eikä sitten mitään cossun mäntä ehdotuksia, saavat luvan kestää nuinkin siihen asti jos/kun pistetään kunnon osaa. eikä oikein löytyny haulla kohtuullisella selaamisella
ohc:n männän sorvaus turbo käyttöön
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
ohc:n männän sorvaus turbo käyttöön
Kestääkö nuo ottaa kuin paljon tavaraa pois laelta ? puristukset ois varmaan hyvä saada n.8,5:1 paikkeille? Oon kuullu että nuita sorvattuja is:n mäntiä ois käytetty onnistuneesti n.200hepan peleissä. mitä kannattaa ottaa huomioon että saa kestävyyden "tiptop", eihän koko lakea kannata mennä laskemaan ? eikö parempi olisi jos mäntään tekisi "montun" ja jättäisi reunat vakiokorkuseksi ?
eikä sitten mitään cossun mäntä ehdotuksia, saavat luvan kestää nuinkin siihen asti jos/kun pistetään kunnon osaa. eikä oikein löytyny haulla kohtuullisella selaamisella
eikä sitten mitään cossun mäntä ehdotuksia, saavat luvan kestää nuinkin siihen asti jos/kun pistetään kunnon osaa. eikä oikein löytyny haulla kohtuullisella selaamisella
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
-
Taralabs
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Millasia tehoja oot uskaltanu ottaa nuilla ? Luulis nuitten kestävän paremmin kuin kuplavolkkarin mahlejen. ??Taralabs kirjoitti:Mulla on noi P100:sen männät koneessa. On Muuten just samat ku normi 205:sessa, mutta 1,3mm matalemmat, jolloin puristusuhteeksi tuli muistaakseni 8,2:1. Näitä saa uutenaki ylikokona, jolloin voi laittaa porattuunki koneeseen. On kestäny ainaki tähän mennessä ihan ok.
-
Taralabs
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
En oo vielä päässy testaan penkissä, mutta 0,7barin ahdoilla oon sitä konetta sisäänajanu ja siinä ainakaan toi vakiokytkin ei enää pitäny, joten kai siellä vähä vakiota enemmän oli potkua. Tuossa kesäkuun alussa ois tarkotus saada auto liikenteeseen ja penkkiin, niin tietää sit minkä verran sitä tehoa oikeen on.
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
toivoa sopii että nuo kestäsivät sitä kiloa.Taralabs kirjoitti:En oo vielä päässy testaan penkissä, mutta 0,7barin ahdoilla oon sitä konetta sisäänajanu ja siinä ainakaan toi vakiokytkin ei enää pitäny, joten kai siellä vähä vakiota enemmän oli potkua. Tuossa kesäkuun alussa ois tarkotus saada auto liikenteeseen ja penkkiin, niin tietää sit minkä verran sitä tehoa oikeen on.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Onko se koko männän laki ton 1.3mm matalampi vai onko siinä männän keskellä 1.3mm monttu ??Taralabs kirjoitti:Mulla on noi P100:sen männät koneessa. On Muuten just samat ku normi 205:sessa, mutta 1,3mm matalemmat, jolloin puristusuhteeksi tuli muistaakseni 8,2:1. Näitä saa uutenaki ylikokona, jolloin voi laittaa porattuunki koneeseen. On kestäny ainaki tähän mennessä ihan ok.
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
1.6:sen ohc:n männät sorvattiin taannoin turbo taunukseen.Parhaillaan oli 1,4baria ahtoja,eikä ollut mitään ongelmaa.Tosin ainakin itsestä tuntu,että tuurilla mentiin vehkeet nipussa.Jätettiin sillon sorvissa reunaan n.1cm alkuperäistä(vain pyyhkäsy pois) ja sen jälkeen keskelle 3mm syvä monttu.Puristukset oli muistaakseni jossain kasin paikkeilla.
#446
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
jep eli kyllä nuillaki männillä aluksi porskuttaaJRZ kirjoitti:1.6:sen ohc:n männät sorvattiin taannoin turbo taunukseen.Parhaillaan oli 1,4baria ahtoja,eikä ollut mitään ongelmaa.Tosin ainakin itsestä tuntu,että tuurilla mentiin vehkeet nipussa.Jätettiin sillon sorvissa reunaan n.1cm alkuperäistä(vain pyyhkäsy pois) ja sen jälkeen keskelle 3mm syvä monttu.Puristukset oli muistaakseni jossain kasin paikkeilla.
