RS2000:n käynnistymisongelma..

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Saattaja
Ylläpitäjä

RS2000:n käynnistymisongelma..

Viesti Kirjoittaja Saattaja » To Helmikuu 24. 23:48:05 2005

Silloin tällöin käy niin, ettei kyseinen auto suostu starttaamaan, mistähän vikaa voisi alkaa jäljittämään? Harvakseltaan tätä tekee, joten on vaikea alkaa vikaa paikallistamaan... Seistyään ~puoli tuntia auto taaas lähtee käyntiin.. Mutta jotenki tuntuu, että lämpöiseksi ajettu kone ja käynnistymisongelma liittyvät toisiinsa.. siis silleen pari kilsaa ja sammutus, niin ei enää lähde käyntiin...Tosi ärsyttävä vika :?

Ajoittain varashälytin alkaa huutamaan itsestään, olisiko tällä jotain yhteistä käynnistymisongelmien kanssa?

Auto siis -92 Escort RS2000

Kiitos vastauksista jo etukäteen..

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Pe Helmikuu 25. 8:28:50 2005

Onko sulla ajonesto?

Startti irti ja huoltoon/ puhdista johtojen kosketuspinnat.
Ford Fiesta ST 2013
#727

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Pe Helmikuu 25. 9:49:12 2005

SamiH kirjoitti:Onko sulla ajonesto?

Startti irti ja huoltoon/ puhdista johtojen kosketuspinnat.
jep! starttia veikkaisin myös. Ite tappelin saman ongelman kans, huolellinen puhdistus ja homma toimi! :wink:
#643
RS2

Saattaja
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Saattaja » Pe Helmikuu 25. 12:01:30 2005

SamiH kirjoitti:Onko sulla ajonesto?

Startti irti ja huoltoon/ puhdista johtojen kosketuspinnat.
on ajonesto. voisko olla noin pienestä kiinni? pitääpä koittaa kun aikaa löytyy.. Ja kone pyörittää kyllä..

Raportoin sitten.
Viimeksi muokannut Saattaja, Su Helmikuu 27. 18:26:46 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Helmikuu 25. 12:52:02 2005

Sit jos startti pyörii mut ei kone heräähenkiin ni sit on vaan kyse tulppien kastumisesta. tekee sitäkin sillon tallön.! :!:
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Helmikuu 25. 14:04:58 2005

Starttiongelmia noissa on ollut.
#446

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Pe Helmikuu 25. 15:27:42 2005

Startin putsaus tai vaihto ja sitten kannattaa siitä lähtevät johdot katsoa huolella läpi. Mulla oli joku aivan ylimääränen liitin siinä startissa pystyssä ja virtapiuha otti siihen silloin tällöin kiinni. Ei pyörittänyt, inisi startti vaan. Senku tulppasin ni ei tehny enää tota, tosin ihmettelen mikä sekin turha napa siinä vieressä oli. Vielä ihan pakasta vedetty starttikin. No nykysin on toiminut.


Ja jos tosta hälyttimestä aiheutuu, niin siinä virtalukossa on jokin mekanismi joka estää sen käynnistymisen. Sain oman virtalukon jumiin hetkeksi kun avasin häläristä itsetestaus moodin :oops: Anto kyllä kääntää avainta, mutta ei antanu startata ollenkaan. Ajonestoa ei oo alkup. hälärissä, mutta tollanen hassu virtalukon suoja kun hälytin on laukaistu.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Helmikuu 25. 19:14:29 2005

Tuntuu olevan kaikissa Fordeissa starttimoottori ongelmia :x

Nimim. Monesti irti ja huoltoon .
ex Jäsen #10

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Helmikuu 25. 19:51:51 2005

Jake kirjoitti:Tuntuu olevan kaikissa Fordeissa starttimoottori ongelmia :x

Nimim. Monesti irti ja huoltoon .
Ai jaa. Omasta romusta pitää kanssa irroittaa startti viikonloppuna. Kylmänä pyörittää hienosti, mutta lämpimänä ei.

