Kaaret välikoppaan?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Kaaret välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja ohc » Su Kesäkuu 12. 14:01:36 2005

Mistähän voisi alkaa kyselemään pultattavia turvakaaria escorttiin? hewiset:ltä tai luuppalalta varmaan sais kaaria mutta tuskin pultattavia?

... myös käytetyt kaaret kiinnostaa eli jos joku omistaa pultattavat turvakaaret välikoppaan ja haluaa niistä luopua niin privaa vaan tännepäin :)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Su Kesäkuu 12. 18:54:29 2005

Miksei noista Hewiset/Luuppala kaarista voisi tehdä pultattavia?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Su Kesäkuu 12. 20:35:27 2005

autoracing ja safety devices, itellä mk1 escos :roll:
sierra xr4x4
escort mk1

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Kesäkuu 12. 21:13:22 2005

Itse ostin luuppalalta ja teen niihin pulttiliitokset itse. Luuppalan kaaret ovat sitten ns. jokkiskaaret, eli eivät kelpaa ralliin.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Su Kesäkuu 12. 21:32:17 2005

Kadulle ovat kaaret tulossa joten sillä kelpaavatko ne myös ralliin ei niin ole väliä. Minkäslainen hintahaitari noilla kaarilla yleensä on?

Sierraxr4x4, minkä hintaiset oli noi safety devices kaaret autoracing:ssa?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Kesäkuu 12. 21:35:30 2005

Siinä ne on vanhaa rahaa tonnin.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Ma Kesäkuu 13. 0:05:25 2005

Tonnin markoissa???? Viimeksi kun niiden hintaa olen tiedustellut, oli jotain 4000mk?
Ite ostin NOS mk2 Safety Devicesit 100eurolla, jokin aika sitten :wink:
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Kesäkuu 13. 8:35:16 2005

Safety Devilssit lienee paras vaihtoehto siviiliautoon.Ja niitä löytynee käytettyinä kun tuskin kukaan laittaa enää kisa-autoon.Kaarisäännöt ovat muuttuneet aikojen saatossa ja mennyt ohi niiden käytöaika.
Lisäksi ovat todennäköisesti kevyimmät mitä löytyy.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Kesäkuu 13. 8:44:58 2005

RaimoS kirjoitti:Tonnin markoissa???? Viimeksi kun niiden hintaa olen tiedustellut, oli jotain 4000mk?
Ite ostin NOS mk2 Safety Devicesit 100eurolla, jokin aika sitten :wink:
No me ostettiin niitä isompi kasa (kymmeneen autoon) ja hinta oli 170e/kpl.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ma Kesäkuu 13. 17:01:07 2005

hinnasta ei oo mitää tietoa... oli autossa kiinni kun ostin :wink:

ps. jos löydät käytetyt nii varmaan saa edukkaasti, mut autoracingissa on varmasti useamman satasen :roll:
sierra xr4x4
escort mk1

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Kesäkuu 15. 13:30:58 2005

väännä itse niin saat semmoset kun haluut!
Ja putkivärkki ei maksa paljoa.

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ke Kesäkuu 15. 13:48:39 2005

Cosander kirjoitti:väännä itse niin saat semmoset kun haluut!
Ja putkivärkki ei maksa paljoa.
Juttelin tossa joku aika sitten ton Hewiset-tyypin kanssa. Tuli esille, että se on se raaka-aine eli saumaton putki mikä niissä kaarissa maksaa. Ei siinä työlle jää paljon paskaakaan arvoa. Ja ainakin viime kesänä oli sellainen tilanne, että sopivan kokoista putkea ei edes saanut mistään. Tän hetkistä tilannetta en tiedä.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Ke Kesäkuu 15. 15:43:54 2005

Niin mites se lainsäädäntö oli näissä? Jossain muistaakseni oli ettei katsastusmieskään hyväksy mitä hyvänsä vanhoja "saunanlauderunkoja" auton sisällä. Pitänee käydä kysymässä konttorilla.

