cossun lämpöongelma

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

cossun lämpöongelma

Viesti Kirjoittaja 2002rs » To Kesäkuu 16. 22:13:26 2005

no nyt sitten tämmönen ongelma, lämmöt nousee tosi joutuin ja meinaa keittää, äsken jo tiputteli lämppärin kennolle menevistä letkuista vettä :roll: Heitänkö sovinnolla jo odottamaan talven projektia :D
#643
RS2

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » To Kesäkuu 16. 23:07:10 2005

termostaatti jumissa tai tupla flektit ei toimi
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Kesäkuu 16. 23:13:15 2005

pyöriiko flektit?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Kesäkuu 16. 23:17:57 2005

Termari jumittaa tai syyläri on resu
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Pe Kesäkuu 17. 4:53:27 2005

Hectori kirjoitti:pyöriiko flektit?
pyörii. pitää kattoo toi termari.
#643
RS2

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ke Kesäkuu 22. 14:55:56 2005

Termostaatin vaihdoin ei auttanu. mutta nyt ei myöskään pyöri flektit :?
#643
RS2

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Kesäkuu 22. 15:48:58 2005

2002rs kirjoitti:Termostaatin vaihdoin ei auttanu. mutta nyt ei myöskään pyöri flektit :?
Oiskohan mennyt flektien termari? Ei ole kovin pahan hintainen osa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 22. 16:16:25 2005

paperman kirjoitti:
2002rs kirjoitti:Termostaatin vaihdoin ei auttanu. mutta nyt ei myöskään pyöri flektit :?
Oiskohan mennyt flektien termari? Ei ole kovin pahan hintainen osa.
Flektien lämpöanturia vai mitä meinaat?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Kesäkuu 22. 16:16:26 2005

Lisää arvailua: miten olisi jäähdytysjärjestelmän huuhtelu? Milloin "vedet" vaihdettu viimeksi? Saattaa olla myös ilmaa jossakin. Kuuluuko kuplintaa tai ruplatusta, kun laittaa moottorin käyntiin?

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ke Kesäkuu 22. 16:27:06 2005

Sine kirjoitti:Lisää arvailua: miten olisi jäähdytysjärjestelmän huuhtelu? Milloin "vedet" vaihdettu viimeksi? Saattaa olla myös ilmaa jossakin. Kuuluuko kuplintaa tai ruplatusta, kun laittaa moottorin käyntiin?
meinaahan toi vähän ruplatella.
#643
RS2

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Kesäkuu 22. 16:33:02 2005

Sitten ei muuta kuin vedet vaihtoon ja röyhtäyttelemään pikkuista. En ole sata varma cossusta, mutta lienee kannattanee kaataa vettä pikku hiljaa eikä ns. saavista kaataen. Estää ilmataskujen muodostumista.

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ke Kesäkuu 22. 16:36:11 2005

Sine kirjoitti:Sitten ei muuta kuin vedet vaihtoon ja röyhtäyttelemään pikkuista. En ole sata varma cossusta, mutta lienee kannattanee kaataa vettä pikku hiljaa eikä ns. saavista kaataen. Estää ilmataskujen muodostumista.
Pitääpä rueta hommiin...
#643
RS2

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ke Kesäkuu 22. 16:42:47 2005

vika löyty heti... lämppärin kennolle menevä letku irti osittain. oli murtunut se muovi missä kyseinen letku on kiinni! Vittumainen korjata kun ei ollu kun pikku tynkä muovia paikoillaan!!! :x
#643
RS2

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Kesäkuu 22. 16:57:39 2005

flekteillä ei käsittääkseni mitään termostaattia ole, vaan juurikin lämpöanturi. joka siis kytkee flektit pyörimään, ja sitä kehoittaisin ensimmäiseksi 2002rsän tutkimaan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Kesäkuu 22. 17:55:34 2005

siipicossu kirjoitti:
paperman kirjoitti:
2002rs kirjoitti:Termostaatin vaihdoin ei auttanu. mutta nyt ei myöskään pyöri flektit :?
Oiskohan mennyt flektien termari? Ei ole kovin pahan hintainen osa.
Flektien lämpöanturia vai mitä meinaat?
Juuri sitä! Vähän meni nimi poskelleen.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ke Kesäkuu 22. 18:41:19 2005

