Cos 4WD osien kestävyys
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Cos 4WD osien kestävyys
Millaisilla tehoilla MT75 (4wd) rupee pykimään jos autoa ei käytetä mihinkään donitsin vääntöön?
Etuakselilla ei taida olla mitään lukkoa, onko kukaan Quaifea sinne laittanut?
Rakennetaanko 7" tai 7.5" etuperä alkuperäisiin kuoriin vai onko noille kaikille omat kuorensa.
6.5" perän kuoria ilmeisesti vahvistetaan kannen väliin laitettavalla teräslevyllä, kestääkö se sitten kadulla millaisia tehoja?
4WD taka-akseleita on ilmeisesti paljonkin siirretty takavetoisiin, millaisilla tehoilla ne rupeaa poikimaan?
Kestääkö vai ei kysymykset on tietenkin vaikeita vastata, mutta jotain kokemusperäistä tietoa varmaan löytyy?
Projekti alkaa aika tyhjältä pöydältä, kannattaisiko nelarista tehdä heti 2WD jos mielikuvituksessa siintää nelosella alkavia teho lukemia?
Etuakselilla ei taida olla mitään lukkoa, onko kukaan Quaifea sinne laittanut?
Rakennetaanko 7" tai 7.5" etuperä alkuperäisiin kuoriin vai onko noille kaikille omat kuorensa.
6.5" perän kuoria ilmeisesti vahvistetaan kannen väliin laitettavalla teräslevyllä, kestääkö se sitten kadulla millaisia tehoja?
4WD taka-akseleita on ilmeisesti paljonkin siirretty takavetoisiin, millaisilla tehoilla ne rupeaa poikimaan?
Kestääkö vai ei kysymykset on tietenkin vaikeita vastata, mutta jotain kokemusperäistä tietoa varmaan löytyy?
Projekti alkaa aika tyhjältä pöydältä, kannattaisiko nelarista tehdä heti 2WD jos mielikuvituksessa siintää nelosella alkavia teho lukemia?
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
nelkkarin laatikko kestää kohtuu hyvin kadulla tasaisiavetoja isommillakin hevosilla,etuperä kestää kanssa aika hyvin jos laittaa sen vahvikelevyn.
laatikko räjähtää ns.pumpatessa helposti(3 laatikkoa viikossa RALLI-aseessa) että silleen.
laatikkoon kannattaa laittaa nelikko dokista ensiöveto jos meinaa ihan vakioaskilla ajella tuli aika mukavan tuntuinen,nelos ja vitosväli menee vaan aika pieneksi.
jos jotain lisätietoja haluat pistä privaa.
laatikko räjähtää ns.pumpatessa helposti(3 laatikkoa viikossa RALLI-aseessa) että silleen.
laatikkoon kannattaa laittaa nelikko dokista ensiöveto jos meinaa ihan vakioaskilla ajella tuli aika mukavan tuntuinen,nelos ja vitosväli menee vaan aika pieneksi.
jos jotain lisätietoja haluat pistä privaa.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Hippi tarkoitatko DOHC ensiövedolla planeettapyörästöä vai ketjua?
DOHC 4WD perissä on ilmeisesti välitys 3.92 voiko Cossuun laittaa 7.5" 3.92 välityksisen takaperän ja DOHC etuperän? Toisin sanoen onko toi etuperän 3.92 välitys pelkästään hampaiden suhde siellä mötikässä vai lasketaanko siihen mukaan ketjun välityssuhde tms. ?
Sopiiko DOHC 4WD veto-osat suoraan Cossuun?
DOHC 4WD perissä on ilmeisesti välitys 3.92 voiko Cossuun laittaa 7.5" 3.92 välityksisen takaperän ja DOHC etuperän? Toisin sanoen onko toi etuperän 3.92 välitys pelkästään hampaiden suhde siellä mötikässä vai lasketaanko siihen mukaan ketjun välityssuhde tms. ?
Sopiiko DOHC 4WD veto-osat suoraan Cossuun?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 1. 20:49:34 2002
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tää nyt on vähän hihasta vetästy, mutta kai sinne laitetaan 8-10mm paksu teräksinen "tiiviste" joka on vähän kuoria suurempi?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Etuperässä on DOHC vs. cosw. on eri välitys ja samat rattaat/ketju jakolaatikossa; eli jos laitat tuon Scorpion 3.92 välityksen ja DOHC etuperän, kaikki OK. Välitys tulee kokonaispaketista.SLEI kirjoitti:Hippi tarkoitatko DOHC ensiövedolla planeettapyörästöä vai ketjua?