Saattaja
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Saattaja » Su Helmikuu 27. 18:32:09 2005

Joo, elikkästä olin hieman vielä fysiikan kokeesta pää tyhjänä perjantaina.. :) Kone siis pyörittää ihan hyvin, mutta ei starttaa. Lisää vinkkiä, eipä taida siis startti olla vikana tässä tapauksessa..

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Su Helmikuu 27. 18:37:19 2005

Saattaja kirjoitti:Kone siis pyörittää ihan hyvin, mutta ei starttaa. Lisää vinkkiä, eipä taida siis startti olla vikana tässä tapauksessa..
Siis mitenkä? Startti pyörii oli lämmin tai ei mutta ei starttaa lämpimänä :roll:

Jos noin niin anna tarkempaa infoo.
Ford Fiesta ST 2013
#727

Saattaja
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Saattaja » Su Helmikuu 27. 19:14:48 2005

SamiH kirjoitti:
Saattaja kirjoitti:Kone siis pyörittää ihan hyvin, mutta ei starttaa. Lisää vinkkiä, eipä taida siis startti olla vikana tässä tapauksessa..
Siis mitenkä? Startti pyörii oli lämmin tai ei mutta ei starttaa lämpimänä :roll:

Jos noin niin anna tarkempaa infoo.
No perkele, kone pyörii mut ei käynnisty aina lämpimänä. Ymmärtääkö? :) Eli ajan tästä kaupalle ~2km käyn kaupassa ~15 minuuttia ja tuun takas autolle käännän avaimesta, kone pyörii hyvin, mutta ei käynnisty. Oliko tarpeeksi hyvin artikuloitu? :lol:

Muokataas viel: Odottaa ~tunnin niin sitten luultavasti lähtee..

Kysy lisää, en keksi lisää kerrottavaa..

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Helmikuu 27. 19:21:29 2005

Onkohan noissa RS2000:ssa lämpöaikakytkintä? Oireet kuulostavat samoilta kuin itselläni oli taannoin turbossa (ihan eri moottori tosin).

Kastuuko tulpat, haiseeko bensa? Vaikuttaako kaasun pohjaan painaminen mitenkään? Onko ulkoilman lämpötilalla mitään vaikutusta?

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Su Helmikuu 27. 19:27:49 2005

Juu kun starttaat lämpimänä ja ei ensin lähde tulille niin lähteekö kun painat tallan pohjaan?
Ford Fiesta ST 2013
#727

Saattaja
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Saattaja » Su Helmikuu 27. 19:36:48 2005

Sine kirjoitti:Onkohan noissa RS2000:ssa lämpöaikakytkintä? Oireet kuulostavat samoilta kuin itselläni oli taannoin turbossa (ihan eri moottori tosin).

Kastuuko tulpat, haiseeko bensa? Vaikuttaako kaasun pohjaan painaminen mitenkään? Onko ulkoilman lämpötilalla mitään vaikutusta?
Ei haise bensa, kerran oon kaasun pohjaan painamisella saanut käyntiin. Tapahtunut aina pakkasen puolella 0-25 astetta, mut tosin vika onkin ilmeentynyt vasta talvella. Että ei varsinaisesti tietoo, et lähtiskö paremmin palmun alla.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Helmikuu 27. 19:40:18 2005

Ei taida tulla sitten tarpeeksi bensaa. Kyllä siellä bensa pitäisi ruveta haisemaan, jos starttaa pidempään ja ei lähde käyntiin.