Vaihdoin nesteet ja sain se murtuneen letkun kiinnitettyä, sekä ilmasin järjestelmän. Taisi auttaa ainakin pikku testilenkin perusteella. flekti lähti pyörimään eikä lämmöt pompannu tappiin asti. tosin hieman korkeammalla lämmöt vieläkin pyörii, taitanee johtua uudesta termostaatista.
#643
RS2

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ke Kesäkuu 22. 20:39:41 2005

Jatketaan tähän kun ei uutta topikkia viitti aloittaa. Eli mikäs mahtaa olla syynä kun vain toinen flekti pyörii? Välillä kai pyörii molemmat mutta kun sammuttaa niin kuuluuko toisen flektin pysähtyä?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 22. 20:44:07 2005

cossy kirjoitti:Jatketaan tähän kun ei uutta topikkia viitti aloittaa. Eli mikäs mahtaa olla syynä kun vain toinen flekti pyörii? Välillä kai pyörii molemmat mutta kun sammuttaa niin kuuluuko toisen flektin pysähtyä?
Kyllä ne pitäisi pyöriä molemmat yhtäaikaa.
Varmaan kosketushäikkää jossain.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ke Kesäkuu 22. 20:54:59 2005

siipicossu kirjoitti:
cossy kirjoitti:Jatketaan tähän kun ei uutta topikkia viitti aloittaa. Eli mikäs mahtaa olla syynä kun vain toinen flekti pyörii? Välillä kai pyörii molemmat mutta kun sammuttaa niin kuuluuko toisen flektin pysähtyä?
Kyllä ne pitäisi pyöriä molemmat yhtäaikaa.
Varmaan kosketushäikkää jossain.
Sama on kyllä itelläki ollut mielessä, vaikka kuinka viimeksi kävin piuhat läpi. Mut ei auta jussin jälkeen ryömiä alle tarkastelemaan asiaa. Jos ei selviä niin sitten palataan asiaan.

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ke Kesäkuu 22. 21:36:20 2005

Ei mullakaan pyöri kun toinen, ilmastoinnin kun laittaa päälle niin lähtee toinenkin pyörii.
#643
RS2

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Ke Kesäkuu 22. 21:41:30 2005

cossy kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
cossy kirjoitti:Jatketaan tähän kun ei uutta topikkia viitti aloittaa. Eli mikäs mahtaa olla syynä kun vain toinen flekti pyörii? Välillä kai pyörii molemmat mutta kun sammuttaa niin kuuluuko toisen flektin pysähtyä?
Kyllä ne pitäisi pyöriä molemmat yhtäaikaa.
Varmaan kosketushäikkää jossain.
Sama on kyllä itelläki ollut mielessä, vaikka kuinka viimeksi kävin piuhat läpi. Mut ei auta jussin jälkeen ryömiä alle tarkastelemaan asiaa. Jos ei selviä niin sitten palataan asiaan.
Ainakin mun tietääkseni toisen flektin pitäis sammua kun auto sammutetaan ja ilmeisesti suunnittelun lähtökohtana Fordilla on aikanaan ollut se että noi ko. flektit vie aika pirusti virtaa ja huono akku on nopeasti kuollut, kun ei tule latausvirtaa flektin päällä ollessa.