Kertokaapa vähän näistä Safety Devices putkista? Onko kuvia missään? Onko niissä oviputket? Mistä vanhoja osaa kysellä ja olisko ne hyvät 70-luvun rallireplicaan...siis kuitenkin katuautoon.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Kesäkuu 15. 16:35:19 2005

Saumaton putki on pirun kallista. Jokkiskaaret eivät ole saumatonta,
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

ZyaS
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ZyaS » Ke Kesäkuu 15. 17:29:42 2005

§24 on juttua turvakaarista.

jos itte alkaa vääntämään ni,
turvallisuus määräyksiä kilpa-autohin sieltä kohdasta "8.1.3 Suojakehikko" ottaa mallia niin ei pitäis tulla kovin "vaaralliset"

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ke Kesäkuu 15. 23:31:54 2005

Nelilinkki kirjoitti:Niin mites se lainsäädäntö oli näissä? Jossain muistaakseni oli ettei katsastusmieskään hyväksy mitä hyvänsä vanhoja "saunanlauderunkoja" auton sisällä. Pitänee käydä kysymässä konttorilla.

Kertokaapa vähän näistä Safety Devices putkista? Onko kuvia missään? Onko niissä oviputket? Mistä vanhoja osaa kysellä ja olisko ne hyvät 70-luvun rallireplicaan...siis kuitenkin katuautoon.
kyllä on oviputket! ainakin ex-kemiläisen rata mk1 escosta löytyy tällä hetkellä safety devices kaaret :wink:
sierra xr4x4
escort mk1

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ke Kesäkuu 15. 23:47:06 2005

Tapio Seppä tekee luokitellut kaaret autoon kuin autoon ja hinta 200e
Työtahti: Vie auto illalla hae pois seuraavana päivänä...

Ja kaippa sille ohjeistusta voi antaa siitä minkälaiset haluaa juuri itelle :)

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Kesäkuu 16. 21:24:09 2005

Ares kirjoitti:Tapio Seppä tekee luokitellut kaaret autoon kuin autoon ja hinta 200e
Työtahti: Vie auto illalla hae pois seuraavana päivänä...

Ja kaippa sille ohjeistusta voi antaa siitä minkälaiset haluaa juuri itelle :)
Jaa,että vääntää FIA-luokitellut kaaret muka :roll:
Noita sääntökirjan mukaisia ehkäpä,mutta luokiteltuja en suostu uskomaan.Niistähän on viraliset testit tehty FIA:n toimesta :wink:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Kesäkuu 16. 23:25:56 2005

Niin joo siis sääntöjen mukaiset :D ...

SS ja jokkis käyttöön on yks tuttu hommannut viiteen autoon häneltä kaaret ja aina yhtä hyvät ja yhtä nopeasti tehnyt ne

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Pe Kesäkuu 17. 11:47:52 2005

Velipojalla oli aikanaan välikoppaan alumiiniinistä tehty pääkaari,takatuet ja diakonaali-paketti, pääkaaressa oli laipat etuputkille ja ihan "tehdas"-tekoisilta näyttivät.
Mahtaakohan olla kivenalla tuollaiset kokonaiset alumiinikaaret, olis ainakin kevyet katuautoon.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Joulukuu 2. 9:13:26 2005

No nytpä olisi turvakaaretkin sitten jo tiedossa (safety devices). Sellainen tuli vaan että sopiikohan auton omat turvavyöt enää olemaan paikallaan vai täytyykö niiden kiinnityskohtia muuttaa?

Entä kattoverhoilut ym.?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Pe Joulukuu 2. 10:40:15 2005

Ainakin mun Safety Devices:issä oli pääkaaren alaosassa jengaholkki läpi putken, mihin sai turvavyörullan kiinni. Jenga oli semmonen, mihin sopi alkuperäiset turvavyöpultit. Yläpäästä vyö sopi muistaakseni omalle paikalleen ovipilariin.

Kattoverhoilut voi olla toki paikallaan. Ilmeisesti nuo sunkin kaaret ovat kuudella kiinnityspisteellä?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Joulukuu 2. 11:04:52 2005

RaimoS kirjoitti:Ainakin mun Safety Devices:issä oli pääkaaren alaosassa jengaholkki läpi putken, mihin sai turvavyörullan kiinni. Jenga oli semmonen, mihin sopi alkuperäiset turvavyöpultit. Yläpäästä vyö sopi muistaakseni omalle paikalleen ovipilariin.

Kattoverhoilut voi olla toki paikallaan. Ilmeisesti nuo sunkin kaaret ovat kuudella kiinnityspisteellä?
Kuudella kiinnityspisteellä ovat. En ole tosin niitä vielä itse edes nähnyt (käytetyt kaaret), mutta nyt viikonloppuna menen katsomaan niitä ja jos ovat ok kuntoiset ostan ne pois.

Toivotaan että noissakin olisi joku kiinnityspiste turvavöille, ettei tarvi alkaa soveltamaan..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » La Joulukuu 3. 0:39:03 2005

ohc kirjoitti:
RaimoS kirjoitti:Ainakin mun Safety Devices:issä oli pääkaaren alaosassa jengaholkki läpi putken, mihin sai turvavyörullan kiinni. Jenga oli semmonen, mihin sopi alkuperäiset turvavyöpultit. Yläpäästä vyö sopi muistaakseni omalle paikalleen ovipilariin.

Kattoverhoilut voi olla toki paikallaan. Ilmeisesti nuo sunkin kaaret ovat kuudella kiinnityspisteellä?
Kuudella kiinnityspisteellä ovat. En ole tosin niitä vielä itse edes nähnyt (käytetyt kaaret), mutta nyt viikonloppuna menen katsomaan niitä ja jos ovat ok kuntoiset ostan ne pois.

Toivotaan että noissakin olisi joku kiinnityspiste turvavöille, ettei tarvi alkaa soveltamaan..
Turvavyön alakiinnityksen joutuu vaihtamaan auton kiinnityspisteestä turvakaareen kiinni. Omassa oli valmis läpireikä mistä sai laitettua läpipultilla vyön rullaosan kiinni, muuten kaaret ei ole kuin heittää paikoilleen.

On muuten aika sitkeää tavaraan noi putket, kun yritin porata reikää kaareen et sais yhen jutun kiinni, niin poran terä ei purrut siihen pätkän vertaa vaikka oli kunnon terät ja kone :?
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Joulukuu 9. 19:46:58 2005

RaimoS kirjoitti:Ainakin mun Safety Devices:issä oli pääkaaren alaosassa jengaholkki läpi putken, mihin sai turvavyörullan kiinni. Jenga oli semmonen, mihin sopi alkuperäiset turvavyöpultit. Yläpäästä vyö sopi muistaakseni omalle paikalleen ovipilariin.
Samanlainen jenga oli noissakin kaarissa. Alkuperäisillä turvavyöpulteilla vyöt kiinni ja hyvä tuli. Nyt pitää alkaa vaan tekemään kunnon kiinnitykset noille. Tällähetkellä ne on vaan "heitetty" sisälle.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Pe Joulukuu 9. 19:55:11 2005

ohc kirjoitti:
RaimoS kirjoitti:Ainakin mun Safety Devices:issä oli pääkaaren alaosassa jengaholkki läpi putken, mihin sai turvavyörullan kiinni. Jenga oli semmonen, mihin sopi alkuperäiset turvavyöpultit. Yläpäästä vyö sopi muistaakseni omalle paikalleen ovipilariin.
Samanlainen jenga oli noissakin kaarissa. Alkuperäisillä turvavyöpulteilla vyöt kiinni ja hyvä tuli. Nyt pitää alkaa vaan tekemään kunnon kiinnitykset noille. Tällähetkellä ne on vaan "heitetty" sisälle.
Itellekin pitäisi vielä tehdä kunnon vahvistukset tonne lattiaan, kun noi rallimiehet sanoivat, et muuten menee pohjasta läpi kun heittää kunnon voltit :lol:
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Pe Joulukuu 9. 20:24:57 2005

Rytinä kirjoitti:Itellekin pitäisi vielä tehdä kunnon vahvistukset tonne lattiaan, kun noi rallimiehet sanoivat, et muuten menee pohjasta läpi kun heittää kunnon voltit :lol:
Joo,niistä ei ole mitään hyötyä jos kaaret tulee lattiasta läpi.Siinä tilanteessa ei paljon naurata.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » La Joulukuu 10. 0:34:56 2005

Rytinä kirjoitti:
ohc kirjoitti:
RaimoS kirjoitti:Ainakin mun Safety Devices:issä oli pääkaaren alaosassa jengaholkki läpi putken, mihin sai turvavyörullan kiinni. Jenga oli semmonen, mihin sopi alkuperäiset turvavyöpultit. Yläpäästä vyö sopi muistaakseni omalle paikalleen ovipilariin.
Samanlainen jenga oli noissakin kaarissa. Alkuperäisillä turvavyöpulteilla vyöt kiinni ja hyvä tuli. Nyt pitää alkaa vaan tekemään kunnon kiinnitykset noille. Tällähetkellä ne on vaan "heitetty" sisälle.
Itellekin pitäisi vielä tehdä kunnon vahvistukset tonne lattiaan, kun noi rallimiehet sanoivat, et muuten menee pohjasta läpi kun heittää kunnon voltit :lol:
Aivan, itsellä ei ole uusinta sääntökirjaa muta kai se hyvänä ohjeena tähän käy vanhakin(voi olla voimassakin): Kiinnityskohdat tulee vahvistaa vähintään 3mm paksulla ja pinta-alaltaan vähintään120cm^2 teräslevyllä, joka on hitsattu koriin.

Ja sehän lienee sanomattakin selvä, että hutiloimalla tehden turvakaaret muuttuvat surmakaariksi. Joku viisas sanoi minulle aikanaa, että turvallisuudesta tinkiminen on itsensä kusettamista.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Joulukuu 10. 10:23:21 2005

nprteam kirjoitti: Kiinnityskohdat tulee vahvistaa VÄHINTÄÄN 3mm paksulla ja pinta-alaltaan vähintään120cm^2 teräslevyllä, joka on hitsattu koriin.

Turvallisuudesta tinkiminen on itsensä kusettamista.
..juuri näin.
Ja pari lisä neliösenttiä ei varmasti tuo autoon painoa liikaa.:wink:

-Turvallisuus ennenkaikkea-

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Joulukuu 10. 17:28:38 2005

Bootsi kirjoitti:
nprteam kirjoitti: Kiinnityskohdat tulee vahvistaa VÄHINTÄÄN 3mm paksulla ja pinta-alaltaan vähintään120cm^2 teräslevyllä, joka on hitsattu koriin.

Turvallisuudesta tinkiminen on itsensä kusettamista.
..juuri näin.
Ja pari lisä neliösenttiä ei varmasti tuo autoon painoa liikaa.:wink:

-Turvallisuus ennenkaikkea-
Joo kyllä kiinnityskohdat hitsataan kuten asiaan kuuluu. Tuosta painosta tuli mieleen että eipä noi safety devicet hirveitä paina muutenkaan. Ilman oviputkia paino oli 27kg.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Joulukuu 11. 9:25:36 2005

ohc kirjoitti:Tuosta painosta tuli mieleen että eipä noi safety devicet hirveitä paina muutenkaan. Ilman oviputkia paino oli 27kg.
Satuitko mittaamaan seinämävahvuuden näistä "safety devils"-kaarista?
Kaverilla oli irtonaisena tuollaiset taannoin ja katseltiin ettei olleet kyllä kuin 1.5mm seinämällä :smt087
-Nuohan on vanhojen luokitusten aikaisia kaaria,nykyään sääntö vaatii että vanhentuneissa luokitelluissakin pitää olla seinämävahvuudet 2.5mm.Siviiliautoon varmasti hyvät mutta kilpuriin en laittaisi.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Su Joulukuu 11. 11:37:17 2005