Lämpöaikakytkin turbossa vaikuttaa kylmänä rikastukseen. Mikä sitten lie systeemi RS2000:n ruiskussa.

insane
Viestit: 632
Liittynyt: Pe Kesäkuu 20. 23:24:17 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja insane » Su Helmikuu 27. 22:13:05 2005

Itsellä tehnyt myös pari kertaa tuota samaa. Eli siis ajanut hetken esim. kaupalle. Tullut kaupasta, käynnistänyt, niin startti pyörii, mutta kone ei herää henkiin -> Talla pohjaan ja uudestaan startaten niin on lähtenyt tulille. Ihmetyttää vain tuo että tekee vain hyvin satunnaisesti tuota.
EX-Escort 2.0 '94 ● Satunnainen työsuhde-Ford ● #653 ●

Saattaja
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Saattaja » Ti Maaliskuu 1. 16:26:34 2005

Sine kirjoitti:Ei taida tulla sitten tarpeeksi bensaa. Kyllä siellä bensa pitäisi ruveta haisemaan, jos starttaa pidempään ja ei lähde käyntiin.

Lämpöaikakytkin turbossa vaikuttaa kylmänä rikastukseen. Mikä sitten lie systeemi RS2000:n ruiskussa.
Tietääkö joku tuosta rs2000:sen systeemistä?

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ti Maaliskuu 1. 21:23:00 2005

Saattaja kirjoitti:
Sine kirjoitti:Ei taida tulla sitten tarpeeksi bensaa. Kyllä siellä bensa pitäisi ruveta haisemaan, jos starttaa pidempään ja ei lähde käyntiin.

Lämpöaikakytkin turbossa vaikuttaa kylmänä rikastukseen. Mikä sitten lie systeemi RS2000:n ruiskussa.
Tietääkö joku tuosta rs2000:sen systeemistä?
Ei taida olla lämpöaikakytkintä.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Miqe
Viestit: 73
Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005

Viesti Kirjoittaja Miqe » La Heinäkuu 16. 5:40:49 2005

insane kirjoitti:Itsellä tehnyt myös pari kertaa tuota samaa. Eli siis ajanut hetken esim. kaupalle. Tullut kaupasta, käynnistänyt, niin startti pyörii, mutta kone ei herää henkiin -> Talla pohjaan ja uudestaan startaten niin on lähtenyt tulille. Ihmetyttää vain tuo että tekee vain hyvin satunnaisesti tuota.
Mulla ilmeni RS2000:sessa tänään sama ilmiö. Teki sen ensin kaupan pihassa (seisoi n.20 min). Lähti kuitenkin toisella yrittämällä käyntiin. Kävin toisessa kaupassa (seisoi n. 10 min), siellä lähti ekalla käyntiin. Sen jälkeen se seisoi parkkisella parisen tuntia, ja kun yritin käynnistää, niin startti pyöri mutta ei edes yrittänyt hörähtää käyntiin. Kokeilin useita kertoja tuloksetta käynnistää.
Sen jälkeen painoin hieman kaasua, starttasin, ja saman tien käyntiin.

Kävin kaverilla ja auto seisoi siellä 8 tuntia ja käynnistyi kyllä sen jälkeen ihan moitteitta.
Minkäänlaisia käyntihäiriöitä siinä ei ole ja muutenkin toimii ihan normaalisti, esim. bensapumppu lähtee pyörimään joka kerta startatessa joten olisiko vinkkiä mistä voisi johtua?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » La Heinäkuu 16. 14:28:15 2005

tumi kirjoitti:
Saattaja kirjoitti:
Sine kirjoitti:Ei taida tulla sitten tarpeeksi bensaa. Kyllä siellä bensa pitäisi ruveta haisemaan, jos starttaa pidempään ja ei lähde käyntiin.

Lämpöaikakytkin turbossa vaikuttaa kylmänä rikastukseen. Mikä sitten lie systeemi RS2000:n ruiskussa.
Tietääkö joku tuosta rs2000:sen systeemistä?
Ei taida olla lämpöaikakytkintä.
Ei ole lämpöaikakytkintä, kyseessä on elektroninen ohjaus...

Kannattaa mitata imusarjan lämpöanturi sekä vedenlämpöanturi... Se imusarjan anturi on muistaakseni virtausmittarin yhteydessä, se selviää kun ottaa piuhat irti ja kokeilee...