Jos olen väärässä, niin aika monessa ajamassani cossussa on jotain vikaa...
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Kesäkuu 23. 1:26:51 2005

mulla pyörii kyllä ainakin siivessä molemmat.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

flexti

Viesti Kirjoittaja +2.bar » To Kesäkuu 23. 6:34:04 2005

mulla pyörii sedanissa molemmat . käynnissä ja sammutuksen jälkeen...


tosta lämpö ongelmasta sen verran et omassa autossa meinaa aina jäädä ilmaa ihan pirusti . auttaa kun raotaa termarin letkua hieman .

kun ilma sihissyt pois niin tarpeellinen lisäys ja kovaa ajoa.!!

ei ole kyllä muuten koskaan ilmannut kunnolla. kansi jää tyhjäksi

eikä termari aukea\ lämpömittari näytä mitään\ + ei pyöri flextit..

kun ei vesi kerran pääse sitä anturia lämmittämään.!!!!!


jos tyhjään koneeseen laitaa nesteet , niin olen aina hieman seurannut paljon sinne olen laittanut . että ei sitten vanhus sula. :wink:
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Kesäkuu 23. 7:23:20 2005

Mulla nelikossa ainakin on flektit kytketty rinnan ja pyörii samanaikaisesti.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Kesäkuu 23. 8:59:58 2005

cossusta en tiedä, mutta dohc sierroissa on alunperin ollut vaiheittain kytkeytyvät flektit eli lämpötilassa x kytkeytyy toinen flekti ja vasta lämpötilassa x+n kytkeytyy toinen.

suomen oloissa jälkimmäinen flekti ei pyöri juuri koskaan ja ensimmäinenkin harvoin eli on yleistä että flektit ovat jumissa -> dohc sierrat keittävät helteellä. nämä flektit usein kytketään toimimaan yhtä aikaa juuri siksi ettei toinen jumita. ja voihan joku luullakin tätä vaiheittaista kytkentää viaksi (sillä eihän se kuumempi kiepu juuri ollenkaan...)

sierra friikki joskus 2003 syysmiitissä (muistinko oikein XD) suunnitteli systeemiä joka kiepauttaisi molempia flektejä pari sekuntia joka startin jälkeen ihan vaan testauksen / toiminnan vuoksi.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Kesäkuu 23. 9:56:34 2005

sprint kirjoitti:Mulla nelikossa ainakin on flektit kytketty rinnan ja pyörii samanaikaisesti.
Mun mielestä tulee vain kaksi johtoa flekteille eli ne ei voi pyöriä eri aikaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Kesäkuu 23. 11:40:24 2005

siipicossu kirjoitti:
sprint kirjoitti:Mulla nelikossa ainakin on flektit kytketty rinnan ja pyörii samanaikaisesti.
Mun mielestä tulee vain kaksi johtoa flekteille eli ne ei voi pyöriä eri aikaan.
Aika yksimielinen vastaus, mutta eritavalla kirjoitettu. 8)
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Kesäkuu 23. 11:48:13 2005

2002rs kirjoitti:Ei mullakaan pyöri kun toinen, ilmastoinnin kun laittaa päälle niin lähtee toinenkin pyörii.
Samoin! Ja Italian tuonti niinkuin sullakin? Voisko olla, että kuuluukin olla noin ilmastoinnilla olevassa? Vaihdoin nimittäin äskettäin tuon flektien "lämpökytkimen" ja noin se on pelannut. Ajaessa vain toinen pyörii. Ilmastoinnin ollessa päällä pyörii siis molemmat!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » La Kesäkuu 25. 19:42:41 2005

Pitäs rueta vaihtamaan noi lämppärin kennon lähöt/koko kenno uuteen, miten iso urakka edessä? Tarviiko koko konsoli purkaa pois että käsiks pääsee?
#643
RS2

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Kesäkuu 25. 20:12:57 2005

2002rs kirjoitti:Pitäs rueta vaihtamaan noi lämppärin kennon lähöt/koko kenno uuteen, miten iso urakka edessä? Tarviiko koko konsoli purkaa pois että käsiks pääsee?
Hommaa on. Lähtee sisäkautta irti ja "hieman" saa purkaa kamaa edestä pois. Laita sitten varoille rätei ja lumpui ettei lörähdä loppulirut kennosta matolle. Toki kannattaa puhallella kenno jo paikoillaan ollessaan mahdollisimman tyhjäksi.