-
Taralabs
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Ostin männät ihan tarvikeliikkeestä. Makso vajaa parisataa. Piti lohko porauttaa, niin sen takia piti hommata ylikokomännät. Nuo on tasalakiset, eli koko matkalta 1,3mm matalemmat. Haynesin oppaan moottorikohdan alkuosassa on erikseen listattuna toi matalemmalla puristussuhteella oleva kone. Muistaakseni merkintä NAE ku normaali on NAT. Siitä näkee tarkan puristussuhteen ja kuinka paljon ne männät oli tarkalleen matalemmat.
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Kuplan mahlet eivät kilpa-autoissa kestä kuin sen pyöreät 200hp jonka jälkeen -> männän laet irtoilee, halkeilee ja vaikka mitä...Jaakkoki kirjoitti:hinta. uskaltaisin melkein veikata että esim tuo p100:sen mäntä kestää sen 200heppaa yhtä hyvin/huonosti kuin nuo kuplan mahlet. ja p100mäntiä saa paljon halvemmalla.samiharju kirjoitti:ja taas: mitä vikaa kuplan mahleissa on?
Kilpureita penkkittävältä Faktatieto
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
joo tollasta kuraa en koneeseen laita. luotan ennemmin 30e:n vakiomäntiinAres kirjoitti:Kuplan mahlet eivät kilpa-autoissa kestä kuin sen pyöreät 200hp jonka jälkeen -> männän laet irtoilee, halkeilee ja vaikka mitä...Jaakkoki kirjoitti:hinta. uskaltaisin melkein veikata että esim tuo p100:sen mäntä kestää sen 200heppaa yhtä hyvin/huonosti kuin nuo kuplan mahlet. ja p100mäntiä saa paljon halvemmalla.samiharju kirjoitti:ja taas: mitä vikaa kuplan mahleissa on?
Kilpureita penkkittävältä Faktatieto
-
kynsi
- Ylläpitäjä
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Toistan taas samaa virttä kuin monesti aiemminkin eli mäntiä ei pidä jättää milli tolkulla irti kansitasosta.
Jos edullisesti rakennetaan ja vielä toimivaa niin poraa 1.8 lohkon 87.6mm 1.6:n männille ja heittää 2.0L hatun päälle. 150cm3 jää alle 2.0L, mutta putkissa on vielä paksuutta, ei mitään purkkavirityksiä ja puristukset sopusuhtaiset 8.7.
Jos edullisesti rakennetaan ja vielä toimivaa niin poraa 1.8 lohkon 87.6mm 1.6:n männille ja heittää 2.0L hatun päälle. 150cm3 jää alle 2.0L, mutta putkissa on vielä paksuutta, ei mitään purkkavirityksiä ja puristukset sopusuhtaiset 8.7.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Onko 1.3mm millitolkulla sun mielestä ? Onko sillä KÄYTÄNNÖSSÄ mitään merkitystä (siis tolla että se jäis ton 1.3mm kansitason alle) ?SLEI kirjoitti:Toistan taas samaa virttä kuin monesti aiemminkin eli mäntiä ei pidä jättää milli tolkulla irti kansitasosta.
Jos edullisesti rakennetaan ja vielä toimivaa niin poraa 1.8 lohkon 87.6mm 1.6:n männille ja heittää 2.0L hatun päälle. 150cm3 jää alle 2.0L, mutta putkissa on vielä paksuutta, ei mitään purkkavirityksiä ja puristukset sopusuhtaiset 8.7.
Edelleenki puhutaan niistä maltillisista paristasadasta hepasta pikkupaineilla.
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
hmm, jos joku voisi selittää meinaako tuo sitten jotain herkempää nakutus "kynnystä" vai ?? juu kyllähän palotiloja voi muokata, mutta montakohan cc:tä niistäkin sitten uskaltaa mennä ottamaan..Fullspeed kirjoitti:Ainakin paljealue häviää...
Turbokantta jos tekee, niin voihan kannen palotilaa muokata.
männästä ois helppo kun ottas vaan ton reilun millin pois.
tai ehkäpä jos vähäsen palotiloista ja vähäsen männistä
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tuleehan sen 1.3mm lisäksi vielä kansipahvin paksuus.
Jos oikeasti pysytään kohtuudessa paineissa ja pidetään toi n. 200 tähtäimessä niin ei sitä puristusta tarvitse laskea ollenkaan, mutta silloin pitää olla seokset ja ennakot kunnossa eli Megasquirttia kehiin.
Kun siistii nypyt pois palotiloista/kiillottaa ja mahdollisen palotilan terävän reunan poistaa niin kyllä sekin pitäisi riittää.