northwest kirjoitti:
ohc kirjoitti:Tuosta painosta tuli mieleen että eipä noi safety devicet hirveitä paina muutenkaan. Ilman oviputkia paino oli 27kg.
Satuitko mittaamaan seinämävahvuuden näistä "safety devils"-kaarista?
Kaverilla oli irtonaisena tuollaiset taannoin ja katseltiin ettei olleet kyllä kuin 1.5mm seinämällä :smt087
-Nuohan on vanhojen luokitusten aikaisia kaaria,nykyään sääntö vaatii että vanhentuneissa luokitelluissakin pitää olla seinämävahvuudet 2.5mm.Siviiliautoon varmasti hyvät mutta kilpuriin en laittaisi.
38x2.5mm näyttäs olevan noi putket.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Helmikuu 15. 16:35:50 2006

Palataas vielä tähän aiheeseen. Pitäisi yksi putki taivutella noihin kaariin joka niistä siis puuttuu. Kaaret siis safety devices ja se yläputki tuulilasin yläreunasta puuttuu.

Onnistuuko tuollasen putken taivutus jotenkin kätevästi kotikonstein? Putkeen ei montaa mutkaa tarvisi tehdä eli lähes suora putki jonka päihin noin 30asteen taivutus alaspäin.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ke Helmikuu 15. 17:29:07 2006

ohc kirjoitti:Palataas vielä tähän aiheeseen. Pitäisi yksi putki taivutella noihin kaariin joka niistä siis puuttuu. Kaaret siis safety devices ja se yläputki tuulilasin yläreunasta puuttuu.

Onnistuuko tuollasen putken taivutus jotenkin kätevästi kotikonstein? Putkeen ei montaa mutkaa tarvisi tehdä eli lähes suora putki jonka päihin noin 30asteen taivutus alaspäin.
Helpottaa jos on putkitaivutus työkalu, mut laittaa hiekkaa täyteen ja tulpat päihin niin ei mene ruttuun esim. ruuvipenkissä väännettäessä.
En tiedä mistä putkesta olet tekemässä, mut nuo omat kaaret on kyllä niin tiukkaa tavaraa, et kotikonstein ne ei väänny yhtään mihinkää.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Helmikuu 16. 23:28:05 2006

Rytinä kirjoitti:
ohc kirjoitti:Palataas vielä tähän aiheeseen. Pitäisi yksi putki taivutella noihin kaariin joka niistä siis puuttuu. Kaaret siis safety devices ja se yläputki tuulilasin yläreunasta puuttuu.

Onnistuuko tuollasen putken taivutus jotenkin kätevästi kotikonstein? Putkeen ei montaa mutkaa tarvisi tehdä eli lähes suora putki jonka päihin noin 30asteen taivutus alaspäin.
Helpottaa jos on putkitaivutus työkalu, mut laittaa hiekkaa täyteen ja tulpat päihin niin ei mene ruttuun esim. ruuvipenkissä väännettäessä.
En tiedä mistä putkesta olet tekemässä, mut nuo omat kaaret on kyllä niin tiukkaa tavaraa, et kotikonstein ne ei väänny yhtään mihinkää.
Saumatonta putkea. Leikkasin eräistä vanhoista kaarista diagonaali putken irti, eli se kyllä pitäs kelvata tähän käyttötarkoitukseen.

Pitää koittaa täyttää tuolla hiekalla ja kääntää. Pillillä vois tietysti antaa vähän lämpöäkin jos ei ala kääntymään. Tiedä sitten miten käy jos tuota lämmittää mutta sittenpähän näkee.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Vastaa Viestiin