2wd cossuun vahvempi perä??

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

2wd cossuun vahvempi perä??

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » To Kesäkuu 16. 9:43:20 2005

olisko kellään tietoa et millanen perä olis vahvempi kuin cosan vakio?millanen on rs500:sen perä,ja voiko niitä saada mistään....entä hinta?onko kukaan laitellu muden autojen periä cossuun?
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Kesäkuu 16. 9:55:40 2005

Oman kokemuksen mukaan perästä pettää yleensä tasauspyörästön pikkurattaat. Laittamalla sinne quaifen lukon pääsee eroon näistä pikkurattaista ja kuvittelisi että quaifen rojut ois kestävämmät.

Kaverilla olis tommonen quaifen lukko pöydällä, tulisi vielä se auto ajoon joskus niin voisi kertoa enempi kokemuksia.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Kesäkuu 16. 10:12:03 2005

9"(rs500) perä kestää en ole kuullu että ois menny rikki ??

maksaa n. 3000 puntaa englannissa



jostain bmw850? perästäkin on kuulemma laitettu ruottissa?

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » To Kesäkuu 16. 11:53:04 2005

bpasi kirjoitti:9"(rs500) perä kestää en ole kuullu että ois menny rikki ??

maksaa n. 3000 puntaa englannissa



jostain bmw850? perästäkin on kuulemma laitettu ruottissa?
huh huh ompas perällä hintaa....tuota olen kuullu et m5 bmw periä olis cossuun laiteltu?onko m5 bemuja kuinka monta erilaista?en oikeen noista bemareista tiedä....
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Kesäkuu 16. 13:00:49 2005

Onhan M5:sia yhteensä neljää eri korimallia, mutta luulisin, että cossuihin on pultattu E34 korimallin periä. E34 korimallin M5:sia tehtiin muistaakseni vuosina 1988-1995.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Kesäkuu 17. 17:45:16 2005

9" perää on kaksi eri perusversiota:
- motorsportin visco- ja kitkalukolliset
- D. Johnsonin aussiversio johon sopii jenkki 9" -sisäkalut. 1-2 suomessa.

9" ei ole oikeastaan RS500 -perä vaan Merkuriin/siipicossuun kehitetty A-ryhmän komponentti, useimmin sen toki löytää RS500:sta. Omassa A-ryhmän rallisiivessä oli viimeinen evoluutioversio viskosta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Kesäkuu 19. 6:45:16 2005

Englannissa ovat tainneet laitella Jaggen periä Tehokkaisiin Cossuihin, siinä taitaa olla 10.5" lautaspyörä ja onhan noita Jaggen taka-akseleita laitettu jos minkälaisten viritettyjen kasien perään vuosikymmeniä.

7.5" RS500 perän kansi jossa paikat öljynkierrolle.
Viimeksi muokannut SLEI, Ma Kesäkuu 20. 1:59:05 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Kesäkuu 19. 21:43:02 2005

Kaikissa RS500 sierroista ei 9" perää kuitenkaan löydy. Esim. K. Sarlinin rata RS500 cossussa ei ole ollut sitä vaan ainoastaan 7,5" perä ZF levylukolla.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Kesäkuu 20. 11:07:19 2005

Skorppi kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan perästä pettää yleensä tasauspyörästön pikkurattaat. Laittamalla sinne quaifen lukon pääsee eroon näistä pikkurattaista ja kuvittelisi että quaifen rojut ois kestävämmät.

Kaverilla olis tommonen quaifen lukko pöydällä, tulisi vielä se auto ajoon joskus niin voisi kertoa enempi kokemuksia.
ai pikku rattaa poistuu kitkalukko perällä?????
ihanko totta
olisko halkileikkaus kuvaa kyseisestä tuotteesta?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Kesäkuu 20. 12:14:55 2005

sierra friikki kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan perästä pettää yleensä tasauspyörästön pikkurattaat. Laittamalla sinne quaifen lukon pääsee eroon näistä pikkurattaista ja kuvittelisi että quaifen rojut ois kestävämmät.