Jos oikeasti pysytään kohtuudessa paineissa ja pidetään toi n. 200 tähtäimessä niin ei sitä puristusta tarvitse laskea ollenkaan, mutta silloin pitää olla seokset ja ennakot kunnossa eli Megasquirttia kehiin.
Kun siistii nypyt pois palotiloista/kiillottaa ja mahdollisen palotilan terävän reunan poistaa niin kyllä sekin pitäisi riittää.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
ok. ilmeisesti parempi vaihtoehto olisi sorvauttaa männän keskelle monttu, eikä mennä laskemaan koko männän lakea? paljon on cosworthin kannentiiviste paksu kun se kiristetään momenttiin ohc kannen kans ?SLEI kirjoitti:Tuleehan sen 1.3mm lisäksi vielä kansipahvin paksuus.
Jos oikeasti pysytään kohtuudessa paineissa ja pidetään toi n. 200 tähtäimessä niin ei sitä puristusta tarvitse laskea ollenkaan, mutta silloin pitää olla seokset ja ennakot kunnossa eli Megasquirttia kehiin.
Kun siistii nypyt pois palotiloista/kiillottaa ja mahdollisen palotilan terävän reunan poistaa niin kyllä sekin pitäisi riittää.
-
Kimmo's
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Laskeskelin seuraavaa:
Kannen palotila 50cc
Kannentiiviste 1,25 paksu, 92mm reikä
Mäntä 91mm halkaisija, tasalakinen, männänpää tulee dekkitasoon
Iskun pituus 76,8mm (?? Onko noin? kyseessä siis OHC kone...)
Noilla arvoilla sain puristukseksi 9,5.
Jos männän lakeen tehdään sentin päästä reunaa alkava 1,5mm syvä kuoppa (kuopan halkaisija siis 71mm) saadaan kuopan tilavuudeksi 5,9cc.
Tällöin puristussuhteeksi tulisi 8,76.
Porasin juuri tuossa yhden vanhan 2-litrasen OHC koneen männän laesta reiän läpi ja mittasin laen paksuudeksi 9mm. Tällöin lakea jäisi keskikohdalle vielä 7,5mm.
Tuo kannen paljealuehan on reunassa, joten tuo sentti tuossa reunassa luulisi riittävän siihen ja samalla männänrengaskin pysyy turvallisella etäisyydellä männän päästä.
Laskurina noissa laskuissa on käytetty tätä.
Onko noissa pähkäilyissä järkeä? Onko laskut oikein? Onko alkuarvot(oletukset) oikein?
Tuo vaikuttaisi ihan toimivalta tavalta tehdä se kuuluisa budjettiturbo...
-k
Kannen palotila 50cc
Kannentiiviste 1,25 paksu, 92mm reikä
Mäntä 91mm halkaisija, tasalakinen, männänpää tulee dekkitasoon
Iskun pituus 76,8mm (?? Onko noin? kyseessä siis OHC kone...)
Noilla arvoilla sain puristukseksi 9,5.
Jos männän lakeen tehdään sentin päästä reunaa alkava 1,5mm syvä kuoppa (kuopan halkaisija siis 71mm) saadaan kuopan tilavuudeksi 5,9cc.
Tällöin puristussuhteeksi tulisi 8,76.
Porasin juuri tuossa yhden vanhan 2-litrasen OHC koneen männän laesta reiän läpi ja mittasin laen paksuudeksi 9mm. Tällöin lakea jäisi keskikohdalle vielä 7,5mm.
Tuo kannen paljealuehan on reunassa, joten tuo sentti tuossa reunassa luulisi riittävän siihen ja samalla männänrengaskin pysyy turvallisella etäisyydellä männän päästä.
Laskurina noissa laskuissa on käytetty tätä.
Onko noissa pähkäilyissä järkeä? Onko laskut oikein? Onko alkuarvot(oletukset) oikein?
Tuo vaikuttaisi ihan toimivalta tavalta tehdä se kuuluisa budjettiturbo...
-k
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Höyläämättömän kannen palotila on suurempi kuin tuo 50cm3.
Koko palotila 1993cm3/4/8,2= 60,76cm3
Antamillasi mitoilla kannen tiivisteen tilavuus 8,3cm3.
Isku on 76.95mm.
Monttu kannattaa sorvata pallomaiseksi ei sylinteriksi.
Koko palotila 1993cm3/4/8,2= 60,76cm3
Antamillasi mitoilla kannen tiivisteen tilavuus 8,3cm3.
Isku on 76.95mm.