DOHC 4WD perissä on ilmeisesti välitys 3.92 voiko Cossuun laittaa 7.5" 3.92 välityksisen takaperän ja DOHC etuperän? Toisin sanoen onko toi etuperän 3.92 välitys pelkästään hampaiden suhde siellä mötikässä vai lasketaanko siihen mukaan ketjun välityssuhde tms. ?
Sopiiko DOHC 4WD veto-osat suoraan Cossuun?
DOHC4x4:ssä on periaatteessa vaihtokelpoiset romppeet; laatikko fyysisesti sama, etukardaani on sama, etuperä fyysisesti sama jne
Vastaan hipin puolesta joka taas saa sitten oikoa jos meni metsään

Ensiöveto: kytkinakselin ja ryhmäpyörästön hammaspyöräpari.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Korkealaatuisesta teräksestä, n.5-6mm paksu, mahdollisimman umpinaiseksi muotoiltu levy (vain välttämättömät reiät esim. lautaspyörälle) joka kiinnitetään kuoren ja kopan väliin.SLEI kirjoitti:Tää nyt on vähän hihasta vetästy, mutta kai sinne laitetaan 8-10mm paksu teräksinen "tiiviste" joka on vähän kuoria suurempi?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Tosiaan etuperän kannen väliin tehdään 5mm rautatiiviste estämään kopan halkeaminen. Teettaminen onnistu helposti hyvinvarustetuissa metallipajoissa joissa kansi voidaan mallintaa ja plasmaleikata tiiviste tai naputtelee tiivistepaperista kyseisen mallin ja vie plasmaleikkaukseen.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Ylläpitäjä
ja sitten plaanaukseen...sprint kirjoitti:Tosiaan etuperän kannen väliin tehdään 5mm rautatiiviste estämään kopan halkeaminen. Teettaminen onnistu helposti hyvinvarustetuissa metallipajoissa joissa kansi voidaan mallintaa ja plasmaleikata tiiviste tai naputtelee tiivistepaperista kyseisen mallin ja vie plasmaleikkaukseen.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Hommasin omaan 4wd cossu kilpuriin SLEIltä dohc 3,92 etuperän ja scorpion 7,5" 3,92 takaperän. Etuperään laitoin teräslevyvahvikkeen tapittamalla sen tiukasti kuoreen kiinni sekä myös quaifen ATB- lukon. Takaperään hankittiin Gripper levylukko. Scorpiossa on mukavasti 100mm laipalla olevat sivuakselit joten nekin sopivat hienosti 4wd sierran vetareihin. Takakelkka on myös vaihdettava tai modifioitava koska 7,5" murikka on leveämpi kuin 7". Kaikki laakerit ja stefat luonnollisesti uusittiin perien ollessa auki. Murikat on tällähetkellä vielä hyllyssä mutta jossain vaiheessa asennetaan paikalleen.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tommonen iso etuperä viritys tuli joskus vastaan netissä, vaatinee kuivasumpun mahtuakseen.
RS500 takaperän kansi.
RS500 takaperän kansi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Se kaiketi on nimenomaan 7,5":n kansi?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mistä tuollaisia perän kansia saa?SLEI kirjoitti:Tommonen iso etuperä viritys tuli joskus vastaan netissä, vaatinee kuivasumpun mahtuakseen.
RS500 takaperän kansi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ebay:ssä joskus ollut myynnissä, nappasin sieltä kuvia.siipicossu kirjoitti:Mistä tuollaisia perän kansia saa?SLEI kirjoitti:Tommonen iso etuperä viritys tuli joskus vastaan netissä, vaatinee kuivasumpun mahtuakseen.
RS500 takaperän kansi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Tollanen etuperä ei välttämättä olisi huono ratkaisu kilpureihinkaan. Täytyy nyt vain toistaiseksi koittaa tukea alkuperäinen etuperä huolella.SLEI kirjoitti:Tommonen iso etuperä viritys tuli joskus vastaan netissä, vaatinee kuivasumpun mahtuakseen.
RS500 takaperän kansi.

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar