2wd cossun kampuran pultin irroitus?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tml
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 18:46:51 2003
Paikkakunta: Ylöjärvi

2wd cossun kampuran pultin irroitus?

Viesti Kirjoittaja tml » La Heinäkuu 2. 19:14:38 2005

Kuinka olette aukaisseet kampiakselin siivapyörän pultin? Tilanne on mulla sellanen että kone on autossa paikallaan ja kansi on irti. Pulttipyssyllä tai käsin jatkovarrella ei lähde. Kaveri ehdotti jos pultin lukitsis jatkovarrella ja kokeilis startilla pyöräyttää.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

..

Viesti Kirjoittaja Timo » La Heinäkuu 2. 19:19:16 2005

lyömällä. vaikka vääntää kuinka lujaa tasaista vääntöä niin pienikin isku on sata kertaa tehokkaampi. eli riittävän pitkä jatkovarsi ja löysät pois, sitten terävä isku. varo ettei lipsahda. alakautta riittää lyhyempikin varsi, ja ehdottomasti löysät pois..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tml
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 18:46:51 2003
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja tml » La Heinäkuu 2. 21:07:43 2005

Riittävän pitkä jatkovarsi oli kyllä mutta tuo isku jäi kokeilematta, onko pultin lämmittämisestä esim kuumailmapuhaltimella ennen irrotusta hyötyä.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » La Heinäkuu 2. 21:12:41 2005

Startilla lähtee. Puhaltimella ei saa tarpeeks lämpöä, pilleillä kyllä saa lämmintä, mut startti on helpoin.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Heinäkuu 2. 21:15:07 2005

kokeile lyödä siihen pultin kantaan, kumminki niin ettei se pultin kanta murjoonnu. sitten vain avain paikalleen ja lyödä edellä mainitulla tavalla se irti. kuumailmapuhaltimella et saa riittävästi lämpöä siihen pulttiin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Su Heinäkuu 3. 9:31:48 2005

Lainaat jostain tehtaalta oikean pulttipyssyn. Itsekin taistelin pienen pulttipyssyn ja jatkovarsien kanssa, mutta isolla pyssyllä lähti heti.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Su Heinäkuu 3. 9:37:20 2005

Hectori kirjoitti:kokeile lyödä siihen pultin kantaan, kumminki niin ettei se pultin kanta murjoonnu. sitten vain avain paikalleen ja lyödä edellä mainitulla tavalla se irti. kuumailmapuhaltimella et saa riittävästi lämpöä siihen pulttiin.
ei ehkä kannata lyödä siihen pultin päähän....se pulttihan on kampurassa kiinni :shock: ei saata kampura oikeen tykätä lyömisestä.......
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Su Heinäkuu 3. 9:59:38 2005

sprint kirjoitti:Lainaat jostain tehtaalta oikean pulttipyssyn. Itsekin taistelin pienen pulttipyssyn ja jatkovarsien kanssa, mutta isolla pyssyllä lähti heti.
Pulttipyssy ehdottomasti! Helpoin tapa olla hajottamatta mitään.
#643
RS2

tml
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 18:46:51 2003
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja tml » Su Heinäkuu 3. 10:18:04 2005

Itse asiassa kookeiltiin kahdella eri pyssyllä. Omalla pienellä ja tehtaalta lainattiin isompaa 3/4 tuumasta. 8 bar kompura käytössä, letku kompuralta pyssylle oli aika ohut ja pitkä, että en tiedä kuinka paljon painetta oli pyssyllä asti. Täytyy kokeilla niin että kun auto on montun päällä, menee kaverin kans monttuun, toinen vääntää löysät pois ja toinen napauttaa lekalla terävästi perään

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Heinäkuu 3. 12:34:06 2005

RS.Kosonen kirjoitti:ei ehkä kannata lyödä siihen pultin päähän....se pulttihan on kampurassa kiinni :shock: ei saata kampura oikeen tykätä lyömisestä.......
ei siellä mitään rikki mene. ei sitä millään lekalla murjomaan tartte ruveta, vaan vasaralla lyöt muutaman napakan iskun.

tolla pulttipyssyllä kannattaa kokeilla ampua niin että välillä kiinnipäin ja välillä aukipäin, niin kyllä se ajanmyötä pitäisi irrota.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Heinäkuu 3. 13:30:53 2005

Itsellä ainakin lähti helposti kun löi kolme napakkaa iskua. Ja oli vain pelkkä räikkä. lyönti on ratkaseva tekijä.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Su Heinäkuu 3. 16:58:14 2005

riittävästi kun on voimaa avaimen varressa niin kyllä lähtee 8)
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Heinäkuu 4. 12:08:48 2005

Ja tuohon voin kanssa yhtyä että startilla lähtee, kaveri kerran taisteli vanhan transitin kys. pultin kanssa parin metrin jatkoilla ja ei mihinkään. Hiukan starttia niin ei tuskaakaan.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Heinäkuu 4. 15:46:11 2005

Äsken otin oman siivapyörän pultin pulttipyssyllä ja aikaa meni noin 3 sekunttia :) Siivapyörä olikin sitten vähän tiukemmin kiinni, mutta hyvin sekin lähti loppujen lopuksi ulosvetäjällä.

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ma Heinäkuu 4. 20:35:00 2005

Jotakin työkalu luetteloa selatessani osui silmään Työkalu
En tiedä onko toimiva vekotin, mutta eipä tuo olisi vaikea tehdäkkään ja mahtuisi kapeaankin välikköön

makeN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja makeN » Ma Heinäkuu 4. 21:11:44 2005

vasaraa pultin päähän, niiku pituus suunnassa muutama napakka isku ja sit vaan vääntää auki..

tml
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 18:46:51 2003
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja tml » Ti Heinäkuu 5. 20:16:23 2005

No irtoshan se sitten kuitenkin. Tein näin: pulttipyssyllä auki/ kiinni peräkkäin 4-5 krt, sitten räikällä ja metrin jatkovarrella löysät ekapois ja sitten koko kropalla pari terävää rynkytystä ja naps irtos. Seuraavaksi katotaan miten siivapyörä irtoaa..

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Ti Heinäkuu 5. 20:27:14 2005

JP kirjoitti:Jotakin työkalu luetteloa selatessani osui silmään Työkalu
En tiedä onko toimiva vekotin, mutta eipä tuo olisi vaikea tehdäkkään ja mahtuisi kapeaankin välikköön
Tuommosen vois väkertää :P Olis pirun kätevä.
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

Vastaa Viestiin