Jos ei näistä apua, niin seuraavaksi etsisin vikaa polttoainepumpusta, jos ei tuota painetta tai suuttimet vuotaa imusarjaan, jolloin tulpat kastuu...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Kinsky
Viestit: 3618
Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
Paikkakunta: Tampere #376

Viesti Kirjoittaja Kinsky » Ma Heinäkuu 18. 8:37:17 2005

Muijjani RS2000:nessa oli samaista vikaa, eli ei käynnistyny lämpimänä. (ei edes apupiuhoilla) Eka vaihdettiin virtalukonpohja, vika ei ollu siinä, sitten haettiin tehdaskunnostettu startti. Ja ny on toiminu..

Diaknoosi: Startti liian kuiva, eli kun ko. mötikkä lymyää siinä pakosarjan vieressä, jonka ansiosta se kuivattaa ne laakereitten rasvat jne.. jne... Tähän johtopäätökseen olemme tulleet :wink: Suosittelemme asentaa jonkinlaista lämpösuojaa startin ja pakosarjan väliin..

EDIT: Unohtui mainita, että akku vaihdettiin ensinmäisenä, ei auttanu.
Viimeksi muokannut Kinsky, Ma Heinäkuu 18. 10:24:37 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Heinäkuu 18. 10:02:39 2005

itellä samaa teki.. vika löytyi akusta -> vaihtoon ja lisäksi startinliittimet oli hapettunu aika pahasti.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Saattaja
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Saattaja » Ma Heinäkuu 18. 10:43:07 2005

Ite sain toimimaan tulpan vaihdolla..
vaikkakin on tehnyt kerran tuon jälkeenkin.. eikä millään käyntiin, ilmeisesti ei vieläkään täysin kunnossa..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Marraskuu 24. 14:12:21 2005

Eip mitään
Viimeksi muokannut Jake, Ti Tammikuu 23. 19:51:22 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Jäsen #10

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Marraskuu 24. 14:25:09 2005

Jake kirjoitti:Oisko kellään ideaa seuraavaan vikaan : Kylmänä pyörittää todella heikosti vaikka olisi kaapeleissa kiinni . Myös välillä jämähtää kiinni .

Mutta lämpimänä lähtee hienosti . Kyseessä T35 cossu esco
Ota startti irti ja putsaa se.. luulisin johtuvan tuosta.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Marraskuu 24. 20:20:32 2005

Se on vaan kumma kun puolivuotta sitte on avattu ja rempattu :?
ex Jäsen #10

Miqe
Viestit: 73
Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005

Viesti Kirjoittaja Miqe » Ti Joulukuu 20. 2:14:54 2005

Nyt on taas mielenkiintoinen vika RS:ssä. Kun kesällä teki pari kertaa sen että ei lämpöisenä suostunut starttaamaan, niin nyt kun tuli pakkaset (alle -10 astetta) tekee niin että menee n.1-2 s. ennekuin hörähtää käyntiin. Bensapumppu pyörii kyllä. Kun sen ääni sammuu niin kun kääntää avaimesta mitään ei tapahdu, ei edes kuulu naksahdusta startilta. Kun pitää avaimen start asennossa hieman pidempään niin sit lähtee ihan normaalisti käyntiin. Pitänee vissiin tuolla pakkasessa putsailla startin liittimiä, tai laittaa koko startti vaihtoon jos ei auta. Vai voisiko johtua sitten virtalukosta...

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Ti Joulukuu 20. 8:44:35 2005

Käynistätkö ihan "vapaalla"? Käynnistyykö paremmin kaasun kanssa?
Mulla itellä ainaki joutuu laittaa kaasua, liekkö vika vai ominaisuus?
(eikö startissa riitä vonku...?)
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

Miqe
Viestit: 73
Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005

Viesti Kirjoittaja Miqe » Ti Joulukuu 20. 10:18:05 2005

Käynnistän yleensä kytkin pohjassa (opittu tapa kun on ajanut jakeluautoa ym. vehkeitä jotka on muidenkin käytössä, varmuuden vuoksi jos unohtaa tarkastaa onko vaihde pois päältä).