Flekteistä.
Cossussa pyörii molemmat samaan aikaan, entisessä dokissani lähti ensin toinen ja sitten vähän lämmön lisäännyttyä toinenkin. Ensin dokissa ei kyllä pyörinyt kumpikaan kun olivat täysin jumissa. Ei ne kyllä kunnossa ollessaankaan pyörineet juuri koskaan ja siitä syystä ne dokeissa tuppaavat jumimaan. Ja kun tarve tulee lisäjäähylle, flektit eivät herää ja kansi on poks :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » La Kesäkuu 25. 20:44:57 2005

ukormi kirjoitti:
2002rs kirjoitti:Pitäs rueta vaihtamaan noi lämppärin kennon lähöt/koko kenno uuteen, miten iso urakka edessä? Tarviiko koko konsoli purkaa pois että käsiks pääsee?
Hommaa on. Lähtee sisäkautta irti ja "hieman" saa purkaa kamaa edestä pois. Laita sitten varoille rätei ja lumpui ettei lörähdä loppulirut kennosta matolle. Toki kannattaa puhallella kenno jo paikoillaan ollessaan mahdollisimman tyhjäksi.

Flekteistä.
Cossussa pyörii molemmat samaan aikaan, entisessä dokissani lähti ensin toinen ja sitten vähän lämmön lisäännyttyä toinenkin. Ensin dokissa ei kyllä pyörinyt kumpikaan kun olivat täysin jumissa. Ei ne kyllä kunnossa ollessaankaan pyörineet juuri koskaan ja siitä syystä ne dokeissa tuppaavat jumimaan. Ja kun tarve tulee lisäjäähylle, flektit eivät herää ja kansi on poks :D
Just noin vähän pelkäsinki :lol: ei auta muu ku ottaa pakki ja kori kaljaa mukaan ja autoon urakoimaan!! menee se juhannus näinki 8)
#643
RS2

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Re: cossun lämpöongelma

Viesti Kirjoittaja Manu » Ma Huhtikuu 12. 21:56:09 2010

Ratsastetaan aiheella,vika on seuraavanlainen cossun flektit pyörii koko ajan,vaikka sammutta auton.Vika tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta.Mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään?
Missä sijaitsee flektien lämpöanturi?
Auto on Cossu Sierra 4x4 Vm 1991

Kiitos etukäteen.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: cossun lämpöongelma

Viesti Kirjoittaja Popi » Ma Huhtikuu 12. 21:59:03 2010

Todennäköisesti lämpötila-anturi paskana. Kaipa se tossakin on siellä syylarin vasemmassa (kuskinpuoli) alanurkassa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Bonari
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Heinäkuu 13. 17:14:56 2009

Re: cossun lämpöongelma

Viesti Kirjoittaja Bonari » Ke Huhtikuu 14. 11:24:47 2010

mulla tuli viimeviikolla sama vika ja uutta anturia odotellessa ajoin lämpötila anturin pistoke pois paikaltaan(eli flektit ei pyöri ) niin kauan ku sain uuden osan ja kun olin laittamassa uutta anturia niin kokeilin vielä entistä nii se toimiki jostain kumman syystä:D ja sitten en vaihtanukkaan sitä. ja kaikki liittimet kävin läpi ettei niissä ollu vikaa.
se ilmeisesti jotenki jäi päälle. vaan jos noin tekee niin se on väkisellä se anturi koska muuten maajohdon pitäisi olla rungossa kiinni anturin ja flektien väliltä.
Moottori Pitkittäin, Auto Poikittain..

sierra cosworth ´88
crsc #1968

Miqe
Viestit: 73
Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005

Re: cossun lämpöongelma

Viesti Kirjoittaja Miqe » Pe Syyskuu 17. 16:15:47 2010

Jatketaan tällä aiheella.
Äsken nousi ajossa lämpömittari punaselle hetkessä. Flektit toimii ja oli päällä (kytkimellä, saa päälle/pois tarpeen mukaan).

