Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Su Kesäkuu 12. 14:01:36 2005
Mistähän voisi alkaa kyselemään pultattavia turvakaaria escorttiin? hewiset:ltä tai luuppalalta varmaan sais kaaria mutta tuskin pultattavia?
... myös käytetyt kaaret kiinnostaa eli jos joku omistaa pultattavat turvakaaret välikoppaan ja haluaa niistä luopua niin privaa vaan tännepäin

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
raimo
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja raimo » Su Kesäkuu 12. 18:54:29 2005
Miksei noista Hewiset/Luuppala kaarista voisi tehdä pultattavia?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Su Kesäkuu 12. 20:35:27 2005
autoracing ja safety devices, itellä mk1 escos

sierra xr4x4
escort mk1
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Su Kesäkuu 12. 21:13:22 2005
Itse ostin luuppalalta ja teen niihin pulttiliitokset itse. Luuppalan kaaret ovat sitten ns. jokkiskaaret, eli eivät kelpaa ralliin.
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Su Kesäkuu 12. 21:32:17 2005
Kadulle ovat kaaret tulossa joten sillä kelpaavatko ne myös ralliin ei niin ole väliä. Minkäslainen hintahaitari noilla kaarilla yleensä on?
Sierraxr4x4, minkä hintaiset oli noi safety devices kaaret autoracing:ssa?
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Su Kesäkuu 12. 21:35:30 2005
Siinä ne on vanhaa rahaa tonnin.
-
raimo
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja raimo » Ma Kesäkuu 13. 0:05:25 2005
Tonnin markoissa???? Viimeksi kun niiden hintaa olen tiedustellut, oli jotain 4000mk?
Ite ostin NOS mk2 Safety Devicesit 100eurolla, jokin aika sitten

Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
northwest
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja northwest » Ma Kesäkuu 13. 8:35:16 2005
Safety Devilssit lienee paras vaihtoehto siviiliautoon.Ja niitä löytynee käytettyinä kun tuskin kukaan laittaa enää kisa-autoon.Kaarisäännöt ovat muuttuneet aikojen saatossa ja mennyt ohi niiden käytöaika.
Lisäksi ovat todennäköisesti kevyimmät mitä löytyy.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Ma Kesäkuu 13. 8:44:58 2005
RaimoS kirjoitti:Tonnin markoissa???? Viimeksi kun niiden hintaa olen tiedustellut, oli jotain 4000mk?
Ite ostin NOS mk2 Safety Devicesit 100eurolla, jokin aika sitten

No me ostettiin niitä isompi kasa (kymmeneen autoon) ja hinta oli 170e/kpl.
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ma Kesäkuu 13. 17:01:07 2005
hinnasta ei oo mitää tietoa... oli autossa kiinni kun ostin
ps. jos löydät käytetyt nii varmaan saa edukkaasti, mut autoracingissa on varmasti useamman satasen

