Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 2002rs » To Kesäkuu 16. 22:13:26 2005
no nyt sitten tämmönen ongelma, lämmöt nousee tosi joutuin ja meinaa keittää, äsken jo tiputteli lämppärin kennolle menevistä letkuista vettä

Heitänkö sovinnolla jo odottamaan talven projektia

#643
RS2
-
fordrs2000
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja fordrs2000 » To Kesäkuu 16. 23:07:10 2005
termostaatti jumissa tai tupla flektit ei toimi
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » To Kesäkuu 16. 23:13:15 2005
pyöriiko flektit?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Tupi
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tupi » To Kesäkuu 16. 23:17:57 2005
Termari jumittaa tai syyläri on resu
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 2002rs » Pe Kesäkuu 17. 4:53:27 2005
Hectori kirjoitti:pyöriiko flektit?
pyörii. pitää kattoo toi termari.
#643
RS2
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 2002rs » Ke Kesäkuu 22. 14:55:56 2005
Termostaatin vaihdoin ei auttanu. mutta nyt ei myöskään pyöri flektit

#643
RS2
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Viesti
Kirjoittaja paperman » Ke Kesäkuu 22. 15:48:58 2005
2002rs kirjoitti:Termostaatin vaihdoin ei auttanu. mutta nyt ei myöskään pyöri flektit

Oiskohan mennyt flektien termari? Ei ole kovin pahan hintainen osa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 22. 16:16:25 2005
paperman kirjoitti:2002rs kirjoitti:Termostaatin vaihdoin ei auttanu. mutta nyt ei myöskään pyöri flektit

Oiskohan mennyt flektien termari? Ei ole kovin pahan hintainen osa.
Flektien lämpöanturia vai mitä meinaat?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ke Kesäkuu 22. 16:16:26 2005
Lisää arvailua: miten olisi jäähdytysjärjestelmän huuhtelu? Milloin "vedet" vaihdettu viimeksi? Saattaa olla myös ilmaa jossakin. Kuuluuko kuplintaa tai ruplatusta, kun laittaa moottorin käyntiin?
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 2002rs » Ke Kesäkuu 22. 16:27:06 2005
Sine kirjoitti:Lisää arvailua: miten olisi jäähdytysjärjestelmän huuhtelu? Milloin "vedet" vaihdettu viimeksi? Saattaa olla myös ilmaa jossakin. Kuuluuko kuplintaa tai ruplatusta, kun laittaa moottorin käyntiin?
meinaahan toi vähän ruplatella.
#643
RS2
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ke Kesäkuu 22. 16:33:02 2005
Sitten ei muuta kuin vedet vaihtoon ja röyhtäyttelemään pikkuista. En ole sata varma cossusta, mutta lienee kannattanee kaataa vettä pikku hiljaa eikä ns. saavista kaataen. Estää ilmataskujen muodostumista.
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 2002rs » Ke Kesäkuu 22. 16:36:11 2005
Sine kirjoitti:Sitten ei muuta kuin vedet vaihtoon ja röyhtäyttelemään pikkuista. En ole sata varma cossusta, mutta lienee kannattanee kaataa vettä pikku hiljaa eikä ns. saavista kaataen. Estää ilmataskujen muodostumista.
Pitääpä rueta hommiin...
#643
RS2
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 2002rs » Ke Kesäkuu 22. 16:42:47 2005
vika löyty heti... lämppärin kennolle menevä letku irti osittain. oli murtunut se muovi missä kyseinen letku on kiinni! Vittumainen korjata kun ei ollu kun pikku tynkä muovia paikoillaan!!!

