkaan ja testattiiin samoilla nostoilla virtauksia, ja tulos oli tekijä 239 ja toinen penkki 224 10mm nostolla. Eli virtauspenkeissä on eroaSHR kirjoitti:Eikä käsittääkseni vakionostolla eli 8.5mm, jos saa vakiovenoilla virtaamaan 8.5 nostolla 240-250, olisi hauska nähdä portaus. Noh, onhan sekin vaihtoehto että Sakke joutuu opettelee porttaamaan tai sitten viritettävä virtauspenkkiäjälkimmäinen todennäköisin vaihtoehto.

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mun kantta ei ole vielä edes paljoa viilattu ja n. 210 virtaa vakio nostolla.
Imupuolta on varaa isontaa vielä reilusti.
Imupuolta on varaa isontaa vielä reilusti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
..
virtaukset ovat hyvin pitkälti penkkikohtaisia asioita mutta kansi on mikä on eikä sieltä ihmeitä saa kukaan aikaiseksi..
mun ex moottorin kansi: nostot koko ajan 8.75mm, vakiona 185hv/135hv, portattuna 208hv/150hv
nykyinen kansi mitä avarrettaessa rikottiin tarkoituksella yksi 2wd kansi, (oli jo valmiiksi korjauskelvoton) mitattiin kanavien seinämät, avarrettiin, avarrettiin puhki, tehtiin pakkelista pyöristyksiä/korjauksia, kokeiltiin eri kokoisilla rei'illä, eri venttiileillä jne.. näillä opeilla/eväillä tehtiin nykyinen kansi:
8.75mm nostolla vakiona 184hv/135hv ja portattuna 231hv/167hv. 11mm nostolla 241hv/171hv.
ihan heti en suurempia lukemia usko, ilman että kanavia aletaan täyttämään ja sitten uudelleen muotoilemaan. mutta pienet porttaajan kädestä johtuvat erot uskon, olisko noin +/- 5hv. niin ja virtauspenkin mukaan cossun kannen potenttiaali on 296hv kun rpm on 9500.
ja vielä yksi asia, pakopuoli virtaa jo 5mm nostolla yli 160hv, siitä eteenpäin noston lisääminen lisää marginaalisesti virtausta, johtunee pienistä ventiileistä...? kannattaisikohan pakovenat suurentaa???
ja vielä kaverin kansi, samat lähtöarvot, portattuna 8.75mm nostolla 228hv/157hv.
että näin.
mun ex moottorin kansi: nostot koko ajan 8.75mm, vakiona 185hv/135hv, portattuna 208hv/150hv
nykyinen kansi mitä avarrettaessa rikottiin tarkoituksella yksi 2wd kansi, (oli jo valmiiksi korjauskelvoton) mitattiin kanavien seinämät, avarrettiin, avarrettiin puhki, tehtiin pakkelista pyöristyksiä/korjauksia, kokeiltiin eri kokoisilla rei'illä, eri venttiileillä jne.. näillä opeilla/eväillä tehtiin nykyinen kansi:
8.75mm nostolla vakiona 184hv/135hv ja portattuna 231hv/167hv. 11mm nostolla 241hv/171hv.
ihan heti en suurempia lukemia usko, ilman että kanavia aletaan täyttämään ja sitten uudelleen muotoilemaan. mutta pienet porttaajan kädestä johtuvat erot uskon, olisko noin +/- 5hv. niin ja virtauspenkin mukaan cossun kannen potenttiaali on 296hv kun rpm on 9500.
ja vielä yksi asia, pakopuoli virtaa jo 5mm nostolla yli 160hv, siitä eteenpäin noston lisääminen lisää marginaalisesti virtausta, johtunee pienistä ventiileistä...? kannattaisikohan pakovenat suurentaa???
ja vielä kaverin kansi, samat lähtöarvot, portattuna 8.75mm nostolla 228hv/157hv.
että näin.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Pistetääs vähän asian vierestä myös cosworth virtauksia eli BDA vertailuarvoja, kansihan on kanavasta hyvin sierra tyyppinen paitsi suoralinjaisempi seetille. Mulla virtasi tässä Saken mallia "tehokas ammattimalli superflow" penkissä 35.5mm imulla 10mm nostolla 240hv ja 12mm nostolla 252hv, seeteihin ei koskettu vaan katsottiin mistä lähdetään, tuskin pikkuhieromisella ainakaan huononee. Tiedän että saisin joissakin penkeissä selvästi "tehokkaammat virtauspaperit". Kanava ei ole mikään sairaan iso vaan varsin nättiä porttausta. Kossun vakioimuhan on luokkaa 35mm joten kohtalainen kanava peetussa on vaikka onkin 70 luvun paska.
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: To Huhtikuu 29. 20:58:32 2004
- Paikkakunta: mansesteri
- Viesti:
itellä meniossa vieläkin se kossun kone remppa.kone kiinni jo autossa
kansi on rally racessa odottelemasssa venoja .
on se näin kesäaikaan mahdotonta saada nopeesti yhtään mitään,kun luonnollisesti kaikki lomilla.itellä vasta eessä joskus kun kerkiää irtaantuun voorttien parista...
menee kanssa sit virtauspenkkiin kun valmis.
kanteen mulla menee minimi budjetilla n.1000ee,kun uusitaan vaan
ne mitkä tarttee.onnex ees imupuolen venat oli ok.
ne pakovenat olikin viilapenkissä oikastu...
koneeseen meni 2000ee,tiedossa jott turbo laakerivikanen,n.800ee
kun tehään mulkattu verssio.
etuiskarit loppu,leima ummessa,tuulilasi halki 5 kohtaa.hiukan pehmeetä löytyy yms....
Mihinköhän oikein laittais noi lomarahat...............ja mitähän tekis lomalla......


kansi on rally racessa odottelemasssa venoja .
on se näin kesäaikaan mahdotonta saada nopeesti yhtään mitään,kun luonnollisesti kaikki lomilla.itellä vasta eessä joskus kun kerkiää irtaantuun voorttien parista...
menee kanssa sit virtauspenkkiin kun valmis.
kanteen mulla menee minimi budjetilla n.1000ee,kun uusitaan vaan
ne mitkä tarttee.onnex ees imupuolen venat oli ok.
ne pakovenat olikin viilapenkissä oikastu...

koneeseen meni 2000ee,tiedossa jott turbo laakerivikanen,n.800ee
kun tehään mulkattu verssio.
etuiskarit loppu,leima ummessa,tuulilasi halki 5 kohtaa.hiukan pehmeetä löytyy yms....
Mihinköhän oikein laittais noi lomarahat...............ja mitähän tekis lomalla......


ajoneuvoverhoilu Stailaaja Ky
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F