sierra xr4x4
escort mk1
-
Cosander
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Viesti
Kirjoittaja Cosander » Ke Kesäkuu 15. 13:30:58 2005
väännä itse niin saat semmoset kun haluut!
Ja putkivärkki ei maksa paljoa.
-
dudek
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja dudek » Ke Kesäkuu 15. 13:48:39 2005
Cosander kirjoitti:väännä itse niin saat semmoset kun haluut!
Ja putkivärkki ei maksa paljoa.
Juttelin tossa joku aika sitten ton Hewiset-tyypin kanssa. Tuli esille, että se on se raaka-aine eli saumaton putki mikä niissä kaarissa maksaa. Ei siinä työlle jää paljon paskaakaan arvoa. Ja ainakin viime kesänä oli sellainen tilanne, että sopivan kokoista putkea ei edes saanut mistään. Tän hetkistä tilannetta en tiedä.
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
Nelilinkki
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
Viesti
Kirjoittaja Nelilinkki » Ke Kesäkuu 15. 15:43:54 2005
Niin mites se lainsäädäntö oli näissä? Jossain muistaakseni oli ettei katsastusmieskään hyväksy mitä hyvänsä vanhoja "saunanlauderunkoja" auton sisällä. Pitänee käydä kysymässä konttorilla.
Kertokaapa vähän näistä Safety Devices putkista? Onko kuvia missään? Onko niissä oviputket? Mistä vanhoja osaa kysellä ja olisko ne hyvät 70-luvun rallireplicaan...siis kuitenkin katuautoon.
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Ke Kesäkuu 15. 16:35:19 2005
Saumaton putki on pirun kallista. Jokkiskaaret eivät ole saumatonta,
-
ZyaS
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja ZyaS » Ke Kesäkuu 15. 17:29:42 2005
§24 on juttua turvakaarista.
jos itte alkaa vääntämään ni,
turvallisuus määräyksiä kilpa-autohin sieltä kohdasta "8.1.3 Suojakehikko" ottaa mallia niin ei pitäis tulla kovin "vaaralliset"
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ke Kesäkuu 15. 23:31:54 2005
Nelilinkki kirjoitti:Niin mites se lainsäädäntö oli näissä? Jossain muistaakseni oli ettei katsastusmieskään hyväksy mitä hyvänsä vanhoja "saunanlauderunkoja" auton sisällä. Pitänee käydä kysymässä konttorilla.
Kertokaapa vähän näistä Safety Devices putkista? Onko kuvia missään? Onko niissä oviputket? Mistä vanhoja osaa kysellä ja olisko ne hyvät 70-luvun rallireplicaan...siis kuitenkin katuautoon.
kyllä on oviputket! ainakin ex-kemiläisen rata mk1 escosta löytyy tällä hetkellä safety devices kaaret

sierra xr4x4
escort mk1
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Ke Kesäkuu 15. 23:47:06 2005
Tapio Seppä tekee luokitellut kaaret autoon kuin autoon ja hinta 200e
Työtahti: Vie auto illalla hae pois seuraavana päivänä...
Ja kaippa sille ohjeistusta voi antaa siitä minkälaiset haluaa juuri itelle

-
northwest
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja northwest » To Kesäkuu 16. 21:24:09 2005
Ares kirjoitti:Tapio Seppä tekee luokitellut kaaret autoon kuin autoon ja hinta 200e
Työtahti: Vie auto illalla hae pois seuraavana päivänä...
Ja kaippa sille ohjeistusta voi antaa siitä minkälaiset haluaa juuri itelle

Jaa,että vääntää FIA-luokitellut kaaret muka
Noita sääntökirjan mukaisia ehkäpä,mutta luokiteltuja en suostu uskomaan.Niistähän on viraliset testit tehty FIA:n toimesta

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » To Kesäkuu 16. 23:25:56 2005
Niin joo siis sääntöjen mukaiset

...
SS ja jokkis käyttöön on yks tuttu hommannut viiteen autoon häneltä kaaret ja aina yhtä hyvät ja yhtä nopeasti tehnyt ne
-
FOMOCO
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja FOMOCO » Pe Kesäkuu 17. 11:47:52 2005
Velipojalla oli aikanaan välikoppaan alumiiniinistä tehty pääkaari,takatuet ja diakonaali-paketti, pääkaaressa oli laipat etuputkille ja ihan "tehdas"-tekoisilta näyttivät.
Mahtaakohan olla kivenalla tuollaiset kokonaiset alumiinikaaret, olis ainakin kevyet katuautoon.
-
Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F -
Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Pe Joulukuu 2. 9:13:26 2005
No nytpä olisi turvakaaretkin sitten jo tiedossa (safety devices). Sellainen tuli vaan että sopiikohan auton omat turvavyöt enää olemaan paikallaan vai täytyykö niiden kiinnityskohtia muuttaa?
Entä kattoverhoilut ym.?
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
raimo
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja raimo » Pe Joulukuu 2. 10:40:15 2005
Ainakin mun Safety Devices:issä oli pääkaaren alaosassa jengaholkki läpi putken, mihin sai turvavyörullan kiinni. Jenga oli semmonen, mihin sopi alkuperäiset turvavyöpultit. Yläpäästä vyö sopi muistaakseni omalle paikalleen ovipilariin.
Kattoverhoilut voi olla toki paikallaan. Ilmeisesti nuo sunkin kaaret ovat kuudella kiinnityspisteellä?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Pe Joulukuu 2. 11:04:52 2005
RaimoS kirjoitti:Ainakin mun Safety Devices:issä oli pääkaaren alaosassa jengaholkki läpi putken, mihin sai turvavyörullan kiinni. Jenga oli semmonen, mihin sopi alkuperäiset turvavyöpultit. Yläpäästä vyö sopi muistaakseni omalle paikalleen ovipilariin.
Kattoverhoilut voi olla toki paikallaan. Ilmeisesti nuo sunkin kaaret ovat kuudella kiinnityspisteellä?
Kuudella kiinnityspisteellä ovat. En ole tosin niitä vielä itse edes nähnyt (käytetyt kaaret), mutta nyt viikonloppuna menen katsomaan niitä ja jos ovat ok kuntoiset ostan ne pois.
Toivotaan että noissakin olisi joku kiinnityspiste turvavöille, ettei tarvi alkaa soveltamaan..
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Rytinä
- Viestit: 186
- Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja Rytinä » La Joulukuu 3. 0:39:03 2005
ohc kirjoitti:RaimoS kirjoitti:Ainakin mun Safety Devices:issä oli pääkaaren alaosassa jengaholkki läpi putken, mihin sai turvavyörullan kiinni. Jenga oli semmonen, mihin sopi alkuperäiset turvavyöpultit. Yläpäästä vyö sopi muistaakseni omalle paikalleen ovipilariin.
Kattoverhoilut voi olla toki paikallaan. Ilmeisesti nuo sunkin kaaret ovat kuudella kiinnityspisteellä?
Kuudella kiinnityspisteellä ovat. En ole tosin niitä vielä itse edes nähnyt (käytetyt kaaret), mutta nyt viikonloppuna menen katsomaan niitä ja jos ovat ok kuntoiset ostan ne pois.
Toivotaan että noissakin olisi joku kiinnityspiste turvavöille, ettei tarvi alkaa soveltamaan..
Turvavyön alakiinnityksen joutuu vaihtamaan auton kiinnityspisteestä turvakaareen kiinni. Omassa oli valmis läpireikä mistä sai laitettua läpipultilla vyön rullaosan kiinni, muuten kaaret ei ole kuin heittää paikoilleen.
On muuten aika sitkeää tavaraan noi putket, kun yritin porata reikää kaareen et sais yhen jutun kiinni, niin poran terä ei purrut siihen pätkän vertaa vaikka oli kunnon terät ja kone

Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Pe Joulukuu 9. 19:46:58 2005
RaimoS kirjoitti:Ainakin mun Safety Devices:issä oli pääkaaren alaosassa jengaholkki läpi putken, mihin sai turvavyörullan kiinni. Jenga oli semmonen, mihin sopi alkuperäiset turvavyöpultit. Yläpäästä vyö sopi muistaakseni omalle paikalleen ovipilariin.
Samanlainen jenga oli noissakin kaarissa. Alkuperäisillä turvavyöpulteilla vyöt kiinni ja hyvä tuli. Nyt pitää alkaa vaan tekemään kunnon kiinnitykset noille. Tällähetkellä ne on vaan "heitetty" sisälle.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Rytinä
- Viestit: 186
- Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja Rytinä » Pe Joulukuu 9. 19:55:11 2005
ohc kirjoitti:RaimoS kirjoitti:Ainakin mun Safety Devices:issä oli pääkaaren alaosassa jengaholkki läpi putken, mihin sai turvavyörullan kiinni. Jenga oli semmonen, mihin sopi alkuperäiset turvavyöpultit. Yläpäästä vyö sopi muistaakseni omalle paikalleen ovipilariin.
Samanlainen jenga oli noissakin kaarissa. Alkuperäisillä turvavyöpulteilla vyöt kiinni ja hyvä tuli. Nyt pitää alkaa vaan tekemään kunnon kiinnitykset noille. Tällähetkellä ne on vaan "heitetty" sisälle.
Itellekin pitäisi vielä tehdä kunnon vahvistukset tonne lattiaan, kun noi rallimiehet sanoivat, et muuten menee pohjasta läpi kun heittää kunnon voltit

Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
-
northwest
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja northwest » Pe Joulukuu 9. 20:24:57 2005
Rytinä kirjoitti:Itellekin pitäisi vielä tehdä kunnon vahvistukset tonne lattiaan, kun noi rallimiehet sanoivat, et muuten menee pohjasta läpi kun heittää kunnon voltit

Joo,niistä ei ole mitään hyötyä jos kaaret tulee lattiasta läpi.Siinä tilanteessa ei paljon naurata.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Viesti
Kirjoittaja nprteam » La Joulukuu 10. 0:34:56 2005
Rytinä kirjoitti:ohc kirjoitti:RaimoS kirjoitti:Ainakin mun Safety Devices:issä oli pääkaaren alaosassa jengaholkki läpi putken, mihin sai turvavyörullan kiinni. Jenga oli semmonen, mihin sopi alkuperäiset turvavyöpultit. Yläpäästä vyö sopi muistaakseni omalle paikalleen ovipilariin.
Samanlainen jenga oli noissakin kaarissa. Alkuperäisillä turvavyöpulteilla vyöt kiinni ja hyvä tuli. Nyt pitää alkaa vaan tekemään kunnon kiinnitykset noille. Tällähetkellä ne on vaan "heitetty" sisälle.
Itellekin pitäisi vielä tehdä kunnon vahvistukset tonne lattiaan, kun noi rallimiehet sanoivat, et muuten menee pohjasta läpi kun heittää kunnon voltit