#643
RS2
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ke Kesäkuu 22. 16:57:39 2005
flekteillä ei käsittääkseni mitään termostaattia ole, vaan juurikin lämpöanturi. joka siis kytkee flektit pyörimään, ja sitä kehoittaisin ensimmäiseksi 2002rsän tutkimaan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Viesti
Kirjoittaja paperman » Ke Kesäkuu 22. 17:55:34 2005
siipicossu kirjoitti:paperman kirjoitti:2002rs kirjoitti:Termostaatin vaihdoin ei auttanu. mutta nyt ei myöskään pyöri flektit

Oiskohan mennyt flektien termari? Ei ole kovin pahan hintainen osa.
Flektien lämpöanturia vai mitä meinaat?
Juuri sitä! Vähän meni nimi poskelleen.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 2002rs » Ke Kesäkuu 22. 18:41:19 2005
Vaihdoin nesteet ja sain se murtuneen letkun kiinnitettyä, sekä ilmasin järjestelmän. Taisi auttaa ainakin pikku testilenkin perusteella. flekti lähti pyörimään eikä lämmöt pompannu tappiin asti. tosin hieman korkeammalla lämmöt vieläkin pyörii, taitanee johtua uudesta termostaatista.
#643
RS2
-
cossy
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
Viesti
Kirjoittaja cossy » Ke Kesäkuu 22. 20:39:41 2005
Jatketaan tähän kun ei uutta topikkia viitti aloittaa. Eli mikäs mahtaa olla syynä kun vain toinen flekti pyörii? Välillä kai pyörii molemmat mutta kun sammuttaa niin kuuluuko toisen flektin pysähtyä?
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 22. 20:44:07 2005
cossy kirjoitti:Jatketaan tähän kun ei uutta topikkia viitti aloittaa. Eli mikäs mahtaa olla syynä kun vain toinen flekti pyörii? Välillä kai pyörii molemmat mutta kun sammuttaa niin kuuluuko toisen flektin pysähtyä?
Kyllä ne pitäisi pyöriä molemmat yhtäaikaa.
Varmaan kosketushäikkää jossain.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
cossy
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
Viesti
Kirjoittaja cossy » Ke Kesäkuu 22. 20:54:59 2005
siipicossu kirjoitti:cossy kirjoitti:Jatketaan tähän kun ei uutta topikkia viitti aloittaa. Eli mikäs mahtaa olla syynä kun vain toinen flekti pyörii? Välillä kai pyörii molemmat mutta kun sammuttaa niin kuuluuko toisen flektin pysähtyä?
Kyllä ne pitäisi pyöriä molemmat yhtäaikaa.
Varmaan kosketushäikkää jossain.
Sama on kyllä itelläki ollut mielessä, vaikka kuinka viimeksi kävin piuhat läpi. Mut ei auta jussin jälkeen ryömiä alle tarkastelemaan asiaa. Jos ei selviä niin sitten palataan asiaan.
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 2002rs » Ke Kesäkuu 22. 21:36:20 2005
Ei mullakaan pyöri kun toinen, ilmastoinnin kun laittaa päälle niin lähtee toinenkin pyörii.
#643
RS2
-
Hannez
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hannez » Ke Kesäkuu 22. 21:41:30 2005
cossy kirjoitti:siipicossu kirjoitti:cossy kirjoitti:Jatketaan tähän kun ei uutta topikkia viitti aloittaa. Eli mikäs mahtaa olla syynä kun vain toinen flekti pyörii? Välillä kai pyörii molemmat mutta kun sammuttaa niin kuuluuko toisen flektin pysähtyä?
Kyllä ne pitäisi pyöriä molemmat yhtäaikaa.
Varmaan kosketushäikkää jossain.
Sama on kyllä itelläki ollut mielessä, vaikka kuinka viimeksi kävin piuhat läpi. Mut ei auta jussin jälkeen ryömiä alle tarkastelemaan asiaa. Jos ei selviä niin sitten palataan asiaan.
Ainakin mun tietääkseni toisen flektin pitäis sammua kun auto sammutetaan ja ilmeisesti suunnittelun lähtökohtana Fordilla on aikanaan ollut se että noi ko. flektit vie aika pirusti virtaa ja huono akku on nopeasti kuollut, kun ei tule latausvirtaa flektin päällä ollessa.
Jos olen väärässä, niin aika monessa ajamassani cossussa on jotain vikaa...
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » To Kesäkuu 23. 1:26:51 2005
mulla pyörii kyllä ainakin siivessä molemmat.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
+2.bar
- Viestit: 160
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003
Viesti
Kirjoittaja +2.bar » To Kesäkuu 23. 6:34:04 2005
mulla pyörii sedanissa molemmat . käynnissä ja sammutuksen jälkeen...
tosta lämpö ongelmasta sen verran et omassa autossa meinaa aina jäädä ilmaa ihan pirusti . auttaa kun raotaa termarin letkua hieman .
kun ilma sihissyt pois niin tarpeellinen lisäys ja kovaa ajoa.!!
ei ole kyllä muuten koskaan ilmannut kunnolla. kansi jää tyhjäksi
eikä termari aukea\ lämpömittari näytä mitään\ + ei pyöri flextit..
kun ei vesi kerran pääse sitä anturia lämmittämään.!!!!!
jos tyhjään koneeseen laitaa nesteet , niin olen aina hieman seurannut paljon sinne olen laittanut . että ei sitten vanhus sula.

auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..
-
sprint
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Viesti
Kirjoittaja sprint » To Kesäkuu 23. 7:23:20 2005
Mulla nelikossa ainakin on flektit kytketty rinnan ja pyörii samanaikaisesti.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » To Kesäkuu 23. 8:59:58 2005
cossusta en tiedä, mutta dohc sierroissa on alunperin ollut vaiheittain kytkeytyvät flektit eli lämpötilassa x kytkeytyy toinen flekti ja vasta lämpötilassa x+n kytkeytyy toinen.
suomen oloissa jälkimmäinen flekti ei pyöri juuri koskaan ja ensimmäinenkin harvoin eli on yleistä että flektit ovat jumissa -> dohc sierrat keittävät helteellä. nämä flektit usein kytketään toimimaan yhtä aikaa juuri siksi ettei toinen jumita. ja voihan joku luullakin tätä vaiheittaista kytkentää viaksi (sillä eihän se kuumempi kiepu juuri ollenkaan...)
sierra friikki joskus 2003 syysmiitissä (muistinko oikein XD) suunnitteli systeemiä joka kiepauttaisi molempia flektejä pari sekuntia joka startin jälkeen ihan vaan testauksen / toiminnan vuoksi.
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » To Kesäkuu 23. 9:56:34 2005
sprint kirjoitti:Mulla nelikossa ainakin on flektit kytketty rinnan ja pyörii samanaikaisesti.
Mun mielestä tulee vain kaksi johtoa flekteille eli ne ei voi pyöriä eri aikaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
sprint
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Viesti
Kirjoittaja sprint » To Kesäkuu 23. 11:40:24 2005
siipicossu kirjoitti:sprint kirjoitti:Mulla nelikossa ainakin on flektit kytketty rinnan ja pyörii samanaikaisesti.
Mun mielestä tulee vain kaksi johtoa flekteille eli ne ei voi pyöriä eri aikaan.
Aika yksimielinen vastaus, mutta eritavalla kirjoitettu.