Onneksi ei keittäny, kattelin paisaria niin nesteet oli alle alamerkin. Jonnekin tuo kyllä hukkaa nestettä, jos auto seisoo viikon nii huomaa että vajetta on paisarissa käyny. Laitoin paisariin vettä ylämerkkiin saakka, mutta eipä tuosta ollut mitään hyötyä. Melko nopeesti käynnistyksen jälkeen nousee punaselle.

Anturi-vikaa?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: cossun lämpöongelma

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Syyskuu 17. 19:55:25 2010

Miqe kirjoitti:Jatketaan tällä aiheella.
Äsken nousi ajossa lämpömittari punaselle hetkessä. Flektit toimii ja oli päällä (kytkimellä, saa päälle/pois tarpeen mukaan).

Onneksi ei keittäny, kattelin paisaria niin nesteet oli alle alamerkin. Jonnekin tuo kyllä hukkaa nestettä, jos auto seisoo viikon nii huomaa että vajetta on paisarissa käyny. Laitoin paisariin vettä ylämerkkiin saakka, mutta eipä tuosta ollut mitään hyötyä. Melko nopeesti käynnistyksen jälkeen nousee punaselle.

Anturi-vikaa?
Nouseeko lisää kokoajan vai kerrasta ylös.
Jos käyttää pitempään niin keittääkö vai nostaa vain mittarin .
Mites käynnistettäessä kylmänä käykö heti kaikilla vai hetken 3:lla
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Miqe
Viestit: 73
Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005

Re: cossun lämpöongelma

Viesti Kirjoittaja Miqe » Pe Syyskuu 17. 20:16:41 2010

Sitä mukaa ku kone lämpee niin nousee tasasesti punaselle saakka. Ei keitä, ajelin rauhallisesti kotiin ja ei mitään muuta poikkeevaa ku lämmöt vaa korkeella. Nestepinta oli paisarissa ylämerkissä, ei kuplintaa ym.
Tosin käynistyksessa kuulostaa siltä et vähän rykäsee, ettei kävis kaikilla pytyillä heti. Kansipahvi?

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: cossun lämpöongelma

Viesti Kirjoittaja magelius » Pe Syyskuu 17. 23:18:09 2010

Miqe kirjoitti:Sitä mukaa ku kone lämpee niin nousee tasasesti punaselle saakka. Ei keitä, ajelin rauhallisesti kotiin ja ei mitään muuta poikkeevaa ku lämmöt vaa korkeella. Nestepinta oli paisarissa ylämerkissä, ei kuplintaa ym.
Tosin käynistyksessa kuulostaa siltä et vähän rykäsee, ettei kävis kaikilla pytyillä heti. Kansipahvi?
Kato onks joku tulppa huomattavasti puhtaampi kuin muut.. sillon siel on vesi putsannut mahdollisesti

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re:

Viesti Kirjoittaja t5 » La Syyskuu 18. 8:17:50 2010

siipicossu kirjoitti:
sprint kirjoitti:Mulla nelikossa ainakin on flektit kytketty rinnan ja pyörii samanaikaisesti.
Mun mielestä tulee vain kaksi johtoa flekteille eli ne ei voi pyöriä eri aikaan.
Tuo flektin anturihan sen määrää onko yksi nopeuksinen vai kaksi nopeuksinen. 2wd cossuissa nuo pyörivät samaa aikaan nelikoihin tuli tuli tuo ensin pyörii toinen ja sit tietyllä lämpömäärällä ottaa toisen mukaan mut se tosiaan riippuu anturista mitä siellä on ku sopivat kaikki keskenään.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: cossun lämpöongelma