Monttu kannattaa sorvata pallomaiseksi ei sylinteriksi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Kimmo's
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Unohtui mainita, että tossa laskuesimerkissä oon käyttäny omaa kanttani josta olen mitannu tuon palotilan. Vakiossa palotila on varmaankin just luokkaa 60cc.
Tietenkin jos tollasta lähtee tekemään, niin pitää tarkistusmitata vielä tuo palotilan koko.
Kovasti kiinnostais kokeilla tollasta. Mulla on nyt kone vaparina eikä oikein ole löylyä. Hyllyssä olis GT28R ahdin ja vanha 740 volvon välijäähy. Rahaa ei oikein olis ostella hienoja uusia hiluja....
Onko foorumilla kuulolla kaveria joka vois sorvata hiukan mäntiä niin kokeillaan!?
Tietenkin jos tollasta lähtee tekemään, niin pitää tarkistusmitata vielä tuo palotilan koko.
Kovasti kiinnostais kokeilla tollasta. Mulla on nyt kone vaparina eikä oikein ole löylyä. Hyllyssä olis GT28R ahdin ja vanha 740 volvon välijäähy. Rahaa ei oikein olis ostella hienoja uusia hiluja....
Onko foorumilla kuulolla kaveria joka vois sorvata hiukan mäntiä niin kokeillaan!?
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
ei tuo mäntien sorvaus varmaan kovinkaan kallis operaatio ole ? veikkaisin että kevyesti alta satasen per neljä mäntää.Kimmo's kirjoitti:Unohtui mainita, että tossa laskuesimerkissä oon käyttäny omaa kanttani josta olen mitannu tuon palotilan. Vakiossa palotila on varmaankin just luokkaa 60cc.
Tietenkin jos tollasta lähtee tekemään, niin pitää tarkistusmitata vielä tuo palotilan koko.
Kovasti kiinnostais kokeilla tollasta. Mulla on nyt kone vaparina eikä oikein ole löylyä. Hyllyssä olis GT28R ahdin ja vanha 740 volvon välijäähy. Rahaa ei oikein olis ostella hienoja uusia hiluja....
Onko foorumilla kuulolla kaveria joka vois sorvata hiukan mäntiä niin kokeillaan!?
-
mettis
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
jos jollain on tarvetta p100:sen matalapuriste männille ja f-malli veiveille, semmoset löytyy takapihalla olevasta sierran raadosta...
koko raato 130e tai koko kone 90e...
koko raato 130e tai koko kone 90e...
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
TVR
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Puristussuhteen muuttamisessa kannattaa aina suorittaa tarkat mittaukset ja laskennat ennen osien muuttamista/ hankkimista, että pääsee haluttuun lopputulokseen. Moottorit ovat yksilöitä, on erikorkuisia lohkoja ja laskettuja kansia jne... Yhdessä turbo sierrassa päädyttiin laskelmissa tommoseen männän sorvaukseen http://koti.mbnet.fi/vh77sti/Auto/Alakerta.htm Kyllä vakio mäntä kestää tosi paljon jos vaan kaikki on kohallaan. Tähän mennessä tehokkain vastaan tullut "vakio" (sorvatut männät) is:än alakerralla jarrutettu teho on 330hv.
Varttimailin ko. välikoppa kulki 12.1sec/197kmh. Auto oli jokapäiväisessä käytössä ilman mitään ongelmia.
Varttimailin ko. välikoppa kulki 12.1sec/197kmh. Auto oli jokapäiväisessä käytössä ilman mitään ongelmia.
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
jep eli pitäisi aika helposti kestää tuon mun tehotavotteen, megasquirthan tuohon tulee niin saa ainaki sopat kohilleen.TVR kirjoitti:Puristussuhteen muuttamisessa kannattaa aina suorittaa tarkat mittaukset ja laskennat ennen osien muuttamista/ hankkimista, että pääsee haluttuun lopputulokseen. Moottorit ovat yksilöitä, on erikorkuisia lohkoja ja laskettuja kansia jne... Yhdessä turbo sierrassa päädyttiin laskelmissa tommoseen männän sorvaukseen http://koti.mbnet.fi/vh77sti/Auto/Alakerta.htm Kyllä vakio mäntä kestää tosi paljon jos vaan kaikki on kohallaan. Tähän mennessä tehokkain vastaan tullut "vakio" (sorvatut männät) is:än alakerralla jarrutettu teho on 330hv.
Varttimailin ko. välikoppa kulki 12.1sec/197kmh. Auto oli jokapäiväisessä käytössä ilman mitään ongelmia.