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Viesti
Kirjoittaja paperman » To Kesäkuu 23. 11:48:13 2005
2002rs kirjoitti:Ei mullakaan pyöri kun toinen, ilmastoinnin kun laittaa päälle niin lähtee toinenkin pyörii.
Samoin! Ja Italian tuonti niinkuin sullakin? Voisko olla, että kuuluukin olla noin ilmastoinnilla olevassa? Vaihdoin nimittäin äskettäin tuon flektien "lämpökytkimen" ja noin se on pelannut. Ajaessa vain toinen pyörii. Ilmastoinnin ollessa päällä pyörii siis molemmat!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 2002rs » La Kesäkuu 25. 19:42:41 2005
Pitäs rueta vaihtamaan noi lämppärin kennon lähöt/koko kenno uuteen, miten iso urakka edessä? Tarviiko koko konsoli purkaa pois että käsiks pääsee?
#643
RS2
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » La Kesäkuu 25. 20:12:57 2005
2002rs kirjoitti:Pitäs rueta vaihtamaan noi lämppärin kennon lähöt/koko kenno uuteen, miten iso urakka edessä? Tarviiko koko konsoli purkaa pois että käsiks pääsee?
Hommaa on. Lähtee sisäkautta irti ja "hieman" saa purkaa kamaa edestä pois. Laita sitten varoille rätei ja lumpui ettei lörähdä loppulirut kennosta matolle. Toki kannattaa puhallella kenno jo paikoillaan ollessaan mahdollisimman tyhjäksi.
Flekteistä.
Cossussa pyörii molemmat samaan aikaan, entisessä dokissani lähti ensin toinen ja sitten vähän lämmön lisäännyttyä toinenkin. Ensin dokissa ei kyllä pyörinyt kumpikaan kun olivat täysin jumissa. Ei ne kyllä kunnossa ollessaankaan pyörineet juuri koskaan ja siitä syystä ne dokeissa tuppaavat jumimaan. Ja kun tarve tulee lisäjäähylle, flektit eivät herää ja kansi on poks

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 2002rs » La Kesäkuu 25. 20:44:57 2005
ukormi kirjoitti:2002rs kirjoitti:Pitäs rueta vaihtamaan noi lämppärin kennon lähöt/koko kenno uuteen, miten iso urakka edessä? Tarviiko koko konsoli purkaa pois että käsiks pääsee?
Hommaa on. Lähtee sisäkautta irti ja "hieman" saa purkaa kamaa edestä pois. Laita sitten varoille rätei ja lumpui ettei lörähdä loppulirut kennosta matolle. Toki kannattaa puhallella kenno jo paikoillaan ollessaan mahdollisimman tyhjäksi.
Flekteistä.
Cossussa pyörii molemmat samaan aikaan, entisessä dokissani lähti ensin toinen ja sitten vähän lämmön lisäännyttyä toinenkin. Ensin dokissa ei kyllä pyörinyt kumpikaan kun olivat täysin jumissa. Ei ne kyllä kunnossa ollessaankaan pyörineet juuri koskaan ja siitä syystä ne dokeissa tuppaavat jumimaan. Ja kun tarve tulee lisäjäähylle, flektit eivät herää ja kansi on poks

Just noin vähän pelkäsinki

ei auta muu ku ottaa pakki ja kori kaljaa mukaan ja autoon urakoimaan!! menee se juhannus näinki

#643
RS2
-
Manu
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
- Paikkakunta: Jämsä
Viesti
Kirjoittaja Manu » Ma Huhtikuu 12. 21:56:09 2010
Ratsastetaan aiheella,vika on seuraavanlainen cossun flektit pyörii koko ajan,vaikka sammutta auton.Vika tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta.Mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään?
Missä sijaitsee flektien lämpöanturi?
Auto on Cossu Sierra 4x4 Vm 1991
Kiitos etukäteen.
-
Popi
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Popi » Ma Huhtikuu 12. 21:59:03 2010
Todennäköisesti lämpötila-anturi paskana. Kaipa se tossakin on siellä syylarin vasemmassa (kuskinpuoli) alanurkassa.
-
Bonari
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 13. 17:14:56 2009
Viesti
Kirjoittaja Bonari » Ke Huhtikuu 14. 11:24:47 2010
mulla tuli viimeviikolla sama vika ja uutta anturia odotellessa ajoin lämpötila anturin pistoke pois paikaltaan(eli flektit ei pyöri ) niin kauan ku sain uuden osan ja kun olin laittamassa uutta anturia niin kokeilin vielä entistä nii se toimiki jostain kumman syystä:D ja sitten en vaihtanukkaan sitä. ja kaikki liittimet kävin läpi ettei niissä ollu vikaa.
se ilmeisesti jotenki jäi päälle. vaan jos noin tekee niin se on väkisellä se anturi koska muuten maajohdon pitäisi olla rungossa kiinni anturin ja flektien väliltä.
Moottori Pitkittäin, Auto Poikittain..
sierra cosworth ´88
crsc #1968
-
Miqe
- Viestit: 73
- Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005
Viesti
Kirjoittaja Miqe » Pe Syyskuu 17. 16:15:47 2010
Jatketaan tällä aiheella.
Äsken nousi ajossa lämpömittari punaselle hetkessä. Flektit toimii ja oli päällä (kytkimellä, saa päälle/pois tarpeen mukaan).
Onneksi ei keittäny, kattelin paisaria niin nesteet oli alle alamerkin. Jonnekin tuo kyllä hukkaa nestettä, jos auto seisoo viikon nii huomaa että vajetta on paisarissa käyny. Laitoin paisariin vettä ylämerkkiin saakka, mutta eipä tuosta ollut mitään hyötyä. Melko nopeesti käynnistyksen jälkeen nousee punaselle.
Anturi-vikaa?
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Pe Syyskuu 17. 19:55:25 2010
Miqe kirjoitti:Jatketaan tällä aiheella.
Äsken nousi ajossa lämpömittari punaselle hetkessä. Flektit toimii ja oli päällä (kytkimellä, saa päälle/pois tarpeen mukaan).
Onneksi ei keittäny, kattelin paisaria niin nesteet oli alle alamerkin. Jonnekin tuo kyllä hukkaa nestettä, jos auto seisoo viikon nii huomaa että vajetta on paisarissa käyny. Laitoin paisariin vettä ylämerkkiin saakka, mutta eipä tuosta ollut mitään hyötyä. Melko nopeesti käynnistyksen jälkeen nousee punaselle.
Anturi-vikaa?
Nouseeko lisää kokoajan vai kerrasta ylös.
Jos käyttää pitempään niin keittääkö vai nostaa vain mittarin .
Mites käynnistettäessä kylmänä käykö heti kaikilla vai hetken 3:lla
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
Miqe
- Viestit: 73
- Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005
Viesti
Kirjoittaja Miqe » Pe Syyskuu 17. 20:16:41 2010
Sitä mukaa ku kone lämpee niin nousee tasasesti punaselle saakka. Ei keitä, ajelin rauhallisesti kotiin ja ei mitään muuta poikkeevaa ku lämmöt vaa korkeella. Nestepinta oli paisarissa ylämerkissä, ei kuplintaa ym.
Tosin käynistyksessa kuulostaa siltä et vähän rykäsee, ettei kävis kaikilla pytyillä heti. Kansipahvi?
-
magelius
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Viesti
Kirjoittaja magelius » Pe Syyskuu 17. 23:18:09 2010
Miqe kirjoitti:Sitä mukaa ku kone lämpee niin nousee tasasesti punaselle saakka. Ei keitä, ajelin rauhallisesti kotiin ja ei mitään muuta poikkeevaa ku lämmöt vaa korkeella. Nestepinta oli paisarissa ylämerkissä, ei kuplintaa ym.
Tosin käynistyksessa kuulostaa siltä et vähän rykäsee, ettei kävis kaikilla pytyillä heti. Kansipahvi?
Kato onks joku tulppa huomattavasti puhtaampi kuin muut.. sillon siel on vesi putsannut mahdollisesti
-
t5
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
Viesti
Kirjoittaja t5 » La Syyskuu 18. 8:17:50 2010
siipicossu kirjoitti:sprint kirjoitti:Mulla nelikossa ainakin on flektit kytketty rinnan ja pyörii samanaikaisesti.
Mun mielestä tulee vain kaksi johtoa flekteille eli ne ei voi pyöriä eri aikaan.
Tuo flektin anturihan sen määrää onko yksi nopeuksinen vai kaksi nopeuksinen. 2wd cossuissa nuo pyörivät samaa aikaan nelikoihin tuli tuli tuo ensin pyörii toinen ja sit tietyllä lämpömäärällä ottaa toisen mukaan mut se tosiaan riippuu anturista mitä siellä on ku sopivat kaikki keskenään.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » La Syyskuu 18. 16:38:41 2010
Saako noita kaks'nopeuksisia antureita perinteisellä M22x1.5 kierteellä? Mitkä asteet?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Popi
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Popi » La Syyskuu 18. 22:05:15 2010
t5 kirjoitti:siipicossu kirjoitti:sprint kirjoitti:Mulla nelikossa ainakin on flektit kytketty rinnan ja pyörii samanaikaisesti.
Mun mielestä tulee vain kaksi johtoa flekteille eli ne ei voi pyöriä eri aikaan.
Tuo flektin anturihan sen määrää onko yksi nopeuksinen vai kaksi nopeuksinen. 2wd cossuissa nuo pyörivät samaa aikaan nelikoihin tuli tuli tuo ensin pyörii toinen ja sit tietyllä lämpömäärällä ottaa toisen mukaan mut se tosiaan riippuu anturista mitä siellä on ku sopivat kaikki keskenään.
Joo niin määrää mutta on sillä narojen määrälläkin melko vissi merkitys pyörivätkö samaan aikaan vai eri