Toi on ny tehny kahtena päivänä ton, ei ole vielä ehtinyt kokeileen eri tapoja käynnistää. Pitää nyt tänään kokeilla kaasun kanssa onko eroa.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Joulukuu 20. 10:26:56 2005

Miqe kirjoitti:Nyt on taas mielenkiintoinen vika RS:ssä. Kun kesällä teki pari kertaa sen että ei lämpöisenä suostunut starttaamaan, niin nyt kun tuli pakkaset (alle -10 astetta) tekee niin että menee n.1-2 s. ennekuin hörähtää käyntiin. Bensapumppu pyörii kyllä. Kun sen ääni sammuu niin kun kääntää avaimesta mitään ei tapahdu, ei edes kuulu naksahdusta startilta. Kun pitää avaimen start asennossa hieman pidempään niin sit lähtee ihan normaalisti käyntiin. Pitänee vissiin tuolla pakkasessa putsailla startin liittimiä, tai laittaa koko startti vaihtoon jos ei auta. Vai voisiko johtua sitten virtalukosta...
Mä melkein vaihtasin sen virtalukonpohjan ekana.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Joulukuu 20. 10:46:00 2005

Yrkesman kirjoitti:
Miqe kirjoitti:Nyt on taas mielenkiintoinen vika RS:ssä. Kun kesällä teki pari kertaa sen että ei lämpöisenä suostunut starttaamaan, niin nyt kun tuli pakkaset (alle -10 astetta) tekee niin että menee n.1-2 s. ennekuin hörähtää käyntiin. Bensapumppu pyörii kyllä. Kun sen ääni sammuu niin kun kääntää avaimesta mitään ei tapahdu, ei edes kuulu naksahdusta startilta. Kun pitää avaimen start asennossa hieman pidempään niin sit lähtee ihan normaalisti käyntiin. Pitänee vissiin tuolla pakkasessa putsailla startin liittimiä, tai laittaa koko startti vaihtoon jos ei auta. Vai voisiko johtua sitten virtalukosta...
Mä melkein vaihtasin sen virtalukonpohjan ekana.
Akussa vettä yli kennojen? ja akun kengät puhtaat? itellä oli vähän vastaavaa ja akusta löyty vika.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Miqe
Viestit: 73
Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005

Viesti Kirjoittaja Miqe » Ti Joulukuu 20. 11:00:23 2005

Vettä on kyllä kennojen yläpuolelle ja navat/kengät on puhtaat. Ominaispainon mittasin siitä about kuukausi sitten ja oli ihan OK.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Joulukuu 20. 12:34:48 2005

Miqe kirjoitti:Vettä on kyllä kennojen yläpuolelle ja navat/kengät on puhtaat. Ominaispainon mittasin siitä about kuukausi sitten ja oli ihan OK.
No sit viel kato se startin johto, saattaa hapettua aika pahasti myös.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

insane
Viestit: 632
Liittynyt: Pe Kesäkuu 20. 23:24:17 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja insane » Ti Joulukuu 20. 19:20:28 2005

Itsellä oli omassa samanlainen vika. Omassani oli startin solenoidi entinen. Nyt on kokonaan uusi startti.

Löytyy yksi ylimääräinen uusi solenoidi, jos on tarvetta :D .
EX-Escort 2.0 '94 ● Satunnainen työsuhde-Ford ● #653 ●

Miqe
Viestit: 73
Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005

Viesti Kirjoittaja Miqe » To Joulukuu 22. 2:06:20 2005

Starttihan se sieltä on menossa. Tänään kuului jo selvästi kun käynnistyi niin jäi vielä hetkesi "pyörimään", ja piti jo melkoista ääntä. Noi piuhatkin on vissiin herkkiä hapettumaan, työkaverilla oli -93:sta RS2000:sta hapettunut koko piuha poikki.