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Syyskuu 18. 16:38:41 2010

Saako noita kaks'nopeuksisia antureita perinteisellä M22x1.5 kierteellä? Mitkä asteet?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Popi » La Syyskuu 18. 22:05:15 2010

t5 kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
sprint kirjoitti:Mulla nelikossa ainakin on flektit kytketty rinnan ja pyörii samanaikaisesti.
Mun mielestä tulee vain kaksi johtoa flekteille eli ne ei voi pyöriä eri aikaan.
Tuo flektin anturihan sen määrää onko yksi nopeuksinen vai kaksi nopeuksinen. 2wd cossuissa nuo pyörivät samaa aikaan nelikoihin tuli tuli tuo ensin pyörii toinen ja sit tietyllä lämpömäärällä ottaa toisen mukaan mut se tosiaan riippuu anturista mitä siellä on ku sopivat kaikki keskenään.
Joo niin määrää mutta on sillä narojen määrälläkin melko vissi merkitys pyörivätkö samaan aikaan vai eri :wink: Mulla nelikossa vaan kahen naran syöttö flekteille joten samaan aikaan pyörivät. Mutta toi on saastemallin nelikko, myöhemmissa nelikoissa saatto olla jo kaksvaiheiset flektit kuten Escoissa.
MO, eiköhän se kierre oo sama ainakin noissa nelaricossun syyläreissä. Toisessa on vaan kaks kärkee ja toisessa mallissa yks. Mikä kierre on, ei hajua ja lämpötiloista vielä vähemmän joten mä en osaa tossa auttaa :(
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: cossun lämpöongelma

Viesti Kirjoittaja koskar » Su Syyskuu 19. 1:00:04 2010

MouTine kirjoitti:Saako noita kaks'nopeuksisia antureita perinteisellä M22x1.5 kierteellä? Mitkä asteet?
Jos vastausta ei muualta kuulu, niin tarvikeliikkeen tiskille mars ja pyydät niiltä vaikka FAE:n luettelon. Sieltä sitten selaat, josko unelmiesi anturi löytyisi.
Escort Mk4 "RS2300i"

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: cossun lämpöongelma

Viesti Kirjoittaja t5 » Su Syyskuu 19. 8:40:53 2010

2wd ja 4wd sama kierre syylareissa.2wd pyöröliittimet 4wd latta liittimet
cossu 2wd harmaa anturi 85/75
cossy 2wd punanen anturi 86/77
cossy 4wd musta anturi 92/87
vertailun vuoksi musta anturi ohc/ doch yksi nopeuksinen 103/98
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

Miqe
Viestit: 73
Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005

Re: cossun lämpöongelma

Viesti Kirjoittaja Miqe » Ke Syyskuu 22. 18:08:36 2010

magelius kirjoitti:
Miqe kirjoitti:Sitä mukaa ku kone lämpee niin nousee tasasesti punaselle saakka. Ei keitä, ajelin rauhallisesti kotiin ja ei mitään muuta poikkeevaa ku lämmöt vaa korkeella. Nestepinta oli paisarissa ylämerkissä, ei kuplintaa ym.
Tosin käynistyksessa kuulostaa siltä et vähän rykäsee, ettei kävis kaikilla pytyillä heti. Kansipahvi?
Kato onks joku tulppa huomattavasti puhtaampi kuin muut.. sillon siel on vesi putsannut mahdollisesti
Kaikki tulpat oli ihan samanlaisia, vaaleita ja jonninverran karstaa. Eikä tuo ole kertaakaan enää nostanu lämpöjä, lämpömittarin neula pysyttelee siinä R kirjaimen kohdalla. Käynnistyksessäkin välillä lähtee ihan nätisti, toisinaan vähän rykäsee. Silläkään ei ole juuri merkitystä seisooko auto päivän vai useemman.
Tulpat tuohon vois vaihtaa, noilla on rytyytetty jo ainakin vuoden päivät.

Vastaa Viestiin