
Ajoittain varashälytin alkaa huutamaan itsestään, olisiko tällä jotain yhteistä käynnistymisongelmien kanssa?
Auto siis -92 Escort RS2000
Kiitos vastauksista jo etukäteen..
Valvoja: CRSC Hallitus
on ajonesto. voisko olla noin pienestä kiinni? pitääpä koittaa kun aikaa löytyy.. Ja kone pyörittää kyllä..SamiH kirjoitti:Onko sulla ajonesto?
Startti irti ja huoltoon/ puhdista johtojen kosketuspinnat.
No perkele, kone pyörii mut ei käynnisty aina lämpimänä. Ymmärtääkö?SamiH kirjoitti:Siis mitenkä? Startti pyörii oli lämmin tai ei mutta ei starttaa lämpimänäSaattaja kirjoitti:Kone siis pyörittää ihan hyvin, mutta ei starttaa. Lisää vinkkiä, eipä taida siis startti olla vikana tässä tapauksessa..![]()
Jos noin niin anna tarkempaa infoo.
Ei haise bensa, kerran oon kaasun pohjaan painamisella saanut käyntiin. Tapahtunut aina pakkasen puolella 0-25 astetta, mut tosin vika onkin ilmeentynyt vasta talvella. Että ei varsinaisesti tietoo, et lähtiskö paremmin palmun alla.Sine kirjoitti:Onkohan noissa RS2000:ssa lämpöaikakytkintä? Oireet kuulostavat samoilta kuin itselläni oli taannoin turbossa (ihan eri moottori tosin).
Kastuuko tulpat, haiseeko bensa? Vaikuttaako kaasun pohjaan painaminen mitenkään? Onko ulkoilman lämpötilalla mitään vaikutusta?
Ei taida olla lämpöaikakytkintä.Saattaja kirjoitti:Tietääkö joku tuosta rs2000:sen systeemistä?Sine kirjoitti:Ei taida tulla sitten tarpeeksi bensaa. Kyllä siellä bensa pitäisi ruveta haisemaan, jos starttaa pidempään ja ei lähde käyntiin.
Lämpöaikakytkin turbossa vaikuttaa kylmänä rikastukseen. Mikä sitten lie systeemi RS2000:n ruiskussa.
Mulla ilmeni RS2000:sessa tänään sama ilmiö. Teki sen ensin kaupan pihassa (seisoi n.20 min). Lähti kuitenkin toisella yrittämällä käyntiin. Kävin toisessa kaupassa (seisoi n. 10 min), siellä lähti ekalla käyntiin. Sen jälkeen se seisoi parkkisella parisen tuntia, ja kun yritin käynnistää, niin startti pyöri mutta ei edes yrittänyt hörähtää käyntiin. Kokeilin useita kertoja tuloksetta käynnistää.insane kirjoitti:Itsellä tehnyt myös pari kertaa tuota samaa. Eli siis ajanut hetken esim. kaupalle. Tullut kaupasta, käynnistänyt, niin startti pyörii, mutta kone ei herää henkiin -> Talla pohjaan ja uudestaan startaten niin on lähtenyt tulille. Ihmetyttää vain tuo että tekee vain hyvin satunnaisesti tuota.
Ei ole lämpöaikakytkintä, kyseessä on elektroninen ohjaus...tumi kirjoitti:Ei taida olla lämpöaikakytkintä.Saattaja kirjoitti:Tietääkö joku tuosta rs2000:sen systeemistä?Sine kirjoitti:Ei taida tulla sitten tarpeeksi bensaa. Kyllä siellä bensa pitäisi ruveta haisemaan, jos starttaa pidempään ja ei lähde käyntiin.
Lämpöaikakytkin turbossa vaikuttaa kylmänä rikastukseen. Mikä sitten lie systeemi RS2000:n ruiskussa.
Ota startti irti ja putsaa se.. luulisin johtuvan tuosta.Jake kirjoitti:Oisko kellään ideaa seuraavaan vikaan : Kylmänä pyörittää todella heikosti vaikka olisi kaapeleissa kiinni . Myös välillä jämähtää kiinni .
Mutta lämpimänä lähtee hienosti . Kyseessä T35 cossu esco
Mä melkein vaihtasin sen virtalukonpohjan ekana.Miqe kirjoitti:Nyt on taas mielenkiintoinen vika RS:ssä. Kun kesällä teki pari kertaa sen että ei lämpöisenä suostunut starttaamaan, niin nyt kun tuli pakkaset (alle -10 astetta) tekee niin että menee n.1-2 s. ennekuin hörähtää käyntiin. Bensapumppu pyörii kyllä. Kun sen ääni sammuu niin kun kääntää avaimesta mitään ei tapahdu, ei edes kuulu naksahdusta startilta. Kun pitää avaimen start asennossa hieman pidempään niin sit lähtee ihan normaalisti käyntiin. Pitänee vissiin tuolla pakkasessa putsailla startin liittimiä, tai laittaa koko startti vaihtoon jos ei auta. Vai voisiko johtua sitten virtalukosta...
Akussa vettä yli kennojen? ja akun kengät puhtaat? itellä oli vähän vastaavaa ja akusta löyty vika.Yrkesman kirjoitti:Mä melkein vaihtasin sen virtalukonpohjan ekana.Miqe kirjoitti:Nyt on taas mielenkiintoinen vika RS:ssä. Kun kesällä teki pari kertaa sen että ei lämpöisenä suostunut starttaamaan, niin nyt kun tuli pakkaset (alle -10 astetta) tekee niin että menee n.1-2 s. ennekuin hörähtää käyntiin. Bensapumppu pyörii kyllä. Kun sen ääni sammuu niin kun kääntää avaimesta mitään ei tapahdu, ei edes kuulu naksahdusta startilta. Kun pitää avaimen start asennossa hieman pidempään niin sit lähtee ihan normaalisti käyntiin. Pitänee vissiin tuolla pakkasessa putsailla startin liittimiä, tai laittaa koko startti vaihtoon jos ei auta. Vai voisiko johtua sitten virtalukosta...
Oon tässä jonkun kerran tota testaillu, enkä oo huomanna mitään eroo.qreippi kirjoitti:Kokeileppas sillain, että pistät virrat päälle ja painat kaasupolkimen pohjaan kolmesti... ja starttaat sen jälkeen (Poljin ylhäällä)!
Noin neuvotaan ohjekirjassakin ja itellä ei jääny RS2K koskaan starttaamatta