On tässä ny joulun alla rahan menoo, XR:ään tällä viikolla vaihdettu laturi ja startti myöskin. Molemmat lopettivat toiminnan yhtäkkiä, ilman mitään varoitusta muutaman päivän sisällä. :evil:

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Ke Tammikuu 18. 9:08:43 2006

Jatketaampas taas vaihtees tätä RS:n käynnitymis probleemaa...
Semmosta on nyt ruennu ilmeentymään, et kylmänä pitää käynnistää kaasun kans, muuten ei taho lähtee, ku hankaa vaan.
Mut sit taas lämpimänä lähtee ihan nätisti ilman kikkailuja.
Ja eilen ku oli n. -20 astetta ja joutu kylmiltään lähtee 8h:n seisomisen jälkeen ni meinas hankuuttaa ja pumpuuttaa kaasua ihan tosissaan ennen ku lähti, mut sit taas kun kotiin pääsin ja koitin, ni eikö vaan nätisti lähteny.

Onko startti menossa vai mitä laitettas vaihtoon? :?

(muistelisin et välikopassa oli kyllä samanmoista vikaa tossa männä vuosina (kylmänä pumppaamalla käyntiin), se tais korjaantua akun vaihdolla...)
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Tammikuu 18. 9:56:41 2006

Kokeileppas sillain, että pistät virrat päälle ja painat kaasupolkimen pohjaan kolmesti... ja starttaat sen jälkeen (Poljin ylhäällä)!

Noin neuvotaan ohjekirjassakin ja itellä ei jääny RS2K koskaan starttaamatta :P
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Ke Tammikuu 25. 8:45:25 2006

qreippi kirjoitti:Kokeileppas sillain, että pistät virrat päälle ja painat kaasupolkimen pohjaan kolmesti... ja starttaat sen jälkeen (Poljin ylhäällä)!

Noin neuvotaan ohjekirjassakin ja itellä ei jääny RS2K koskaan starttaamatta :P
Oon tässä jonkun kerran tota testaillu, enkä oo huomanna mitään eroo.
Kun painaa 3 kertaa, niin ekas hörähtää ja sit rupee vaan hankaamaan.
Mut sit kun antaa kaasua niin hörähtää käyntiin...

Mistä kiikastaa?

Lämmin(ajettu)kone lähtee käyntiin ihan ilman kaasuakin eli niinkun pitääkin.
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » To Tammikuu 26. 17:19:47 2006

Oisko kellään hyviä ideoita asian suhteen? ^^^
Rupee kohtapuoliin häirihtemään toi vika...
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ma Lokakuu 23. 19:52:54 2006

Tämmöseen törmäsin kun etsiskelin vastausta siihen ongelmaan kun avaimesta kääntämällä startti ei inahdakaan:
"rs2000-16v.co.uk" -sivulta:

I had a problem with my starter motor in that it sounded like the solenoid had stuck and all I got was a 'click click' noise from it. So I brought a new solenoid and all was ok again for a week, then back to the 'click click'. So I brought a new starter motor and once again all was well for a week or two before the dreaded 'click click' returned. Thing was, that first thing in the morning or when the car was cold, it worked fine, was just when the car was hot that it would fail.

Well when I met up with MarkN and spoke about this problem, he immediately advised me to clean up all the battery connections and grease them, plus all the earth straps that I could find on the car as it was corroded connections that where the cause of my woe's. Well this I did and the problem has not re-occurred in 8 months :)


Maita en oo omasta vielä kattellu ku parista kolmesta kohtaa kuntoon, mutta muuten oon samoin toiminu ku yllä. Rupes jatkumaan vaan tuo ongelma että kun avaimesta kääntää, auto pysyy hiljaa vaikka uuden startin laitoin ja piuhan korjasin. Varmuudeksi ostin uuden virtalukon pohjan ja lukkopesän ja teetätin sihen uuden avaimen.

Se, että joskus omassakin räsässä saa pumpata kaasua, että käynnistyy kun rupee vaan sahaamaan ei oo vielä ratkennu. Parempi välillä sekin kun ei startti ees lupaa :roll:

Vastaa Viestiin