-
hilteri
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
no onhan niitä vw mahlejakin käytetty iät ja ajat f-ryhmän "budjetti" kilpureissa ja "autotalliturboissa" kun vaan ei hulluttele tehoissa, jos haluaa tyyliin 350hv koneen ni en laittas itekkään vw mäntiä mutta kun vaan tekee pannun järkevän tehotavoitteen/osien keston ja laadun mukaan.Esim.vähä alle parisataa heppaset vaparikoneet ja yli parisataa heppaset turbot kyllä on kestäneet täälläpäin ilman mäntä ongelmia. ja seosmittarihan on ehdoton kun ajetaan säätöjä ettei säretä konettta liian laihalla seoksella. itekki jos teen kunnon konetta ni wisecothan sinne tulee mut nyt puhuttiin ns. budjetti koneista mitä ilmeisimmin..
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Meikäläisen stokkaturbo sierra projektin mukana tuli portattu iso vena kansi josta oli palotiloista otettu niin helvetisti tavaraa! En kyllä uskonut että niistä saa noin paljon tavaraa pois. Kauhee monttu vaan siinäJaakkoki kirjoitti:hmm, jos joku voisi selittää meinaako tuo sitten jotain herkempää nakutus "kynnystä" vai ?? juu kyllähän palotiloja voi muokata, mutta montakohan cc:tä niistäkin sitten uskaltaa mennä ottamaan..Fullspeed kirjoitti:Ainakin paljealue häviää...
Turbokantta jos tekee, niin voihan kannen palotilaa muokata.
männästä ois helppo kun ottas vaan ton reilun millin pois.
tai ehkäpä jos vähäsen palotiloista ja vähäsen männistä
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Paljealue on männän laen ja kannen väliin jääve alue jossa väli menee muutamaan millin kymmenykseen männän ollessa yläkuolokohdassa. Tämä aiheuttaa kovan pyörteen jolla on mm. suuri vaikutus nakutusherkkyyden poistossa ja palonopeudessa.
16V kansissa usein kaksin puolin:
http://www.billzilla.org/4AG2.jpg
http://www.billzilla.org/4agheadpic.jpg
http://www.sv1000.inuk.com/faq/tlrman/squish_band.htm
16V kansissa usein kaksin puolin:
http://www.billzilla.org/4AG2.jpg
http://www.billzilla.org/4agheadpic.jpg
http://www.sv1000.inuk.com/faq/tlrman/squish_band.htm
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tämän takia mäntiä ei usein kannatakaan sorvata vain vähän matalammaksi. Menetetään toimiva paljealue mutta puristussuhde ei kuitenkaan laske kovin paljoa. Nakutusherkkuus sama kuin ennen.
Juuri tästä syystä mäntiä sorvataan esim. keskeltä tai mistä vain mikä ei osu paljealueen kohdalle. Tietysti kaikissa moottoreissa ei paljealuetta ole, esim. RST:n CVH. Perus vapariversiossa paljealue taas on johtuen mäntien erilaisesta muodosta. En tiedä onko juuri tästä syystä, mutta jotkut virittäjän tekee kovimmat RST:n kannet laihaseoskansista.
Juuri tästä syystä mäntiä sorvataan esim. keskeltä tai mistä vain mikä ei osu paljealueen kohdalle. Tietysti kaikissa moottoreissa ei paljealuetta ole, esim. RST:n CVH. Perus vapariversiossa paljealue taas on johtuen mäntien erilaisesta muodosta. En tiedä onko juuri tästä syystä, mutta jotkut virittäjän tekee kovimmat RST:n kannet laihaseoskansista.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
MännännakertajatoukkaVehje kirjoitti:Se on mäntäpistiäinenSHR kirjoitti:nakke nakuttaja on ikävä vieras palotilassa.
Paljealue pitää olla isompi tulpan vastaisella puolella palotilaa, kun palotila on epäsymmetrinen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Moottorithan kasataan pienistä virheistäJesseT kirjoitti:Tämän takia mäntiä ei usein kannatakaan sorvata vain vähän matalammaksi. Menetetään toimiva paljealue mutta puristussuhde ei kuitenkaan laske kovin paljoa. Nakutusherkkuus sama kuin ennen.
Juuri tästä syystä mäntiä sorvataan esim. keskeltä tai mistä vain mikä ei osu paljealueen kohdalle. Tietysti kaikissa moottoreissa ei paljealuetta ole, esim. RST:n CVH. Perus vapariversiossa paljealue taas on johtuen mäntien erilaisesta muodosta. En tiedä onko juuri tästä syystä, mutta jotkut virittäjän tekee kovimmat RST:n kannet laihaseoskansista.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5