Mulla nelikossa vaan kahen naran syöttö flekteille joten samaan aikaan pyörivät. Mutta toi on saastemallin nelikko, myöhemmissa nelikoissa saatto olla jo kaksvaiheiset flektit kuten Escoissa.
MO, eiköhän se kierre oo sama ainakin noissa nelaricossun syyläreissä. Toisessa on vaan kaks kärkee ja toisessa mallissa yks. Mikä kierre on, ei hajua ja lämpötiloista vielä vähemmän joten mä en osaa tossa auttaa

-
koskar
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Viesti
Kirjoittaja koskar » Su Syyskuu 19. 1:00:04 2010
MouTine kirjoitti:Saako noita kaks'nopeuksisia antureita perinteisellä M22x1.5 kierteellä? Mitkä asteet?
Jos vastausta ei muualta kuulu, niin tarvikeliikkeen tiskille mars ja pyydät niiltä vaikka FAE:n luettelon. Sieltä sitten selaat, josko unelmiesi anturi löytyisi.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
t5
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
Viesti
Kirjoittaja t5 » Su Syyskuu 19. 8:40:53 2010
2wd ja 4wd sama kierre syylareissa.2wd pyöröliittimet 4wd latta liittimet
cossu 2wd harmaa anturi 85/75
cossy 2wd punanen anturi 86/77
cossy 4wd musta anturi 92/87
vertailun vuoksi musta anturi ohc/ doch yksi nopeuksinen 103/98
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6
-
Miqe
- Viestit: 73
- Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005
Viesti
Kirjoittaja Miqe » Ke Syyskuu 22. 18:08:36 2010
magelius kirjoitti:Miqe kirjoitti:Sitä mukaa ku kone lämpee niin nousee tasasesti punaselle saakka. Ei keitä, ajelin rauhallisesti kotiin ja ei mitään muuta poikkeevaa ku lämmöt vaa korkeella. Nestepinta oli paisarissa ylämerkissä, ei kuplintaa ym.
Tosin käynistyksessa kuulostaa siltä et vähän rykäsee, ettei kävis kaikilla pytyillä heti. Kansipahvi?
Kato onks joku tulppa huomattavasti puhtaampi kuin muut.. sillon siel on vesi putsannut mahdollisesti
Kaikki tulpat oli ihan samanlaisia, vaaleita ja jonninverran karstaa. Eikä tuo ole kertaakaan enää nostanu lämpöjä, lämpömittarin neula pysyttelee siinä R kirjaimen kohdalla. Käynnistyksessäkin välillä lähtee ihan nätisti, toisinaan vähän rykäsee. Silläkään ei ole juuri merkitystä seisooko auto päivän vai useemman.
Tulpat tuohon vois vaihtaa, noilla on rytyytetty jo ainakin vuoden päivät.