Kaverilla olis tommonen quaifen lukko pöydällä, tulisi vielä se auto ajoon joskus niin voisi kertoa enempi kokemuksia.
ai pikku rattaa poistuu kitkalukko perällä?????
ihanko totta
olisko halkileikkaus kuvaa kyseisestä tuotteesta?
Kuka on puhunut mistään kitkalukosta ?

Tästä voi opiskella quaifen lukosta lisää:

http://www.quaife.co.uk/products/atbdifferentials.htm
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Kesäkuu 20. 13:01:48 2005

Skorppi kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan perästä pettää yleensä tasauspyörästön pikkurattaat. Laittamalla sinne quaifen lukon pääsee eroon näistä pikkurattaista ja kuvittelisi että quaifen rojut ois kestävämmät.

Kaverilla olis tommonen quaifen lukko pöydällä, tulisi vielä se auto ajoon joskus niin voisi kertoa enempi kokemuksia.
ai pikku rattaa poistuu kitkalukko perällä?????
ihanko totta
olisko halkileikkaus kuvaa kyseisestä tuotteesta?
Kuka on puhunut mistään kitkalukosta ?

Tästä voi opiskella quaifen lukosta lisää:

http://www.quaife.co.uk/products/atbdifferentials.htm
niin pikku rattaat on sielläkin mut perän tekijän omat(muoto kestävämpi kun perinteinen)
ja kitka lukko toi näyttää siltikin olevan
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Kesäkuu 20. 13:08:30 2005

Heh, tuo ei ole kitkalukko. Toki siellä on rattaita, siihen sen toiminta perustuu. Kyse oli siitä, että tällä lukolla pääse eroo niistä alkuperäisistä "pikkurattaista" jotka menee paskaksi helpolla.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ma Kesäkuu 20. 13:12:21 2005

niin, liekös tuossakin toiminta perustuu samaan kuin torsen-lukossa, eli ruuvilla voi pyörittää mutteria, muttei toisin päin?
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Kesäkuu 20. 14:24:23 2005

Skorppi kirjoitti:Heh, tuo ei ole kitkalukko. Toki siellä on rattaita, siihen sen toiminta perustuu. Kyse oli siitä, että tällä lukolla pääse eroo niistä alkuperäisistä "pikkurattaista" jotka menee paskaksi helpolla.
olet oikeassa, ainoastaan että kyllä tuollakin kuvien mukaan lukkolevyt on
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Kesäkuu 20. 15:38:41 2005

sierra friikki kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Heh, tuo ei ole kitkalukko. Toki siellä on rattaita, siihen sen toiminta perustuu. Kyse oli siitä, että tällä lukolla pääse eroo niistä alkuperäisistä "pikkurattaista" jotka menee paskaksi helpolla.
olet oikeassa, ainoastaan että kyllä tuollakin kuvien mukaan lukkolevyt on
Ai, mun browserissa vissiin jotain vikaa, kun en nää muuta kuin torsen tyyppisiä differentiaaleja, en palalukkoja ollenkaan??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Kesäkuu 20. 15:56:54 2005

en määkään näe paloja onko joku nähnyt paloja,,,taitaa olla explorerin selain silloin.
kitkalevyjä kyllä pikku kuvassa on näkyvissä oikein läjä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ma Kesäkuu 20. 16:51:22 2005

No en tiedä mitä toi kuva esittää mutta ei ainakaan mitään torsen tyyppisen lukon kitkalevyjä koska jos vaivautuu tekstiäkin lukemaan niin:

The QUAIFE is extremely strong and durable and since the Quaife is gear operated, it has no plates or clutches that can wear out and need costly replacement.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Kesäkuu 21. 3:37:46 2005

Ne on lautasjousia, mutta niiden funktiota voisi joku valaista ja paljonkohan on esijännitys? Pitäisi nimittäin omaan määritellä lukumäärä kun mitat ovat sattuneesta syystä ei alkuperäiset
Tässähän se menee...

Vastaa Viestiin