Aivan, itsellä ei ole uusinta sääntökirjaa muta kai se hyvänä ohjeena tähän käy vanhakin(voi olla voimassakin): Kiinnityskohdat tulee vahvistaa vähintään 3mm paksulla ja pinta-alaltaan vähintään120cm^2 teräslevyllä, joka on hitsattu koriin.
Ja sehän lienee sanomattakin selvä, että hutiloimalla tehden turvakaaret muuttuvat surmakaariksi. Joku viisas sanoi minulle aikanaa, että turvallisuudesta tinkiminen on itsensä kusettamista.
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » La Joulukuu 10. 10:23:21 2005
nprteam kirjoitti: Kiinnityskohdat tulee vahvistaa VÄHINTÄÄN 3mm paksulla ja pinta-alaltaan vähintään120cm^2 teräslevyllä, joka on hitsattu koriin.
Turvallisuudesta tinkiminen on itsensä kusettamista.
..juuri näin.
Ja pari lisä neliösenttiä ei varmasti tuo autoon painoa liikaa.
-Turvallisuus ennenkaikkea-
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » La Joulukuu 10. 17:28:38 2005
Bootsi kirjoitti:nprteam kirjoitti: Kiinnityskohdat tulee vahvistaa VÄHINTÄÄN 3mm paksulla ja pinta-alaltaan vähintään120cm^2 teräslevyllä, joka on hitsattu koriin.
Turvallisuudesta tinkiminen on itsensä kusettamista.
..juuri näin.
Ja pari lisä neliösenttiä ei varmasti tuo autoon painoa liikaa.
-Turvallisuus ennenkaikkea-
Joo kyllä kiinnityskohdat hitsataan kuten asiaan kuuluu. Tuosta painosta tuli mieleen että eipä noi safety devicet hirveitä paina muutenkaan. Ilman oviputkia paino oli 27kg.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
northwest
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja northwest » Su Joulukuu 11. 9:25:36 2005
ohc kirjoitti:Tuosta painosta tuli mieleen että eipä noi safety devicet hirveitä paina muutenkaan. Ilman oviputkia paino oli 27kg.
Satuitko mittaamaan seinämävahvuuden näistä "safety devils"-kaarista?
Kaverilla oli irtonaisena tuollaiset taannoin ja katseltiin ettei olleet kyllä kuin 1.5mm seinämällä :smt087
-Nuohan on vanhojen luokitusten aikaisia kaaria,nykyään sääntö vaatii että vanhentuneissa luokitelluissakin pitää olla seinämävahvuudet 2.5mm.Siviiliautoon varmasti hyvät mutta kilpuriin en laittaisi.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Su Joulukuu 11. 11:37:17 2005
northwest kirjoitti:ohc kirjoitti:Tuosta painosta tuli mieleen että eipä noi safety devicet hirveitä paina muutenkaan. Ilman oviputkia paino oli 27kg.
Satuitko mittaamaan seinämävahvuuden näistä "safety devils"-kaarista?
Kaverilla oli irtonaisena tuollaiset taannoin ja katseltiin ettei olleet kyllä kuin 1.5mm seinämällä :smt087
-Nuohan on vanhojen luokitusten aikaisia kaaria,nykyään sääntö vaatii että vanhentuneissa luokitelluissakin pitää olla seinämävahvuudet 2.5mm.Siviiliautoon varmasti hyvät mutta kilpuriin en laittaisi.
38x2.5mm näyttäs olevan noi putket.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Ke Helmikuu 15. 16:35:50 2006
Palataas vielä tähän aiheeseen. Pitäisi yksi putki taivutella noihin kaariin joka niistä siis puuttuu. Kaaret siis safety devices ja se yläputki tuulilasin yläreunasta puuttuu.
Onnistuuko tuollasen putken taivutus jotenkin kätevästi kotikonstein? Putkeen ei montaa mutkaa tarvisi tehdä eli lähes suora putki jonka päihin noin 30asteen taivutus alaspäin.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Rytinä
- Viestit: 186
- Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja Rytinä » Ke Helmikuu 15. 17:29:07 2006
ohc kirjoitti:Palataas vielä tähän aiheeseen. Pitäisi yksi putki taivutella noihin kaariin joka niistä siis puuttuu. Kaaret siis safety devices ja se yläputki tuulilasin yläreunasta puuttuu.
Onnistuuko tuollasen putken taivutus jotenkin kätevästi kotikonstein? Putkeen ei montaa mutkaa tarvisi tehdä eli lähes suora putki jonka päihin noin 30asteen taivutus alaspäin.
Helpottaa jos on putkitaivutus työkalu, mut laittaa hiekkaa täyteen ja tulpat päihin niin ei mene ruttuun esim. ruuvipenkissä väännettäessä.
En tiedä mistä putkesta olet tekemässä, mut nuo omat kaaret on kyllä niin tiukkaa tavaraa, et kotikonstein ne ei väänny yhtään mihinkää.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » To Helmikuu 16. 23:28:05 2006
Rytinä kirjoitti:ohc kirjoitti:Palataas vielä tähän aiheeseen. Pitäisi yksi putki taivutella noihin kaariin joka niistä siis puuttuu. Kaaret siis safety devices ja se yläputki tuulilasin yläreunasta puuttuu.
Onnistuuko tuollasen putken taivutus jotenkin kätevästi kotikonstein? Putkeen ei montaa mutkaa tarvisi tehdä eli lähes suora putki jonka päihin noin 30asteen taivutus alaspäin.
Helpottaa jos on putkitaivutus työkalu, mut laittaa hiekkaa täyteen ja tulpat päihin niin ei mene ruttuun esim. ruuvipenkissä väännettäessä.
En tiedä mistä putkesta olet tekemässä, mut nuo omat kaaret on kyllä niin tiukkaa tavaraa, et kotikonstein ne ei väänny yhtään mihinkää.
Saumatonta putkea. Leikkasin eräistä vanhoista kaarista diagonaali putken irti, eli se kyllä pitäs kelvata tähän käyttötarkoitukseen.
Pitää koittaa täyttää tuolla hiekalla ja kääntää. Pillillä vois tietysti antaa vähän lämpöäkin jos ei ala kääntymään. Tiedä sitten miten käy jos tuota lämmittää mutta sittenpähän näkee.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus